Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 

Mazda CX-60 Homura - Machine Grey

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#19
bani002

bani002

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 780
  • Înscris: 03.11.2006
E mild hybrid, impozitul e mic. Cum e dinamica mașinii fata de Edge?

#20
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001
Nu reusesc pe telefon sa selectez quote la mesajele voastre, asa ca:

Mulțumesc pentru urări! Doamne-Ajuta!

Bose este, dar se aude bine. Mai incet clar decat sistemul cu 12 speakers de la Edge, dar se aude bine, clar.

Impozit: depinde de judet, dar teoretic da. Voi vedea ce e la Galați! :w00t:

Fac video cu sunet motor. Se aude bine.

Motorul e turbo, dezvoltat din 2.2, nu din 1.8. Insa are unele probleme ale acestuia rezolvate, cel putin aparent: 2 x EGR (cald si rece :) ), alt bloc, chiuloasa refacuta, etc.

Am mers cu mașina prin RO de vreo 3 ori pana la semnare contract, dupaa aia am facut cu varianta doar spate, 200 CP, rent-a-car in Danemarca, 1.075 km in 3 zile (ma rog, doua zile, ca una am muncit). Ok, confortabila, consum de ... diesel (5.9 si in bord, si la pompa).

Motorul este ceva deosebit, si asezat foarte in spate (si longitudinal).

Transmisia este cu doua swturi de ambreiaje, inainte si după motorul electeic (inglobat in transmisie).

"Tractiune" primara spate, cu fata in AWD.

Tehnologia e tinerica, speram sa fie putine bube, si sa se rezolve repede.

Sunt chestii pe care le-am acceptat altfel / lipsa fata de Edge, dar asta data voitoare, acum decolez. La propriu!

#21
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View Postalextz, on 28 noiembrie 2023 - 18:42, said:

Motorul este inrudit cu 2.2 diesel? Sper sa fi rezolvat toate problemele majore de la 2.2.

E inrudit in sensul ca e tot diesel.
Doar ca aici vorbim de un motor 6 in linie, adica echilibrat si primar si secundar.

#22
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 05.10.2022
Sa o stapanesti sanatos! motorul pare sa fie ce trebuie pentru o masina de genul asta.

Edited by sirronkcuhc, 30 November 2023 - 16:55.


#23
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Sa o stapanesti sanatos Tyby, si sa te bucuri de ea!

#24
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,958
  • Înscris: 04.05.2003
Congrats pentru achizitie :)

#25
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001
150 km

E ceva diferit de Edge, din multe puncte de vedere, inca nu am reusit sa ma bag prea tare in ea.

Sunt clar abordari diferite, si in ceea ce priveste confortul, si in ceea ce priveste tinuta de drum.

Cateva punctuale:

- Botul sensibil mai lung modifica manevrabilitatea masinii
- cursa volanului este mult mai lunga decat la Edge (~2x). Este probabil chestia pe care o deplang cel mai mult (directia adaptiva de la Edge este ceva aparte).
- este mult mai jumpy, suspensia este mai rigida la denivelari si gropi (bumpere & co). La chestii normale nu se simte, este foarte ok, insa la bumpere este criminala, in special cea spate. Vom vedea cum evolueaza, gurile rele spun ca se mai lasa dupa 5k+
- vizibilitatea este mai slaba ca in Edge (interiorul mai mic si dispus altfel, datorita botului lung, modifica vizibilitatea laterala spre dreapta - stalpul B imi vine tot timpul in fata, si nu sunt obisnuit).
- scaunele sunt comparabile, mai confortabile pentru ca sunt noi, ceva mai "stranse" decat la Edge.
- resimt lipsa tetierelor fata reglabile in adancime.
- unitatea media este mult mai imbarligata, inca ma obisnuiesc cu ea.
- sistemul de recunoastere este ... hit and hope, nu prea ma nimereste.

Mai scriu, pe masura ce fac km.

Am pus repede ieri o camera de trafic Viofo A229 Pro Duo (doar fata, deocamdata), alimentata de la bricheta. Cand voi avea timp, voi instala si camera spate / hardwire kit. Sigurantele sunt extrem de accesibile, lucru bun in manufactura asta.

Am schimbat rotile de vara cu cele de iarna, care asteptau gata echipate cu Michelin Pilot Alpin 5 SUV, 235/50 R20 104V XL TL, si senzori de presiune la Best Tires. Jantele de iarna: Borbet W Mag 8x20 5x 114.3 ETA 72.5

(Masina a venit cu ceva Toyo in echipare de vara - atat s-a putut! :w00t:)


Cateva poze, filmulet cu sunetul motorului.

Attached Files


Edited by Tyby, 01 December 2023 - 11:28.


#26
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,304
  • Înscris: 02.02.2006

View PostTyby, on 01 decembrie 2023 - 11:22, said:

Vom vedea cum evolueaza, gurile rele spun ca se mai lasa dupa 5k+
Sigur nu e vorba de o simplă obișnuință?

Asta cu "lăsatul" eu n-am resimțit-o niciodată, nici la pantofi, nici la mașini (consum, suspensii etc). :D A, că un scaun cu 200k km uzură "s-a mai lăsat", față de nou, înțeleg. Dar nu în 5k km. Însă sunt curios ce-o să zici tu, că 5k îi faci repede.

S-o stăpânești sănătos! :)

#27
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 05.10.2022
Asta cu suspensia mai dura (sau ca "topaie") vazusem si prin review-uri ca mai remarcasera ceva jurnalisti dar tin minte unii mentionau ca Mazda lucreaza sa mai rezolve cu suspensia.

View PostTyby, on 01 decembrie 2023 - 11:22, said:

- unitatea media este mult mai imbarligata, inca ma obisnuiesc cu ea.
Un shortcut util e sa tii apasat pe butonul rotativ ce comuta de pe Apple Carplay/Android Auto pe sistemul masinii.

View PostTyby, on 01 decembrie 2023 - 11:22, said:

- cursa volanului este mult mai lunga decat la Edge (~2x). Este probabil chestia pe care o deplang cel mai mult (directia adaptiva de la Edge este ceva aparte).
Mazda pe noua generatie (inca de pe Mazda3 din 2019) a marit cursa volanului si au facut asta voit pentru noua lor filozofie cu liniaritate. (ei zic ca daca ai o cursa a volanului mai scurta, servo directia trebuie sa compenseze/amortizeze mai mult miscarile bruste de volan (pe care nu le vrei neaparat) si asta iti reduce din "steering feel" si cat de natural se simte.

Unul din cele mai bune review-uri la tipul asta de masina (e pe CX-90 dar se aplica multe de acolo si la CX-60) e cel de mai jos; recomand sa asculti ce zice Dave Coleman (cel de la Mazda prin sectiunea cu suspension tuning) despre ce au vrut sa faca.
https://youtu.be/6qG...hET3HKdcIPZxNUq

Edited by sirronkcuhc, 01 December 2023 - 13:51.


#28
canarel

canarel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,521
  • Înscris: 13.10.2010
S-o stapaniti sanatosi si fara evenimente!
Rar intru pe vreun topic de masini, dar frumoasa asta gri mi-a atras atentia.

Mai ales ca de putin timp avem si noi una din aceeasi familie.
Noi am ales o Mazda Mazda6, editia aniversara, Red Artisan.
Nu-i voi face jurnal pt ca nu ma pricep s-o laud pe cat ar merita.
Attached File  IMG_20231201_141515.jpg   185.01K   106 downloadsAttached File  IMG_20231201_140825.jpg   326.39K   101 downloadsAttached File  IMG_20231201_140706.jpg   297.46K   88 downloadsAttached File  VID-20230615-WA0005.mp4   3.3MB   16 downloads

#29
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostTyby, on 01 decembrie 2023 - 11:22, said:

- este mult mai jumpy, suspensia este mai rigida la denivelari si gropi (bumpere & co). La chestii normale nu se simte, este foarte ok, insa la bumpere este criminala, in special cea spate. Vom vedea cum evolueaza, gurile rele spun ca se mai lasa dupa 5k+

La balon 235/50 si jante pe 20" cam asta e rezultatul. Nu exista jante mai mici? ca sa obtii astfel un balon mai mare.

#30
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020

View PostTyby, on 01 decembrie 2023 - 11:22, said:

150 km....
Ford Edge este masina. Mazda CX 60... tu trebuie sa decizi ce este. Comparand, exersand...
Scaunele sunt tari ca la VW, Cumva, te cuprind, dar parca nu-ti asigura si confortul. Raman cumva reci, desi... sunt incalzite.
Suspensia nu se lasa. "Asa e toate!" Carute!
AI reusit sa afli toate masurile de securitate? AI inceput sa le dezactivezi? Venit de pe Ford, mi-a luat cam 2-3 zile sa inteleg ce vor si... sa le dezactivez. Alea pe care le pot, ca multe se reactiveaza la pornire.
Dar exista totusi niste atuuri...
Farurile adaptive sunt o minune a tehnicii. Trecerea automata la faza lunga, inapoi la scurta, inchiderea unor leduri... Nu-s pe toate masinile! Si asta este nota bene la Mazda! Recunosc asta desi nu ma impac cu masina mea.
Sau functia Hold. Excelenta! Atat in panta, cat si in rampa.
Ai de descoperit... de judecat... Nu-i usor.

Edited by adip1962, 01 December 2023 - 17:20.


#31
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Adip1962, esti pe langa tata, rau de tot. Masina ta nu are faruri adaptive la fel cum nu are nici instalatie sonorizare Bose.
Masinile care au ALH (farurile adaptive la care faci referire) nu au DRL-urile sub forma unor becuri cu halogen, cum e cazul masinii tale. Masina ta are doar faruri LED cu asistenta la aprinderea fazei lungi, atat.

Vorbesti despre niste lucruri pe cate nu le intelegi si poluezi jurnalul de bord al unei masini in care nici macar nu te-ai urcat, d-apoi sa o cunosti.
Tu nici ce ai cumparat tu nu ai inteles pana în momentul asta, lasa omu’n pace si vezi-ti de viata ta.

Edited by closchkutza, 01 December 2023 - 18:13.


#32
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Vezi ca au avut pe CX60 niste serii de amortizoare prost calibrate, este tsb si se schimba daca e impactata si a ta, se plangea lumea de efect "double bounce".
Mai sunt probleme si cu cutia de viteze care smuceste la cuplarea termicului, inca e in lucru un update care sa rezolve asta.

Edited by Mihai_mb, 01 December 2023 - 19:06.


#33
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 05.10.2022

View Postadip1962, on 01 decembrie 2023 - 17:16, said:

Ford Edge este masina. Mazda CX 60... tu trebuie sa decizi ce este. Comparand, exersand...
Ai postat recent si pe clubmazda ca nu-ti place Mazda3, nu? cum am mentionat si pe celalalt forum, la modul cel mai sincer acum recomandarea mea e sa "bite the bullet" cum e expresia in engleza, sa-ti asumi deprecierea si sa schimbi masina. (am fost si eu in pozitia ta cu o alta masina acum ceva ani si am stat cu 5 luni mai mult cu ea decat ar fi trebuit)

Edited by sirronkcuhc, 01 December 2023 - 20:40.


#34
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001

View Postundesignus, on 01 decembrie 2023 - 17:12, said:

La balon 235/50 si jante pe 20" cam asta e rezultatul. Nu exista jante mai mici? ca sa obtii astfel un balon mai mare.

E incomparabila senzatia cu cea de pe Edge (255/45/R20).

Am citit si restul, voi reveni.

Am trecut de cateva ori prin tot Mazda Connect-ul. Am dezactivat unele chestii, altele le-am lasat, ca sunt invatat cu ele de la Edge, si nu sunt mai intrusive (nu mult).

Farurile, desi sunt similare cu cele de la Edge (tot adaptive / matrix etc), par ceva mai puternice. Nu am avut timp inca sa le testez cum trebuie, dar par ok.

Amortizoare ... inca nu stiu, nu e asa rau. Inteleg filozofia masinii, a mea este construita de curand, aparent a "scapat" de unele boli ale tineretii.

Voi vedea in urmatoarea perioada ce si cum. Masina - totusi - se tine bine pe drum(uri).

Motorul este o minune a tehnicii. Cutia nu "smuceste".

Initial am intentionat sa schimb Kuga Mk2 cu un Mk3, insa nu m-a dat pe spate (calitate interior sub asteptari, dinamica tot cam la fel). In plus, Tiriac nu s-a aratat interesat de buy-back, in timp ce Asko da.

Cu Ford nu are un inlocuitor valid pentru Edge, iar CX-60 m-a convins de la primii 500 m, alegerea a fost simpla.

Toyota nu mi-a placut niciodata (da, si eu cam trec pragul de milion, si chiar am condus cam tot ce e uzual pe piata in ultimii aproape 30 de ani). Multe in ultimii 10 ani, majoritatea pe post de rent-a-car.

Cea mai mare dezamagire a fost Volvo (doua modele de la ei). Pur si simplu nu m-am simtit din filmul ala (XC40, XC60). Pretul ... to the roof, nejustificat in umila mea opinie. La fel ca si la Jaguar (E-Pace / F-Pace).

Cel mai mult mi-a placut Audi A4 Avant, cu toate gadget-urile pe ea. Super masina, insa nu stiu cat ajunge (cred insa ca se apropie de CX-60 in configuratia condusa, si mi se pare cam mult).

#35
misu78

misu78

    Din viata scapa cine poate!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,894
  • Înscris: 12.03.2009
Hai ca va invatati voi. Multi kmp!

#36
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001
850 km

Dupa primii 350 km (dintre care aproape 100 km pe A2, la viteza legala, restul prin Bucuresti, cum s-a putut), am avut un consum de 8.3 l/100 km).

Urmatorii 140 km: 5.1 l/100 km. Din care, pe portiunea Slobozia - Braila (approx. 90 km, mers legal sau la limita legalului) consumul din bord a fost 4.8 l/100km.

La intoarcerea in Bucuresti, cu inca 300 km facuti mai in forta (120-130, cu 150 pe A2, si Bucuresti duminica seara), cu multe depasiri in talpa, consumul a crescut la 7.6 l/100 km.

Decent pentru 3.3 l.

Edited by Tyby, 03 December 2023 - 18:16.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate