Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Depth of field si imersiunea in shootere
Last Updated: Nov 25 2023 18:22, Started by
areal_IT
, Nov 25 2023 11:34
·
2
#1
Posted 25 November 2023 - 11:34
Sunt doar eu sau lipsa depth of field-ului reduce cu mult imersiunea intr-un shooter care se vrea realist?
Am observat chestia asta dupa ultimul update la SCP 5K, cu toate ca in patch notes specifica un "upgrade" de grafica, depth of field-ul a fost dezactivat dintr-un motiv anume si am observat diferenta ca un downgrade in grafica, imersiune, reflectii..etc doar din cauza lipsei DoF. Bine, acum stiu ca poate tine si de engine-ul jocului si am incercat sa explorez chestia asta mai departe si in alte jocuri cu alte engine-uri, Call of Duty etc, in momentul in care dezactivez DoF devine extrem de nenatural si uneori cu un vibe de flat "cartoonish". DoF dupa parerea mea pare un feature esential dpdv. al imersiuni, cei care participa la meciuri de airsoft sau merg la poligon pot sa confirme, in momentul in care indrepti o arma pt. aim concentrandu-te pe target, atunci vederea periferica se blureaza in mod natural. Stiu ca poate parea o intrebare stupida dar este o chestie care pe mine personal ma tine treaz de cateva zile si am nevoie de niste pareri xD Voi ce credeti? DoF poate face diferenta la capitolul imersiune in shootere sau am luat-o eu razna? Atasez screenshot-uri cu inainte (cu DoF) si dupa (fara DoF) update. Attached Files |
#2
Posted 25 November 2023 - 11:44
DoF in action e prima chestie care o dezactivez cand setez un joc... pentru ca ma face sa-mi fuga ochii si sa ma gandesc la o prescriptie de ochelari deja... vreau sa vad totul clar si sa las ochii sa aleaga unde si ce focalizeaza. Bine poate nu sunt asa mare fan al imersiunii... imi place DoF doar cand apar meniuri sau alte chestii specifice dar nu in joc propriu-zis.
Edited by andreic, 25 November 2023 - 11:47. |
#3
Posted 25 November 2023 - 11:51
scopul principal e sa fie cat mai putin deranjant pentru ochi/creier. deci depinde clar si de la om la om. dar multi au probleme cu jocurile rapide mai ales daca focalizarea nu e buna....asa ca un monitor performant, cu refresh bun, culori bune, cu functii aditionale pentru protejare vedere, si niste setari corect facut in joc...fac mari diferente.
|
#4
Posted 25 November 2023 - 13:36
E clar ca arata mai realist cu DoF simulat cum e in cadrul 1 ... dar pana la urma cel mai bine e sa poata sa-si seteze fiecare cum doreste.
|
#5
Posted 25 November 2023 - 14:09
In poza s-a schimbat mai mult FOV.
De regula motion blur e prima optiune pe care o dezactivez iar DOF a doua. |
#6
Posted 25 November 2023 - 15:04
Shalow DOF / profunzimea de claritate foarte redusa este utila in fotografie si film pt. detasarea subiectului de rahaturile din fundal, insa in rest e un fenomen optic cu care ne confruntam rar in natura si deseori e un inconvenient cu care invatam sa traim si incercam sa-l ignoram.
Ochiul uman are focala foarte mica, in jur de 17mm ( fara miopie extrema), si astfel in mod normal reda o profunzime de claritate foarte mare. Reda DOF mic doar la distante macro, si in special daca se combina macro cu luminozitate foarte redusa care deschide irisul. Cu pupila dilatata care e o diafragma, se reduce profunzimea de claritate. Practic DOFul depinde direct de diafragma si la focala, pt. ca o focala mica are automat o diafragma reala - nu relativa, mai mica. Un 85mm are uzual diafragma reala ( diametrul) mult mai mare decat diafragma reala a unui obiectiv de 17mm, chiar si atunci cand au ambele aceeasi diafragma relativa care e o fractie dintre focala si diafragma reala. Legat de inaltator si catare, la pistol natural sunt ambele in focus pt. ca se trage cu mana intinsa, nu e distanta macro si sunt si apropiate. Si la pistol ajuta o linie de mira cat mai lunga - teava lunga, distanta mare intre catare si inaltator, dar cu bratul intins oricum inaltatorul e departe de ochi si e cam la fel de clar ca si catarea. La pusca cu toate ca pt. precizia ochirii ajuta o linie de mira cat mai lunga - distanta cat mai mare intre catare si inaltator, unii tragatori percep ca un dezavantaj inaltatorul blurat motiv pt care multe arme au inaltatorul deplasat mai in fata chiar daca asta duce la scaderea preciziei de tintire. Dezavantajul se poate manifesta in viteza de aliniere si foc, sau paradoxal si in precizie daca inaltatorul blurat ajunge sa fie mai ignorat in proces... Ex comun, majoritatea AKurilor au inaltatorul deplasat mai in fata ca sa fie clar. Exceptie face varianta finlandeza care il are in spate pt a maximiza linia de mira, dar in rest majoritatea sunt invers, chiar si varianta israeliana il are impins in fata. Avand in vedere ca platforma AK nu este una de arme de precizie nici macar in variantele cu munitie de razboi full power pt. DMR, hibrizi dintre RPK si PKM la care intra PSL Model '74 ( PSL 54 pt 7,62x54R si 51 pt 7,62x51) si Zastava M76( 7.92x57), M91 ( 7,62x54R), si cu atat mai putin pt. AKM 7,62x39 si AK74 pe 5.45, maximizarea liniei de mira oricum nu este un mare avantaj pt. ca nu e o platforma de sniper si in general se prefera inaltatorul mai in fata si mai clar pt. viteza mai mare de ochire. Iar la sniper ( ba chiar si DMR) se foloseste uzual luneta... Edited by loock, 25 November 2023 - 15:11. |
#7
Posted 25 November 2023 - 15:15
DOF, Film Grain, efectele si aberatiile optice sunt primele pe care le dezactivez inainte de a intra in orice joc.
|
#8
Posted 25 November 2023 - 17:12
loock, on 25 noiembrie 2023 - 15:04, said:
Shalow DOF / profunzimea de claritate foarte redusa este utila in fotografie si film pt. detasarea subiectului de rahaturile din fundal, insa in rest e un fenomen optic cu care ne confruntam rar in natura si deseori e un inconvenient cu care invatam sa traim si incercam sa-l ignoram. Ochiul uman are focala foarte mica, in jur de 17mm ( fara miopie extrema), si astfel in mod normal reda o profunzime de claritate foarte mare. Reda DOF mic doar la distante macro, si in special daca se combina macro cu luminozitate foarte redusa care deschide irisul. Cu pupila dilatata care e o diafragma, se reduce profunzimea de claritate. Practic DOFul depinde direct de diafragma si la focala, pt. ca o focala mica are automat o diafragma reala - nu relativa, mai mica. Un 85mm are uzual diafragma reala ( diametrul) mult mai mare decat diafragma reala a unui obiectiv de 17mm, chiar si atunci cand au ambele aceeasi diafragma relativa care e o fractie dintre focala si diafragma reala. Legat de inaltator si catare, la pistol natural sunt ambele in focus pt. ca se trage cu mana intinsa, nu e distanta macro si sunt si apropiate. Si la pistol ajuta o linie de mira cat mai lunga - teava lunga, distanta mare intre catare si inaltator, dar cu bratul intins oricum inaltatorul e departe de ochi si e cam la fel de clar ca si catarea. La pusca cu toate ca pt. precizia ochirii ajuta o linie de mira cat mai lunga - distanta cat mai mare intre catare si inaltator, unii tragatori percep ca un dezavantaj inaltatorul blurat motiv pt care multe arme au inaltatorul deplasat mai in fata chiar daca asta duce la scaderea preciziei de tintire. Dezavantajul se poate manifesta in viteza de aliniere si foc, sau paradoxal si in precizie daca inaltatorul blurat ajunge sa fie mai ignorat in proces... Ex comun, majoritatea AKurilor au inaltatorul deplasat mai in fata ca sa fie clar. Exceptie face varianta finlandeza care il are in spate pt a maximiza linia de mira, dar in rest majoritatea sunt invers, chiar si varianta israeliana il are impins in fata. Avand in vedere ca platforma AK nu este una de arme de precizie nici macar in variantele cu munitie de razboi full power pt. DMR, hibrizi dintre RPK si PKM la care intra PSL Model '74 ( PSL 54 pt 7,62x54R si 51 pt 7,62x51) si Zastava M76( 7.92x57), M91 ( 7,62x54R), si cu atat mai putin pt. AKM 7,62x39 si AK74 pe 5.45, maximizarea liniei de mira oricum nu este un mare avantaj pt. ca nu e o platforma de sniper si in general se prefera inaltatorul mai in fata si mai clar pt. viteza mai mare de ochire. Iar la sniper ( ba chiar si DMR) se foloseste uzual luneta... Mda man, total de acord dpdv. fotografic, ba chiar si cu polologhia inutila a calibrelor la diferite arme, insa alignment line-ul sau linia de mira despre care tu vorbesti se aplica in momentul in care faci ADF sau aiming down sights, eu ma refer in momentul in care faci firing from the hip, adica ghidezi tirul fara a tinti prin sights, sau tii arma in low ready cum era cazul in screenshot-ul respectiv. Daca tu spre exemplu iei un pistol acum si il indrepti spre tinta fara ADF in compressed ready in timp ce te uiti la target, vei observa ca vederea periferica din jurul armei si a mainilor se blureaza, asta era lucrul pe care incercam sa-l subliniez. Iar in momentul in care faci ADF, corect este sa te focusezi pe front iron sight prin urmare apare un blur usor atat pe rear sight, pe arma, cat si pe tinta. Chestia asta mi s-a parut foarte nenaturala, sa ai focus egal atat pe toata arma, stanga, dreapta etc, cat si pe tinta in pozitia de low ready fara macar sa tintesti. xD Attached Files |
#9
Posted 25 November 2023 - 18:22
E complet irelevant. DOF si restul efectelor foto/cinematografice n-au ce cauta in jocuri decat eventual ca elemente decorative, utile de ex. daca te opresti in joc si vrei sa faci o captura de ecran cu tenta "artistica".
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users