Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Cum se prezintă un Hyundai/Kia PHEV după 3 ani/garanție?
Last Updated: Sep 18 2023 14:01, Started by
manu144x
, Sep 12 2023 22:56
·
1
#1
Posted 12 September 2023 - 22:56
M-ar tenta mult ca mașină de oraș un Kia Xceed sh și am văzut la prețuri foarte bune cu km putini, sub 50k.
M-ar interesa ce riscuri sunt și ce costuri, nu mă interesează neaparat să nu se strice, nu sunt naiv, dar și dacă se întâmplă ceva, ce costuri ar implica o refacere a bateriei, poate înlocuire, etc? Stau la casă și ar fi perfectă pentru a o încărca în fiecare seară, poate mai încolo pun și niște solare, cine știe. Dacă nu sunt probleme de fabrică gen toate încep să pice după un timp ar fi totuși un deal bun. M-am uitat și la prețurile de nouă dar ar fi dublu, practic am găsit multe în jur de și sub 20k cu km puțini și dotările de top, vs peste 38k preț cu rabla plus chiar. Și doar ca să fie model nou nu am stres. M-am mai uitat la Golfuri dar par a fi foarte problematice, nemții nu știu sau nu vor să facă hibride bune, se tem că le scad vânzările de diesel probabil. Mulțumesc. |
#2
Posted 13 September 2023 - 08:42
după 1,5 ani și 43000 de km, tucsonul PHEV, luxury „arată” excelent!
încă am autonomie de 55 km la un plin de curent încarc cu dispozitivul din dotare, cu amperaj maxim de 12A, și am o viteză de cam 2...2,5 kWh/h, în funcție de starea rețelei electrice. din acești 43k km, cam 35...40% sunt efectuați „pur” electric, restul hibrid. considerând cei 180CP termici + 85 electrici, mașina „zboară” per ansamblu e o plăcere! PS: nicio intervenție mecanică! Edited by gushpi, 13 September 2023 - 08:42. |
#3
Posted 13 September 2023 - 09:44
La DCT e posibil sa ai surprize, ca au tot aparut in ultimii ani. Daca are orice alta cutie, nu cred ca e o idee rea. Heck, e in garantie, daca ar avea probleme serioase le-ar fi reparat pe gratis, nu?
|
#4
Posted 13 September 2023 - 12:26
Nu m-am mai uitat dacă varianta Plug-in e cu dct sau cutie clasică?
La dct știu că sunt faimoși pentru probleme dar m-am gândit că poate le-au mai rezolvat. La km așa de puțini nu cred să mă lovesc de probleme la cutie. Vroiam doar să știu cam cât de rezistent e sistemul phev în general. |
#5
Posted 13 September 2023 - 13:40
Din cate stiu pe variantele hev/phev se pun doar cutie 6AT adica cu convertizor de cuplu,care se simte al naibii de bine si comod la mersul bara la bara cu cc activat,nu smuceste sau alte probleme.
|
#6
Posted 13 September 2023 - 13:46
Teoretic nu ar trebui sa existe probleme. Practic... depinde de multe. Infunzi sistemul de racire/ventilatie al bateriei de tractiune si o omori muult mai repede decat daca ai incarca-o de doua ori pe zi. Da, DCT-ul e recunoscut pentru boala lui sa subtureze motorul - in regimul standard de functionare - si sa schimbe ca nebunul in trafic aglomerat si astfel sa uzeze prematur discurile de ambreiaj. Dar poti trece in regim sport, astfel cutia va schimba mai sus in ture, si mai rare schimbarile. Sau folosesti optiunea manuala, daca cutia o are. Din acelasi motiv o cunostinta a ales sa cumpere anul trecut Kia Sportage hibrid cu cutia secventiala, sau pilotata - nu DCT-ul - cum se cheama la francezi, sau secventiala, denumita pompos de Porsche.
PS Am mers zilele trecute cu un Peugeot 3007 1.5 diesel cu AdBlue, si cutia automata cu 8 trepte. Nu in Romania, ca la noi nu se mai comercializeaza dieselul, iar masina era fabricatie decembrie 2022, cu 13200 km la bord. Inclin sa cred ca era cutia secventiala, pentru ca simteam schimbarile de treapta. FIn, dar le simteam. Si aia avea aceeasi boala, sa subtureze extrem de mult in modul de condus normal. In sport, pe autostrada la 110 la ora, nu a mai mers mai sus de treapta a 7-a. Acolo, la subturarea aia, ar putea aparea probleme de depuneri in turbina, dat fiind faptul ca nu prea ajunge sa lucreze in parametrii ei normali. Dar... timpul isi va spune cuvantul. |
#7
Posted 13 September 2023 - 15:25
Phonyx, on 13 septembrie 2023 - 13:40, said:
Din cate stiu pe variantele hev/phev se pun doar cutie 6AT adica cu convertizor de cuplu,care se simte al naibii de bine si comod la mersul bara la bara cu cc activat,nu smuceste sau alte probleme. Corect, singura problemă a cutiilor clasice e eficiența mai scăzută și uneori lentoarea dar compensează prin fiabilitate unde bat orice DCT sau cutie pilotată. În afară de manuală desigur care va rămâne cea mai fiabilă datorită simplității în sine. Dacă are are cutie clasică atunci e perfect. Cumva are sens pentru că bănuiesc că au făcut sistemul clasic în care au înlocuit convertizorul de cuplu cu motorul electric și aia e. E cea mai simplă soluție, am văzut-o și la VW cu Touareg hibrid, la Audi Q7, și la BMW din câte știu cam aceeași soluție știu că e, deci nimic SF care ar putea pune probleme deosebite. Cred că asta o să fac până la urmă, un XCeed phev cu km rezonabili, cât mai îngrijit, și e ok. Că se mai strică una alta nu mă tem, am mai avut prima generație de 508 hibrid, n-a fost nici un capăt de lume, n-a picat nici o piesă 'mai scumpă ca mașina' sau prostii de genul. |
#8
Posted 13 September 2023 - 16:28
Nu e mai simplu sa se consulte site dedicat pentru fiecare masina in parte? XCeed are DCT6 pus pe PHEV.
https://www.kia.ro/m...xceed-phev-my23 |
#9
Posted 14 September 2023 - 09:51
#10
Posted 14 September 2023 - 15:12
Din păcate se pare că da, ar fi dct cutia, deși pe Tucson și alte variante e cu automată clasică. Se pare că au totuși 2 trenuri de rulare phev ăștia de la Hyundai, nu e același peste tot cum credeam.
Am mai și citit cum că iarna nu merge electric deloc sau foarte slab din cauză că nu e climatizată activ bateria ci doar cu aer? Ceva gen cum are Toyota dar ei eu hibrid normal totuși, capacitați și chimie diferită. Sunt un pic dezamăgit în cazul ăsta o tai de pe listă. Dacă știți alte variante bune phev de oraș (nu suv că am deja) sunt deschis. |
|
#11
Posted 14 September 2023 - 15:22
Daca ai deja a doua masina, de ce nu full electric? Ce sens are PHEV doar pentru oras?
Legat de PHEV iarna, nu cred ca nu merge deloc, dar scade rangeul considerabil. Gandeste-te ca nici Dacia Spring nu are climatizare la baterie si pentru asta o folosesc oamenii fara probleme iarna. Da, scade range-ul de la ~240 la ~120 km, aia e. Probabil si la PHEV o sa scada de la 40 km la 20 km sau ceva de genul, dar nu are de ce sa nu mearga pe electric deloc. Si mie la hibrid Toyota imi creste consumul iarna, dar nu cu mult. Daca faci drumuri mai lungi, diferenta e 1-1.5 l/100 km in plus. Problema e daca ai de facut multe drumuri scurte, si lasi sa se raceasca masina de fiecare data. Dar acolo nu stiu ce sistem ai avea care sa fie mult mai performant, ca si chestiile cu baterie climatizata gen Tesla vor consuma mai mult ca sa incalzeasca bateria, etc. Ce incerc sa zic e ca nu mi se pare un inconvenient mare la cliema de pe la noi, 2-3 luni pe an cand chiar e frig ai range mai mic pe electric, mare branza. Cutia, in schimb, mi se pare o problema de luat in considerare. Era mult mai ok daca venea cu 6AT ca altele. |
#12
Posted 14 September 2023 - 17:00
Nu m-am exprimat corect, ce se plângea lumea nu era că avea range mai mic, ci că nu intra deloc în EV mode. Deloc. Se pornea motorul termic și mergea doar ca hibrid convențional, chit că avea bateria plină, nu o folosea, și ei suspectau faptul că era bateria prea rece. La Tesla nu e vorba de consum, bateria e complet climatizată, are sistemul ei termic cu lichid care merge prin toată bateria și se încălzește/răcește, orice e nevoie.
Bine, nu putem compara una cu alta, sunt perfect conștient. Și da, mai mult cutia mă sperie și pe mine + faptul că în service orice problemă ar apărea, vor merge pe strategia clasică de înlocuit toată cutia dacă se poate. Full electrică sunt prea scumpe, nu am găsit nimic ce să merite în afară de Tesla + că fondurile rabla pentru PJ s-au dus. M-am uitat la Renault, Nissan, Hyundai, toate care sunt, nu dau 50k pe o mașină fwd cu 150cp să mă rog de ea să depășească pe centură (unde am cele mai multe trasee). Iar SH pe electrice cere lumea niște prețuri de parcă n-am știi cu toții că au dat cu 10k mai puțin pe ele de fapt, toți și le evaluează la prețul de listă. XCeed părea chiar echilibrată, caroserie mică, 200 cp, phev, 50% din prețul uneia noi, era un compromis foarte bun. |
#13
Posted 14 September 2023 - 19:30
manu144x iti sugerez sa testezi inainte sa spui ma rog de ea cu 150cp... Comparatia EV vs termica la aceeasi cai nu are nici o legatura, parerea mea de utilizator si de termica si de EV.
Problema la EV este ca nu prea gasesti SH iar la nou ... Totusi ce te retine sa faci un testdrive si sa pui niste intrebari pe la reprezentanta Kia pentru PHEV care te intereseaza? |
#14
Posted 14 September 2023 - 20:12
Poți să încerci o Hyundai Kona electrică.
https://www.tiriacau...iRoCNY0QAvD_BwE Edited by 2cata, 14 September 2023 - 20:13. |
#15
Posted 14 September 2023 - 21:08
La Kona ma gandeam si eu, ori noua ori SH.
Cu preturile SH, e irelevant cat au dat pe ele, pretul e dat de cerere si oferta. Teoretic o sa mai scada in perioada urmatoare, poate merita sa tii un ochi pe ele. Repet, cel mai important mi se pare modul de utilizare, daca ai multe drumuri scurte, ai unde s-o incarci acasa, ai alta masina pentru drumuri lungi, mi se pare ca nu are sens PHEV ci full EV. PHEV (pentru mine, strict subiectiv) are sens daca in peste 70% din cazuri o folosesti in range-ul EV sau p-acolo, si din cand in cand o scoti la drum lung si n-ai rabdare sa incarci electric. Dar daca ai deja o masina pe care o poti folosi pentru asta, unde-i avantajul PHEV? Anyway, faptul ca nu foloseste bateria deloc iarna pare a fi o problema de functionare, nu cred ca asa au fost gandite. Repet, sunt multe masini care NU au management termic la baterie si isi folosesc sistemul EV/Hibrid iarna fara probleme. Din ce gasesc la repezeala pe net nu pare sa fie o problema comuna. |
|
#16
Posted 18 September 2023 - 01:40
Am mai găsit ceva interesant: Cupra Formentor.
Aveți idee de ce ar fi așa ieftine la așa puțini km? https://suchen.mobil...&utm_medium=ios https://suchen.mobil...&utm_medium=ios https://suchen.mobil...&utm_medium=ios https://suchen.mobil...&utm_medium=ios Mă gândesc că totuși, ce uzură să aibă în așa puțini km? Accidentate sau inundate nu par. Sau or fi? Bine, eu iau în calcul prețul fără tva. |
#17
Posted 18 September 2023 - 05:07
Înainte să devin posesor de EV m-am tot uitat după PHEV. In cazul meu 225XE ticăia toate boxele, ca să zic așa. Are pompă de căldură, deci poti porni încălzirea iarna de la distanță fără să pornească motorul. Deci inclus și management termic al bateriei. Prețul era ok-ish (până în 30k eur), spațiu ok portbagaj și in spate , demaraj, range 55 vara 35 iarna.
Deci practic poti să circuli in regim full EV pe timp de iarnă. La Hyundai știu că au nevoie de motorul termic pentru încălzire habitaclu. Edited by CRG, 18 September 2023 - 05:08. |
#18
Posted 18 September 2023 - 12:31
CRG, on 18 septembrie 2023 - 05:07, said:
ÎLa Hyundai știu că au nevoie de motorul termic pentru încălzire habitaclu. Dap, asta era faza probabil, omul cred că avea setată pe căldură și de-asta nu-l lăsa în EV nicicum pentru că a cerut căldură și mașina n-a vrut să pornească rezistența electrică (sau poate nici nu are) ca să nu consume din baterie. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users