Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare bec far VW Touran 1T3

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 

Masina electrica care baga cald/rece cand e la incarcat

- - - - -
  • Please log in to reply
67 replies to this topic

#55
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 802
  • Înscris: 12.02.2008
Spring are OBC monofazat si curent maxim de 27.5 A.

#56
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008
Ok perfect si cu siguranta tetrapolara de 16A ce facem ca trebuia sa declanseze clar la 27.5 A... iar chargerul este o chinezarie, imi este greu sa cred ca stie sa insumeze faze ca sa traga Spring maxim. Totusi timpul de incarcare a fost normal pentru puterea maxima.

#57
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017
Ori era un charger super-deștept care știe să combine fazele, ori a fost o eroare de aproximare a prietenului.
Timpul afișat inițial pe bord, când îl bagi în priză, poate fi foarte aproximativ, nu m-aș baza pe el.
Din păcate Springul nu afișează puterea de încărcare pe bord, dar poate fi citită pe OBD.
Eu nu am charger de 11kW, așa că nu pot să testez.

#58
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postrelu11051, on 09 octombrie 2023 - 10:29, said:

7.4KW este de cele mai multe ori BI-FAZAT (16A din 2 faze).
Nu.
7.4 kW este de cele mai multe ori monofazat 230V / 32A.
Mai pe la inceputurile electromobilitatii pe la unii producatori au existat si ceva exceptii, dar nu mai sunt de actualitate.

#59
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008

View Postatw, on 09 octombrie 2023 - 13:10, said:

Ori era un charger super-deștept care știe să combine fazele, ori a fost o eroare de aproximare a prietenului.
Timpul afișat inițial pe bord, când îl bagi în priză, poate fi foarte aproximativ, nu m-aș baza pe el.
Din păcate Springul nu afișează puterea de încărcare pe bord, dar poate fi citită pe OBD.
Eu nu am charger de 11kW, așa că nu pot să testez.

Tot ce e posibil sa fie aproximat gresit de prieten... charger este unul dintre cele mai slabe de pe piata, stie doar limitarea puterii (6, 10, 13 16 A) pe total.

View Postkolfleading, on 09 octombrie 2023 - 13:54, said:

Nu.
7.4 kW este de cele mai multe ori monofazat 230V / 32A.
Mai pe la inceputurile electromobilitatii pe la unii producatori au existat si ceva exceptii, dar nu mai sunt de actualitate.

Atunci e chiar foarte prost, pe mine in mod special nu m-a interesat subiectul dar sa tragi 7.4kw pe monofazat e crima... iti cam trebuiesc conductori de 10 mmp.
Ford imi amintes ca se lauda ca poti trage din 2 faze parca pe Kuga PHEV

#60
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,891
  • Înscris: 22.12.2005

View Postatw, on 09 octombrie 2023 - 10:44, said:

Esti sigur? Din cate stiu eu, majoritatea masinilor (si statiilor) de 7.4kW sunt monofazate, 230V*32A.
Avantajul e ca poti sa incarci si acasa cu 7kW, daca ai monofazat si te tine instalatia, preferabil cu o priza industriala.

cate instalarii cu ATR pt monofazat avem? nu prea m-as hazarda sa afirm ca exista inconistienti care "Trag" cu 7  dintr-un bransament rezidential monofazat. sau nu prea multa vreme..

#61
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Mini Countryman PHEV detinut anterior, model 2018 - prima iteratie, cu baterie de 8Kwh brut, 5.8Kwh utilizabili avea on-board charger AC de 3,7Kw monofazic (nu mai spun si de faptul ca puteai folosi fara probleme climatizarea cat timp se incarca)..
La asa baterie inteleg oarecum solutia, desi este viabila doar pentru momente cand stai mult pe loc (putand sa incarci fara griji in 2 ore). La un BEV care are ca singur mod de deplasare o baterie incarcata este inadmisibil (din nou, in viziunea mea) on-board charger monofazat.Poate ca gresesc dar din ce masini electrice stiu eu pana acum doar Renault a implementat abominatia asta sub pretextul de a micsora pretul de productie (nu si cel de vanzare, caci diferenta de pret se traduce in profit net pentru ei).

Edited by ro_explorer, 09 October 2023 - 15:26.


#62
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017

View Postfoxbat, on 09 octombrie 2023 - 15:16, said:

cate instalarii cu ATR pt monofazat avem? nu prea m-as hazarda sa afirm ca exista inconistienti care "Trag" cu 7  dintr-un bransament rezidential monofazat. sau nu prea multa vreme..
Sunt destule statii monofazate de 7.4kW la vanzare, presupun ca unii le si folosesc.
Eu nu mi-am luat, tocmai pentru ca n-am incredere in bransament. Iar ca sa-mi pun trifazat e deranjul prea mare.
De doi ani incarc Springul (iar mai nou si Kona) cu o chinezarie portabila de 8/10/13/16A, fara probleme. Mai verific din cand in cand legaturile si priza, so far so good.

View Postro_explorer, on 09 octombrie 2023 - 15:25, said:

La un BEV care are ca singur mod de deplasare o baterie incarcata este inadmisibil (din nou, in viziunea mea) on-board charger monofazat.Poate ca gresesc dar din ce masini electrice stiu eu pana acum doar Renault a implementat abominatia asta sub pretextul de a micsora pretul de productie (nu si cel de vanzare, caci diferenta de pret se traduce in profit net pentru ei).
La mine ar fi admisibil, ca n-am trifazat in curte :)
La Kona am 11kW, si n-am ce face cu ei. Am luat versiunea asta din alte motive, dar aveau si versiuni cu OBC monofazat, deci nu e doar Renault.

Edited by atw, 09 October 2023 - 15:28.


#63
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008
@atw avand 2 EV in locul tau m-as uita cu prioritate pentru modificarea bransamentului din monofazat in trifazat. La curte nu ai trifazat acum cand sunt atatea electrice pe langa curte mi se pare de neconceput. La concurenta exista trifazat de 10kw, o alta mizerie. Eu la curte am trifazat aprobat de 24kw, am cerut 30kw... nu s-a dat din prostia unor dorei (nu aproba sefu de zona siguranta de 50A, si cand mi-au pus siguranta nu aveau decat de 63A)

#64
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,891
  • Înscris: 22.12.2005

View Postatw, on 09 octombrie 2023 - 15:34, said:

Sunt destule statii monofazate de 7.4kW la vanzare, presupun ca unii le si folosesc.
Eu nu mi-am luat, tocmai pentru ca n-am incredere in bransament. Iar ca sa-mi pun trifazat e deranjul prea mare.
De doi ani incarc Springul (iar mai nou si Kona) cu o chinezarie portabila de 8/10/13/16A, fara probleme. Mai verific din cand in cand legaturile si priza, so far so good.


La mine ar fi admisibil, ca n-am trifazat in curte Posted Image
La Kona am 11kW, si n-am ce face cu ei. Am luat versiunea asta din alte motive, dar aveau si versiuni cu OBC monofazat, deci nu e doar Renault.

stai un pic.daca iti iei Maserati dar mergi pe ulita cu max 40km/h ca altfel se rupe nu inseamna ca nu ai maserati :)
statiile alea de 7.4 sunt setate pe 3 sau cat iesi (10, 13 , 15 A),
concret- am amic care sta la casa cu bransametn de 6.
ce sa faca?
are EV.

exclus marire putere.

#65
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017

View Postrelu11051, on 09 octombrie 2023 - 15:39, said:

@atw avand 2 EV in locul tau m-as uita cu prioritate pentru modificarea bransamentului din monofazat in trifazat. La curte nu ai trifazat acum cand sunt atatea electrice pe langa curte mi se pare de neconceput.
M-am uitat, dar chiar e prea mare deranjul. Stau pe un drum de servitute de 150m, betonat, iar panoul e la strada. Cablul e monofazat, am verificat. N-am construit eu casa, nu dati vina pe mine :)
Deci ar trebui ori sa sap tot drumul, ori sa trag un cablu trifazat prin copaci, pe la geamurile vecinilor. In plus, ar trebui sa-mi schimb toata instalatia din casa.
Tot deranjul si cheltuiala doar ca sa incarc Kona un pic mai repede, desi n-am nevoie? Neah. :)

#66
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,006
  • Înscris: 02.08.2021
Nu trebuie sa schimbi instalația din casă.
Doar trebuie.sa refaci panoul de siguranțe ca să echilibrezi fazele.

#67
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008

View Postatw, on 09 octombrie 2023 - 18:30, said:

M-am uitat, dar chiar e prea mare deranjul. Stau pe un drum de servitute de 150m, betonat, iar panoul e la strada. Cablul e monofazat, am verificat. N-am construit eu casa, nu dati vina pe mine Posted Image
Deci ar trebui ori sa sap tot drumul, ori sa trag un cablu trifazat prin copaci, pe la geamurile vecinilor. In plus, ar trebui sa-mi schimb toata instalatia din casa.
Tot deranjul si cheltuiala doar ca sa incarc Kona un pic mai repede, desi n-am nevoie? Neah. Posted Image

150m cu panou la strada este situatia buna pentru tine din punct de vedere al costurilor, asta inseamna ca iti poti cumpara singur cei 150m de cablu armat si poti executa singur sapatura, bransamentul se face tot in cutia actuala.
Situatia nasoala era sa iti puna operatorul de distributie 150m de cablu la pretul lui...

#68
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Și la c4 (și restul fraților stellantis) merge climatizarea când ești la încărcat. In afara de spring nu am mai auzit de alt model cu problema asta. Nu merge nici când se incarca DC?!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate