Mazda CX-60 Homura - Machine Grey
#19
Posted 28 November 2023 - 20:38
E mild hybrid, impozitul e mic. Cum e dinamica mașinii fata de Edge?
|
#20
Posted 28 November 2023 - 21:49
Nu reusesc pe telefon sa selectez quote la mesajele voastre, asa ca:
Mulțumesc pentru urări! Doamne-Ajuta! Bose este, dar se aude bine. Mai incet clar decat sistemul cu 12 speakers de la Edge, dar se aude bine, clar. Impozit: depinde de judet, dar teoretic da. Voi vedea ce e la Galați! Fac video cu sunet motor. Se aude bine. Motorul e turbo, dezvoltat din 2.2, nu din 1.8. Insa are unele probleme ale acestuia rezolvate, cel putin aparent: 2 x EGR (cald si rece ), alt bloc, chiuloasa refacuta, etc. Am mers cu mașina prin RO de vreo 3 ori pana la semnare contract, dupaa aia am facut cu varianta doar spate, 200 CP, rent-a-car in Danemarca, 1.075 km in 3 zile (ma rog, doua zile, ca una am muncit). Ok, confortabila, consum de ... diesel (5.9 si in bord, si la pompa). Motorul este ceva deosebit, si asezat foarte in spate (si longitudinal). Transmisia este cu doua swturi de ambreiaje, inainte si după motorul electeic (inglobat in transmisie). "Tractiune" primara spate, cu fata in AWD. Tehnologia e tinerica, speram sa fie putine bube, si sa se rezolve repede. Sunt chestii pe care le-am acceptat altfel / lipsa fata de Edge, dar asta data voitoare, acum decolez. La propriu! |
#21
Posted 30 November 2023 - 10:05
#22
Posted 30 November 2023 - 16:52
Sa o stapanesti sanatos! motorul pare sa fie ce trebuie pentru o masina de genul asta.
Edited by sirronkcuhc, 30 November 2023 - 16:55. |
#23
Posted 30 November 2023 - 19:08
Sa o stapanesti sanatos Tyby, si sa te bucuri de ea!
|
#25
Posted 01 December 2023 - 11:22
150 km
E ceva diferit de Edge, din multe puncte de vedere, inca nu am reusit sa ma bag prea tare in ea. Sunt clar abordari diferite, si in ceea ce priveste confortul, si in ceea ce priveste tinuta de drum. Cateva punctuale: - Botul sensibil mai lung modifica manevrabilitatea masinii - cursa volanului este mult mai lunga decat la Edge (~2x). Este probabil chestia pe care o deplang cel mai mult (directia adaptiva de la Edge este ceva aparte). - este mult mai jumpy, suspensia este mai rigida la denivelari si gropi (bumpere & co). La chestii normale nu se simte, este foarte ok, insa la bumpere este criminala, in special cea spate. Vom vedea cum evolueaza, gurile rele spun ca se mai lasa dupa 5k+ - vizibilitatea este mai slaba ca in Edge (interiorul mai mic si dispus altfel, datorita botului lung, modifica vizibilitatea laterala spre dreapta - stalpul B imi vine tot timpul in fata, si nu sunt obisnuit). - scaunele sunt comparabile, mai confortabile pentru ca sunt noi, ceva mai "stranse" decat la Edge. - resimt lipsa tetierelor fata reglabile in adancime. - unitatea media este mult mai imbarligata, inca ma obisnuiesc cu ea. - sistemul de recunoastere este ... hit and hope, nu prea ma nimereste. Mai scriu, pe masura ce fac km. Am pus repede ieri o camera de trafic Viofo A229 Pro Duo (doar fata, deocamdata), alimentata de la bricheta. Cand voi avea timp, voi instala si camera spate / hardwire kit. Sigurantele sunt extrem de accesibile, lucru bun in manufactura asta. Am schimbat rotile de vara cu cele de iarna, care asteptau gata echipate cu Michelin Pilot Alpin 5 SUV, 235/50 R20 104V XL TL, si senzori de presiune la Best Tires. Jantele de iarna: Borbet W Mag 8x20 5x 114.3 ETA 72.5 (Masina a venit cu ceva Toyo in echipare de vara - atat s-a putut! ) Cateva poze, filmulet cu sunetul motorului. Attached FilesEdited by Tyby, 01 December 2023 - 11:28. |
#26
Posted 01 December 2023 - 13:18
Tyby, on 01 decembrie 2023 - 11:22, said:
Vom vedea cum evolueaza, gurile rele spun ca se mai lasa dupa 5k+ Asta cu "lăsatul" eu n-am resimțit-o niciodată, nici la pantofi, nici la mașini (consum, suspensii etc). A, că un scaun cu 200k km uzură "s-a mai lăsat", față de nou, înțeleg. Dar nu în 5k km. Însă sunt curios ce-o să zici tu, că 5k îi faci repede. S-o stăpânești sănătos! |
#27
Posted 01 December 2023 - 13:44
Asta cu suspensia mai dura (sau ca "topaie") vazusem si prin review-uri ca mai remarcasera ceva jurnalisti dar tin minte unii mentionau ca Mazda lucreaza sa mai rezolve cu suspensia.
Tyby, on 01 decembrie 2023 - 11:22, said:
- unitatea media este mult mai imbarligata, inca ma obisnuiesc cu ea. Tyby, on 01 decembrie 2023 - 11:22, said:
- cursa volanului este mult mai lunga decat la Edge (~2x). Este probabil chestia pe care o deplang cel mai mult (directia adaptiva de la Edge este ceva aparte). Unul din cele mai bune review-uri la tipul asta de masina (e pe CX-90 dar se aplica multe de acolo si la CX-60) e cel de mai jos; recomand sa asculti ce zice Dave Coleman (cel de la Mazda prin sectiunea cu suspension tuning) despre ce au vrut sa faca. https://youtu.be/6qG...hET3HKdcIPZxNUq Edited by sirronkcuhc, 01 December 2023 - 13:51. |
#28
Posted 01 December 2023 - 14:25
S-o stapaniti sanatosi si fara evenimente!
Rar intru pe vreun topic de masini, dar frumoasa asta gri mi-a atras atentia. Mai ales ca de putin timp avem si noi una din aceeasi familie. Noi am ales o Mazda Mazda6, editia aniversara, Red Artisan. Nu-i voi face jurnal pt ca nu ma pricep s-o laud pe cat ar merita. IMG_20231201_141515.jpg 185.01K 106 downloads IMG_20231201_140825.jpg 326.39K 101 downloads IMG_20231201_140706.jpg 297.46K 88 downloads VID-20230615-WA0005.mp4 3.3MB 16 downloads |
|
#29
Posted 01 December 2023 - 17:12
Tyby, on 01 decembrie 2023 - 11:22, said:
- este mult mai jumpy, suspensia este mai rigida la denivelari si gropi (bumpere & co). La chestii normale nu se simte, este foarte ok, insa la bumpere este criminala, in special cea spate. Vom vedea cum evolueaza, gurile rele spun ca se mai lasa dupa 5k+ La balon 235/50 si jante pe 20" cam asta e rezultatul. Nu exista jante mai mici? ca sa obtii astfel un balon mai mare. |
#30
Posted 01 December 2023 - 17:16
Tyby, on 01 decembrie 2023 - 11:22, said:
150 km.... Scaunele sunt tari ca la VW, Cumva, te cuprind, dar parca nu-ti asigura si confortul. Raman cumva reci, desi... sunt incalzite. Suspensia nu se lasa. "Asa e toate!" Carute! AI reusit sa afli toate masurile de securitate? AI inceput sa le dezactivezi? Venit de pe Ford, mi-a luat cam 2-3 zile sa inteleg ce vor si... sa le dezactivez. Alea pe care le pot, ca multe se reactiveaza la pornire. Dar exista totusi niste atuuri... Farurile adaptive sunt o minune a tehnicii. Trecerea automata la faza lunga, inapoi la scurta, inchiderea unor leduri... Nu-s pe toate masinile! Si asta este nota bene la Mazda! Recunosc asta desi nu ma impac cu masina mea. Sau functia Hold. Excelenta! Atat in panta, cat si in rampa. Ai de descoperit... de judecat... Nu-i usor. Edited by adip1962, 01 December 2023 - 17:20. |
#31
Posted 01 December 2023 - 18:09
Adip1962, esti pe langa tata, rau de tot. Masina ta nu are faruri adaptive la fel cum nu are nici instalatie sonorizare Bose.
Masinile care au ALH (farurile adaptive la care faci referire) nu au DRL-urile sub forma unor becuri cu halogen, cum e cazul masinii tale. Masina ta are doar faruri LED cu asistenta la aprinderea fazei lungi, atat. Vorbesti despre niste lucruri pe cate nu le intelegi si poluezi jurnalul de bord al unei masini in care nici macar nu te-ai urcat, d-apoi sa o cunosti. Tu nici ce ai cumparat tu nu ai inteles pana în momentul asta, lasa omu’n pace si vezi-ti de viata ta. Edited by closchkutza, 01 December 2023 - 18:13. |
#32
Posted 01 December 2023 - 19:05
Vezi ca au avut pe CX60 niste serii de amortizoare prost calibrate, este tsb si se schimba daca e impactata si a ta, se plangea lumea de efect "double bounce".
Mai sunt probleme si cu cutia de viteze care smuceste la cuplarea termicului, inca e in lucru un update care sa rezolve asta. Edited by Mihai_mb, 01 December 2023 - 19:06. |
#33
Posted 01 December 2023 - 20:39
adip1962, on 01 decembrie 2023 - 17:16, said:
Ford Edge este masina. Mazda CX 60... tu trebuie sa decizi ce este. Comparand, exersand... Edited by sirronkcuhc, 01 December 2023 - 20:40. |
|
#34
Posted 02 December 2023 - 02:50
undesignus, on 01 decembrie 2023 - 17:12, said:
La balon 235/50 si jante pe 20" cam asta e rezultatul. Nu exista jante mai mici? ca sa obtii astfel un balon mai mare. E incomparabila senzatia cu cea de pe Edge (255/45/R20). Am citit si restul, voi reveni. Am trecut de cateva ori prin tot Mazda Connect-ul. Am dezactivat unele chestii, altele le-am lasat, ca sunt invatat cu ele de la Edge, si nu sunt mai intrusive (nu mult). Farurile, desi sunt similare cu cele de la Edge (tot adaptive / matrix etc), par ceva mai puternice. Nu am avut timp inca sa le testez cum trebuie, dar par ok. Amortizoare ... inca nu stiu, nu e asa rau. Inteleg filozofia masinii, a mea este construita de curand, aparent a "scapat" de unele boli ale tineretii. Voi vedea in urmatoarea perioada ce si cum. Masina - totusi - se tine bine pe drum(uri). Motorul este o minune a tehnicii. Cutia nu "smuceste". Initial am intentionat sa schimb Kuga Mk2 cu un Mk3, insa nu m-a dat pe spate (calitate interior sub asteptari, dinamica tot cam la fel). In plus, Tiriac nu s-a aratat interesat de buy-back, in timp ce Asko da. Cu Ford nu are un inlocuitor valid pentru Edge, iar CX-60 m-a convins de la primii 500 m, alegerea a fost simpla. Toyota nu mi-a placut niciodata (da, si eu cam trec pragul de milion, si chiar am condus cam tot ce e uzual pe piata in ultimii aproape 30 de ani). Multe in ultimii 10 ani, majoritatea pe post de rent-a-car. Cea mai mare dezamagire a fost Volvo (doua modele de la ei). Pur si simplu nu m-am simtit din filmul ala (XC40, XC60). Pretul ... to the roof, nejustificat in umila mea opinie. La fel ca si la Jaguar (E-Pace / F-Pace). Cel mai mult mi-a placut Audi A4 Avant, cu toate gadget-urile pe ea. Super masina, insa nu stiu cat ajunge (cred insa ca se apropie de CX-60 in configuratia condusa, si mi se pare cam mult). |
#36
Posted 03 December 2023 - 18:16
850 km
Dupa primii 350 km (dintre care aproape 100 km pe A2, la viteza legala, restul prin Bucuresti, cum s-a putut), am avut un consum de 8.3 l/100 km). Urmatorii 140 km: 5.1 l/100 km. Din care, pe portiunea Slobozia - Braila (approx. 90 km, mers legal sau la limita legalului) consumul din bord a fost 4.8 l/100km. La intoarcerea in Bucuresti, cu inca 300 km facuti mai in forta (120-130, cu 150 pe A2, si Bucuresti duminica seara), cu multe depasiri in talpa, consumul a crescut la 7.6 l/100 km. Decent pentru 3.3 l. Edited by Tyby, 03 December 2023 - 18:16. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users