Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
De ce femeile nu au voie sa fie preotese ?!
Last Updated: Jun 15 2023 09:34, Started by
MinettoMatoi
, Jun 14 2023 18:53
·
10
#19
Posted 14 June 2023 - 20:20
Nu poate fi femeia popa, principala cauza ar fi ca femeia ar putea invia mortii!
|
#21
Posted 14 June 2023 - 20:37
MinettoMatoi, on 14 iunie 2023 - 18:53, said:
Ma tot intrebam de ce doar barbatii pot fi preoti ? De unde a plecat faza ca femeia nu are voie ? Care a fost logica ? In plus, unii dintre ei erau cam Incel... https://opusdei.org/...mary-magdalene/ |
#23
Posted 14 June 2023 - 20:51
Încetați cu prostiile.
Răspunsul e în biblie. 1 Corinteni 14:34 Adm, on 14 iunie 2023 - 20:37, said:
NU e logica, ci vine de la ura pe care unii apostoli o aveau pentru o anumite femeie iubita de Isus. In plus, unii dintre ei erau cam Incel... https://opusdei.org/...mary-magdalene/ 1 Timotei 2:11-14 zice așa: 11. Femeia să se înveţe în linişte, cu toată ascultarea. 12. Nu îngăduiesc femeii nici să înveţe pe altul, nici să stăpânească pe bărbat, ci să stea liniştită. 13. Căci Adam a fost zidit întâi, apoi Eva. 14. Şi nu Adam a fost amăgit, ci femeia, amăgită fiind, s-a făcut călcătoare de poruncă. MinettoMatoi, on 14 iunie 2023 - 18:53, said:
Ma tot intrebam de ce doar barbatii pot fi preoti ? De unde a plecat faza ca femeia nu are voie ? Care a fost logica ? Iar dacă treci peste ce zice biblia, ce rost mai are să te mai crezi creștin? |
#24
Posted 14 June 2023 - 20:58
Da, stiu povestea cu femeia sa fie animal cuminte pe langa casa omului (barbatului).
|
#25
Posted 14 June 2023 - 21:00
#26
Posted 14 June 2023 - 21:04
#27
Posted 14 June 2023 - 21:10
Există cutume, cine este curios, să meargă să întrebe un om avizat.
Astea cu ura, că femeia este stigmatizată expres & alte aiureli, nu au fundament solid. Eu înțeleg aspectul, îl accept, cu toate astea, nu urăsc pe nimeni. Edited by crisstonne, 14 June 2023 - 21:15. |
#28
Posted 14 June 2023 - 21:12
Adm, on 14 iunie 2023 - 20:58, said:
Da, stiu povestea cu femeia sa fie animal cuminte pe langa casa omului (barbatului). Dacă topicul ăsta era deschis în Dezbateri ar fi fost ok să divagăm. Dar inițiatorul l-a deschis fix aici unde se lasă cu puncte. |
|
#29
Posted 14 June 2023 - 21:19
Reformuleaza - de ce femeile la catolici, ortodocși și unele culte protestante nu au voie sa fie preotese.
Femeile pot fi preotese la majoritatea anglicanilor și cultelor desprinse din anglicanism, la jumate din culte metodiste etc Stii ce? Vezi acest video [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5YfMUiKJHbI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Prezintă rapid cele mai comune 50 de denominații creștine - și la fiecare zice dacă femeile pot fi sau nu preoți |
#30
Posted 14 June 2023 - 21:20
FlapJack7, on 14 iunie 2023 - 20:51, said:
Corect. Dar aia era societatea in anii respectivi, cand s-a scris Biblia. Intre timp omenirea s-a mai dezvoltat/luminat, dar unii au ramas cu gandirea de pe timpul antichitatii. E greu sa aduci ceva nou in Biserica. La catolici reforma s-a lasat cu divizarea Bisericii.
|
#31
Posted 14 June 2023 - 21:27
Bursul, on 14 iunie 2023 - 21:20, said:
Corect. Dar aia era societatea in anii respectivi, cand s-a scris Biblia. Intre timp omenirea s-a mai dezvoltat/luminat, dar unii au ramas cu gandirea de pe timpul antichitatii. E greu sa aduci ceva nou in Biserica. La catolici reforma s-a lasat cu divizarea Bisericii. Dar Cuvântul a rămas același. |
#32
Posted 14 June 2023 - 21:31
Hai mai sa nu tot speculam si sa mergem la sursa:
Înaltpreasfinţitul Mitropolit de Gortina şi Megalopoli, kir Ieremia, într-o predică enciclică a sa explică motivele pentru care o femeie nu poate deveni preot al Bisericii Ortodoxe. Vă prezentăm textul în întregime: „Vorbim, iubiţi fraţi, despre egalitatea dintre cele două sexe, că, adică, bărbatul şi femeia sunt egali şi nu este unul mai presus de celălalt. Dar dacă femeia este egală cu bărbatul, atunci de ce Apostolul Pavel spune «femeia să se teamă de bărbat»? La această întrebare am răspuns în predica noastră anterioară. Dar se iveşte şi o a doua întrebare legată de aceasta: De ce femeia nu poate deveni preot precum bărbatul, de vreme ce ea este egală cu el? Acestei întrebări îi voi dedica predica de azi, fraţilor, şi vă rog mult să fiţi atenţi. De la început vă spun că tema aceasta este profundă, e nevoie de mult studiu şi vă mărturisesc că eu nu am întreprins acest studiu. Doar două-trei lucruri voi spune despre acest subiect, lucruri pe care le socotesc eu importante. Primul argument : Legat de întrebarea «de ce femeia nu poate deveni preot?» îl preiau din Tradiţia Bisericii noastre. Nicăieri, nici în Sfânta Scriptură, nici în cărţile Sfinţilor Părinţi sau în sfintele Sinaxare, nicăieri, spun, nu o vedem pe femeie slujind ca preot. Doar în lumea idolatră apare femeia ca preot. Al doilea argument: Fiul lui Dumnezeu care S-a întrupat în pântecele Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu, Arhiereul Hristos, a luat firea bărbătească, de aceea a şi fost tăiat împrejur. Să nu spună însă cineva că s-au mântuit doar bărbaţii, nu şi femeile, pentru faptul că Hristos a luat fire bărbătească. Nu, pentru că firea bărbătească exprimă întreaga fire omenească. Amintiţi-vă ce vă spuneam altădată că cele două genuri, bărbătesc şi femeiesc, au fost create unite, însă în fire bărbătească, adică în Adam. Şi când, aşadar, bărbatul ca preot Îi slujeşte lui Dumnezeu, Îi slujeşte întreaga fire omenească, nu doar bărbatul. Legat de ceea ce vă spun, adică despre includerea firii femeii în bărbat, vă voi menţiona un exemplu din Sfânta Scriptură: Când Iosif i-a povestit tatălui său visul dumnezeiesc pe care l-a avut, că i se închinau, adică,, soarele, luna şi unsprezece stele, tatăl său, Iacov, l-a tâlcuit corect şi anume că lui Iosif i se vor închina tatăl şi mama lui, precum şi cei unsprezece fraţi (vezi Facere 37, 10). Şi într-adevăr, aşa cum ştim din istoria Vechiului Testament, lui Iosif, care a devenit căpetenie peste toată ţara Egiptului, i s-au închinat fraţii lui, tatăl lui, dar mama lui nu i s-a închinat, pentru că murise! Aşadar, să înţelegem că nu s-a împlinit întocmai visul dumnezeiesc? Desigur că s-a împlinit, spune Sfântul Ioan Gură de Aur! Pentru că bărbatul şi femeia devin un singur trup prin căsătorie. De vreme ce i s-a închinat lui Iosif capul familiei, adică Iacov, i s-a închinat şi restul trupului, adică femeia lui, mama lui Iosif, Rahila. «Căci, aşadar, capul femeii este bărbatul» „şi vor fi amândoi un trup”, iar capului care s-a închinat lui Iosif i-a urmat întregul trup [1]. Bărbatul, aşadar, devine preot şi Îi slujeşte lui Dumnezeu, dar în bărbat este cuprinsă şi femeia. Femeia oferă darurile preotului, ca el să le aducă înaintea lui Dumnezeu. Aşa încât, în pregătirea pentru Dumnezeiasca Liturghie este implicată şi femeia evlavioasă, care plămădeşte prescura, pentru a o aduce preotului. Al treilea argument. Preotul este mai presus de toţi, este conducătorul, pentru că preoţia este cu adevărat mai presus de toate. Preotul conduce în Biserica lui Hristos, ca unul ce este părtaş la vrednicia arhierească, prorocească şi împărătească a lui Hristos. Acest lucru însă nu este valabil şi pentru femeie ca preot, pentru că femeia se află sub canonul de a fi stăpânită de bărbat şi nu de a avea ea autoritate asupra lui (vezi Facere 3, 16; I Timotei 2, 12). Şi (…) femeia nu trebuie să uite de canonul ei, că «atrasă vei fi de bărbatul tău şi el te va stăpâni», pentru că, în fapt, ne aflăm încă în starea de cădere. De aceea şi Apostolul spune «iar femeia să se teamă de bărbat», folosind conjuncţia adversativă «iar». Adică: «Da, e adevărat că femeia este egală cu bărbatul, da, e adevărat, relaţia ei cu bărbatul în căsătorie este apropiată şi sfântă, precum relaţia dintre Hristos şi Biserica Sa, dar femeia nu trebuie să uite de supunerea ei faţă de bărbat». Femeia, aşadar, prin canonul pe care l-a primit prin cădere, nu poate să devină preot, pentru că nu poate să conducă în Biserica lui Hristos. În sfârşit, spunem că femeia nu poate să devină preot, pentru că, după firea ei, exprimă mai mult starea de cădere a omului. Astfel, citim în Pidalioncă Părinţii au oprit femeia să intre în Sfântul Altar şi să slujească la Tainele Bisericii din pricina “indispoziţiei ei lunare” [2]. În trecut, femeia era hirotonită diaconiţă, dar slujirea ei nu era precum aceea a diaconului bărbat, în Sfântul Altar, ci în afara acestuia. Diaconiţa ajuta la botezarea femeilor sau la alte slujiri, în care era nepotrivit să slujească bărbatul, însă totdeauna în afara Sfântului Altar [3]. Aşadar, femeia să nu ceară să devină preot, lucru care nu s-a făcut niciodată în Biserica noastră. Să nu uite femeia că, mamă fiind, poate să îşi facă fiul preot şi ea însăşi, dacă doreşti, poate purta cinstita rasă şi să devină monahie. De o asemenea fecioară afierosită lui Hristos se minunează Sfântul Ioan Gură de Aur şi spune: „O, [iat-o pe] cea sfinţită!”. https://saccsiv.word...ricii-ortodoxe/ Sau: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xuO1Q4kiwCo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Phobos, 14 June 2023 - 21:42. |
#33
Posted 14 June 2023 - 21:48
Sau:
Preoţia femeilor: O imposibilitate în ortodoxie În general, Biserica Ortodoxă a fost foarte precaută în a explica motivele pentru care femeile nu au acces la preoţie. De obicei, răspunsul este sumar și se inspiră preponderent din tradiţia Sfinţilor Părinţi. Se subliniază insistent că Hristos nu a avut femei între cei doisprezece apostoli, că ei și urmașii lor nu au hirotonit femei și, prin urmare, nici Biserica nu poate și nu trebuie să o facă. În consecinţă, subiectul este închis, ceea ce face ca Răsăritul să fie ferit de situaţii precum cele care au frământat spaţiul protestant. În 1920 în Olanda, în 1947 în Danemarca, în 1956 în Norvegia, apoi în Anglia, hirotonirea femeilor a devenit un element fundamental în funcţionarea bisericilor. Biserica Ortodoxă a reacţionat abia în 1964, odată cu publicarea broşurii „Despre hirotonia femeilor”, scrisă de preotul profesor Nicolae Chiţescu, în care argumentaţia se limitează la spusele apostolului Pavel. Este vorba de un capitol din Biblie (I Cor.14, 34-35), unde apostolul solicită ca „în toate bisericile sfinţilor, femeile voastre să tacă în biserică, căci lor nu le este îngăduit să vorbească, ci să se supună, precum zice şi Legea. Iar dacă voiesc să înveţe ceva, să întrebe acasă pe bărbaţii lor, căci este ruşinos ca femeile să vorbească în biserică.” Explicaţia, însă, este destul de neclară, fiindcă nu sunt valorificate nici contextul, nici motivaţia care l-a determinat pe apostol să recurgă la această interdicţie. Însă, în 2010, în lucrarea de doctorat a preotului Pompiliu Nacu din Galaţi (profesor la Centrul Ortodox de Studii şi Cercetare „Dumitru Stăniloae” din Paris), intitulată „Ereziile primelor veacuri creştine şi dăinuirea lor la începutul mileniului trei”, dilema este abordată mult mai pe larg. „Subiectul nu este nou, el a fost ridicat încă de la începutul veacurilor creştine de sectele gnostice, repus în discuţie în perioada Evului Mediu de mişcările neomanihee (care susţin dualismul între cele două principii eterne, Binele și Răul, n.r.), intens dezbătut odată cu apariţia Reformei în Apus, reluat şi pus în aplicaţie de teologia contemporană şi formulat în termeni foarte clari în atmosfera mişcării feministe”, scrie preotul menţionat în lucrarea respectivă. Esenţa preoţiei Considerând, deci, că problema hirotonirii este un produs exclusiv al mișcării feministe, autorul lucrării încearcă să explice de ce în protestantism a fost posibilă manevra hirotonirii, iar în bisericile tradiţionale acest fapt este improbabil. Nu este atât de mult o chestiune VUEde respect faţă de trecutul istoric, cât o viziune total diferită despre ceea ce înseamnă preoţia. Practic, în ortodoxie nici nu se pune problema în discuţie în aceiași termeni ca în protestantism, fiindcă este vorba de o diferenţă de concepţie. În Răsărit, preoţia are un caracter exclusiv sacramental, ceea ce îi conferă slujitorului posibilitatea de a sfinţi, a învăţa și a conduce. Din perspectivă ortodoxă, în protestantism s-ar pune accentul preponderent pe latura pedagogică a ei, în sensul dreptului de a-i învăţa pe ceilalţi. De aceea, în ortodoxie se poate vorbi de o egalitate a femeii cu bărbatul, dar numai în plan harismatic, susţine un site ortodox. Iar atunci când în ecuaţie intervin și Sfintele Taine, disputa se închide definitiv. „Dat fiind că protestantismul nu recunoaşte ca Tine nici Euharistia (împărtăşania), nici preoţia, nu există teologic vorbind niciun impediment pentru ca femeile să fie hirotonite pastori”, susţine preotul din Galaţi. Prin urmare, în ortodoxie această conversie este practic imposibilă, fiindcă ar lovi în temelia teologică a bisericii. În viziunea ortodoxă, preotul nu este doar un înfăptuitor al unui anume ritual creştin, ci este însăşi reprezentarea iconistică a lui Hristos. „Greşeala fundamentală de la care se pleacă în această problemă teologică vine din concepţia protestantă despre Sfintele Taine, unde este confundată preoţia sacerdotală cu preoţia generală. Preoţia sacerdotală este legată de persoana divino-umană a lui Iisus Hristos, care este bărbat, pe când preoţia universală, prin Taina Sfântului Botez, aparţine tuturor, fiind de drept uman.” În concluzie, o femeie nu ar putea să-L reprezinte pe Hristos, fiindcă „umanitatea şi masculinitatea lui Iisus au avut un rol determinant. Iisus nu a fost uman şi masculin în sens abstract sau general şi nu putea să fie bărbat şi femeie în acelaşi timp”, sună concluzia tranșantă a preotului. Problema din umbră Dacă disputa s-ar rezuma doar la aspectul strict teologic, atunci dezbaterea pe baza argumentelor ar avea șansa unui progres. Însă, în jocul explicaţiilor survin și alte elemente, ţinute, din anumite cauze, departe de prim-plan. Unul dintre acestea este legat de natura feminităţii. Teologii ortodocși (dar nu numai ei) au încercat să justifice respingerea hirotonirii femeilor susţinând că natura lor umană le face să fie nepotrivite pentru preoţie. Mai degrabă create pentru supunere, femeile nu ar trebui să iasă din ordinea firească stabilită de Dumnezeu. Mediul monahal (în special cel de pe muntele Athos), dar și cel bisericesc păstrează multe dintre reminiscenţele acestei poziţii. O privire mai atentă asupra evoluţiei ideilor religioase ne ajută să înţelegem sorgintea medievală a acestei poziţii, construită mai degrabă pe o percepţie despre sexualitate, decât pe dovezi biblice. Pe de altă parte, feminismul (cel puţin în varianta sa actuală) cu greu își poate găsi sorgintea în abordarea biblică. Se poate ajunge la un gen de egalitate care riscă să distrugă, mai degrabă decât să clădească. În aceste condiţii, problema preoţiei femeilor rămâne în continuare destul de sensibilă. Dacă în spaţiul ortodox aproape că nici nu se pune problema că ar putea fi și altfel, în mediul protestant rezolvarea problemei a fost diametral opusă. Deși subiectul nu poate fi limitat strict la abordări teologice, deși acestea primează în conturarea unei percepţii corecte. https://semneletimpu...-ortodoxie.html |
|
#34
Posted 14 June 2023 - 22:02
#35
Posted 14 June 2023 - 22:05
@ Phobos ai dat blue screen la baietii veseli de pe aici ...respect
|
#36
Posted 14 June 2023 - 22:10
Multumesc, draga.
[ https://i.postimg.cc/Hs8R4jdQ/Ashamed-emoticon.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users