Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 "enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!
 La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)
 Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 

A apărut primul motor de mașină pe amoniac. Ce avantaje are acest combustibil periculos

- - - - -
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#19
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View Postoverseas, on 28 iunie 2023 - 13:43, said:

Astept trotineta cu gaz lampant.
UE va recomanda in curand deplasarea pe cai, mai exact - ponei, sa fie cat mai mici si sa consume cat mai putina iarba.
Poneii având filtru montat la poponeata ca să nu polueze atmosfera cu pârțurile trase.😉

Edited by max_01, 28 June 2023 - 16:03.


#20
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,221
  • Înscris: 08.01.2021
Eu știu câțiva omuleți și câteva startupuri care lucrează la asta de ani buni. Cu finanțare serioasa, și publica și privata. Nu-i chiar mare noutate, se publica chestii și se fac prototipuri și demonstratoare de ceva vreme, în special pentru tractoare și alte chestii din astea agricole.
Amoniacul e o metoda interesanta de "împachetat"  hidogenul.

Oarecum din același film cu metanolul.

Edited by KiloW, 28 June 2023 - 16:50.


#21
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Deloc nu seamana cu metanolul nici ca utilizare, nici ca poluare.

#22
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,221
  • Înscris: 08.01.2021
Ambele sunt energy carriers și sunt luate în calcul ca și combustibili "verzi".

#23
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,668
  • Înscris: 21.03.2020

View Postoverseas, on 28 iunie 2023 - 13:43, said:

Astept trotineta cu gaz lampant.
UE va recomanda in curand deplasarea pe cai, mai exact - ponei, sa fie cat mai mici si sa consume cat mai putina iarba.
Eu astept trotineta atomica...

#24
florinellll

florinellll

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,076
  • Înscris: 02.09.2009

View Posttrid_ovi, on 28 iunie 2023 - 14:55, said:

Problema cu el este ca e foarte iritant. Prin prisma jobului am ajuns prin diverse combinate unde se folosea amoniac, iar cand erau scapari pur si simplu trebuia sa pleci din zona. Cei care lucrau de zeci de ani acolo nici nu-l simteau se obisnuisera cu el. Plus ca era foarte coroziv doar inoxul putea sa-i faca fata.
Ideea e ca daca sa zicem e o scapare de amoniac in masina in timp ce conduci, e foarte nasol, te apuca tusea instanat si-ti lacrimeaza ochii de nu poti sa-i deschizi. Poti sa faci vreun accident.
Gresit

#25
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
E corect!

#26
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Nu e ala de se pune la prajituri :)

#27
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011

View Postvj_Heaven, on 28 iunie 2023 - 15:11, said:

Cand ai combustibilul la priza si un motor electric relativ simplu de ce ai dori un astfel de combustibil si un motor cu ardere interna care vine cu o multime de dezavantaje atat din punct de vedere al intretinerii cat si al confortului.
La mașini mici da, la camioane în schimb e mai complicat pe electric.

View Postpasilla, on 28 iunie 2023 - 15:49, said:

Eu cred ca e o prostie.
Posibil sa fie doar studii, fara aplicabilitte practica.
Nu sunt doar studii, sunt vehicule care funcționează.

View Postpasilla, on 28 iunie 2023 - 20:38, said:

Nu e ala de se pune la prajituri Posted Image

Ba da, bicarbonatul de amoniu generează amoniac, apă și dioxid de carbon și se folosește la prăjituri unde nu există un mediu acid care să favorizeze scindarea bicarbonatului de sodiu.  Se descompune la 36 de grade.

View PostIon_Bumbu, on 28 iunie 2023 - 20:35, said:

E corect!

De fapt se folosește oțel și nu inox, bănuiesc că și inoxul ar rezista dar oțelul e mai bun din punct de vedere al rezistenței mecanice.

Edited by benis, 29 June 2023 - 08:57.


#28
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
"Condensed ammonia is a corrodent, and in anhydrous state it can cause stress-corrosion cracking of stressed carbon steels or high-strength, low-alloy steels."
https://nickelinstit...ction_9013_.pdf

In stare lichida insa se poate transporta in recipiente de otel la temperaturi normale

Edited by Ion_Bumbu, 29 June 2023 - 09:29.


#29
vasileraz

vasileraz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 297
  • Înscris: 13.04.2016

View Postvj_Heaven, on 28 iunie 2023 - 15:11, said:

Nu stai niciun cateva ore in strainatate, stai juma de ora pentru a mai parcurge 200-300km.

Cand ai combustibilul la priza si un motor electric relativ simplu de ce ai dori un astfel de combustibil si un motor cu ardere interna care vine cu o multime de dezavantaje atat din punct de vedere al intretinerii cat si al confortului.


Si masinile electrice au probleme. Daca se aprind, greu pot fi stinse.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Le6KNI9YsH0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#30
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011
Atâta doar că au șanse de vreo 10 ori mai mici să ia foc față de o mașină termică.

Dar e drept că amoniacul are zero șanse să ia foc în mediul ambiental.

#31
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Aveti statistica aia la vechime echivalenta sau ajungem la vorbele lui Disraeli refeitor la statistica...

#32
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011
Un camion pe amoniac https://www.freethin...ered-semi-truck
Pe scurt: 8 minute timp de alimentare, 900 kwh de energie disponibilă. Însă nu se specifică dacă sunt 900 kwh net sau brut, din care se consumă pentru a converti amoniacul în hidrogen.

Marele avantaj este la greutate, același camion pe baterii ar fi mai greu.

#33
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
https://www.ammoniae...-australia3.pdf

#34
jafo

jafo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 703
  • Înscris: 06.11.2005
De fapt combustibilul este hidrogenul. Azotul este folosit ca purtator al H2. Nu vad (cel putin acum) o mare scofala cu acest tip de combustibil.
  • Practic arzi numai jumatate din cantitate, restul fiind azot.
  • Se inmagazineaza sub presiune, cca 15 bari, deci rezervorul o sa fie recipient sub presiune.
  • Arderea creeaza si oxizi de azot (NOx), ca n-o sa stea oxigenul sa aleaga atomii de hidrogen unul cate unul. Aia sint mai rai ca CO2-ul.
  • Viteza de propagare a flacarii este mult mai mica decat la hidrocarburi, deci putere si randament ale motorului mai mici. Si are si nevoie de temperatura de aprindere mai mare.
  • E si coroziv, insa in special pentru cupru, zinc si inca cateva metale. Si pentru otel carbon, dar in combinatie cu apa nu mai corodeaza. Pentru inox e si mai nasol, duce la coroziune fisuranta. Trebuie adaus de apa cca 0,2%. Si sistemul trebuie sa fie perfect etans, sa nu intre oxigen. Nu stiu cum fac ei sa alimenteze.
  • Pute de-ti trasneste capul, daca ai o scapare cat de mica nu te mai apropii de masina. E un miros intepator si chiar nu vad cum ai putea sa echipezi un autobuz, de exemplu, cu motor cu amoniac.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate