Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 

Hyundai i30 1.0 t-gdi 120ch vs Hyundai i30 1.5 dpi 110cv

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1
Sanym

Sanym

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 04.08.2015
Hyundai i30 1.0 t-gdi 120ch vs Hyundai i30 1.5 dpi 110cv

Strict intre cele două motorizări ce ați alege și de ce ?

#2
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,828
  • Înscris: 30.08.2006
Ambele au acceleratii slabe dar cel cu turbina are un cuplu mai mare pe o plaja de turatie mai intinsa. 172 Nm @ 1500-4000 rot/min. Poate vrei sa faci o depasire sau folosesti masina prin oras si ai nevoie de cuplu mare la turatii mici.

#3
Sanym

Sanym

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 04.08.2015

 Leo2006, on 14 august 2023 - 23:42, said:

Ambele au acceleratii slabe dar cel cu turbina are un cuplu mai mare pe o plaja de turatie mai intinsa. 172 Nm @ 1500-4000 rot/min. Poate vrei sa faci o depasire sau folosesti masina prin oras si ai nevoie de cuplu mare la turatii mici.

Si totuși, din ce am înțeles
3 cilindri zgomotos si cu vibrații vs 4 cilindri mai silențios și echilibrat,
1.5 dpi 110cv mai fiabil vs 1.0 cu depuneri la turbină și defecte des întâlnite,

Plăcerea de a șofa �� o găsesc într-o mai mare măsură la aspirată, simți că faci parte din angrenaj,
motorul turbo îmi da senzația că nu particip la joacă, că sunt cumva suspendat.

Dar bănuiesc că are și turbo virtuțile lui de sunt abandonate aspiratele, tocmai de aia întreb ca să aflu de la cei care conduc de mult timp un turbo.



#4
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,828
  • Înscris: 30.08.2006
Vibreaza la relanti dar nu se transmite in caroserie. Am masina de 6 ani si sunt zero probleme la un 1.0 TSI. Profita zilnic pe traseu de performantele mai bune al unui motor cu turbina si nu te mai gandi la drobul de sare. Daca simti ca un motor aspirat iti ofera o placere mai mare de a conduce, mergi pe acel 1.5 dpi.

#5
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,222
  • Înscris: 24.07.2022
aspirata 1000%. turbo e ca si cum ai pune tot pachetul de durex odata.

Edited by Punter, 15 August 2023 - 01:37.


#6
Abaddon

Abaddon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 718
  • Înscris: 22.02.2007
Ca performante 1.0 are putere mai mare si greutate mai mica, deci demaraj mult mai bun.
Depinde de numarul de kilometrii acum, daca sunt noi TSI-ul clar.

#7
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,216
  • Înscris: 26.06.2009

 Sanym, on 15 august 2023 - 00:11, said:

Plăcerea de a șofa �� o găsesc într-o mai mare măsură la aspirată, simți că faci parte din angrenaj,
motorul turbo îmi da senzația că nu particip la joacă, că sunt cumva suspendat.

Daca vrei "placerea de a sofa" iti iei 2.0 - 5.0 benzina aspirat. Ambele motoare sunt "moartea pasiunii", dar depinde ce vrei: putin mai multa placere, dar mai putina fiabilitate pe terman lung (1.0 turbo) sau putin mai putina putere/cuplu, dar fiabilitate semnificativ mai mare, tii masina pe termen lung (1.5 aspirat).

In perioada de garantie sigur ambele vor fi ok, dar cel cu turbina este mult mai sensibil. Trebuie sa schimbi uleiul mult mai des ca sa nu moara turbina rapid, daca mergi drumuri multe si scurte prin oras la fel va muri motorul mai repede, etc.

Si eu as merge pe 1.5 aspirat daca e masina ta si vrei sa o tii 5-7-10 ani. Daca nu te intereseaza de ea (e masina de lucru) mergi pe turbo.

#8
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,997
  • Înscris: 09.05.2009

 Xman_ghio, on 15 august 2023 - 06:49, said:

Trebuie sa schimbi uleiul mult mai des ca sa nu moara turbina rapid, daca mergi drumuri multe si scurte prin oras la fel va muri motorul mai repede, etc.
Si eu as merge pe 1.5 aspirat daca e masina ta si vrei sa o tii 5-7-10 ani. Daca nu te intereseaza de ea (e masina de lucru) mergi pe turbo.
Sa lasam, miturile si legendele pentru alta sectiune de forum! Poti sa tii relaxat 10 ani orice motor turbo de piata cumparat de nou.

Edited by DannyMC, 15 August 2023 - 07:08.


#9
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,429
  • Înscris: 20.02.2008
110 cp e lesinat rau. Nu o sa ai placere de sofat la drum lung. Mai conduc eu cateodata si e moartea pasiunii.
Vezi ca mai e un topic recent cu exact aceeasi intrebare.
Turbo fara sa stai pe ganduri intre cele doua.

Dar cel mai bine ia la drive test aspirata, la un drum mai lung, cu depasiri. Sa vezi distractie.

#10
Sanym

Sanym

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 04.08.2015
Ideia este că o voi folosi destul de mult în oraș, 50% probabil daca nu chiar mai mult o voi folosi pe trasee scurte,

care motor ține la frecuș mai bine, distanțe scurte și mers bară la bară uneori?

Caut un compromis relativ ok de aia nu urc  la o cilindree aspirata mai mare.

#11
Fratello

Fratello

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,614
  • Înscris: 14.02.2006
Eu voi folosi masina aproape 80% in oras, pe distante scurte, asa ca urmeaza sa ridic un 1.5 DPI. M-am orientat (tot) catre un motor aspirat, in principal datorita acestui fenomen care apare la motoarele cu injectie directa : https://www.clubkia....pic.php?t=26146

#12
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,828
  • Înscris: 30.08.2006
Toate motoarele cu injectie directa au depuneri de calamina pe supapele de admisie. Se face o decarbonizare daca apare o crestere de consum si asta e tot. De cele mai multe ori nu e cazul.
Vad ca la Tiriac au Hyundai I30 1.5 DPI la 14 mii euro prin programul rabla. Probabil ca pretul e cel care va dicta in final alegerea.

#13
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007

 Abaddon, on 15 august 2023 - 03:54, said:

Ca performante 1.0 are putere mai mare si greutate mai mica, deci demaraj mult mai bun.
Depinde de numarul de kilometrii acum, daca sunt noi TSI-ul clar.
Ii mai grea varianta 1.0 t-gdi vs 1.5 dpi
Un 1.0 turbo nu e mai usor decat un 1.6 aspirat (sau sunt f comparabile), asta doar daca iti imaginezi ca s-a taiat 1 piston si gata, a devenit mai usor...

1.5 dpi, dar sa fie pe un i20 :)))
Pt traficul urban toata ziua 1.5 dpi, pt extraurban chiar daca nu e vreo racheta fata de 1.5 aspirat, 1.0turbo

#14
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007
Eu as lua 1.5 dpi, l-am condus, e meh, da' nu m-as lega la cap cu un 1.0 t-gdi daca am aceleasi peformante (si din ce vad pe net sunt destul de apropiate). Nu zic ca nu tine 10 ani, tine, dar ai sanse mai mari sa se strice diverse decat la clasicul aspirat.
Pe i30 as lua, totusi, 1.5 t-gdi, dar inteleg ca nu face obiectul discutiei. Adica n-am o problema cu motoarele turbo neaparat, dar sa merite deranjul, acolo chiar se simte serios diferenta de performanta (l-am condus si pe asta dar pe Kia ceed, deci aceeasi platforma, cred). 1.0 nu am condus.

Pana la urma, fa un test drive cu ambele si vezi daca se simte diferenta prin oras, la drum mai intins (daca te lasa sa iesi putin din oras), si vezi care-ti place tie mai mult.

#15
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012
t-gdi este tehnologie nouă, aș aprecia foarte bună!
am 1,6 t-gdi, 180CP, de 40.000 km în 18 luni - fără probleme, încă!

#16
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,216
  • Înscris: 26.06.2009
dar deja diferenta de pret dintre 1.0 turbo si 1.6 turbo este de vreo 2-3000 euro, nu? Din punct de vedere fiabilitate/pret tot aspiratul iese cel mai bine.

Pe la 90-100k km sa te pregatesti de o decarbonizare - nici un motor benzina turbo nu scapa. Csf, ncsf ;-)

#17
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Fix pix, nu te pregatesti de nimic, astea sunt culese de pe net si aruncate mai departe. Ai experimentat tu personal ? Da exemplu concret.
Eu exemplu concret am avut 1.0 ecoboost, in prezent 140000+ la bord, merge ceas, nicio "decarbonizare" facuta.





#18
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,997
  • Înscris: 09.05.2009

 Xman_ghio, on 16 august 2023 - 16:58, said:

...nici un motor benzina turbo nu scapa. Csf, ncsf ;-)
Legatura dintre turbo si depunerile de carbon, fiind?

Edited by DannyMC, 16 August 2023 - 20:10.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate