Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

Hyundai Santa Fe 2.2 4WD, 5 AT 2007 vs Hyundai ix55 2009 vs Santa Fe DM

- - - - -
  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1
copokiw

copokiw

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 15.09.2023
Salut

Am luat un Santa Fe CM, cutie automata cu 5 trepte, si ar fi trebuit sa fiu fericit. Majoritatea e pe la 5000 euro.

Doar ca "provin" de la Mazda CX-7 c 2.3 DISI turbo, cu 260CP AWD, si Santa Fe-ul cu 150 CP e ... incomparabil :)
Adica Santa Fe-ul nu merge la autostrada: ma duc cu 130 si ceineva im-i face loc si asta nu mai are putere sa depaseasca. Ca are 1.8T, ca are 5 trepte, ca e inalta, ca... tralala... nu are putere nene...
La A3 e o portiune de rampa, cred ca cea mai abrupta ce e permis la autostrazi. Urca, dar nu accelereaza: nu are putere.
Cum sa-i dau putere? -pai cel mai bun si cel mai ieftin tuning este sa schimbi motorul, complet cu masina :)

Am luat si un ix55, cu 239CP, care misca acceptabil. Majoritatea (inainte de 2012) e pe la 7000-10000 eur.

E inalt, are 2.2T, are 3.0 in loc de 2.2, aceasi rampa la A3 nu e problema, la 139km/h are 2100 -2200 turatie, nu e sufocat, nu e chinuit, merge. Nu are putere sa depaseasca la 140 pe rampa ( nu e Cayenne 4.8 turbo cu 500cp) , dar e ok.
Am zis ca asta e ceace doresc si raman cu ix55, "doar ca":
-ix55 cica consuma 12.4L in oras. Eu nu stiu cum am mers cum nu, dar spre 15L papa, mai aleas cu AC.
-ix55 nu are o acceleratie de wow. Merge-merge, asa lent, nu asa sportiv, nu prea fac liniute. Si la pornire arata consum de 99.9L /100km , daca apas un pic.

Ambele sunt destul de comfortabile! Am mai avut un Tucson, care tot fel de probleme a avut, dar era EXTREM de comfortabil si ieftin. Multe masini la valoarea tripla nu sunt.

Arcurile la Santa FE sunt mai moi, poate ca din cauza ruginii, sau asa e de felul lor, dar e mult mai placut sa calatoresc cu Santa Fe, doar ca trebuie sa iau ceva diazepam, sau ceva, cred ca dar Loganurile vechi nu ma depasesc doar :)

Intro noapte nu am putut sa doar si am pus toate cifrela in Excel:
- impozit: 200 vs 500 eur
- RCA marit , fiindca masa mai mare, motor mai mare
- consum aberant de mare ( cica e normal)
Asta mi-a rezultat: + 5300 euro la ix55! in 5 ani - atit vreau sa tin careva.

Da stiu, doar o data traim, dai sa sune. Dar atunci de ce nu Cayenne Turbo cu 500 CP? :)

M-am gandit si la Santa fe DM ( 2013-2018) , cu 197 CP, AT , desigur

Pretul de achizitie e destul de deranjant, ptr mine, fiindca acolo e o amortizare mai serioasa.
15k-20k pret achizitie.
Dar are consum mult mai redus. -si asta conteaza undeva la 5x25.000km:
Norma de euro 5, mai mare, daca se intimpla ceva cu normele de Euro 4 impozit...

- de exemplu: daca diferenta de consum medie la 25.000km (pe an) este doar de 1L motorina pe 100km:
asta insemana 250L de motorina - pe an. x 7.5 ron = 1875 ron
la 5 ani : 9375 ron - spre 2000 euro.

Performantele seamana cu ix55.
Doar ca ix55 are loc de portbagaj fix cu atit mai mare cit im-i trebuie. Cu vreo 20-30 cm mai adinc, si fix acolo incape toate sculele si mizeria pe care o car zilnic :)

La toate Hyundai e o problema, destul de enervanta:
Comanz o piesa originala: iti trebuie un suport maner, un surub de... o bucata de plastic de... la ix55 fiind destul de rar nu prea gaesti la dezmembrari si astepti 2 saptamani sau 2 luni. Dupa acre realizezi ca mai trebuie schimbat un plastic, care nu e aftermarket si mai astepti un pic.

La BMW e interzis sa ma bag.
La Cayenne si Tuareg sunt prea sarac - sau citesc prea multi si calculez cit costa intretinerea.
Audi Q7 si Q5 si ce e pe acolo trece de orice buget.
Range Rower e BMW-ul englezesc, bolnav mereu...

Ce alt SUV confortabil, ieftin de intretinut, exista-daca exista, care nici nu consuma aberant, si nici nu trebuie sa vand casa?

Dacia Spring nu are range, nu am ce face, dar vad ca un SUV de MATIZ, doar cu Matizul am putut sa si ies din oras.
Ford Kuga, cred ca e prea stramt si Fordurile, unele costa la intretinere, unele Ford Focus.
Mazda nu.
Mercedesurile ruginesc, ca Daciile...sau si mai rau: Vito, Sprinter.

Un Euro 4, Euro 5, SUV mediu, nu compact , de 5000-1000 eur, cutie automata care e consumul "normal". - motor 2001-2700cmc

#2
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
ai facut o varza. intrebarile tale nu au nici o treaba cu propunerile tale si cu restul topicului

pleci de la ix55 ca e acceptabil la 240cp, Santa Fe ca e jale cu 150, apoi sari la spring, kuga, dar sa fie un suv

de cand este springul un suv? :facepalm:

daca nici cu 150 nu poti depasi si 240 e abia acceptabil, ma intreb, ce mai cauti la suv? ai nevoie de Ferrari, McLaren, lamborghini

ah, sa nu uit, cu 130 ti se pare ca merge prea incet, dar cat e limita pe autostrada?

#3
copokiw

copokiw

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 15.09.2023

View PostDany_Darke, on 16 septembrie 2023 - 13:52, said:

dar cat e limita pe autostrada?
Pai 180km/h, fiindca acolo trebuie sa predau permisul in Ro, ptr 3 luni.
In Austria e citeodata 80km/h alta data e 140 km/h si este si un "deal" mai serios, si mai lung.
Iar la nemti, asa pe la 160-180km/h la curbe

La tine cit e limita la autostrada?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate