Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
A apărut primul motor de mașină pe amoniac. Ce avantaje are acest combustibil periculos
Last Updated: Jul 20 2023 13:41, Started by
max_01
, Jun 28 2023 12:33
·
8
#19
Posted 28 June 2023 - 16:03
overseas, on 28 iunie 2023 - 13:43, said:
Astept trotineta cu gaz lampant. UE va recomanda in curand deplasarea pe cai, mai exact - ponei, sa fie cat mai mici si sa consume cat mai putina iarba. Edited by max_01, 28 June 2023 - 16:03. |
#20
Posted 28 June 2023 - 16:48
Eu știu câțiva omuleți și câteva startupuri care lucrează la asta de ani buni. Cu finanțare serioasa, și publica și privata. Nu-i chiar mare noutate, se publica chestii și se fac prototipuri și demonstratoare de ceva vreme, în special pentru tractoare și alte chestii din astea agricole.
Amoniacul e o metoda interesanta de "împachetat" hidogenul. Oarecum din același film cu metanolul. Edited by KiloW, 28 June 2023 - 16:50. |
#21
Posted 28 June 2023 - 18:14
Deloc nu seamana cu metanolul nici ca utilizare, nici ca poluare.
|
#22
Posted 28 June 2023 - 18:35
Ambele sunt energy carriers și sunt luate în calcul ca și combustibili "verzi".
|
#23
Posted 28 June 2023 - 19:00
#24
Posted 28 June 2023 - 20:11
trid_ovi, on 28 iunie 2023 - 14:55, said:
Problema cu el este ca e foarte iritant. Prin prisma jobului am ajuns prin diverse combinate unde se folosea amoniac, iar cand erau scapari pur si simplu trebuia sa pleci din zona. Cei care lucrau de zeci de ani acolo nici nu-l simteau se obisnuisera cu el. Plus ca era foarte coroziv doar inoxul putea sa-i faca fata. Ideea e ca daca sa zicem e o scapare de amoniac in masina in timp ce conduci, e foarte nasol, te apuca tusea instanat si-ti lacrimeaza ochii de nu poti sa-i deschizi. Poti sa faci vreun accident. |
#27
Posted 29 June 2023 - 08:53
vj_Heaven, on 28 iunie 2023 - 15:11, said:
Cand ai combustibilul la priza si un motor electric relativ simplu de ce ai dori un astfel de combustibil si un motor cu ardere interna care vine cu o multime de dezavantaje atat din punct de vedere al intretinerii cat si al confortului. pasilla, on 28 iunie 2023 - 15:49, said:
Eu cred ca e o prostie. Posibil sa fie doar studii, fara aplicabilitte practica. pasilla, on 28 iunie 2023 - 20:38, said:
Nu e ala de se pune la prajituri Ba da, bicarbonatul de amoniu generează amoniac, apă și dioxid de carbon și se folosește la prăjituri unde nu există un mediu acid care să favorizeze scindarea bicarbonatului de sodiu. Se descompune la 36 de grade. Ion_Bumbu, on 28 iunie 2023 - 20:35, said:
E corect! De fapt se folosește oțel și nu inox, bănuiesc că și inoxul ar rezista dar oțelul e mai bun din punct de vedere al rezistenței mecanice. Edited by benis, 29 June 2023 - 08:57. |
#28
Posted 29 June 2023 - 09:25
"Condensed ammonia is a corrodent, and in anhydrous state it can cause stress-corrosion cracking of stressed carbon steels or high-strength, low-alloy steels."
https://nickelinstit...ction_9013_.pdf In stare lichida insa se poate transporta in recipiente de otel la temperaturi normale Edited by Ion_Bumbu, 29 June 2023 - 09:29. |
|
#29
Posted 29 June 2023 - 14:04
vj_Heaven, on 28 iunie 2023 - 15:11, said:
Nu stai niciun cateva ore in strainatate, stai juma de ora pentru a mai parcurge 200-300km. Cand ai combustibilul la priza si un motor electric relativ simplu de ce ai dori un astfel de combustibil si un motor cu ardere interna care vine cu o multime de dezavantaje atat din punct de vedere al intretinerii cat si al confortului. Si masinile electrice au probleme. Daca se aprind, greu pot fi stinse. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Le6KNI9YsH0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#30
Posted 29 June 2023 - 18:18
Atâta doar că au șanse de vreo 10 ori mai mici să ia foc față de o mașină termică.
Dar e drept că amoniacul are zero șanse să ia foc în mediul ambiental. |
#31
Posted 29 June 2023 - 18:23
Aveti statistica aia la vechime echivalenta sau ajungem la vorbele lui Disraeli refeitor la statistica...
|
#32
Posted 30 June 2023 - 12:30
Un camion pe amoniac https://www.freethin...ered-semi-truck
Pe scurt: 8 minute timp de alimentare, 900 kwh de energie disponibilă. Însă nu se specifică dacă sunt 900 kwh net sau brut, din care se consumă pentru a converti amoniacul în hidrogen. Marele avantaj este la greutate, același camion pe baterii ar fi mai greu. |
#34
Posted 20 July 2023 - 13:41
De fapt combustibilul este hidrogenul. Azotul este folosit ca purtator al H2. Nu vad (cel putin acum) o mare scofala cu acest tip de combustibil.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users