Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 

De ce firmele auto nu se supun legislatiei nationale?

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,966
  • Înscris: 04.10.2007
Salutare,

Intreb pentru un prieten...

Bun acum lasand gluma la o parte

Conform OUG 140/2021:

Art. 12: Repararea sau înlocuirea bunurilor
(1)Reparaţiile sau înlocuirile se efectuează cu respectarea următoarelor condiţii:
a)fără costuri;
b)într-un termen rezonabil care nu poate depăşi 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate şi care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura şi complexitatea bunurilor, natura şi gravitatea neconformităţii şi efortul necesar pentru finalizarea reparaţiei sau înlocuirii;

Acum, e plin net-ul de oameni care au probleme cu autoturismul si stau 2-3-4-5-6 luni prin service-uri sa li se repare autoturismele...

De ce legislatia nu se aplica si reprezentantelor auto... daca nu sunt in stare sa iti remedieze problema in 15 zile sa iti returneze pretul pe autoturism...

De ce legea se aplica selectiv? Daca cumpar un TV si nu mi-l repara in 15 zile imi dau banii pe el... de ce cu autoturismele nu se intampla la fel...

Edited by mirel3003, 04 July 2023 - 10:31.


#2
TamtamTicaticaPiupiu

TamtamTicaticaPiupiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,481
  • Înscris: 05.04.2023
Cred ca e vorba de TVAul destul de maricel la astfel de produse

#3
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,574
  • Înscris: 15.06.2004
Pai ar fi de principiu 2 motive:
1. Daca e ca urare a unui accident - dureaza pana se finalizeaza plata de catre firma de asigurare.
2. Piesa poate lipsi din stoc - dureaza pana se aduce - de obicei din alta tara.

#4
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,966
  • Înscris: 04.10.2007

 eiffel, on 04 iulie 2023 - 10:32, said:

Pai ar fi de principiu 2 motive:
1. Daca e ca urare a unui accident - dureaza pana se finalizeaza plata de catre firma de asigurare.
2. Piesa poate lipsi din stoc - dureaza pana se aduce - de obicei din alta tara.

Nu, lasam la o parte accidentele... cand pur si simplu ti se strica ceva la masina fara sa fi implicat intr-un accident

Legea zice ca in 15 zile calendaristice trebuie sa iti repare bunu... sunt o gramada si aici pe forum care se plang ca stau cu lunile...

#5
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,490
  • Înscris: 19.03.2022
Nu se aplica si in cazul autovehiculelor accidentate serios.
Nici un service auto nu isi permite sa tina  o masina prin parcul sau luni de zile. Si costurile ar fi uriase.

#6
sgn30

sgn30

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 787
  • Înscris: 20.08.2016

 eiffel, on 04 iulie 2023 - 10:32, said:

2. Piesa poate lipsi din stoc - dureaza pana se aduce - de obicei din alta tara.

E fix problema lor ca nu au piese pe stoc... sa isi cumpere sa tina piese pe stoc sa respecte legislatia.

#7
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,966
  • Înscris: 04.10.2007

 Paco_ste1, on 04 iulie 2023 - 10:35, said:

Nu se aplica si in cazul autovehiculelor accidentate serios.
Nici un service auto nu isi permite sa tina  o masina prin parcul sau luni de zile. Si costurile ar fi uriase.

Nu e vorba de masini accidentate... masini la cere s-a stricat ceva in timpul garantiei si te tin 2-3-4 luni cu masina pe tuse ca asteapta nu stiu ce piese...

Noi avem acum un autoturism la servici care e predat reprezentantei de peste o luna de zile si nu stiu sa zica cand se va repara. Masina nu a fost implicata in nici un accident... pur si simplu motorul a inceput sa sune extrem de ciudat.

#8
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,145
  • Înscris: 05.12.2002
Nici cu televizoarele nu se intampla chiar asa, de obicei trebuie sa te certi un pic cu ei.

De ce nu le faceti o adresa, in care sa le ziceti ca au depasit cu mult termenul legal de 15 zile si ca solicitati returnarea pretului? Vedeti macar ce zic :)

#9
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,952
  • Înscris: 15.04.2019
Ce te impiedica s-o iei - cu platforma daca-i nevoie - si s-o duci la alt service? Primului ii platesti doar constatarea (si parcarea, eventual). Nu ca n-as fi de acord cu tine.

#10
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,269
  • Înscris: 21.01.2011
Dar eu nu inteleg intrebarea. Poate doar eu.

Probabil Producatorul/Dealerul sa aiba aceasta obligatie. Restul de service-uri nu vad sa aiba vre-o obligatie....
S-a dus cineva la producator/vanzator sa faca reparatie etc?
sau nu inteleg eu intrebarea.

#11
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,966
  • Înscris: 04.10.2007
Da, vorbim de producator/dealer

Da, e vorba daca trimiti un autoturism la dealer-ul de unde ai cumparat autoturismul, nu service-uri de cartier sau mai stiu eu ce....

Era unu si cu o Dacia Spring, care i s-a stricat nu stiu ce la sistemul de incarcare si a stat 4 luni fara masina...

#12
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 28.05.2008
Actul normativ la care face referire initiatorul (OUG nr. 140/28.12.2021) vizeaza in principal transpunerea in legislatia nationala a prevederilor Directivei (UE) 2019/771 a PE si a Consiliului.
Fara a intra prea mult in amanunte, prevederile Art. 12 se interpreteaza in corelatie cu cele ale Art. 9 "Răspunderea vânzătorului - (1) Vânzătorul răspunde faţă de consumator pentru orice neconformitate care există în momentul livrării bunurilor şi care este constatată în termen de doi ani de la data respectivă."
Cu alte cuvinte, avem pe de o parte un termen de constatare/notificare (2 ani de la data livrarii), respectiv - foarte important! - necesitatea probarii neconformitatii existente in momentul livrarii bunului care a facut obiectul vanzarii.
Daca ne raportam la autoturisme, vom vedea ca respectivele conditii sunt destul de greu de satisfacut ...
Evident, se adauga si alte aspecte specifice Directivei (UE) 2019/771 (definitia "fara costuri", detaliile din cadrul "masurilor corective aplicabile" etc.); pentru scopul prezentului subiect de discutie, cred ca ne putem limita la cele enuntate mai sus.

Edited by sdrc, 04 July 2023 - 11:04.


#13
popicoo

popicoo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 893
  • Înscris: 07.03.2012
@sdrc - singurul răspuns la subiect și la obiect. Corect!

#14
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,086
  • Înscris: 07.07.2006
Ordonanța asta nu se referă la orice reparație, ci la remedierea neconformităților.
Sare în ochi condiția 1 - fără costuri. Doar nu se așteaptă cineva să i se repare mașina fără costuri.

Edited by abancor, 04 July 2023 - 11:11.


#15
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,784
  • Înscris: 06.09.2004

 mirel3003, on 04 iulie 2023 - 10:38, said:

Noi avem acum un autoturism la servici care e predat reprezentantei de peste o luna de zile si nu stiu sa zica cand se va repara. Masina nu a fost implicata in nici un accident... pur si simplu motorul a inceput sa sune extrem de ciudat.
si ce masuri ati luat, in afara de postat pe forumuri? nu intreb la misto, si eu sunt intr-o situatie asemanatoare, astept o piesa de 2 luni (intrata intr-un recall al producatorului, nu se pune problema probarii neconformitatii) care afecteaza siguranta masinii. masina nu mai este in garantie.

#16
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,966
  • Înscris: 04.10.2007

 abancor, on 04 iulie 2023 - 11:10, said:

Ordonanța asta nu se referă la orice reparație, ci la remedierea neconformităților.
Sare în ochi condiția 1 - fără costuri. Doar nu se așteaptă cineva să i se repare mașina fără costuri.

Exact doar pe garantie, nu a zis nimeni nimic de reparatii uzuale sau consumabile.

#17
cata31lin

cata31lin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 198
  • Înscris: 09.05.2005
Pentru că lumea nu-și cunoaște drepturile, legea poate fi consultata https://anpc.ro/anpc...Lege nr. 449(r1)%20din%202003.html

@sdrc conform cu capitol 5, Art. 18. - Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
Deci in primele 6 luni nu trebuie sa demonstrezi ca defectul exista la livrare.

Si, da, orice lipsa de conformitate trebuie rezolvata in maxim 15 zile calendaristice de la aducerea la cunostinta (adica ai sunat vanzatorul/ai trimis mail ca ai probleme cu produsul - din acest moment se calculeaza cele 15 zile calendaristice. Si de aici vanzatorul trebuie sa faca toate diligentele pentru a intra in posesia produsului/trimis la service/reparat/returnat cumparatorului si sa se incadreze in cele 15 zile. Nu e problema cumparatorului ca trasportul tur/retur dureza 1 saptamana/ca service-ul nu are piesele etc)

Daca nu se intampla in cele 15 zile, conform legii, ai urmatoarele variante:

Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
   a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
   b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
   c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.
Art. 14. - Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.

Atentie insa, ca disputele dintre persoane juridice nu sunt acoperite de ANPC, doar la tribunal se rezolva.

Edited by cata31lin, 04 July 2023 - 11:32.


#18
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 28.05.2008

 cata31lin, on 04 iulie 2023 - 11:24, said:

Pentru că lumea nu-și cunoaște drepturile, legea poate fi consultata https://anpc.ro/anpc...Lege nr. 449(r1)%20din%202003.html


Atentie, faceti referire (printr-un link incomplet) la un act normativ (Legea nr. 449/2003, republicata) abrogat!
Haideti sa ramanem in limitele reglementarilor efectiv aplicabile ...

***
Legat de una dintre definitiile la care am facut referire mai sus: cf. OUG 140/2021 "fără costuri - fără costurile necesare suportate pentru a aduce bunurile în conformitate, în special costul expedierii prin poştă, al transportului, al forţei de muncă sau al materialelor".

Edited by sdrc, 04 July 2023 - 11:48.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate