Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024
 Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 

Masina electrica care baga cald/rece cand e la incarcat

- - - - -
  • Please log in to reply
67 replies to this topic

#37
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017
Tu ai 22kW, nu se pune :)

Springul trage cu 7kW. Eu îl mai lăsam pe type2 când mergeam la cumpărături, pe vremea când era gratis la Lidl/Dedeman/Ikea, dar n-am stat niciodată să aștept în mașină.

#38
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Masinile ELECTRICE care nu suporta AC trifazat SI DC on-board ar trebui interzise prin lege.

#39
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,891
  • Înscris: 22.12.2005
nu inteleg unde bati. zic asta pt ca am ales ceva ce n-as vrea sa fie interzis de lege:)

azi am fost la Dedeman sa caut ceva. nu stiu daca am stat in total 20 de minute. hai cu tto cu vorbi la telefon poate au fost 30 . am incarcat cat voi folosi in cel putin 2 zile de acum incolo. e rau? btw. type 2

#40
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Era ideea ca nici o mașină elect4ica nu ar trebui sa paraseasca fabrica fără charger on-board AC trifazat (minim 11kw) și port DC adecvat (CCS combo functional).

Altfel e ca și cum ai avea o mașină ICE cu un furtun subțire la rezervor.

#41
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
Voiam sa zic initial: da ce sa faci cu 11 kW pe Spring sau E-up, unde la dimensiunea bateriei 7.4kW e mai mult decat suficient.
Dar dupaia am realizat ca daca ar incarca cu 11kW n-ar mai ocupa Springurile fast chargerele. Ar incarca la AC ca e mai ieftin si 11kW nu e departe de viteza DC la Spring.Posted Image

#42
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017

View Postro_explorer, on 08 octombrie 2023 - 14:58, said:

Masinile ELECTRICE care nu suporta AC trifazat SI DC on-board ar trebui interzise prin lege.
Sunt oameni care iau masini de genul asta strict pentru oras, ca a doua sau a treia masina, si incarca intotdeauna acasa. Sau pentru livrari de pizza sau alte chestii, merg toata ziua si incarca noaptea.
De ce sa le bagi pe gat trifazat sau DC, cand nu au nevoie?

In schimb, ar trebui ca dealerii sa le faca un pic de educatie cumparatorilor, nu doar sa le le vanda orice au in curte si sa le ia banul fara sa clipeasca, mai ales daca ii vad ca nu prea stiu cu ce se mananca cavehasii. Altfel, asa ajung unii sa-si ia Spring sau Megane fara CCS, desi stau la etajul 10 intr-un bloc din Berceni si n-au unde sa incarce, dupa care ajung la concluzia ca electrica sucks.

#43
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postatw, on 08 octombrie 2023 - 22:01, said:

De ce sa le bagi pe gat trifazat sau DC, cand nu au nevoie?
Pentru a indeplini un standard. Sunt oameni care nu ar vrea sa dea bani pe ABS, airbag, ESP, AEB, etc ... caci ei merg cu masina pana in padure si nu au nevoie de asa ceva - dar le au pe masini pentru ca asta e standardul. Masinile se fac pentru mase, nu pentru exceptii.

Edited by ro_explorer, 08 October 2023 - 22:05.


#44
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017
Standardele de siguranta sunt altceva, cu alea sunt de acord sa fie obligatorii.
Dar nu poti sa impui prin lege dotari care nu tin de siguranta. Doar nu vrei sa fie si Car Play/Android Auto, radio, sau 6 boxe obligatorii :)

#45
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Tine de timpul celorlalți. De integrarea într-o comunitate. Numărul de boxe și carplay nu ii afectează pe ceilalți. Sa ocupi o statie publica de 22kw tu trăgând cu 4kw din ea pentru ca ai masina handicapata e o problema.

Trebuiau sa fie făcute ca twizy în cazul asta - cuplor schuko de max 16A și treaba era rezolvata.

Edited by ro_explorer, 08 October 2023 - 22:34.


#46
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017
Deocamdata sunt foarte putine masini care trag 22kW pe type2, le numeri pe degetele de la o mana. Toate celelalte trag 7.4 sau 11kW. De 4 n-am auzit.
Asa, si tu ocupi degeaba statia de 22 tragand cu 11. Iti dai seama cate ZOE s-ar incarca la 22kW, in timp ce tu ocupi statia cu Tesla "handicapata" la 11kW, si cu baterie mult mai mare? Posted Image

Type2 oricum ar trebui sa fie ori pentru incarcari peste noapte, deci nu conteaza puterea, ori pentru incarcari "de oportunitate", cat stai la cumparaturi/film/restaurant, deci iarasi nu conteaza cu ce putere trage, pentru ca oricum stai exact cat timp ai treaba acolo.

Da, ar fi frumos sa se incarce toate masinile cu 22kW pe AC. Daca asta cere piata, asta se va intampla. Dar sa impui asta prin lege, sigur nu in urmatorii 10 ani.
Iar pentru producatorii care nu vor vrea sa bage OBC de 22kW, da, un cablu Schuko, din ala retractabil, ca la aspirator, ar fi mai potrivit :)

Edited by atw, 08 October 2023 - 23:14.


#47
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,891
  • Înscris: 22.12.2005

View Postatw, on 08 octombrie 2023 - 22:01, said:

Sunt oameni care iau masini de genul asta strict pentru oras, ca a doua sau a treia masina, si incarca intotdeauna acasa. Sau pentru livrari de pizza sau alte chestii, merg toata ziua si incarca noaptea.
De ce sa le bagi pe gat trifazat sau DC, cand nu au nevoie?

In schimb, ar trebui ca dealerii sa le faca un pic de educatie cumparatorilor, nu doar sa le le vanda orice au in curte si sa le ia banul fara sa clipeasca, mai ales daca ii vad ca nu prea stiu cu ce se mananca cavehasii. Altfel, asa ajung unii sa-si ia Spring sau Megane fara CCS, desi stau la etajul 10 intr-un bloc din Berceni si n-au unde sa incarce, dupa care ajung la concluzia ca electrica sucks.

nu dealerii. ci "clientii" -sa-si faca lectiile. PEsemne ca urmeaza ca dealerii sa le spuna ca au nevoie si de permis.etc?:)))

View Postatw, on 08 octombrie 2023 - 23:10, said:

Deocamdata sunt foarte putine masini care trag 22kW pe type2, le numeri pe degetele de la o mana. Toate celelalte trag 7.4 sau 11kW. De 4 n-am auzit.
Asa, si tu ocupi degeaba statia de 22 tragand cu 11. Iti dai seama cate ZOE s-ar incarca la 22kW, in timp ce tu ocupi statia cu Tesla "handicapata" la 11kW, si cu baterie mult mai mare? Posted Image

Type2 oricum ar trebui sa fie ori pentru incarcari peste noapte, deci nu conteaza puterea, ori pentru incarcari "de oportunitate", cat stai la cumparaturi/film/restaurant, deci iarasi nu conteaza cu ce putere trage, pentru ca oricum stai exact cat timp ai treaba acolo.

Da, ar fi frumos sa se incarce toate masinile cu 22kW pe AC. Daca asta cere piata, asta se va intampla. Dar sa impui asta prin lege, sigur nu in urmatorii 10 ani.
Iar pentru producatorii care nu vor vrea sa bage OBC de 22kW, da, un cablu Schuko, din ala retractabil, ca la aspirator, ar fi mai potrivit Posted Image

din fericire- sunt destule. si vin din spate. dar educatia de -EV-isti sucks asa ca lumea se uita  ca cati CP au.atat

View Postro_explorer, on 08 octombrie 2023 - 22:05, said:

Pentru a indeplini un standard. Sunt oameni care nu ar vrea sa dea bani pe ABS, airbag, ESP, AEB, etc ... caci ei merg cu masina pana in padure si nu au nevoie de asa ceva - dar le au pe masini pentru ca asta e standardul. Masinile se fac pentru mase, nu pentru exceptii.

ei, de asta eu nu mai gasesc masina / moto pe gustul meu. toate au IT in ele de zici ca s DAtaCenter, DCT-uri si alte mizerii.

#48
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008
TRI-FAZAT de 11KW este un standard (16A pe fiecare faza), 7.4KW este de cele mai multe ori BI-FAZAT (16A din 2 faze). Avantaj ca iti mai ramane libera o faza, sau dezavantaj ca faci dezechilibru instalatiei

#49
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
7.4Kw la Spring e pe o singura faza , cu 32A :D ...

#50
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017

View Postrelu11051, on 09 octombrie 2023 - 10:29, said:

7.4KW este de cele mai multe ori BI-FAZAT (16A din 2 faze).
Esti sigur? Din cate stiu eu, majoritatea masinilor (si statiilor) de 7.4kW sunt monofazate, 230V*32A.
Avantajul e ca poti sa incarci si acasa cu 7kW, daca ai monofazat si te tine instalatia, preferabil cu o priza industriala.

#51
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
7,4kW pe priza fie si ea industriala? desi am vazut ceva incarcatoare chinezesti 32A la priza , nu as face asta. Statie de incarcare....

Edited by andreyvsjoker, 09 October 2023 - 10:50.


#52
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017

View Postfoxbat, on 09 octombrie 2023 - 07:29, said:

nu dealerii. ci "clientii" -sa-si faca lectiile. PEsemne ca urmeaza ca dealerii sa le spuna ca au nevoie si de permis.etc?Posted Image))

View Postfoxbat, on 09 octombrie 2023 - 07:29, said:

din fericire- sunt destule. si vin din spate. dar educatia de -EV-isti sucks asa ca lumea se uita  ca cati CP au.atat
De asta zic ca n-ar strica sa le faca si dealerii un pic de educatie, macar acum, cand masinile electrice sunt relativ noi.
Inca mai sunt oameni care baga benzina in masina diesel (sau invers, daca sunt inventivi). Ce pretentii poti sa ai sa inteleaga toata lumea cum e cu AC/DC, monofazat/trifazat, 7/11/22kW, diferenta intre kW si kWh (chiar si aici sunt destui care nu o inteleg), samd.

#53
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,279
  • Înscris: 02.05.2008

View Postro_explorer, on 09 octombrie 2023 - 10:36, said:

7.4Kw la Spring e pe o singura faza , cu 32A Posted Image ...

Conform unor teste nu as zice...

View Postatw, on 09 octombrie 2023 - 10:44, said:

Esti sigur? Din cate stiu eu, majoritatea masinilor (si statiilor) de 7.4kW sunt monofazate, 230V*32A.
Avantajul e ca poti sa incarci si acasa cu 7kW, daca ai monofazat si te tine instalatia, preferabil cu o priza industriala.

Nu sunt 100% sigur, un prieten a testat un Spring pe un charger trifazat de 11kw cuplat la o siguranta de 16A si timpul de incarcare a fost exact cum ar fi tras maxim cat putea trage spring aprox 7kwh.
Din chestia asta eu deduc ca atunci cand are 2 faze disponibile trage maxim cat poate.
Sigur pe o singura faza nu putea trage cu 7kw, sarea siguranta tetrapolara de 16A.
Cine are Spring si posibilitatea de teste... poate ne confirma sau infirma ce mi-a spus prietenul.

#54
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postrelu11051, on 09 octombrie 2023 - 11:50, said:

Sigur pe o singura faza nu putea trage cu 7kw, sarea siguranta tetrapolara de 16A.
https://www.mister-e...ge-dacia-spring

Sunt 6.6Kw de fapt ... si e monofazic.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate