Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
De ce firmele auto nu se supun legislatiei nationale?
Last Updated: Jul 06 2023 20:20, Started by
mirel3003
, Jul 04 2023 10:25
·
3
#1
Posted 04 July 2023 - 10:25
Salutare,
Intreb pentru un prieten... Bun acum lasand gluma la o parte Conform OUG 140/2021: Art. 12: Repararea sau înlocuirea bunurilor (1)Reparaţiile sau înlocuirile se efectuează cu respectarea următoarelor condiţii: a)fără costuri; b)într-un termen rezonabil care nu poate depăşi 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate şi care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura şi complexitatea bunurilor, natura şi gravitatea neconformităţii şi efortul necesar pentru finalizarea reparaţiei sau înlocuirii; Acum, e plin net-ul de oameni care au probleme cu autoturismul si stau 2-3-4-5-6 luni prin service-uri sa li se repare autoturismele... De ce legislatia nu se aplica si reprezentantelor auto... daca nu sunt in stare sa iti remedieze problema in 15 zile sa iti returneze pretul pe autoturism... De ce legea se aplica selectiv? Daca cumpar un TV si nu mi-l repara in 15 zile imi dau banii pe el... de ce cu autoturismele nu se intampla la fel... Edited by mirel3003, 04 July 2023 - 10:31. |
#2
Posted 04 July 2023 - 10:29
Cred ca e vorba de TVAul destul de maricel la astfel de produse
|
#3
Posted 04 July 2023 - 10:32
Pai ar fi de principiu 2 motive:
1. Daca e ca urare a unui accident - dureaza pana se finalizeaza plata de catre firma de asigurare. 2. Piesa poate lipsi din stoc - dureaza pana se aduce - de obicei din alta tara. |
#4
Posted 04 July 2023 - 10:34
eiffel, on 04 iulie 2023 - 10:32, said:
Pai ar fi de principiu 2 motive: 1. Daca e ca urare a unui accident - dureaza pana se finalizeaza plata de catre firma de asigurare. 2. Piesa poate lipsi din stoc - dureaza pana se aduce - de obicei din alta tara. Nu, lasam la o parte accidentele... cand pur si simplu ti se strica ceva la masina fara sa fi implicat intr-un accident Legea zice ca in 15 zile calendaristice trebuie sa iti repare bunu... sunt o gramada si aici pe forum care se plang ca stau cu lunile... |
#5
Posted 04 July 2023 - 10:35
Nu se aplica si in cazul autovehiculelor accidentate serios.
Nici un service auto nu isi permite sa tina o masina prin parcul sau luni de zile. Si costurile ar fi uriase. |
#6
Posted 04 July 2023 - 10:35
#7
Posted 04 July 2023 - 10:38
Paco_ste1, on 04 iulie 2023 - 10:35, said:
Nu se aplica si in cazul autovehiculelor accidentate serios. Nici un service auto nu isi permite sa tina o masina prin parcul sau luni de zile. Si costurile ar fi uriase. Nu e vorba de masini accidentate... masini la cere s-a stricat ceva in timpul garantiei si te tin 2-3-4 luni cu masina pe tuse ca asteapta nu stiu ce piese... Noi avem acum un autoturism la servici care e predat reprezentantei de peste o luna de zile si nu stiu sa zica cand se va repara. Masina nu a fost implicata in nici un accident... pur si simplu motorul a inceput sa sune extrem de ciudat. |
#8
Posted 04 July 2023 - 10:50
Nici cu televizoarele nu se intampla chiar asa, de obicei trebuie sa te certi un pic cu ei.
De ce nu le faceti o adresa, in care sa le ziceti ca au depasit cu mult termenul legal de 15 zile si ca solicitati returnarea pretului? Vedeti macar ce zic |
#9
Posted 04 July 2023 - 10:52
Ce te impiedica s-o iei - cu platforma daca-i nevoie - si s-o duci la alt service? Primului ii platesti doar constatarea (si parcarea, eventual). Nu ca n-as fi de acord cu tine.
|
#10
Posted 04 July 2023 - 10:53
Dar eu nu inteleg intrebarea. Poate doar eu.
Probabil Producatorul/Dealerul sa aiba aceasta obligatie. Restul de service-uri nu vad sa aiba vre-o obligatie.... S-a dus cineva la producator/vanzator sa faca reparatie etc? sau nu inteleg eu intrebarea. |
|
#11
Posted 04 July 2023 - 10:58
Da, vorbim de producator/dealer
Da, e vorba daca trimiti un autoturism la dealer-ul de unde ai cumparat autoturismul, nu service-uri de cartier sau mai stiu eu ce.... Era unu si cu o Dacia Spring, care i s-a stricat nu stiu ce la sistemul de incarcare si a stat 4 luni fara masina... |
#12
Posted 04 July 2023 - 11:01
Actul normativ la care face referire initiatorul (OUG nr. 140/28.12.2021) vizeaza in principal transpunerea in legislatia nationala a prevederilor Directivei (UE) 2019/771 a PE si a Consiliului.
Fara a intra prea mult in amanunte, prevederile Art. 12 se interpreteaza in corelatie cu cele ale Art. 9 "Răspunderea vânzătorului - (1) Vânzătorul răspunde faţă de consumator pentru orice neconformitate care există în momentul livrării bunurilor şi care este constatată în termen de doi ani de la data respectivă." Cu alte cuvinte, avem pe de o parte un termen de constatare/notificare (2 ani de la data livrarii), respectiv - foarte important! - necesitatea probarii neconformitatii existente in momentul livrarii bunului care a facut obiectul vanzarii. Daca ne raportam la autoturisme, vom vedea ca respectivele conditii sunt destul de greu de satisfacut ... Evident, se adauga si alte aspecte specifice Directivei (UE) 2019/771 (definitia "fara costuri", detaliile din cadrul "masurilor corective aplicabile" etc.); pentru scopul prezentului subiect de discutie, cred ca ne putem limita la cele enuntate mai sus. Edited by sdrc, 04 July 2023 - 11:04. |
#13
Posted 04 July 2023 - 11:05
@sdrc - singurul răspuns la subiect și la obiect. Corect!
|
#14
Posted 04 July 2023 - 11:10
Ordonanța asta nu se referă la orice reparație, ci la remedierea neconformităților.
Sare în ochi condiția 1 - fără costuri. Doar nu se așteaptă cineva să i se repare mașina fără costuri. Edited by abancor, 04 July 2023 - 11:11. |
#15
Posted 04 July 2023 - 11:10
mirel3003, on 04 iulie 2023 - 10:38, said:
Noi avem acum un autoturism la servici care e predat reprezentantei de peste o luna de zile si nu stiu sa zica cand se va repara. Masina nu a fost implicata in nici un accident... pur si simplu motorul a inceput sa sune extrem de ciudat. |
|
#16
Posted 04 July 2023 - 11:20
abancor, on 04 iulie 2023 - 11:10, said:
Ordonanța asta nu se referă la orice reparație, ci la remedierea neconformităților. Sare în ochi condiția 1 - fără costuri. Doar nu se așteaptă cineva să i se repare mașina fără costuri. Exact doar pe garantie, nu a zis nimeni nimic de reparatii uzuale sau consumabile. |
#17
Posted 04 July 2023 - 11:24
Pentru că lumea nu-și cunoaște drepturile, legea poate fi consultata https://anpc.ro/anpc...Lege nr. 449(r1)%20din%202003.html
@sdrc conform cu capitol 5, Art. 18. - Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate. Deci in primele 6 luni nu trebuie sa demonstrezi ca defectul exista la livrare. Si, da, orice lipsa de conformitate trebuie rezolvata in maxim 15 zile calendaristice de la aducerea la cunostinta (adica ai sunat vanzatorul/ai trimis mail ca ai probleme cu produsul - din acest moment se calculeaza cele 15 zile calendaristice. Si de aici vanzatorul trebuie sa faca toate diligentele pentru a intra in posesia produsului/trimis la service/reparat/returnat cumparatorului si sa se incadreze in cele 15 zile. Nu e problema cumparatorului ca trasportul tur/retur dureza 1 saptamana/ca service-ul nu are piesele etc) Daca nu se intampla in cele 15 zile, conform legii, ai urmatoarele variante: Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri: a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului; b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă; c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator. Art. 14. - Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră. Atentie insa, ca disputele dintre persoane juridice nu sunt acoperite de ANPC, doar la tribunal se rezolva. Edited by cata31lin, 04 July 2023 - 11:32. |
#18
Posted 04 July 2023 - 11:44
cata31lin, on 04 iulie 2023 - 11:24, said:
Pentru că lumea nu-și cunoaște drepturile, legea poate fi consultata https://anpc.ro/anpc...Lege nr. 449(r1)%20din%202003.html Atentie, faceti referire (printr-un link incomplet) la un act normativ (Legea nr. 449/2003, republicata) abrogat! Haideti sa ramanem in limitele reglementarilor efectiv aplicabile ... *** Legat de una dintre definitiile la care am facut referire mai sus: cf. OUG 140/2021 "fără costuri - fără costurile necesare suportate pentru a aduce bunurile în conformitate, în special costul expedierii prin poştă, al transportului, al forţei de muncă sau al materialelor". Edited by sdrc, 04 July 2023 - 11:48. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users