Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
A apărut primul motor de mașină pe amoniac. Ce avantaje are acest combustibil periculos
#1
Posted 28 June 2023 - 12:33
A apărut primul motor de mașină pe amoniac. Ce avantaje are acest combustibil periculos
Amoniacul a fost propus ca o alternativă la combustibilii tradiționali în domenii precum aviația sau transporturile, terestre și navale. Folosirea NH3 poate reduce emisiile de dioxid de carbon cu până la 90%. Amoniacul este mai ușor de produs și stocat decât hidrogenul. Mai mult, poate fi produs într-un mod ecologic, deși în acest moment producția nu este prietenoasă cu mediul înconjurător. Însă, NH3 este toxic și coroziv, fiind foarte periculos pentru oameni și animale. În unele proiecte de sisteme de propulsie bazate pe NH3 este extras hidrogenul din amoniac, iar azotul este eliberat în aer. După aceea, procesul este similar cu cel folosit la vehiculele actuale care funcționează pe hidrogen. Însă motorul GAC este unul termic, care arde amoniacul. Motorul are o capacitate de 2.0 litri, 161 CP și poate arde amoniac într-un mod sigur și eficient, potrivit producătorului. Comparativ cu un motor cu combustie internă convențional, emisiile de CO2 sunt cu 90% mai reduse. Deoarece motorul nu este sută la sută verde, cel mai probabil GAC amestecă amoniacul cu ceva pentru a accentua arderile. Ideea a mai fost explorată în trecut de o echipă de cercetători de la Korean Institute for Energy Research. https://www.go4it.ro...culos-19221311/ Nu prea cred ca acest motor va înlocui actualele motoare termice. Edited by max_01, 28 June 2023 - 12:34. |
#2
Posted 28 June 2023 - 12:36
Asa este, nu se compara cu benzina sau GPL care sunt super-safe.
Edited by LukRo, 28 June 2023 - 12:37. |
#3
Posted 28 June 2023 - 12:43
Pe vremuri erau frigidere cu amoniac, ai acum in instalatiile mari e folosit ca refrigerant.
Clar nu va inlocui motoarele Otto sau Diesel, le va inlocui pe alea electrice. |
#4
Posted 28 June 2023 - 12:56
max_01, on 28 iunie 2023 - 12:33, said:
Nu prea cred ca acest motor va înlocui actualele motoare termice. Singura varianta de viitor pentru tractiune terestra cel putin, sunt motoarele electrice. Sunt singurele care au un randament de peste 95% (cu motoarele moderne dezvoltate de Mercedes si Tesla). Problema desigur o stim cu totii, stocarea/densitatea energetica si timpii de incarcare maricei. Dar asta se va perfectiona cu timpul. Edited by andreic, 28 June 2023 - 13:01. |
#5
Posted 28 June 2023 - 12:59
Cand spui masina te referi strict la automobile ?
Ca si anul trecut se vorbea de un motor pe amoniac pentru ceva tractoare. https://arstechnica....starts-testing/ |
#6
Posted 28 June 2023 - 13:02
Amoniacul nu este așa de toxic pe cât se crede, în cazul frigiderelor pentru amoniac a existat un singur incident cu victime acum mai bine de un secol.
Monoxidul de carbon e de 10 ori mai toxic, e generat în toate sobele, nu are miros și e nevoie doar să nu fie coșul desfundat și poate cauza decese. Edited by benis, 28 June 2023 - 13:07. |
#7
Posted 28 June 2023 - 13:02
MarianG, on 28 iunie 2023 - 12:59, said:
Cand spui masina te referi strict la automobile ? benis, on 28 iunie 2023 - 13:02, said:
Amoniacul nu conține deloc carbon, astfel încât ar fi singurul combustibil în afară de hidrogen care va mai putea fi utilizat. Edited by andreic, 28 June 2023 - 13:03. |
#9
Posted 28 June 2023 - 13:24
#10
Posted 28 June 2023 - 13:43
Astept trotineta cu gaz lampant.
UE va recomanda in curand deplasarea pe cai, mai exact - ponei, sa fie cat mai mici si sa consume cat mai putina iarba. |
|
#11
Posted 28 June 2023 - 13:54
Ai încercat și tu o glumiță dar a răsuflat înainte de a ieși. Subiectul n-are legătură cu UE, compania din subiect e una chinezească și compania John Deere este americană. Mai bagă o fisă data viitoare.
|
#12
Posted 28 June 2023 - 14:51
Amoniacul este extrem de periculos. In caz de accident, gazul se elibereaza in atmosfera si sufoca victimele incarcerate in masina. Nu vor mai exista accidente de circulatie cu supravietuitori. Nici macar nu se mai poate interveni pentru salvarea victimelor decat cu masti de gaze. Dar cum se omoara chinezii intre ei e treaba lor.
Edited by Leo2006, 28 June 2023 - 14:53. |
#13
Posted 28 June 2023 - 14:55
benis, on 28 iunie 2023 - 13:02, said:
Amoniacul nu este așa de toxic pe cât se crede, în cazul frigiderelor pentru amoniac a existat un singur incident cu victime acum mai bine de un secol. Monoxidul de carbon e de 10 ori mai toxic, e generat în toate sobele, nu are miros și e nevoie doar să nu fie coșul desfundat și poate cauza decese. Problema cu el este ca e foarte iritant. Prin prisma jobului am ajuns prin diverse combinate unde se folosea amoniac, iar cand erau scapari pur si simplu trebuia sa pleci din zona. Cei care lucrau de zeci de ani acolo nici nu-l simteau se obisnuisera cu el. Plus ca era foarte coroziv doar inoxul putea sa-i faca fata. Ideea e ca daca sa zicem e o scapare de amoniac in masina in timp ce conduci, e foarte nasol, te apuca tusea instanat si-ti lacrimeaza ochii de nu poti sa-i deschizi. Poti sa faci vreun accident. Edited by trid_ovi, 28 June 2023 - 14:57. |
#14
Posted 28 June 2023 - 15:04
andreic, on 28 iunie 2023 - 12:56, said:
Nici eu nu cred, mai ales ca oricum in zona UE se cam termina cu termicele din 2035. Dezvoltarile astea cu tot felul de vaiante de combustibili modificati sa contina mai putin carbon si asemenea sunt doar expresia disperarii pentru a mentine in functie o tehnologie centenara care oricum si-a depasit deja perioada de viata. Singura varianta de viitor pentru tractiune terestra cel putin, sunt motoarele electrice. Sunt singurele care au un randament de peste 95% (cu motoarele moderne dezvoltate de Mercedes si Tesla). Problema desigur o stim cu totii, stocarea/densitatea energetica si timpii de incarcare maricei. Dar asta se va perfectiona cu timpul. De abia astept sa avanseze tehnologia asa incat sa nu trebuiasca sa-ti petreci ore la statia de incarcare, adica sa nu mai fie inutile pentru drumurile lungi, cum sunt acum. Nu stiu altii, dar mie nu-mi place ca la jumatatea drumului sa trebuiasca sa stau cateva ore sa beau cafele. Asta in strainatate, ca la noi ai noroc daca gasesti unde sa le incarci. Altfel, sa cari o 3 tone de fier ca umbrele dupa tine si sa faci dublu decat cu trenul, nu mi se pare normal la cap. |
#15
Posted 28 June 2023 - 15:11
Nu stai niciun cateva ore in strainatate, stai juma de ora pentru a mai parcurge 200-300km.
Cand ai combustibilul la priza si un motor electric relativ simplu de ce ai dori un astfel de combustibil si un motor cu ardere interna care vine cu o multime de dezavantaje atat din punct de vedere al intretinerii cat si al confortului. Edited by vj_Heaven, 28 June 2023 - 15:11. |
|
#16
Posted 28 June 2023 - 15:25
in primul razboi mondial (nu stiu daca si in al doilea) amoniacul a fost folosit ca gaz de lupta! o perspectiva interesanta pentru a-l folosi zilnic.
ardrea este completa, sau se degaja si oxizi de azot? exista vreun motiv pentru care s-a renuntat la frigiderele cu amoniac? |
#17
Posted 28 June 2023 - 15:46
Clor au folosit nu amoniac.
Iperita este deja altceva. Frigiderele cu amoniac se bazau pe expansiunea gazului la incalzire si aveau o rezistenta de 70-100W ce mergea aproape continuu dar sint mai putin eficiente decit cele care folosesc compresoare. La scara mare se foloseste NH3 ca refrigerant in instalatii ce folosesc compresoare. Edited by Ion_Bumbu, 28 June 2023 - 15:55. |
#18
Posted 28 June 2023 - 15:49
Eu cred ca e o prostie.
Posibil sa fie doar studii, fara aplicabilitte practica. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users