Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 

PHEV - tipuri încărcare acumulator

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012
ura!
știm că un PHEV poate încărca acumulatorul prin:
-priză
-de la motorul termic
-frânare generativă

întrebare: pe timpul utilizării motorului electric, există ȘI posibilitatea încărcării acumulatorilor?
ce am în vedere: motorul acționează puntea față, în acest timp puntea spate ar putea acționa ca un dinam și ar băga c.e. în acumulatori

#2
relu_24

relu_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,779
  • Înscris: 23.09.2005
inca un perpetum mobile, karax tu esti?
Orice transformare a energiei are un randament sub unitar, deci daca tu invarti rotile din fata sa incarci cu rotile din spate atunci vei consuma energie pentru miscarea masinii + energia pe care rotile din spate o incarca in baterie + ~20%. cam 20% se pierde din baterie in motor si din motor in baterie.

#3
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,566
  • Înscris: 26.05.2022

View Postgushpi, on 04 mai 2023 - 13:31, said:

ce am în vedere: motorul acționează puntea față, în acest timp puntea spate ar putea acționa ca un dinam și ar băga c.e. în acumulatori
Adica pe o parte accelerezi si pe alta franezi. Pare foarte eficient. Ai mers vreodata cu bicicleta care avea far cu dinam sa vezi ce misto e?

#4
FreeThinker

FreeThinker

    Mr.Nobody

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,620
  • Înscris: 16.08.2010

View Postgushpi, on 04 mai 2023 - 13:31, said:

ura!

întrebare: pe timpul utilizării motorului electric, există ȘI posibilitatea încărcării acumulatorilor?
ce am în vedere: motorul acționează puntea față, în acest timp puntea spate ar putea acționa ca un dinam și ar băga c.e. în acumulatori

Asta seamănă umpic cu free energy. Au încercat unii cu un motor să învârtă un generator și acel generator să producă curent care să alimenteze motorul... ba chiar și consumatorii din casă. Nu e de râs, unii chiar au pus botu'.

  Începuse și vecinul meu un proiect de genul ăsta, dar el are o scuză - e milițian pensionat.   Posted Image

#5
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012
roțile din spate să învârtă un ax (sau 2, independent fiecare roată) pe care este o bobină înfășurată
împrejurul acestui ax să fie statorul
se induce un curent electric care ar putea fi direcționat spre acumulatori

#6
FreeThinker

FreeThinker

    Mr.Nobody

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,620
  • Înscris: 16.08.2010
Hai bre că ți-a explicat relu cum e cu randamentele...

#7
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Nu intelegi ca inducerea de curent electric se face cu consum de energie ?

#8
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007

View Postgushpi, on 04 mai 2023 - 14:18, said:

se induce un curent electric care ar putea fi direcționat spre acumulatori
Da, nu e gratis, si aia infraneaza roata.

#9
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,566
  • Înscris: 26.05.2022

View PostFreeThinker, on 04 mai 2023 - 14:00, said:


Asta seamănă umpic cu free energy. Au încercat unii cu un motor să învârtă un generator și acel generator să producă curent care să alimenteze motorul... ba chiar și consumatorii din casă. Nu e de râs, unii chiar au pus botu'.

  Începuse și vecinul meu un proiect de genul ăsta, dar el are o scuză - e milițian pensionat.   Posted Image
Incepusera unii la un moment dat sa creada ca pot face un motor care sa aiba magneti atat pe stator cat si pe rotor, tot asa "free energy". Ba chiar l-am vazut pe un nene cu o astfel de "inventie" la un targ la Romexpo. Zicea ca ideea merge doar ca nu poate echilibra dinamic rotorul: a incercat la strung si nu merge :))).

#10
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,819
  • Înscris: 30.08.2006
Orice tip de energie ai folosi, o parte se pierde intotdeauna sub forma de caldura. O minge lovita de asfalt nu va sari la infinit si niciodata la aceiasi inaltime.

#11
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,474
  • Înscris: 19.03.2022
Varianta castigatoare e sa-ti faci si niste pedale racordate la un generator pentru fiecare ocupant din masina.
E buna ideea pentru cei ce vor la sala si n-au timp. Posted Image

#12
vladutgm

vladutgm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,165
  • Înscris: 19.01.2008
@initiator: ce doresti e posibil cand autoturismul merge la vale. :D

#13
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 929
  • Înscris: 03.10.2010
Cumpara si niste turbine eoliene si monteaza-le pe masina. Daca mergi cu vantul din spate poate iesi pe plus.

#14
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012

View PostTehCube, on 04 mai 2023 - 14:34, said:

Da, nu e gratis, si aia infraneaza roata.

din toate replicile, a ta mă face să-ntreb: câmpul acela electromagnetic format în jurul acelui ax cu ce forță înfrânează puntea spate?
întreb retoric, nu neapărat că ar ști cineva...

dar mașina are 2 tone, deci o inerție mare
cum ar putea câmpul electromagnetic să „frece” pe axul punții nemotoare, astfel încât pierderea de putere de tracțiune să fie mai mare decât curentul obținut?

#15
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007
Pai ala e principiul fundamental al franarii regenerative. Adica asta se intampla pe masilile electrice atunci cand ridici piciorul de pe acceleratie.
Motorul electric e bidirectional, el are rol de motor atunci cand il alimentezi cu curent, si produci energie mecanica si rol de generator cand "alimentezi" cu energie mecanica (rotesti de ax), asa cum faceai (probabil) cand erai mic cu motoarele alea mici dupa ce demontai o masina pe baterii sau ceva.

Cu cat e mai puternic motorul/generatorul, cu atat are nevoie de forta mai multa pentru a produce energie. Iar ce propui tu e o forma rudimentara de generator. Cu cat vrei sa faci campul ala mai puternic, cu atat vei avea ori:
- magneti mai multi/mai mari
- magneti mai apropiati de bobina
- mai multe spire la bobina
...si probabil si alti factori, dar toti duc la acelasi lucru, atractie mai puternica. Deci atractia magnetica contribuie la diminuarea vitezei axului.

E la fel ca la luminile de bicicleta astea mai noi (de la Decathlon) care au magnet pe spite si magnet pe furca, si clipocește becul ala cand trec magnetii unul pe langa altul. De fiecare data cand trece magnetul, campul ala face ca roata sa piarda din energia cinetica, chiar daca e mult mai putin sesizabil pentru ciclist decat fostul "dinam" care freca in continuu roata.

Edit: E posibil sa ma insel, ca n-am mai facut exercitii de fizica de vreo 15-20 de ani, dar cel putin asa tin minte. Am cautat la repezeala legea lui faraday dar ma depasesc formulele, nu am rabdare sa caut explicatia matematica. Asa ca, fiind in 2023, l-am intrebat pe chat GPT:

Quote

When the generator is producing power, it creates a back-torque or counter-torque that opposes the rotational force of the spinning axle. This back-torque is created by the electromagnetic forces within the generator that are necessary to generate the electrical current. As the load on the generator increases, the back-torque also increases, and the spinning axle must work harder to maintain its speed.
The increase in back-torque reduces the kinetic energy of the spinning axle, which causes it to slow down. This slowing down of the axle reduces the output voltage and frequency of the electrical power produced by the generator, which can cause issues with the devices or systems that are being powered by the generator. Therefore, it is important to match the load on the generator to the generator's capacity to ensure that it can maintain a stable output voltage and frequency.
In summary, the spinning axle slows down when generating power because the production of electrical power creates a load on the generator that creates a back-torque that opposes the rotational force of the axle, reducing its kinetic energy and causing it to slow down.
Stia newton ceva cu legea a 3-a aia.

Edited by TehCube, 05 May 2023 - 11:21.


#16
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012
merci!
(io cum nu m-am gândit la chat-gpt? :o :P :) )

#17
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,200
  • Înscris: 08.12.2006

View Postgushpi, on 04 mai 2023 - 14:18, said:

roțile din spate să învârtă un ax (sau 2, independent fiecare roată) pe care este o bobină înfășurată
împrejurul acestui ax să fie statorul
se induce un curent electric care ar putea fi direcționat spre acumulatori
bai esti nebun...avem un inventator printre noi care e la un pas sa rastoarne lumea...si voi il luati la misto. Fiti un pic ma increzatori, omul chiar a pus pe fapte...ptiu drace cum de nu s a gandit nimeni la solutia asta de a produce curent.

A fost un episod simpatic in Las Fierbinti cand celentano inventase masina de produs curent pe baza de sex .

View Postgushpi, on 05 mai 2023 - 10:19, said:


din toate replicile, a ta mă face să-ntreb: câmpul acela electromagnetic format în jurul acelui ax cu ce forță înfrânează puntea spate?
întreb retoric, nu neapărat că ar ști cineva...

dar mașina are 2 tone, deci o inerție mare
cum ar putea câmpul electromagnetic să „frece” pe axul punții nemotoare, astfel încât pierderea de putere de tracțiune să fie mai mare decât curentul obținut?
daca ai avea minime cunostite de fizica , ti-as explica ,dar sincer, e prea laborioasa treaba sa o explic acu, pe un forum. dar imi palce la tine ca ai teorie si cunosti termenii...@putere de [email protected] electromagnetic...nu esti chiar al nimanui in domeniul fizicii...

Edited by cuculea, 05 May 2023 - 21:08.


#18
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Cea mai tare inventie e asta:

Un inginer român din Bacău a venit cu o idee care ar putea revoluţiona lumea: maşina care merge cu apă. Şi nu numai că a venit cu ideea, dar a şi pus-o în practică. Cu doar 2 litri de apă, maşina poate merge până la 5.000 de kilometri.
Cea mai nouă descoperire a sa a fost chiar un generator de ioni care separă hidrogenul de oxigen, astfel încât, ataşat unui motor clasic de maşină, înlocuieşte alimentarea cu benzină sau motorină.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate