Problemă juridică OROC (ex-Telekom)
Last Updated: May 19 2023 10:05, Started by
cristimihai19
, May 08 2023 21:22
·
4
#1
Posted 08 May 2023 - 21:22
Salutare! Am și eu o problemă cu mai mult caracter juridic, poate reușește să mă lămurească și pe mine cineva. 🙂
Am avut un abonament la OROC (ex-Telekom), pe care l-am reziliat complet în ianuarie 2023. Am mai avut de plătit câteva rate la unul dintre echipamente, și de predat unul dintre echipamente primit cu titlu de cadou (???). Am predat echipamentul după ce am ajuns la un consens cu operatoarea call-center, aceasta spunându-mi că dacă returnez echipamentul se va scădea contravaloarea acestuia (aprox. 100 ron) din suma restantă. Între timp, suma a fost cesionată către un recuperator de datorii, de care am fost sunat astăzi că mai am de plată acei aprox. 100 ron - între timp am plătit restul sumei, rata de la echipament. I-am explicat pe scurt situația, iar domnișoara respectivă m-a îndrumat să sun spre OROC și să încerc să rezolv situația cu ei. Așadar, zis și făcut... la Orange, un operator plictisit de viață, și cu scârbă îmi spune că așa rămân... cu echipamentul predat, nu mi-l mai dă nimeni înapoi, cu atât mai mult nu văd nici contravaloarea lui, și va trebui să plătesc și restanța, suma fiind cesionată spre un anume Credit Express. Aveți idee ce pot face mai departe? Intentez să depun o plângere spre ANPC, dar mă gândesc că poate există soluții care mă pot scuti de câteva drumuri. Mersi în avans! |
#2
Posted 08 May 2023 - 21:32
Nu ai de făcut niciun drum. Totul rezolvi online. Trimiți PV predare echipament și aia e.
Vezi totuși la data din PV. Trebuia in 5 zile să îl predai, altfel îl facturează. Daca au vândut deja creanța... mici șanse să scapi. Doar sa blochezi numerele recuperatorilor. Poate pt 100 lei renunță după 2-3 ani de insistente. |
#3
Posted 08 May 2023 - 21:33
dorin_2k, on 08 mai 2023 - 21:32, said:
Nu ai de făcut niciun drum. Totul rezolvi online. Trimiți PV predare echipament și aia e. Vezi totuși la data din PV. Trebuia in 5 zile să îl predai, altfel îl facturează. Daca au vândut deja creanța... mici șanse să scapi. Doar sa blochezi numerele recuperatorilor. Poate pt 100 lei renunță după 2-3 ani de insistente. |
#4
Posted 08 May 2023 - 22:09
Nasol. Macar o trimitere cu confirmare de primire. Dar nici așa nu poți dovedi că ai trimis Chromecastul și nu un cartof.
Când am reziliat cu Telekom am fost personal in 5 zile să predau echipamentele. Luat PV pe loc. |
#6
Posted 09 May 2023 - 05:18
Au patit ceva asemanator si parintii mei. S-au trezit cu o scrisoare de la recuperator pe facturi neplatite, o suma mica, sub 50 ron. Noi am platiti, dar am raportat si la ANPC si am cerut sa investigheze daca au fos trimise acele facturi, deoarece parintii mei nu au primit nimic. Nici pe mail, nici prin posta. INca este un mister pt ce este acea creanta, echipamentele le-am trimis prin posta, dar nu stiu daca mai exista confirmarea de primire. Mi se pare ceva foarte dubios, initial am crezut ca e scam.
|
#7
Posted 09 May 2023 - 05:47
#8
Posted 09 May 2023 - 06:01
Nu a zis că e vorba de PJ in povestea lui. Doar că e o "problema juridică". Nu persoana juridica. Nu?
|
#9
Posted 09 May 2023 - 08:45
Daca nu e, atunci ANPC si ANCOM (probabil ca merge mai repede aici).
|
#10
Posted 09 May 2023 - 10:31
cristimihai19, on 08 mai 2023 - 21:22, said:
Am mai avut de plătit câteva rate la unul dintre echipamente, și de predat unul dintre echipamente primit cu titlu de cadou (???). Am predat echipamentul după ce am ajuns la un consens cu operatoarea call-center, aceasta spunându-mi că dacă returnez echipamentul se va scădea contravaloarea acestuia (aprox. 100 ron) din suma restantă. Acel google chrome o fi fost dat un custodie, cu titlu gratuit, atata timp cat ai abonament activ la ei. Asa cum e routerul cadou la mai toti operatorii de internet. Adica nu ti-au dat aparatul cadou, e al tau, faci ce vrei cu el, ci doar ti l-au dat in chirie cadou. Pe scurt, nu avea cum contractual sa-ti scada restantele pe baza faptului ca ai dus aparatul inapoi. Aparatul inchiriat era obligatoriu sa-l duci inapoi, precum si sa platesti restanta de 100 lei. Asadar, aia 100 lei trebuie sa-i platesti, ori nu ti-a explicat operatoarea cum e cu returul aparatului, ori nu ai inteles tu. Edited by bai3tzash, 09 May 2023 - 10:33. |
|
#11
Posted 09 May 2023 - 22:43
Daca ai dorinta si timp, si mai ales daca crezi ca poti castiga in instanta, varianta expusa de mine ar fi sa-i infrunti, sa strangi tot ce e in folosul tau, sa trimiti si o cerere catre Orange prin e-mail sa iti fie comunicat fisierul audio cu acea convorbire, si daca ti-l dau si daca nu, ambele sunt variante castigatoare pentru tine, pentru ca daca recuperatorii te vor da in judecata in numele Telekom, in intampinarea pe care o depui tu si explici cum a stat situatia, poti atasa tot ce crezi tu ca iti va fi de folos, capturi cu mailurile ca au refuzat sa dea inregistrarea sau cu inregistrarea si situatia explicata cat mai clar si cu dovezile in favoarea ta atasate.
Stiu ca financiar nu merita bataia de cap si drumurile, dar poate consideri ca merita pentru sadisfactia ta. Tu decizi daca e o batalie pe care o poti castiga. Nu e greu sa te reprezinti singur in chestii simple, si mai ales daca ai dreptate si reprezentantii legali ai recuperatorilor sunt din alt oras, ai sanse si mai mari sa renunte. Edited by Getodacul, 09 May 2023 - 22:49. |
#12
Posted 13 May 2023 - 19:18
Fișierul audio …
să nu aveți surpriza asta Attached FilesEdited by Naoto, 13 May 2023 - 19:21. |
#13
Posted 16 May 2023 - 12:25
Pai tot in avantajul lui ar fi. Eu as face o argumentatie ca Orange refuza sa ofere inregistrarile deoarece ii sunt defavorabile sau cea initiala a pierdut-o in urma schimbarii din Telekom in OROC, deci din cauze ce nu depind de tine. Inclusiv inregistrarea in care reprezentantul Orange spune ca initiatorul ramane cu echipamentul predat(deci o recunoastere ca l-ai predat) si trebuie in plus sa-l platesti.
Ideal ar fi sa aiba prin mail sau telefon niste mailuri/sms-uri referitoare la interactiuni, orice. Sms-urile gen: "In urma apelului tau, am inregistrat solicitarea cu numarul... etc." sau "Salut! Pentru noi, Orange, chiar este importanta parerea ta. De aceea te rugam sa raspunzi la un mic sondaj... etc" sau "Sesizarea dumneavoastra a fost inregistrata cu referinta ... etc". Orice sa arate ca a existat un contact intre tine si ei, iar Orange nu vrea sa dea inregistrarea defavorabila lor. SMS-uri ca ala de mai sus mai rau ingroapa Orange decat il scapa de probleme daca clientul gaseste o dovada a interactiunii. Daca sms-urile/mailurile de confirmare au fost sterse sau au lipsit, eu mi-as permite chiar sa blufez ca inca le am doar ca sa pun presiune. Edited by Getodacul, 16 May 2023 - 12:31. |
#14
Posted 18 May 2023 - 17:30
Un scurt update, dupa 10 zile:
Ce am reusit sa rezolv? Absolut nimic. Din contra, sunt hartuit ZILNIC de catre recuperatorii respectivi, tutele din call-center-ul recuperatorilor - nu ca ar fi vina lor - nu vor sa transmita mai departe problema, dar nu vor nici sa ma ajute, ca "nu tine de ele". Am sunat pe data de 9 mai in call-center Orange, mi s-a dat "confirmarea" ca se va recalcula suma si se va scadea din ceea ce au astia de "recuperat" (dubios, stiu, dupa ce cu o zi inainte mi s-a spus ca raman cu echipamentul dat si trebuie sa platesc...). Astazi am sunat din nou la Orange, fiind a 4-a zi consecutiva saptamana asta cand sunt sunat de cel putin doua ori pe zi de catre "Credit Express" ca sa mi se explice exact acelasi lucru: ca sunt restant cu 100 si ceva de lei. I-am explicat domnisoarei de la recuperatori ca nu e o suma mare, dar n-am de gand sa o platesc, avand in vedere ca deja am platit-o returnand echipamentul respectiv - mi-a inchis "in nas")). Dupa aproximativ 4 sau 5 ore, iar am fost sunat. De data asta o doamna. I-am explicat din nou situatia, i-am spus EXACT aceleasi chestii, si mi-a spus ca "da, intr-adevar se vede in sistem ca ati predat un echipament, dar avem nevoie de dovada" (???) ce dovada?)). Am sunat DIN NOU la Orange, mi-a spus doamna de acolo ca factura a fost emisa in 14 mai, si ca e in stadiu de recalculare, ar mai dura cateva zile... Ceea ce mi-o mai spus ii ca, culmea, nu se mai fac recalculari la sume cesionate, dar am reclamatia deschisa pe acest subiect, si s-a dat aprobarea, deci o sa fie recalculata:)). Eu unul nu mai inteleg nimic. M-am saturat sa fiu sunat odata la 4-5 ore de tutele alea de la Credit Express, le-am explicat ca e in stadiu de recalculare, nici nu vor sa auda... Daca nu le raspund o data, ma suna de doua ori, si tot asa pana le raspund:)))) Atasez printscreen cu mesajul de la Orange prin care se dispune RECALCULAREA - acest mesaj l-am primit DUPA cesionarea sumei Attached FilesEdited by cristimihai19, 18 May 2023 - 17:31. |
#15
Posted 18 May 2023 - 18:30
Tu chiar ești masochist. De ce nu pui numerele de pe care te sună în blacklist? Că nu cred că au aia mai mult de 10 numere.
Cum te suna de pe un număr nou: închizi in secunda 1 și îl pui în blacklist. Într-o săptămână ai scăpat. Nu stai la discuții. De asta te tot suna, pt că stai și le povestești. |
|
#16
Posted 19 May 2023 - 06:41
cristimihai19, on 18 mai 2023 - 17:30, said:
Eu unul nu mai inteleg nimic. M-am saturat sa fiu sunat odata la 4-5 ore de tutele alea de la Credit Express, le-am explicat ca e in stadiu de recalculare, nici nu vor sa auda... Daca nu le raspund o data, ma suna de doua ori, si tot asa pana le raspund:)))) Atasez printscreen cu mesajul de la Orange prin care se dispune RECALCULAREA - acest mesaj l-am primit DUPA cesionarea sumei Nu vor sa auda fiindca nu tine de ele si nu vad ce are in sistem cel de la care au cumparat datoria. Printscreen-ul nu valoreaza nimic pana nu apar informatiile in sistemul lor. Treaba lor e sa recupereze banii dar deja asta e hartuire. Fa ce zice colegul dorin si gata. |
#17
Posted 19 May 2023 - 10:05
Fa o plangere de la ANPC .. ai mei au priti un raspuns .. in stiul ANPC .. dar macar sa se duca cineva la Orange sa ii mai controleze sa nu creada ca pot face orice ..
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users