Jurnal de Transit
Last Updated: Mar 01 2024 17:09, Started by
calinkgb
, Jul 12 2023 21:25
·
4
#1
Posted 12 July 2023 - 21:25
Well, ce e mai bun ca un camper la casa omului? Evident, 2 campere...
Dupa tura de anul trecut din Dolomiti, mi-am dat seama ca am nevoie de mai mult spatiu, mai ales pe verticala, so, am inceput sa caut un van care sa corespunda cerintelor. Ei bine, nu a fost o sarcina usoara, pentru ca in mare, ceea ce se gaseste pe piata sunt masini ultraobosite si alergate, de obicei gata sa se imprastie pe drum. Am cautat campere gata transformate, chiar daca nu asta imi doream neparat, eu dorind o masina p care sa o pot transforma in camper atunci cand am nevoie de asa ceva, in restul timpului, ramanand oarecum normala. Evident, nu am reusit sa gasesc ceva decent, in mare parte si pentru ca onor vanzatorii mint de ingheata apele cand e vorba de dotari. Ori, la o anume dotare nu am vrut sa renunt in ruptul capului - clima. Am gasit LT transformat in camper. cu gust chiar, dar fara clima, desi vanzatorul se jura in anunt ca are....Whatever... In mare, cand a pornit pe drumul asta, am cautat un Ford, data fiind experienta buna pe care am avut-o cu modelul Transit, in anii anteriori. Normal ca Murphy nu dormea, iar cand am dat E90-ul si am avut banii necesari, nu am mai gasit nici o masina in zona mea. Asta dupa ce cu 2 zile inainte erau 3 in TM, la vanzare. Am tot cautat, au intervenit evenimente nu tocmai fericite, care m-au deturnat de la quest, au aparut si disparut masini in zona, si nu am putut ajunge la ele, etc. Totusi, in final, am gasit un Transit la Arad, m-am dus sa-l vad si am plecat repede, iar in seara respectiva, a aparut unul la TM. Am sunat omul, m-am intalnit cu el sa vad masina, am constatat ca ne cunoastem de fapt (mi-a fost sofer la o firma, acum ceva ani), mi-a placut masina, si am batut palma.... So, m-am ales cu Un Ford Transit din 2010, motor 2.2 115 Cp, L3H2, 9 locuri, clima, o gramada de optionale - ASR, HDC, DRL, parbriz incalzit, etc Am facut actele, astept transcrierea pe mine, platit RCA, maruntisuri. Ok, nu e perfecta, are cateva pete de rugina aparenta, va intra saptamana viitoare la rezolvat ceea ce tine de tabla, am luat filtre si ulei (motor + cutie) pentru revizie, si mai vedem... Am comandat incalzitorul auxiliar, separatorul de baterii, luat bateria auxiliara, proiectoare led, astept navigatia Android pt bord si umbrarul lateral. Momentan studiez diferite layout-uri sa vad de unde sa incep. Ceea ce doresc e un layout modular - pat, probabil un corp de mobilier in spatele scaunului soferului, care sa sustina frigiderul si aragazul+chiuveta. Intentionam sa caut un scaun individual pentru partea dreapta, dar am renuntat la idee, sub bancheta, fiind loc suficient pentru montaj incalzire auxiliara. Asa ca....sa pornim la drum t0.jpg 63.28K 114 downloads t1.jpg 56.89K 125 downloads t3.jpg 49.81K 145 downloads t4.jpg 85.39K 154 downloads t5.jpg 50.47K 145 downloads t6.jpg 48.6K 120 downloads L.E. Multivanul ramane, nu se da Edited by calinkgb, 14 July 2023 - 22:49. |
#2
Posted 12 July 2023 - 21:48
haha, succes la drumuri, eu chiar urmaresc de ceva vreme genul asta de chestii. mi se par super misto. de cand cu chiriile enorme, americanii isi tot transforma masini si acolo dorm si calatoresc.
totusi nu era mai bine ceva fara scaune? sau ai familie mare? stiu ca le poti scoate usor, dar am vazut ca pe afara iau din astea de marfa si pornesc de acolo. eventual fac ferestre. interesant si ca ai o groaza de geamuri, presupun ca au perdele? sau nu e intimitatea importanta? cat costa un incalzitor auxiliar? |
#3
Posted 12 July 2023 - 21:54
Am vrut cu locuri, pentru ca ocazional mai facem drumuri la care am nevoie de mai mult de 3 locuri. Nu e vorba de familie mare, va duce o persoana maxim 2 in regim de camper, dar, cum ziceam, am nevoie de masina si in configuratia originala...
Referitor la geamuri, sunt negre by default, dar se pot pune perdele, sau, daca gasesc |(momentan am doar pentru parbriz si geamurile fata), protectii termice dedicate (ca cele de pe topicul cu Multivanul). Incalzitorul auxiliar a fost putin peste 1000 lei (8kw) WhatsApp Image 2023-07-12 at 20.56.55.jpg 170.61K 83 downloads Edited by calinkgb, 12 July 2023 - 21:54. |
#4
Posted 12 July 2023 - 22:01
Interesant, să vedem transformarea
Ești bricolator pasionat, o să faci totul singur, sau o să dai în stînga și în dreapta cu banii, să facă alții? |
#5
Posted 12 July 2023 - 22:08
Ce pot face, fac singur. Ce nu....apelez la cei ce pot
Daca aruncam cu banii, luam gata facut, dar unde e distractia? |
#6
Posted 12 July 2023 - 22:11
Bravo, asta doream să aud 🙋
Modificările ,,astea " te vor obliga să treci pe la R.A.R? |
#7
Posted 12 July 2023 - 22:13
crisstonne, on 12 iulie 2023 - 22:01, said:
Interesant, să vedem transformarea Ești bricolator pasionat, o să faci totul singur, sau o să dai în stînga și în dreapta cu banii, să facă alții? sunt canale pe youtube destule, sunt oameni care ”traiesc” in VW up. in america deja e dusa la extrem faza asta, adica isi cumpara astia sprintere 4x4 cu cauciucuri nu stiu de care, de zici ca vine apocalipsa. mereu am fost fascinat de genul asta de lucruri, poti vizita, poti dormi bine. n-are treaba rar-ul cu modificarile lui, rarul testeaza noxe, rugina, frane si lumini, inauntru poti sa-ti faci si discoteca daca vrei. Edited by bobitad, 12 July 2023 - 22:15. |
#8
Posted 12 July 2023 - 22:36
Da, mă uit la unele emisiuni, cu ce se face în America.
Este o nebunie totală, pe care nu o să o vedem curînd la noi. Au autocare la nivel de case, uriașe, case în toată puterea cuvîntului, pe roți, dar și autorulote minimaliste. Edited by crisstonne, 12 July 2023 - 22:38. |
#9
Posted 13 July 2023 - 06:55
Deci poti sa vii la mine in vizita dar sa dormi in parcare
|
#10
Posted 13 July 2023 - 07:30
Atentie la locul in care este fabricat motorul. Daca este turcesc, schimba-l! Sau vei avea de suferit cu pistonul nr. 1...
In rest, statia audio poate fi schimbata cu una care sa-ti arate si camera video (pe care o vei monta pe spate), deasupra ai loc de cel putin 4 panouri FV si-ai rezolvat curentul. Nu o vei putea termoizola si niciodata nu vei reusi introducerea ACM sau closet/dus. Cu alte cuvinte nu vei avea niciodata un camper, ci o struto-camila in care poti dormi inconfortabil vara si eventual manca ceva rece dintr-un frigider portabil sau incalzit la un aragaz portabil. Dar daca asa iti place... PS. Un camper atat de mare transformat dintr-o dubita Ford sau Fiat costa, de nou, in jur de 50k euro. Dar nu mai ai nevoie de casa si poti merge oriunde exista sosea. In schimb un Hymer pe acest sasiu este peste 100k euro. Edited by adip1962, 13 July 2023 - 07:36. |
|
#11
Posted 13 July 2023 - 08:59
Iar aberezi. Izolatia e foarte usor de adaugat, cel putin la fel de multa pe cata au si (auto)rulotele, adica nu foarte multa. Si oricum, incalzitorul ala tinut la blana consuma ceva gen 60 lei pe noapte, daca ai reusi sa il faci sa mearga la blana o noapte, chiar si fara izolatie.
Toaleta e cel mai usor lucru de pe lume de adaugat, e complet autonoma. Din nou, exact ca la majoritatea autorulotelor. Cu dusul e un pic mai complicat daca nu vrei sa fie o instalatie fixa, ca in cazul pe care pare sa il urmareasca el. Altfel... dus, chiuveta, tot o pompa si un tanc gri sub podea inseamna. Sau gravity fed, daca nu vrei presiune, dar pompele sunt foarte ieftine si mici. [ https://thetford-thetford-p01.s3.eu-central-1.amazonaws.com/Thetford%20C200.jpg?VersionId=a4072sU4vuJRZchMP_5OoitiJX6s2KIQ - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#12
Posted 13 July 2023 - 11:10
adip1962, on 13 iulie 2023 - 07:30, said:
Atentie la locul in care este fabricat motorul. Daca este turcesc, schimba-l! Sau vei avea de suferit cu pistonul nr. 1... In rest, statia audio poate fi schimbata cu una care sa-ti arate si camera video (pe care o vei monta pe spate), deasupra ai loc de cel putin 4 panouri FV si-ai rezolvat curentul. Nu o vei putea termoizola si niciodata nu vei reusi introducerea ACM sau closet/dus. Cu alte cuvinte nu vei avea niciodata un camper, ci o struto-camila in care poti dormi inconfortabil vara si eventual manca ceva rece dintr-un frigider portabil sau incalzit la un aragaz portabil. Dar daca asa iti place... PS. Un camper atat de mare transformat dintr-o dubita Ford sau Fiat costa, de nou, in jur de 50k euro. Dar nu mai ai nevoie de casa si poti merge oriunde exista sosea. In schimb un Hymer pe acest sasiu este peste 100k euro. Repet, ca poate nu s-a inteles exact - daca voiam camper facut de fabrica, luam asa ceva. Cat priveste restul, e strict problem mea |
#13
Posted 13 July 2023 - 11:44
sebulbus, on 13 iulie 2023 - 08:59, said:
Iar aberezi. ....... Orice camper - dar nu ai de unde sti asta - are o izolare termica care depinde de cerintele cumparatorului. Daca vreodata in viata ta vei vedea un camper care pe spate are niste reni pe el, acela a atins cercul artic. Acolo nu dormi la racoare ca-n Romania... Pe de alta parte, orice camper cu pretentii are incalzire pe gaz si instalatie pe gaz pentru aragaz (cele scumpe folosesc mai multe butelii, iar caldura degajata de conductele de convectorul sau convectoarele de incalzire sunt duse dupa calcule laborioase in anumite parti ale camperului a.i. sa-l incalzeasca uniform. Idem si cu instalatia de aer conditionat. Doar nu-ti inchipui ca se foloseste motorul... In plus, exista izolatii termice pentru parbriz si geamurile laterale din fata, a.i. pierderile de caldura sau de racoare sa fie cat mai mici. Referitor la wc si dus, acestea doar in cosmare se pot folosi asa cum crezi tu. Aia este o tiganie. Sunt necesare compartimente separate, despartite prin supape, aductiuni de apa, iar unele au si evacuari pentru wc/apa uzata. Regret interventia mea deoarece nu am inteles ce doreste initiatorul. Edited by adip1962, 13 July 2023 - 11:44. |
#14
Posted 13 July 2023 - 12:00
adip1962, on 13 iulie 2023 - 11:44, said:
Nu sunt nici colegul nici prietenul tau Ma bucur. Dar, altfel, noi asistam la cum un tataita care nu prea intelege nici el cum merg lucrurile ne explica cum merg lucrurile. Si atunci cand nu ai habar totul e o minune. Pe de alta parte, cred ca am vazut mai multe rulote si autorulote decat tine si am habar cum sunt construite. Alea de pana acum cativa ani sunt 90% izolatie de fibra de sticla de 20-30mm grosime si o coaja de tabla sau fibra. Unele din alea premium mai noi sunt constructie sandwich cam ca panelul ala alb de la termopane, eventual cu ranforsari de metal prin punctele esentiale. Budele sunt asa cum ti-am aratat la orice rulota sau autorulota pana in 5-6 locuri de dormit, cu usita pe exterior pentru deservire. Foarte putine au tanc septic pentru buda, majoritatea doar tanc gri pentru dus si chiuvete care se goleste pe jos pe langa sasiu cu un furtunas, si tanc de apa proaspata cu priza de umplere pe lateral. Incalzirea pe gaz e folosita de nevoie la rulote pentru ca e simpla si e acelasi combustibil pe care il foloseste aragazul. Varianta mai putin comuna e cu aragaz pe motorina, care e foarte foarte scump. Dar toti care au gaz il folosesc doar cand e musai pentru ca degaja foarte multa umiditate. Autorulotele folosesc incalzire pe motorina pentru ca da 100% aer uscat si exista deja rezervor. Mai nou, alea de lux folosesc incalzitor pe motorina de agent termic, iar incalzirea e in podea, exact ca acasa. Aerul conditionat e o chestie aparuta foarte recent pe rulote, adica in ultimii cca 10-15 ani, cand au reusit sa miniaturizeze instalatii electrice. Si oricum puteau fi folosite doar in campinguri cu priza de utilitati pana recent, cand panouri solare si baterii. Mai continuam, sau e clar ca ce ai scris mai sus e un amestec de "habar n-am" cu chestii scoase din fund? |
#15
Posted 13 July 2023 - 16:57
Good vibes. Sa revenim.
Vrei sa pastrezi geamurile de pe partea stanga din spate sau o sa o convertesti inapoi la tinichea? Ce utilitati vrei sa iti asiguri inauntru? Care din ele vrei sa ramana fixe? Ce configuratie vrei? Cate locuri de dormit, cate de calatorie? Cate locuri vrei sa pastrezi pentru cand demontezi modulele de camper, sau ce suprafata de podea? Pe cate sezoane sau ce fel de clima vrei sa folosesti? |
|
#16
Posted 13 July 2023 - 19:44
- Geamurile raman toate.
- Inauntru va fi un pat modular, si un corp de mobila (in spatele soferului) care va integra aragazul, frigiderul si probabil (nu-s sigur) si chiuveta. - Toaleta va fi un Thetford sau ceva asemanator, si va fi stocata sub pat cel mai probabil - Dus solar, la fel ca la Multivan - Incalzitor auxiliar - sub bancheta mica, clima stationara (la 220) sus in spatiul de deasupra cabinei. In principiu 2 locuri de dormit, 2 de calatorie ceea ce inseamna ca banchetele se scot si raman in garaj in configuratia de camper. Ulterior, patul si modulul de mobilier se scot, si masina revine la original. Incalzirea auxiliara si clima stationara raman la locul lor, intrucat nu deranjeaza. Se va folosi de primavara pana toamna, in functie de ce oportunitati de plecare si/sau ce evenimete apar. Nu intentionez sa o folosesc off-camper, de obicei noi mergem prin campinguri, cel mult o noapte-doua in care dormim in afara, respectiv nu avem facilitati (dus/wc). Edited by calinkgb, 14 July 2023 - 22:48. |
#17
Posted 17 July 2023 - 19:12
Sa o stapinesti sanatos si sa iti aduca numai bucurii!
PS: numarul nu ramine ala, nu? |
#18
Posted 17 July 2023 - 20:35
Multumesc.
Ma mai gandesc, de abia in 17 August sunt programat la inmatriculari.... |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users