Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sifon pe circuitul frigorific.

Cel mai adormit Hard Disk.

Salariu minim european in Romania

verificare specificatii lapgop Asus
 Problema cu o camera Panasonic MD...

Probleme cu reddit

Problema sunet boxa noua

Despre proiectarea drumurilor urb...
 Final Cut Camera

Z6III vs Z8

Foloseste careva CFD-uri si sa ai...

Un calculator ieftin ?!
 macbook pro 16 VS AMD Laptop

Sistem ON-GRID fara curent din re...

rectin Romania - site uri fake

Recomandare telefon
 

Știri despre marcile auto din grupul Stellantis

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
165 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017
Grupul auto Stellantis este un foarte important producător auto, cel puțin pentru Europa,  asa ca merita un topic în care sa se discute tot ce ține de marcile auto care activează în cadrul acestui grup, motiv pentru care deschid acest topic.


,,Confruntată cu un declin continuu al cotei de piață, marca Citroen, parte a grupului Stellantis, pare să adopte o strategie similară cu cea a Dacia,de tip low cost”, deși acest lucru nu este pe placul noului șef, Thierry Koskas.
La finalul lunii mai a acestui an, Citroen mai deținea doar 3% din totalul vânzărilor de autoturisme. Asta după ce cu exact un an în urmă cota de piață era de 3,5%, iar în mai 2021 de 4,1% în timp ce în anii `60, Citroen atrăgea circa 30% dintre cumpărătorii europeni de autoturisme.
Grupul Stellantis s-a angajat să repoziționeze marca și, tocmai de aceea, i-a alocat un nou director în luna martie. Doar că Thierry Koskas, un fost angajat Renault, trebuie să se încalțe cu două perechi de pantofi în același timp: atât cea pentru funcția de director de vânzări și marketing al grupului Stellantis, cât și cea pentru poziția de CEO al Citroen.
În funcția de director al zonei europene, subordonat direct al lui Thierry Koskas, dar și al lui Uwe Hochgeschurtz (directorul pentru Europa al întregului grup Stellantis), a fost numit Laurent Diot, și el fost angajat al Renault.
Thierry Koskas, declara recent că obiectivul său este atingerea unei cote de 5% din piața europeană până la sfârșitul anului 2023. O țintă cel puțin ambițioasă dacă ne uităm la evoluția de până acum a Citroen.

Pentru a își ajuta subalternul, dar și pe sine, Koskas își dorește să poziționeze acum Citroen ca „marcă populară capabilă să facă mobilitatea electrică accesibilă”, favorizând „simplitatea și durabilitatea” vehiculelor sale. Deloc departe de atributele mărcii Dacia menționate de multe ori de Denis Le Vot, CEO al mărcii românești din grupul Renault, aceste caracteristici vor fi vizibile deja, conform lui Thierry Koskas, la viitorul e-C3, o mașină electrică așteptată la începutul anului 2024 și al cărei preț va fi „sub 25.000 de euro”, fără bonusuri sau subvenții guvernamentale.

Conform presei franceze Citroen e-C3 ar trebui să aibă aspectul unui producția lui fiind alocată uzinei slovace din Trnava. Anterior, pentru a îi reduce pe cât posibil costurile de producție și, în consecință, prețul, era luat în considerare importul vehiculului din India.

Interesant este că jurnaliștii de la Le Monde scriu că „nu trebuie să fii un expert în domeniu pentru a observa că e-C3 se poziționează ca rival al modelului electric Dacia Spring, unul dintre cele mai ieftine modele electrice de pe piață (aproape 21.000 de euro fără subvenții guvernamentale)”. E drept însă că Citroen e-C3 va fi mai modern și va avea o autonomie mai mare – peste 300 de kilometri față de aproximativ 230 km în cazul Dacia Spring. Trebuie luată în calcul însă și apropiata schimbare a micului model al mărcii românești care, în 2024, ar putea trece la o nouă generație.

Lăsând deoparte comparația e-C3 – Spring, noul director general al Citroen promite „alte modele, mici, medii și mari, care vor fi complet în linie cu atributele e-C3”. Cu toate acestea, nu se pune problema ca Citroen să se poziționeze în aceeași nișă cu marca românească, foarte cunoscută lui Thierry Koskas, care a lucrat timp de douăzeci și doi de ani la Renault. „Nu suntem o marcă low-cost”, se apără el energic, fără a nega că anumite modele, inclusiv e-C3, „vor fi concurente cu cele ale Dacia”.

Cu toate acestea, tot cei de la Le Monde scriu că „punctele de convergență dintre noua poziționare a mărcii Citroen și metodele care au dus la succesul producătorului român sunt evidente. Citroen promite echipamente «la nivelul potrivit», adică fără sofisticare excesivă, o gamă restrânsă și ultra-simplificată, precum și un preț competitiv, dar care oferă puțin spațiu pentru negocieri”.

Tot în ideea asemănărilor flagrante dintre strategia câștigătoare a Dacia și noua abordare Citroen trebuie amintită prezentarea conceptului Oli din octombrie 2022. Practic, la doar câteva săptămâni după ce Dacia a prezentat conceptul Manifesto, cei de la Citroen au dezvăluit Oli, folosind aceeași linie logică a unui „laborator de idei”.

Ca și în cazul Dacia Manifesto, oficialii Citroen au susținut că nu există planuri de a transforma conceptul Oli în mașină de serie. Asta spre deosebire de de recentul concept Ami One care a intrat în producție sub numele Ami în 2020, iar acum are chiar o variantă sub brandul Opel.

În schimb, Vincent Cobee, pe atunci CEO al Citroen, considera că Oli poate fi o foaie de parcurs către o mașină electrică accesibilă și prietenoasă cu mediul. „Vrem să facem o declarație legată de mașinile electrice accesibile, responsabile, care emană libertate. Oli este un laborator care demonstrează că nu este complet o nebunie să țintești la asta”, spunea Vincent Cobee ducând mai departe asemănările cu Dacia Manifesto."

https://www.autoexpe...bEBOgFdyVnSLHhU

Din ce știu eu, Peugeot împarte aceeași platforma, motorizări și alte componente cu Citroen și cu toate astea,  diferenta dintre cele doua marci, facand-o doar designul modelelor lor, și cu toate astea, Peugeot sta cel puțin mai bine ca și Citroen.Sau mult mai bine.Nu sunt fan Citroen asa ca nu știu ce nu este ok cu aceasta marca.Nu este ok raportul preț calitate?
Dacă firmele auto chinezești ar intra pe piața auto din Europa, cu exceptia marcilor de lux, exclusiviste, le termina pe celelalte mărci auto.




#2
TamtamTicaticaPiupiu

TamtamTicaticaPiupiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,611
  • Înscris: 05.04.2023
Cred ca ar trebui sa umble si la design Citroen, mie-mi par masini pentru din aia, veselii cu curcubeu.

#3
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,371
  • Înscris: 17.01.2012
o fi același lucru care i se-ntâmplă și alfei-romeo: ceva nu mai atrage cumpărătorii!!!
io aș pedala pe schimbarea marketingului - trebuie unul agresiv, dar inovator!
(gen: „FUGI..., cu adidas torsion!” din 1990, mai ales dacă pe fundal cântă o gagică remarcabilă - că se știe SEXUL vinde!!!)

#4
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017

View PostManelistDeSuccesMaxim, on 04 iulie 2023 - 09:25, said:

Cred ca ar trebui sa umble si la design Citroen, mie-mi par masini pentru din aia, veselii cu curcubeu.
Designul din ultimii ani mi se pare ok.Ce a fost anterior, nu.Imi displace total  designul bordului la Peugeot.Inclusiv aspectul aparatelor de bord. Stiu, este o chestie de gust.

Edited by max_01, 04 July 2023 - 09:48.


#5
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017
Peugeot 208 facelift vine cu un look proaspăt și motorizări hibrid la 48V. Versiunea electrică e-208 oferă acum 400 kilometri autonomie.

Actuala generație Peugeot 208 a fost lansată în anul 2019, fiind unul dintre modelele de volum pentru marca franceză.

În 2022, modelul 208 a fost cea mai bine vândută mașină din segmentul său pe piața europeană.
Noul Peugeot 208 facelift primește același look ca și modelele 508 facelift și 2008 facelift, proaspăt revizuite. Peugeot 208 are acum lumini de zi verticale cu trei benzi luminoase și noile blocuri optice. Stopurile au fost și ele revizuite, toată partea din spate având acum un design mai dinamic.

Peugeot 208 facelift va fi disponibil în trei versiuni de echipare numite Allure, Active și GT. La capitolul motorizăripropulsorul 1.2 benzină este disponibil în mai multe variante de putere (75 CP cu transmisie manuală cu 5 trepte sau 100 CP cu cutie manuală cu 6 trepte). Propulsorul de 1.2 litri este disponibil acum și în variante hibrid la 48V de 100 CP sau 136 CP, cu transmisie automată cu șase trepte.
Varianta complet electrică Peugeot e-208 este disponibilă cu motorul electric de 156 CP amplasat pe puntea față alimentat de o baterie de 54 kWh (51 kWh, capacitate netă). Sistemul permite încărcări rapide DC la 100 kW, iar la stațiile AC se poate încărca cu 7,4 kW (echipare standard) sau cu 11 kW (echipare opțională). Autonomia oferită este de 400 kilometri.
Dimensiunile exterioare ale modelului Peugeot 208 au rămas identice: 4055 mm lungime, 1745 mm lățime, 1430 mm înălțime. Modelul primește și două noi culori pentru caroserie: galben Agueda și gri Selenium.

La interior, 208 facelift primește o nouă planșă de bord digitală cu ecran de 10 inchi. Pentru echiparea de bază Allure, planșa de bord este analogică.

Peugeot 208 facelift va fi comercializat începând din luna noiembrie 2023.
https://www.autoexpe...DVPxVt21zX-Fx2M













Edited by max_01, 06 July 2023 - 11:32.


#6
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017
Ministrul francez al Economiei Bruno Le Maire cere conducerii Stellantis să dea dovadă de patriotism și să aducă în țară producția de mașini electrice de mici dimensiuni.
Cu toate acestea, directorul Stellantis, Carlos Tavares, a respins apelul venit de la Paris într-un interviu publicat miercuri în cotidianul Le Figaro. „Ecuația economică legată de o relocalizare forțată a acestui proiect nu ar fi nici în interesul companiei, și nici al țării”, a estimat Carlos Tavares.

https://www.economic...uni_679946.html

Politicianul francez ignora faptul ca din  acest grup fac parte și mărci auto originare din alte state.

Edited by max_01, 07 July 2023 - 11:17.


#7
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017

Canada acordă companiilor Stellantis și LG o subvenție de peste 11 miliarde de dolari americani pentru construirea unei uzine de baterii pentru vehiculele electrice.
https://www.economic...ice_680177.html

Edited by max_01, 07 July 2023 - 15:12.


#8
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017
Grupul auto Stellantis pregătește mașina care va concura cu Dacia Spring. Se va bate cot la cot cu Renault și cu chinezii.

Noul vehicule electric, un model inspirat din Fiat Panda, ar urma să coste mai puțin de 25.000 de euro și ar urma să fie dezvăluit în luna iulie 2024 pentru a concura cu Dacia Spring.

https://www.wall-str...u-chinezii.html

Edited by max_01, 06 August 2023 - 19:27.


#9
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017
Grupul Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Dodge, Chrysler etc.) susține că mașinile cu motoare termice vor circula fără probleme pe străzi și după 2050 - https://cutt.ly/pwzTqUax

#10
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017
Debut oficial pentru noul Peugeot E-3008: până la 320 CP și 700 KM de autonomie electrică – GALERIE FOTO - https://tinyurl.com/52bm5ck8

#11
marius23mvp

marius23mvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 335
  • Înscris: 18.08.2009
Doar eu sunt de parere ca l-au stricat la exterior ?
Am o problema cu spatele si cu profilul (din cauza spatelui).

#12
alex87nfs

alex87nfs

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 03.12.2016
Pai e un 408 umflat , parca toti se intrec sa scoata forme cat mai urate , x4 de la BMW de exemplu e hidos ..sper macar ca modele Ds sa ramana in continuare la fel de misto pe design , pun si eu o poza in drum spre Transfagarasan de luna trecuta

Attached Files



#13
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017
Succesorul lui Opel Insignia va fi fabricat în Italia - https://tinyurl.com/547hwhk9

Noul Opel Insignia ar putea folosi o platformă complet electrică - https://tinyurl.com/547hwhk9

#14
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017
Opel vrea sa te faca sa uiti complet de actualul Volkswagen Polo si lanseaza pe piata o versiune mult imbunatatita a celebrului Corsa

Cei de la Opel au publicat acum primele informatii si detalii oficiale despre lista de preturi.

https://www.4tuning....Q1WEVzLY4aZjymI


#15
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,776
  • Înscris: 15.07.2013
Corsa este așa si așa la design, dar ultimele modele de la Peugeot nu au concurenta: 208,308.

Deja 408 este din alt film fata de restul producătorilor (ca si design).

Partea de tren de rulare începe sa își arate anii (deșii PHEV-urile sunt încă actuale atât in versiunea de 225CP cât si 300CP), le-am condus pe 308 si 3008.

Sa vedem cum se simte noul e3008, când apare la teste.

#16
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017


Citroen prezinta oficial noul e-C3 cu motor de 113 CP si pret de 23.300 de euro. Acest model concureaza direct cu Dacia Spring.

Productia se va derula in orasul Trnava din Slovacia

Programata sa isi faca aparitia pe strazi si in showroom-uri, la vanzare, incepand din 2024, respectiva reteta pluseaza cu o autonomie de pana la 320 de kilometri.
un motor de 113 cai putere cu o baterie LFP de 44 kWh pentru un sprint de la 0 la 100 km/h, cu acceleratia la podea, in aproape 11 secunde, fisa cu specificatii de ordin tehnic continuand cu o viteza de top limitata la numai 135 de kilometri pe ora. Plus o autonomie de pana la 320 km.Incarcarea bateriei de la 20 la 80%  se face in 26 de minute.

Lista atractiilor principale cuprinde inclusiv o lungime de peste 4.00 metri, modelul in cauza plusand cu o capacitate de incarcare a portbagajului de 310 litri. Din peisaj nu lipsesc, mai mult sau mai putin surprinzator, nici blocurile optice cu tehnologie LED, jantele din aliaj caracterizate de un diametru de 17 inch, suspensia si scaunele Advanced Comfort, climatizarea automata ori afisajul pe parbriz.

Oferit, din 2025, si intr-o versiune cu pretul de vanzare de 19.990 de euro, varianta aceasta urmand sa aiba o autonomie de doar 200 de kilometri, primul...

... Citroen e-C3 din istorie se mai bucura si de un sistem de navigatie 3D, de o statie pentru incarcarea wireless a dispozitivelor mobile, scaune cu functie de incalzire, o instalatie de climatizare cu reglarea automata a temperaturii, instrumente de bord digitale, un volan in design cu doua spite, sase airbag-uri. De camera pentru mersul in marsarier, asistent pentru mentinerea benzii de rulare si nu numai.

https://www.4tuning....kQ7P7bcow2EtgM0



#17
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017
Grupul Stellantis va produce șapte modele pe noua platformă low-cost

https://www.economic...ost_700490.html

Edited by max_01, 20 October 2023 - 21:53.


#18
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,407
  • Înscris: 07.02.2017


Stellantis și-a prezentat noua strategie pe segmentul de vehicule comerciale, cu noi modele lansate pe toate cele cinci mărci


https://www.profit.r...-marci-21357698

Edited by max_01, 24 October 2023 - 08:39.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate