PHEV - tipuri încărcare acumulator
Last Updated: May 08 2023 12:53, Started by
gushpi
, May 04 2023 13:31
·
2
#1
Posted 04 May 2023 - 13:31
ura!
știm că un PHEV poate încărca acumulatorul prin: -priză -de la motorul termic -frânare generativă întrebare: pe timpul utilizării motorului electric, există ȘI posibilitatea încărcării acumulatorilor? ce am în vedere: motorul acționează puntea față, în acest timp puntea spate ar putea acționa ca un dinam și ar băga c.e. în acumulatori |
#2
Posted 04 May 2023 - 13:44
inca un perpetum mobile, karax tu esti?
Orice transformare a energiei are un randament sub unitar, deci daca tu invarti rotile din fata sa incarci cu rotile din spate atunci vei consuma energie pentru miscarea masinii + energia pe care rotile din spate o incarca in baterie + ~20%. cam 20% se pierde din baterie in motor si din motor in baterie. |
#3
Posted 04 May 2023 - 13:50
gushpi, on 04 mai 2023 - 13:31, said:
ce am în vedere: motorul acționează puntea față, în acest timp puntea spate ar putea acționa ca un dinam și ar băga c.e. în acumulatori |
#4
Posted 04 May 2023 - 14:00
gushpi, on 04 mai 2023 - 13:31, said:
ura! întrebare: pe timpul utilizării motorului electric, există ȘI posibilitatea încărcării acumulatorilor? ce am în vedere: motorul acționează puntea față, în acest timp puntea spate ar putea acționa ca un dinam și ar băga c.e. în acumulatori Asta seamănă umpic cu free energy. Au încercat unii cu un motor să învârtă un generator și acel generator să producă curent care să alimenteze motorul... ba chiar și consumatorii din casă. Nu e de râs, unii chiar au pus botu'. Începuse și vecinul meu un proiect de genul ăsta, dar el are o scuză - e milițian pensionat. |
#5
Posted 04 May 2023 - 14:18
roțile din spate să învârtă un ax (sau 2, independent fiecare roată) pe care este o bobină înfășurată
împrejurul acestui ax să fie statorul se induce un curent electric care ar putea fi direcționat spre acumulatori |
#7
Posted 04 May 2023 - 14:24
Nu intelegi ca inducerea de curent electric se face cu consum de energie ?
|
#8
Posted 04 May 2023 - 14:34
#9
Posted 04 May 2023 - 15:29
FreeThinker, on 04 mai 2023 - 14:00, said: Asta seamănă umpic cu free energy. Au încercat unii cu un motor să învârtă un generator și acel generator să producă curent care să alimenteze motorul... ba chiar și consumatorii din casă. Nu e de râs, unii chiar au pus botu'. Începuse și vecinul meu un proiect de genul ăsta, dar el are o scuză - e milițian pensionat. |
#10
Posted 04 May 2023 - 15:49
Orice tip de energie ai folosi, o parte se pierde intotdeauna sub forma de caldura. O minge lovita de asfalt nu va sari la infinit si niciodata la aceiasi inaltime.
|
|
#11
Posted 04 May 2023 - 15:55
Varianta castigatoare e sa-ti faci si niste pedale racordate la un generator pentru fiecare ocupant din masina.
E buna ideea pentru cei ce vor la sala si n-au timp. |
#12
Posted 04 May 2023 - 20:04
@initiator: ce doresti e posibil cand autoturismul merge la vale.
|
#13
Posted 04 May 2023 - 23:39
Cumpara si niste turbine eoliene si monteaza-le pe masina. Daca mergi cu vantul din spate poate iesi pe plus.
|
#14
Posted 05 May 2023 - 10:19
TehCube, on 04 mai 2023 - 14:34, said:
Da, nu e gratis, si aia infraneaza roata. din toate replicile, a ta mă face să-ntreb: câmpul acela electromagnetic format în jurul acelui ax cu ce forță înfrânează puntea spate? întreb retoric, nu neapărat că ar ști cineva... dar mașina are 2 tone, deci o inerție mare cum ar putea câmpul electromagnetic să „frece” pe axul punții nemotoare, astfel încât pierderea de putere de tracțiune să fie mai mare decât curentul obținut? |
#15
Posted 05 May 2023 - 11:19
Pai ala e principiul fundamental al franarii regenerative. Adica asta se intampla pe masilile electrice atunci cand ridici piciorul de pe acceleratie.
Motorul electric e bidirectional, el are rol de motor atunci cand il alimentezi cu curent, si produci energie mecanica si rol de generator cand "alimentezi" cu energie mecanica (rotesti de ax), asa cum faceai (probabil) cand erai mic cu motoarele alea mici dupa ce demontai o masina pe baterii sau ceva. Cu cat e mai puternic motorul/generatorul, cu atat are nevoie de forta mai multa pentru a produce energie. Iar ce propui tu e o forma rudimentara de generator. Cu cat vrei sa faci campul ala mai puternic, cu atat vei avea ori: - magneti mai multi/mai mari - magneti mai apropiati de bobina - mai multe spire la bobina ...si probabil si alti factori, dar toti duc la acelasi lucru, atractie mai puternica. Deci atractia magnetica contribuie la diminuarea vitezei axului. E la fel ca la luminile de bicicleta astea mai noi (de la Decathlon) care au magnet pe spite si magnet pe furca, si clipocește becul ala cand trec magnetii unul pe langa altul. De fiecare data cand trece magnetul, campul ala face ca roata sa piarda din energia cinetica, chiar daca e mult mai putin sesizabil pentru ciclist decat fostul "dinam" care freca in continuu roata. Edit: E posibil sa ma insel, ca n-am mai facut exercitii de fizica de vreo 15-20 de ani, dar cel putin asa tin minte. Am cautat la repezeala legea lui faraday dar ma depasesc formulele, nu am rabdare sa caut explicatia matematica. Asa ca, fiind in 2023, l-am intrebat pe chat GPT: Quote
When the generator is producing power, it creates a back-torque or counter-torque that opposes the rotational force of the spinning axle. This back-torque is created by the electromagnetic forces within the generator that are necessary to generate the electrical current. As the load on the generator increases, the back-torque also increases, and the spinning axle must work harder to maintain its speed. The increase in back-torque reduces the kinetic energy of the spinning axle, which causes it to slow down. This slowing down of the axle reduces the output voltage and frequency of the electrical power produced by the generator, which can cause issues with the devices or systems that are being powered by the generator. Therefore, it is important to match the load on the generator to the generator's capacity to ensure that it can maintain a stable output voltage and frequency. In summary, the spinning axle slows down when generating power because the production of electrical power creates a load on the generator that creates a back-torque that opposes the rotational force of the axle, reducing its kinetic energy and causing it to slow down. Edited by TehCube, 05 May 2023 - 11:21. |
|
#17
Posted 05 May 2023 - 21:11
gushpi, on 04 mai 2023 - 14:18, said:
roțile din spate să învârtă un ax (sau 2, independent fiecare roată) pe care este o bobină înfășurată împrejurul acestui ax să fie statorul se induce un curent electric care ar putea fi direcționat spre acumulatori A fost un episod simpatic in Las Fierbinti cand celentano inventase masina de produs curent pe baza de sex . gushpi, on 05 mai 2023 - 10:19, said: din toate replicile, a ta mă face să-ntreb: câmpul acela electromagnetic format în jurul acelui ax cu ce forță înfrânează puntea spate? întreb retoric, nu neapărat că ar ști cineva... dar mașina are 2 tone, deci o inerție mare cum ar putea câmpul electromagnetic să „frece” pe axul punții nemotoare, astfel încât pierderea de putere de tracțiune să fie mai mare decât curentul obținut? Edited by cuculea, 05 May 2023 - 21:08. |
#18
Posted 05 May 2023 - 21:14
Cea mai tare inventie e asta:
Un inginer român din Bacău a venit cu o idee care ar putea revoluţiona lumea: maşina care merge cu apă. Şi nu numai că a venit cu ideea, dar a şi pus-o în practică. Cu doar 2 litri de apă, maşina poate merge până la 5.000 de kilometri. Cea mai nouă descoperire a sa a fost chiar un generator de ioni care separă hidrogenul de oxigen, astfel încât, ataşat unui motor clasic de maşină, înlocuieşte alimentarea cu benzină sau motorină. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users