Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 

A apărut primul motor de mașină pe amoniac. Ce avantaje are acest combustibil periculos

- - - - -
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
A apărut primul motor de mașină pe amoniac. Ce avantaje are acest combustibil periculos
Amoniacul a fost propus ca o alternativă la combustibilii tradiționali în domenii precum aviația sau transporturile, terestre și navale. Folosirea NH3 poate reduce emisiile de dioxid de carbon cu până la 90%.
Amoniacul este mai ușor de produs și stocat decât hidrogenul. Mai mult, poate fi produs într-un mod ecologic, deși în acest moment producția nu este prietenoasă cu mediul înconjurător. Însă, NH3 este toxic și coroziv, fiind foarte periculos pentru oameni și animale.
În unele proiecte de sisteme de propulsie bazate pe NH3 este extras hidrogenul din amoniac, iar azotul este eliberat în aer. După aceea, procesul este similar cu cel folosit la vehiculele actuale care funcționează pe hidrogen.
Însă motorul GAC este unul termic, care arde amoniacul. Motorul are o capacitate de 2.0 litri, 161 CP și poate arde amoniac într-un mod sigur și eficient, potrivit producătorului. Comparativ cu un motor cu combustie internă convențional, emisiile de CO2 sunt cu 90% mai reduse.

Deoarece motorul nu este sută la sută verde, cel mai probabil GAC amestecă amoniacul cu ceva pentru a accentua arderile.
Ideea a mai fost explorată în trecut de o echipă de cercetători de la Korean Institute for Energy Research.

https://www.go4it.ro...culos-19221311/

Nu prea cred ca acest motor va înlocui actualele motoare termice.

Edited by max_01, 28 June 2023 - 12:34.


#2
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,853
  • Înscris: 23.10.2015
Asa este, nu se compara cu benzina sau GPL care sunt super-safe.

Edited by LukRo, 28 June 2023 - 12:37.


#3
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Pe vremuri erau frigidere cu amoniac, ai acum in instalatiile mari e folosit ca refrigerant.
Clar nu va inlocui motoarele Otto sau Diesel, le va inlocui pe alea electrice. :D

#4
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

 max_01, on 28 iunie 2023 - 12:33, said:

Nu prea cred ca acest motor va înlocui actualele motoare termice.
Nici eu nu cred, mai ales ca oricum in zona UE se cam termina cu termicele din 2035. Dezvoltarile astea cu tot felul de vaiante de combustibili modificati sa contina mai putin carbon si asemenea sunt doar expresia disperarii pentru a mentine in functie o tehnologie centenara care oricum si-a depasit deja perioada de viata.
Singura varianta de viitor pentru tractiune terestra cel putin, sunt motoarele electrice. Sunt singurele care au un randament de peste 95% (cu motoarele moderne dezvoltate de Mercedes si Tesla). Problema desigur o stim cu totii, stocarea/densitatea energetica si timpii de incarcare maricei. Dar asta se va perfectiona cu timpul.

Edited by andreic, 28 June 2023 - 13:01.


#5
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,445
  • Înscris: 10.08.2005
Cand spui masina te referi strict la automobile ?
Ca si anul trecut se  vorbea de un motor pe amoniac pentru ceva tractoare.

https://arstechnica....starts-testing/

#6
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,136
  • Înscris: 04.02.2011
Amoniacul nu este așa de toxic pe cât se crede, în cazul frigiderelor pentru amoniac a existat un singur incident cu victime acum mai bine de un secol.
Monoxidul de carbon e de 10 ori mai toxic, e generat în toate sobele, nu are miros și e nevoie doar să nu fie coșul desfundat și poate cauza decese.

Edited by benis, 28 June 2023 - 13:07.


#7
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

 MarianG, on 28 iunie 2023 - 12:59, said:

Cand spui masina te referi strict la automobile ?
Da, autoturisme. La tractoare care cer putere mare si implicit densitate energetica mare alternativele cu amoniac ar putea fi solutii de tranzit.

 benis, on 28 iunie 2023 - 13:02, said:

Amoniacul nu conține deloc carbon, astfel încât ar fi singurul combustibil în afară de hidrogen care va mai putea fi utilizat.
Asa e. Numai ca trebuie sa obtii arderea perfecta si sa neultralizezi ce iese.

Edited by andreic, 28 June 2023 - 13:03.


#8
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,445
  • Înscris: 10.08.2005
Vrei sa vorbim despre injectie si ardere ?

#9
arsmundis

arsmundis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.02.2018

 max_01, on 28 iunie 2023 - 12:33, said:


Mai mult, poate fi produs într-un mod ecologic, deși în acest moment producția nu este prietenoasă cu mediul înconjurător.


Alba-neagra. Este produs în mod ecologic dar producția nu este prietenoasă cu mediul. Posted Image

#10
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Astept trotineta cu gaz lampant.
UE va recomanda in curand deplasarea pe cai, mai exact - ponei, sa fie cat mai mici si sa consume cat mai putina iarba.

#11
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,136
  • Înscris: 04.02.2011
Ai încercat și tu o glumiță dar a răsuflat înainte de a ieși. Subiectul n-are legătură cu UE, compania din subiect e una chinezească și compania John Deere este americană. Mai bagă o fisă data viitoare.

#12
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,826
  • Înscris: 30.08.2006
Amoniacul este extrem de periculos. In caz de accident, gazul se elibereaza in atmosfera si sufoca victimele incarcerate in masina. Nu vor mai exista accidente de circulatie cu supravietuitori. Nici macar nu se mai poate interveni pentru salvarea victimelor decat cu masti de gaze. Dar cum se omoara chinezii intre ei e treaba lor.

Edited by Leo2006, 28 June 2023 - 14:53.


#13
trid_ovi

trid_ovi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,141
  • Înscris: 10.10.2005

 benis, on 28 iunie 2023 - 13:02, said:

Amoniacul nu este așa de toxic pe cât se crede, în cazul frigiderelor pentru amoniac a existat un singur incident cu victime acum mai bine de un secol.
Monoxidul de carbon e de 10 ori mai toxic, e generat în toate sobele, nu are miros și e nevoie doar să nu fie coșul desfundat și poate cauza decese.

Problema cu el este ca e foarte iritant. Prin prisma jobului am ajuns prin diverse combinate unde se folosea amoniac, iar cand erau scapari pur si simplu trebuia sa pleci din zona. Cei care lucrau de zeci de ani acolo nici nu-l simteau se obisnuisera cu el. Plus ca era foarte coroziv doar inoxul putea sa-i faca fata.
Ideea e ca daca sa zicem e o scapare de amoniac in masina in timp ce conduci, e foarte nasol, te apuca tusea instanat si-ti lacrimeaza ochii de nu poti sa-i deschizi. Poti sa faci vreun accident.

Edited by trid_ovi, 28 June 2023 - 14:57.


#14
cumparator

cumparator

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,589
  • Înscris: 11.03.2006

 andreic, on 28 iunie 2023 - 12:56, said:

Nici eu nu cred, mai ales ca oricum in zona UE se cam termina cu termicele din 2035. Dezvoltarile astea cu tot felul de vaiante de combustibili modificati sa contina mai putin carbon si asemenea sunt doar expresia disperarii pentru a mentine in functie o tehnologie centenara care oricum si-a depasit deja perioada de viata.
Singura varianta de viitor pentru tractiune terestra cel putin, sunt motoarele electrice. Sunt singurele care au un randament de peste 95% (cu motoarele moderne dezvoltate de Mercedes si Tesla). Problema desigur o stim cu totii, stocarea/densitatea energetica si timpii de incarcare maricei. Dar asta se va perfectiona cu timpul.

De abia astept sa avanseze tehnologia asa incat sa nu trebuiasca sa-ti petreci ore la statia de incarcare, adica sa nu mai fie inutile pentru drumurile lungi, cum sunt acum.
Nu stiu altii, dar mie nu-mi place ca la jumatatea drumului sa trebuiasca sa stau cateva ore sa beau cafele. Asta in strainatate, ca la noi ai noroc daca gasesti unde sa le incarci.
Altfel, sa cari o 3 tone de fier ca umbrele dupa tine si sa faci dublu decat cu trenul, nu mi se pare normal la cap.

#15
vj_Heaven

vj_Heaven

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 19.07.2005
Nu stai niciun cateva ore in strainatate, stai juma de ora pentru a mai parcurge 200-300km.

Cand ai combustibilul la priza si un motor electric relativ simplu de ce ai dori un astfel de combustibil si un motor cu ardere interna care vine cu o multime de dezavantaje atat din punct de vedere al intretinerii cat si al confortului.

Edited by vj_Heaven, 28 June 2023 - 15:11.


#16
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,282
  • Înscris: 27.10.2007
in primul razboi mondial (nu stiu daca si in al doilea) amoniacul a fost folosit ca gaz de lupta! o perspectiva interesanta pentru a-l folosi zilnic.
ardrea este completa, sau se degaja si oxizi de azot?
exista vreun motiv pentru care s-a renuntat la frigiderele cu amoniac?

#17
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Clor au folosit nu amoniac.
Iperita este deja altceva.
Frigiderele cu amoniac se bazau pe expansiunea gazului la incalzire si aveau o rezistenta de 70-100W ce mergea aproape continuu dar sint mai putin eficiente decit cele care folosesc compresoare.
La scara mare se foloseste NH3 ca refrigerant in instalatii ce folosesc compresoare.

Edited by Ion_Bumbu, 28 June 2023 - 15:55.


#18
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Eu cred ca e o prostie.
Posibil sa fie doar studii, fara aplicabilitte practica.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate