Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Lynk & Co 01

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#19
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View PostN62B44, on 03 februarie 2023 - 18:50, said:

- N-am pus-o spre inchiriere si nu stiu daca o voi face, dar e o optiune interesanta. Daca o inchiriezi 10 zile pe luna o conduci aproape gratis. Km facuti de cel care inchiriaza sunt separati , nu afecteaza cei 15.000 km pe an.
Suna cam prea frumos... iei doua, una o inchiriezi 30 de zile si-ti ramane si profit. Posted Image


In fine, s-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea !   :cheers:

Edited by Barboso, 03 February 2023 - 22:35.


#20
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,561
  • Înscris: 15.06.2007

View Posttalex007, on 03 februarie 2023 - 20:22, said:

Garantie 4 ani sau 120.000 km
compara cu Dacia..

View PostN62B44, on 03 februarie 2023 - 19:58, said:


Lynk&Co e brand de saraci. Au intrat chinezii anul trecut pe piata Vest Europeana cu masini electrice. Nio, Xpeng, BYD, Hongqi, etc . Am prieteni care lucreaza la unele reprezentante. Sa vezi calitate de S-Classe la jumatate de pret la chinezarii. Masini de 2500kg, 700-800 cai, cu suta in 3-4 secunde si..
la asemenea performantex cred ca are grija Elmo sa-i cenzureze pe twitter si pe unde se poate.  
Ca nu m-a interesat subiectul in mod special, uite ca nici nu am auzit despre industria auto electrica chinezeasca sa fi reusit sa dea lovitura cu ceva, mai ales la scara asta.

#21
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
@rim80

O sa-ti raspund din ceea ce stiu si am auzit de pe la prieteni care lucreaza pentru chinezi si o sa incerc sa fac un sumar al masinilor chinezesti in Europa in 2023.
Masinile chinezesti si-au facut intrarea in forta pe piata europeana vestica  in toamna 2021 . Majoritatea full-electric sau hibrid. De ce ?

- chinezii nu au tehnologie pentru motoare termice competitiva cu producatorii europeni. Ce motoare bune au, sunt cumparand  Volvo, Lotus, producatori europeni.
- in schimb sunt foarte competitivi pe electrice. Au furat ceva patente care au expirat in 2021(de unde si intrarea in Europa). Au dezvoltat tehnologie foarte buna proprie pentru baterii (vezi Byd blade battery, NIO battery swap)
- chinezii au peste 300 de producatori auto cu zeci de milioane de masini vandute si intreaga masina de propaganda/finante a statului comunist chinez in spate.
- Lynk&Co 01 e adusa in Europa,prima data in Olanda de o firma partenera olandeza ( care a "inventat" si finantat modelul asta de leasing operational/subscription si a spart piata. Nu mai fac fata comenzilor si s-au extins fortat in toata Europa de Vest. Dar evident trebuie sa ai finante puternice in spate ca sa sustii 9-10.000 masini pe an, doar in Olanda )
- majoritatea chinezariilor , fie full-electrice sau hybride cam sar de 30.000 euro , ofera calitate imbatabila pentru banii astia, doar ca piata est-europeana nu prea e atractiva la preturile astea. Toata strategia Lync&Co e sa faca venituri suplimentare cu sub-inchirierea masinilor. Ce firma de asigurare are polita full casco cu numar de soferi asigurati potential nelimitat la preturi decente? Intradevar scrie in contract ca e necesar permis de minim 3 ani. Nu m-as mira ca asigurarea sa fie facuta de Lynk&Co cu fonduri proprii.
- infrastructura est-europeana privind statii de incarcare e inca deficitara. Fara caterinca, in Olanda sau Norvegia ai o statie de incarcare la fiecare 500 metri, deci plug-in hybrid si full-electric e o optiune atractiva.
- am testat ceva chinezarii full-electric intrate anul trecut pe piata olandeza si prima impresie a fost "calitate peste BMW si Mercedes la jumatate de pret". Si zic ca ma pricep un pic la masini. Vine apocalipsa pentru producatorii europeni de electrice, care vand masini cu 4 roti si volan ca in 1990 si restul optionale pe bani buni dubland pretul masinii.
- va mai dura vreo 3-4 ani pana vor ajunge in Europa de Est, majoritatea producatorilor chinezi sunt la inceput,  isi stabilesc infrastructura de service, parteneriate cu firme olandeze/norvegiene, traduceri de software etc.
- pentru Geely (firma mama Lynk&Co) e mai usor pentru ca e proprietarul Volvo si deja are infrastructura de service.
- Volvo in Olanda e super popular si apreciat, e masina familistului serios, omului de afaceri care prefera Volvo in loc de BMW/Mercedes( calvinistii nu prea le au cu figurile, prefera sa cheltuie banii in Caraibe fara sa stie nimeni Posted Image ). Service-uri peste tot, la fiecare colt de strada.

Daca as trai in Romania nu mi-as cumpara Lynk&Co 01. Fara statii de incarcare dese pe strada sau acasa, e doar un SUV foarte dotat, submotorizat care va consuma 15-20l/100km in Bucuresti.
Daca vrei sa incarci bateria cu motorul, va spun doar ca display-ul poate afisa maxim 19.9 l/100km. In schimb cu bateria incarcata  in modul hybrid bate lejer un Logan de 0.9 in oras.
Masina are 1854kg si aerodinamica de caramida. Incarca la 7kw(versiunea 2022, pre-facelift doar la 3.6) si nu suporta fast-charging ( nu e o problema pentru ca bateria e mica, dar tot stai minim 3 ore pe priza).
Toate sistemele de asistenta sunt incredibil de utile doar daca conduci 90% autostrada, evident nu e cazul in Romania.

Alte consideratii adaptate la mentalitatea si piata romaneasca :

Fara sistemul smecher de finantare din Olanda, eu nu as da 45.000 euro pe o masina, care opreste/porneste motorul termic turbo din 500 in 500 de metri ( ma indoiesc sa reziste mai mult de 100.000 km, dar poate posesorii de Volvo cu motor similar au alta parere).Evident consumul e incredibil de bun, doar ca nu degeaba Lynk&Co iti inlocuieste masina dupa 30.000 km fara costuri suplimentare in sistemul asta de finantare.  Tranzitia electric termic e super bine facuta, nu se simte nimic in cabina, dar nu as cumpara masina asta fara garantie, din multe motive. La fel cum nu as cumpara nici o masina SH de pe piata cu pret de catalog peste 35.000.SH  fabricata in ultimii 4 ani.
Sper ca am fost direct, sincer si corect in aprecierile de mai sus. Posted Image  
Un tip de masina e o alegere corecta tinand seama de tara, legi, particularitati,geografie, infrastructura, cultura, taxe,modalitate de finantare.

#22
vladcosmin

vladcosmin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 571
  • Înscris: 14.03.2007
Sa o stapanesti sanatos!Mi se pare mie sau au vazut foarte multe prin Milano (Italia) si ma intrebam ce brand e asta? :D

#23
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View PostBarboso, on 03 februarie 2023 - 22:35, said:

Suna cam prea frumos... iei doua, una o inchiriezi 30 de zile si-ti ramane si profit. Posted Image
In fine, s-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea !   Posted Image
Mersi. Daca era asa usor cu inchiriatul nu erau alde Hertz in faliment. Si astia sunt profesionisti de zeci de ani.
Nu e Logan sa-l dai cu 10 euro pe zi. Oricum Link&Co isi ia pana la 50% din pret si amenzi , macar riscul meu e zero.

Nu prea iti vine sa dai masina cu 200 km in bord, care inca miroase a nou la inchiriat la necunoscuti. Dar mentalitatea se schimba....

Ce consider eu un avantaj la sistemul asta e ca poti sa anulezi contractul in fiecare luna.
Asta dupa 2 ani de pandemie cu lockdown, munceam de acasa, 50 km pe luna cu E-Golful, dar 600+ leasing-ul trebuia platit indiferent ca foloseai masina sau nu.
Si era a-2-a masina care statea degeaba in fata casei.

Edited by N62B44, 03 February 2023 - 23:16.


#24
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,561
  • Înscris: 15.06.2007

View PostN62B44, on 03 februarie 2023 - 23:08, said:




Nu prea iti vine sa dai masina cu 200 km in bord, care inca miroase a nou la inchiriat la necunoscuti. Dar mentalitatea se schimba....

pai daca iti cunosti vecinii si ei considera corect sa plateasca pentru ea, mai merge.  
In Romania nici rudele intre ele nu-si imprumuta masinile.

#25
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Culmea ca majoritatea "inchirierilor" sunt la 1 euro pe zi din ce am citit pe forum. Tata la fiu, rude intre ele, si refuza ofertele adevarate de la necunoscuti.
Nu stiu cum mai e in Romania, dar la un leasing sau masina de firma esti asigurat tu si sotia, n-ai cum sa dai legal masina la o ruda sau prieteni.
Daca cel la care dai masina isi face cont pe aplicatie, plateste 1 euro pe zi,  e acoperit legal de asigurare in constructia asta.

Edited by N62B44, 03 February 2023 - 23:37.


#26
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Postflaviuf, on 03 februarie 2023 - 21:42, said:

Felicitari si multi km fara evenimente. Am citit despre metodele de finantare si mie nu prea-mi iese matematica. Din start, spun ca nu am habar de chichite financiare, eu asa vad lucrurile: firma x cumpara masina cu 45000(probabil ca ceva mai ieftin) si ti o inchiriaza tie cu 6600 Euro pe an.  Sa zicem ca te incadrezi in cei 15000 km. De unde mai face firma x profit, ca pe cifre si-ar scoate banii in 6-7 ani?
Pai in 2021 cand s-au lansat masina era 39.000 euro (ok , pre-facelift, dar esential aceiasi masina) la 500 euro/luna. Avand in vedere ca poti comanda doar negru sau albastru metailizat , masina se produce de vreo 2-3 ani in China la volume de sute de mii pe an, configuratie fixa, fara optionale, platforma, motorul, electronica e identica cu Volvo si o gramada de alte marci din grup, am vaga impresie ca masina nu costa mai mult de 25.000 maxim in China.

Daca eu conduc masina 2 ani fara sa o inchiriez (pana la 50% din profit/amezi ia firma) , fac 30.000 km , firma face 13200 euro din ce platesc eu(2x6600), dupa o vinde SH la cel mai ieftin pret in Olanda de 34.295 (dupa cum vezi in link) din 102 masini la vanzare preturi reale= 13200+34295~47595
47595-25.000=22,495 profit la o masina de 25.000. Te asigur ca nici Porsche nu face mai mult de 20% profit la vanzare si trebuie sa intretina dealeri/service/reclame/evenimente peste tot . Lynk&Co au cate o cafenea amarata si un website cu o aplicatie, ceva cloud in spate, si 5 fraieri care iti prezina masina dintr-un depozit si service-ul asigurat de Volvo.Avand in spate o firma care vinde 1.4 milioane masini pe an (Geely). Daca isi permit sa aiba firma proprie olandeza care dezvolta si adapteaza sistemul software cu aplicatii "europene" si pot sa-i sun direct din masina si raspund la sugestii crede-ma ca fac o gramada de bani. Sau arogante din colaborare cu Microsoft pentru integrare Microsoft Teams si Outlook in masina.

Asta lasand la o parte "directiva" partidului comunist chinez de a penetra piata auto europeana . Daca isi permit sa faca pierdere construind orase intregi de zgarie nori in care nu locuieste nimeni in China, nu prea cred ca au vreo problema investind strategic cateva miliarde pentru a zapaci piata europeana de plug-in hybrid.
Mie mi se rupe de cine produce masina, eu doar incerc  sa profit de situatie, dar din comunicatia cu producatorul am vaga impresie ca in Olanda, nu pot sa faca fata cu personalul si partea web la cate vapoare vin din China cu masini noi.
Cand am comandat mi s-a spus ca dureaza 6 luni pana livreaza, si dupa mai putin de 2 luni mi s-a spus sa vin sa iau masina noua. Mie imi convine ....

Edited by N62B44, 04 February 2023 - 00:40.


#27
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Review in engleza la pre-facelift  in Germania 2021
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/spRrouLTK7E?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#28
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Sau neagra cu sharing in Olanda si aplicatia pe telefon (costuri, etc)
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/31oMuHLWWcQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by N62B44, 04 February 2023 - 03:37.


#29
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,197
  • Înscris: 12.09.2013
Cum a iesit pe la crash teste?Sau nu a facut asa ceva inca....

#30
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 802
  • Înscris: 12.02.2008

View PostN62B44, on 04 februarie 2023 - 00:26, said:

Pai in 2021 cand s-au lansat masina era 39.000 euro (ok , pre-facelift, dar esential aceiasi masina) la 500 euro/luna. Avand in vedere ca poti comanda doar negru sau albastru metailizat , masina se produce de vreo 2-3 ani in China la volume de sute de mii pe an, configuratie fixa, fara optionale, platforma, motorul, electronica e identica cu Volvo si o gramada de alte marci din grup, am vaga impresie ca masina nu costa mai mult de 25.000 maxim in China.


Volume productie Lynk&Co 01 [unitati]
2020: 31k
2021: 51k
2022: 60k
2023: 58k (estimat)
Sursa: S&P Global (IHS Markit)

Te-ai lasat dus de val cu subiectul asta al avalansei de masini chinezesti in EU. Am citit tot ce ai scris. Multe speculatii, cvasi adevaruri si subiectivism. Ai pictat totul in negru si alb.
In esenta asa e. Importanta masinilor chinezesti pe piata din EU va fi tot mai mare daca nu se va umbla la legislatie pentru a-i incetini. Au masini cu un raport pret/calitate foarte bun si au acces la fonduri guvernamentale care sa le permita sa vanda in pierdere sau cu marje mici dar de la asta si pana la "apocalipsa" prevestita de tine e cale lunga.

#31
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

View Postraducut123, on 04 februarie 2023 - 19:06, said:

Cum a iesit pe la crash teste?Sau nu a facut asa ceva inca....

Browser-ul tau are ban pe site-ul euroncap? :)


Attached File  3FAB30DE-B935-49FC-B695-F860526A9F92.png   411.35K   85 downloads

#32
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,561
  • Înscris: 15.06.2007
Este nevoie de toti in piata, concurenta va scadea preturile.  Sa nu uitam ca Dacia Spring cu 8000 de euro a fost posibil doar dupa subventii uriase de la stat (peste 50% din valoarea masinii).  Un Spring nou costa peste 20.000 de euro, si tot din China vine. Pe undeva nu mi se pare corect..

#33
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Dezamagirea mea relativ la producatorii europeni in ultimii 10 ani lasand la o parte ca s-au adaptat greu la "electrificare" e modelul  de business.
Ma uit la producatorii non-europeni , nu neaparat chinezi : Kia, Hyundai care au vandut bine de tot anul trecut. Ai 3-4 nivele de echipare la o masina : dotata, bine dotata, super bine dotata, full.
La europeni : 4 roti , volan si tapiterie cu ursuleti in versiunea de baza ca in 1990 , 300 optiuni pe bani in configuator, vrei camera reverse : 300 euro, vrei faruri cu led 1500 euro, spoiler in culoarea caroseriei : 200 euro, incalzire scaune spate BMW 15euro/luna, 100-200 cai in plus la Mercedes 100 euro/luna, etc., alte zeci de optiuni unde hardware-ul exista pe masina, iti activeaza din soft cate o optiune,  pana dublezi pretul masinii.
Vrei pachetul X, iti trebuie suplimentar pachetul Y si nu e compatibil cu pachetul Z. Stai 5 ore pe la VW, BMW sa dai click-uri pe site sa-ti "personalizezi" masina cu dotari care vin standard pe la altii.
Daca nu era EU care sa forteze anumite dotari obligatorii (gen asistenta la franare,etc) astia vindeau ABS, ESP si airbag pasager ca optionale in 2023.

Si pe la KIA/Hyundai iti alimentezi casa sau masina de spalat in mijlocul campului de la bateria masinii cu V2D, sau opresti in mijocul parcarii te dai jos si masina se parcheaza singura.

#34
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,197
  • Înscris: 12.09.2013
Ce sa zic....sincer, nu mi-as lua niciodata masina facuta in china!Daca voi sunteti ok cu asa ceva, nu aveti decat!Iti doresc sa faci multi km fara sa apelezi la garantie!

#35
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Postraducut123, on 05 februarie 2023 - 22:37, said:

Ce sa zic....sincer, nu mi-as lua niciodata masina facuta in china!Daca voi sunteti ok cu asa ceva, nu aveti decat! Iti doresc sa faci multi km fara sa apelezi la garantie!
Nici eu nu mi-as "lua". Doar in leasing operational Posted Image mai ales daca poti anula contractul lunar fara penalitati .

"– dvs. folositi bunul finantat fara sa va asumati nici unul din riscurile aferente. Masina, flota, si toate serviciile sau cheltuielile necesare sunt responsabilitatea directa a firmei de Leasing Operational. Prin externalizarea acestor sarcini catre o companie specializata eliminati o buna parte din riscurile aferente managementului unei flote."

"in cazul unui defect sau accident firma de Leasing Operational intervine pentru a rezolva orice probleme specifice situatiei. Reprezentanti ai firmei se vor ocupa sa va programeze masina pentru revizii, service, reparatii, etc. Pentru a va mentine mobilitatea tot firma de Leasing Operational va pune la dispozitie o masina la schimb pentru continuarea activitatii cat timp autoturismul dvs. este indisponibil."

"firma de Leasing Operational se ocupa de actele initiale, ulterioare, si finale astfel incat dvs. sunteti scutiti de toata birocratia specifica detinerii unui automobil."

"– rata stabilita ramane fixa de la semnarea contractului de leasing fara avans. Autoturismul si toate cheltuielile aferente sunt in grija firmei de Leasing Operational, iar dvs. aveti oportunitatea unei planificari financiare mai eficienta fara sa va faceti griji din cauza unor cheltuieli neprevazute, fluctuatii de pret sau curs valutar, modificari de taxe sau impozite."

"– La incheiarea contractului beneficiarul are mai multe optiuni. Poate reinnoi contractul de leasing fara avans si poate pastra autoturismul in continuare  sau poate alege un autoturism nou, calculandu-se doar o noua rata fixa in cazul in care este nevoie."

Leasing operational vs Leasing Financiar

#36
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
La incarcat :

Attached File  IMG_20230205_135118.jpg   687.47K   84 downloadsAttached File  IMG_20230205_135145.jpg   411.24K   90 downloads

Atentia la detalii: Portul de incarcare e magnetic. Se deschide din telecomanda apasand de 4 ori pe deschidere portbagaj / sau din butonul din bord/ sau cu mana.
Max 7 kw, deci 2-3 ore, fara fast-charging.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate