Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Renault Scenic - E-tech (electric)
Last Updated: Sep 15 2023 07:56, Started by
Adm
, Sep 05 2023 06:43
·
3
#1
Posted 05 September 2023 - 06:43
Pe metoda VW, adica acelasi look, pe care il umflam cu pompa, E-mmegane creste si se transforma in E-Scenic.
Quote The new vehicle was introduced at the IAA 2023. Renault preserved the styling and the 160-kW (215-hp) electric motor that the Scenic Vision introduced. The production SUV is 4.47 meters (176 inches) long, 1.86 m (73.2 in) wide, 1.57 m (61.8 in) tall, and has an amazing wheelbase of 2.79 m (109.8 in). That makes the new Scénic a roomy SUV, which also counts on a pretty decent cargo compartment: 545 liters (19.25 cubic feet). Renault will offer two battery pack options. The smallest one has a 60-kWh capacity, good for a WLTP range of more than 420 kilometers (261 miles). In part, potential buyers have to thank the weaker motor for that: it delivers 125 kW (168 hp). The reasonable range can also be credited to the lower weight that the smaller battery pack allows this battery electric vehicle (BEV) to have. Unfortunately, Renault did not disclose its mass, but it is undoubtedly lower than the 1,842 kilograms (4,061 pounds) that the 82-kWh derivative. This is certainly the heaviest Scenic ever made. Autoevolution Deci avem doua motoare si doua baterii (215CP - 60kwh si 168CP - 82 kWh) Am o presimtire ca e tractiune fata, exclusiv! Problema sa va fi probabil pretul, care banuiesc ca va fi nerealist de mare. Renault a declarat ca la capitoul preturi el e non-combat pe EV. [ https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/renault-scenic-gets-back-to-life-as-an-electric-suv-the-scenic-e-tech_24.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/renault-scenic-gets-back-to-life-as-an-electric-suv-the-scenic-e-tech_27.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/fSYR7-MPZj0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#3
Posted 05 September 2023 - 09:09
Cateva detalii interesante. Sursa comunicat de presa Renault (atasat).
- foloseste un motor nou, fara magneti permanenti (EESM), dezvoltat si produs de Renault in fabrica din Cleon - variante de putere de 170 CP si 220 CP - baterie in doua variante de capacitate: 60 kWh (420 km) si 87 kWh (620 km). Permite inlocuirea individuala a modulelor defecte. - foloseste celule LG de tip NMC - Preconditionare baterie folosind Google Maps pentru a naviga pana la punctul de incarcare - chimie celule optimizata pentru temperatura optima de incarcare de 25 °C. Tinta a fost o curba de incarcare mai buna. Asta permite incarcarea a 50 kWh in 30 min cand e conectata la o statie de incarcare de 150 kW (nu declara puterea maxima de incarcare, probabil ca nu e nimic spectaculos) - incarcarea la 22 kW, AC, ramane ca optiune sau chiar face parte din echiparea standard in unele tari de comercializare - experienta audio via Jean-Michel Jarre (battle cu Hans Zimmer) PDF__All-new_Renault_Scenic_E-Tech_electric.pdf 4.99MB 10 downloads |
#4
Posted 05 September 2023 - 09:22
Puterea de incarcare si alte date tehnice sunt in PDF-ul atasat de tine.
PS: acceleratia 0 - 100 Attached FilesEdited by kolfleading, 05 September 2023 - 09:23. |
#6
Posted 05 September 2023 - 10:58
Ultimul Scenic in care am stat era mai apropiat de un Maxi-Taxi decat de asta .
E aproape la fel de incet precum C4 meu . V-am mai zis, dar pe cuvant ca mie imi place, si asta si Megane-ul normal. Cu 80+ kWh o sa fie ok si ca autonomie, pretul e singura potentiala problema, dar la ~30-35k dupa rabla tot mi se pare o varianta ok. |
#8
Posted 05 September 2023 - 12:43
emacs, on 05 septembrie 2023 - 10:58, said:
Ultimul Scenic in care am stat era mai apropiat de un Maxi-Taxi decat de asta . E aproape la fel de incet precum C4 meu . V-am mai zis, dar pe cuvant ca mie imi place, si asta si Megane-ul normal. Cu 80+ kWh o sa fie ok si ca autonomie, pretul e singura potentiala problema, dar la ~30-35k dupa rabla tot mi se pare o varianta ok. |
#9
Posted 05 September 2023 - 14:05
Adm, on 05 septembrie 2023 - 11:19, said:
E o rabla inceata, scumpa. Cifrele de autonomie probabil ca sunt mai optimiste decat de… obicei. Cand aveam ZOE, consumul era cam cat am acum pe Model 3, doar ca aici am 4x4, e mai mare si are niste sute de CP in plus. |
#11
Posted 05 September 2023 - 15:22
De ce au numit masina asta Scenic, cand nu are nimic in comun cu binecunoscutul monovolum?
|
#12
Posted 05 September 2023 - 15:33
Ev, din motive de eficienta implica:
- suprafete curbe/ovoidale - inaltime mica, adica nu sunt inalte, ci apasate pe cap. |
#13
Posted 05 September 2023 - 15:40
Adm, on 05 septembrie 2023 - 11:19, said:
E o rabla inceata, scumpa. Cifrele de autonomie probabil ca sunt mai optimiste decat de… obicei. Cand aveam ZOE, consumul era cam cat am acum pe Model 3, doar ca aici am 4x4, e mai mare si are niste sute de CP in plus. cand o scoate Tesla o masina mai mica decat Zoe mai mai ca ma bag.si cu putere dubla si cu baterie la fel Edited by foxbat, 05 September 2023 - 15:40. |
#14
Posted 05 September 2023 - 17:12
Pai încă nu ți-ai dat seama că ți-ai achiziționat o rabla după standardele Softpedia; mă rog a unor forumisti
|
#15
Posted 05 September 2023 - 19:58
regret offtopicul. postul meu era pentru Adm, o gluma. Daca ai ceva sa imi spui tot off - PM te rog. Multumesc.
In acest moment nu exista pe piata din Ro o masina cu acelasi raport eficienta/pret/dimensiuni deci e perfecta pentru ce am luat-o. Cand sa faca Tesla o "mini" cu baterie de peste 80 si cu motor de peste 2xx CP ma bag. Pesemne ca e o molima de toti vor sa compenseze cu masini cat mai mari . eu n-am problema asta. |
|
#16
Posted 06 September 2023 - 10:03
Arata bine Scenic-ul EV si la exteriror si la interior. Si Megane-ul EV si acest Scenic au stil, prefer Megane-ul pentru cum arata fata de Tesla, pacat ca e atat de micut la spatiu in interior. Scenic-ul va corecta aceasta problema, este ce trebuiau sa lanseze initial.
Pacat de cifrele alea de acceleratie care fac de rusine o propulsie electrica ce beneficiaza de cuplu motor ridicat de la turatie zero. Dar nu e ceva care chiar sa conteze, in cele din urma. |
#17
Posted 08 September 2023 - 09:08
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users