Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Plasa de umbrire peste gard de pl...

O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...
 Programe TV cu altfel de sporturi

Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...
 Ați prins vremurile cand 120 Volț...

Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu
 Politist mutilat de caine in curt...

Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart
 

Lynk & Co 01

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#1
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Am comandat-o pe Ali Express si dupa 2 luni a venit coletul putin indoit intr-un colt ...Posted Image (glumesc evident).

S-a terminat leasing-ul la E-Golf (buna masina, 100% fiabilitate, n-am vazut 1 eroare in 5 ani si 55.000 km). Doar ceva necazuri cu hotii; sparta de 2 ori in aproape un an si navigatia furata.
Initial ma orientasem catre o KIA EV6 sau Tesla Model Y (dupa ultimele reduceri) ca urmatoarea masina , dar in ultimul an pretul kw a explodat aici in Olanda.
De la 0.23 -0.35 euro/kw (2018-2021) la 0.80-0.95 euro/kw(2022+) . Mi-am facut niste calcule si nu prea merita, tinand cont ca masinile de mai sus sunt considerabil mai scumpe ca E-Golf-ul,  60.000 euro +.

Influentat fiind de o masina similara in familie cu review-uri excelente si de conditiile de piata , am comandat-o : Lynk&Co 01.

[ https://hooftman.nl/hooftman/wp-content/uploads/2022/01/01-EU-Phev-Black-Front45-CU-1.jpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://cdn.motor1.com/images/mgl/288rn/s3/lynk-co.-01-2021-im-test.webp - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.anwb.nl/binaries/content/gallery/anwb/portal/auto/automerken/lynk--co/01/lynk--co-01-glazen-dak.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.bangarage.nl/wp-content/uploads/lynk-co-01-occasion-uitgelicht-7.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Comanda a fost facuta in Noiembrie, pe 26 Ianuarie am luat masina. Initial perioada de asteptare era de vreo 6 luni pentru ca Lynk&Co Olanda au de 10 ori mai multi clienti fata de prognoza. (9000+ auto livrate in 2 ani).
Experienta excelenta cu "dealer-ul". Livrarea a durat exact 5 min. Doar am aratat permisul de conducere, m-am logat in aplicatie,am semnat digital pe telefon un contract. Restul facusem pe site la comanda.

Modalitatea de finantare : un model interesant de "leasing" operational.

Despre Lynk&Co 01 (pentru fanii ALH si BMW E90 318d Posted Image )
- e brand al consortiului Geely . La fel ca Volvo, Polestar, Lotus, Smart. 1,4 milioane de masini vandute in 2022
- Modelul 01 se produce de vreo 3-4 ani in China, e deja la al 2-lea facelift.
- 01 e facut pe acceasi platforma ca Volvo XC40. (sasiu, motorizare, electronica identica) . 12 cm mai lung, baterie dubla, 10.000 euro mai ieftin.
- service-ul e asigurat de reteaua Volvo in Europa.
- pret de catalog in Olanda 45.000 euro cu toate taxele
- singurele optiuni in configurator pentru Europa: neagra sau albastra, cu carlig de remorcare sau fara. Restul  inclus in pret.

Am atasat specificatiile tehnice si dotarile
Attached File  Product_information_01_PHEV_OBC6.pdf   6.4MB   50 downloads

#2
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Despre masina (pentru cine nu are rabdare sa downloadeze specificatiile de mai sus):
Hybrid
1.5 Turbo Injectie directa (180 cai/265NM) + electric 80 cai/160NM  = 261 cai/425nm
Baterie 17kw, 14kw uzabil , autonomie doar electric ~ 70 km , Incarcare 7kw/h
Cutie automata 7DCTH
Viteza maxima 210km/h
0-100km/h =8 sec
5 stele EuroNCAP
Lungime=4541 mm, latime=2141mm, inaltime=1694 mm, greutate=1854 kg, garda la sol=213mm
Roti=235/45R20

Consum :
Masina are 3 moduri
Pure(doar electric). Cam 65km autonomie in conditii de iarna.
Hybrid : 1.2l/100 km WLTP, realitate 5-7 l /100 km (am facut doar vreo 200-300 km cu ea), celalta 01 din familie cam 5 l/100km pe 10.000+km ,  distante relativ scurte <50 km
Pentru ce-mi trebuie mie 35 km dus-intors la munca, consum 0 pentru ca pot sa incarc bateria.
Masina regenereaza la franare si opreste motorul termic de fiecare data cand are ceva baterie.
Power: motorul termic merge continuu, masina grea 1854kg, aerodinamica de caramida,  cam 11-18 l / 100km

Calitate constructie:
Buna spre foarte buna. Similara cu Volvo. Am coleg cu Polestar care spunea ca sunt aceleasi butoane, materiale, software . Mi-ar fi placut interior de piele dar nu exista in Europa.
Atentie mare la detalii.
Rotesti butonul de clima spre rece , lumineaza albastru, spre cald, rosu.
Geamuri duble pe fata pentru a atenua zgomotul. Scaun sofer electric cu memorii, se regleaza automat + setari in functie de userul logat (detecteaza cheie sau telefon).
Rezolutie excelenta a celor 2 display-uri. Vreo 6 camere, vedere 360 implementata foarte bine.
Izolare buna , nu prea iti dai seama cand merge motorul termic. Usile se inchid "premium"

Performante/Comportament la drum
Trage bine datorita cuplului mare. Comportament clasic de SUV. Suspensia e relativ tare.
Directie usoara, asistata electric , frane foarte bune.
Cand se incalzeste uleiul in cutie , nu simti schimbarile de treapta.
Faruri bune, habar n-am daca sunt led sau xenon.
Per total usor de condus. La 100 km/h cat e limita ziua in Olanda pe autostrada o pui pe highway assist si te relaxezi. Pozitie de condus inalta, vizibilitate buna, oglinzi laterale mari.


Dotari/Electronica/Software
Aici exceleaza. Are cam toate sistemele la moda
- Highway assist cu lane keeping. (tine banda si distanta fata de masina din fata)
- porneste/opreste in trafic bara la bara
- avertizare sonora si cu vibratii la schimbare de banda cand ai ceva in unghi mort
- parcheaza automat/iese din parcare/ atat lateral cat si cu fata/spatele
- franeaza automat daca iesi din parcare si vine ceva din lateral.
- conexiune permanenta la internet inclusa, wi-fi hotspot, OTA, Apple Car play, cam tot ce e modern.
- Vreo 6 camere , vedere 360 cu senzori de parcare , inclusiv camera de selfie daca vrei sa-ti faci poza/filme cu pasagera si sa le trimiti pe telefon.
- Android Auto wireless ( merge exemplar pe display-ul mare) si ceva ce n-am mai vazut pana acum, cu navigatia pornita pe Android Auto in display-ul principal  , iti indica in display-ul din bord schimbarile de banda/informatii condensate.
- Ruleaza un soft bazat pe google/android ( ca la Volvo) deci navigatie e aproximativ ca Google Maps.  Merge pe ambele display-uri , customizabil. Similar cu android unde poti adauga/sterge widget-uri , aplicatii.
- are un voice assistant cam "ciudat"(Frank il cheama), partea buna e ca poti comanda vocal clima si multe chestii
- suporta download de aplicatii ( e o firma olandeza care dezvolta specific pentru Lynk&Co Europa). Ai Spotify Auto ( merge fara telefon), integrare cu Outlook, Microsoft Teams, joculete, etc
- lumini ambientale , poti schimba culoare, intensitatea etc
- trapa si plafon panoramic
- portbagajul, portul de incarcare , inchis/deschis din telecomanda
- aplicatie pe telefon pentru control clima/status/inchidere/ etc
- pentru display-ul din bord vreo 4-5 theme care schimba complet modul de afisare. ( ai de unde alege, clasic cu turometru, etc, sau minimalist cu harta in spatele informatiilor) .
- wireless charging, vreo 4 porturi usb, inclusiv in spate.
- Sunet bun. Procesor de sunet Harman Kardon Logic 7 ( cine a avut 5ar sau 7ar 2005-2012 stie despre ce vorbesc) cu 10 difuzoare Infinity.
- detalii utile: Cand temperatura exterioare e sub 7 grade, poti seta incalzirea in scaun si degivrarea automat din meniu pentru o anumita perioada de timp.
- portbagaj mare, spatii de depozitare generoase, scaune bune, evident pozitie inalta la volan tipic SUV.
- 0% sanse sa o sparga cineva sa fure componente/navigatie
- combinatie corecta de butoane fizice si touch screen
- keyless implementat bine, poti inchide deschide prin atingere de pe fiecare usa.


Negativ
- lipsa dotare piele in Europa
- sistemul booteaza cam in 40 sec
- masina e lata pentru strazile/parcarile din Olanda, partea buna e ca te urci fara probleme pe trotuar datorita garzii la sol mari.
- fiind masina chinezeasca nu ofera ego boost si 3cm in plus pentru cei obisnuiti cu marci de "prestigiu"
- doar scaunul soferului este electric cu memorii
- vocea asistentului vocal e in ton cu ultimele evolutii corecte politic in Europa de Vest
- portbagajul nu are senzor de deschidere( piciorul sub spoiler) , dar se inchide/deschide automat din cheie, butoane.

Per total pentru 45.000 euro pret de catalog primesti al dracu de multa masina, imbatabil raportul calitate/pret avand in vedere calitatea si dotarile cu care vine standard ( la marcile europene, chiar si la Volvo, pentru aceleasi dotari se adauga minim 10-15.000 euro). Doar pachetul de highway assist, parcare automata etc era la fostul E-Golf vreo 2000 euro.

Poze facute pe ploaie Posted Image
Attached File  IMG_20230203_141712.jpg   601.43K   193 downloadsAttached File  IMG_20230203_140223.jpg   553.42K   187 downloadsAttached File  IMG_20230203_141607.jpg   638.1K   184 downloadsAttached File  IMG_20230203_141620.jpg   543.18K   194 downloads
Attached File  IMG_20230203_140235.jpg   216.43K   206 downloadsAttached File  IMG_20230203_140330.jpg   156.24K   197 downloadsAttached File  IMG_20230203_141634.jpg   558.59K   163 downloadsAttached File  IMG_20230203_141048.jpg   235.69K   139 downloads
Attached File  IMG_20230203_140602.jpg   411.15K   153 downloadsAttached File  IMG_20230203_141457.jpg   437.07K   171 downloadsAttached File  IMG_20230203_140421.jpg   344.02K   149 downloadsAttached File  IMG_20230203_140517.jpg   308.06K   124 downloadsAttached File  IMG_20230203_140848.jpg   215.84K   103 downloads

Edited by N62B44, 03 February 2023 - 16:54.


#3
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,131
  • Înscris: 30.10.2003
Masina arata foarte bine!

#4
rim80

rim80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,168
  • Înscris: 06.04.2020
S-o stapanesti sanatos!

#5
talex007

talex007

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 18.11.2005
Si in Belgia sunt o gramada de masini Lynco pe strada. Poti sa o imprumuti si platesti 550 euro pe luna...dar trebuie sa faci maxim 1250 km pe luna (15.000 an), ce depasesti platesti in plus. In suma de 550 sunt incluse asigurarile, taxele de drum, reviziile, etc. Poti rezilia contractul cand vrei....livrarea este 4-8 saptamani pentru cumparare.....5-6 luni pentru inchiriere. Sa te bucuri de masina....asteptam mai multe impresii. In Belgia costa 46.000 euro.

Edited by talex007, 03 February 2023 - 18:39.


#6
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
@talex007

Corect. Modelul de finantare e super tare. Volvo au la fel doar ca pe 3 luni.(acelasi grup auto).
Pentru cine e interesat de forma asta de leasing operational mai multe detalii . Lynk&Co au fost primii , dar presimt ca in vreo 10 ani cam asta va fi modelul de finantare auto. Din ciclul "you will own nothing and be happy". E un fel de subscriptie ca abonamentul la telefon sau Netflix.

O poti cumpara cu banii jos(45.000 euro), leasing operational (650/luna fara TVA) interesant pentru firme, sau un fel de leasing operational/inchiriere mai special.
Ultima metoda e folosita de 90% din clientii din Olanda, Belgia, etc. Despre ce e vorba :

550 euro pe luna All-In(taxe, impozit, asigurare,revizii etc) cu 15.000 km/an inclusi. Ce e peste e un tarif suplimentar pe km.Daca vi se pare mult sau putin 550 euro pe luna . In Olanda doar taxa de drum si asigurarea full casco ajung in jur de 180 euro /luna pentru tipul asta de masina. ( Cand au inceput in 2021 era si mai ieftin 500/luna). Pentru comparatie un leasing operational la o Dacia Sandero in Olanda (5 ani, 60.000 km ) e 345-375 euro/luna.

- Contractul poate fi anulat lunar fara costuri suplimentare (in comparatie cu leasing-ul unde ai 1-3-5 ani fix si penalitati daca vrei sa anulezi). Masina e inregistrata pe "numele tau" ca utilizator.
- Masina e integrata intr-un ecosistem (aplicatie, website, software in masina) unde daca nu o folosesti cateva zile o poti inchiria la alti membri ai clubului Lynk&Co (evident daca vrei, nu te obliga nimeni).
Cam 50-70 euro pe zi (pretul il decizi tu, nu firma). Totul e integrat in aplicatie pe telefon (km,nivel combustibil, telefonul celui care inchiriaza masina e folosit ca si cheie in perioada inchirierii). Cam ce vroia sa faca Elon Musk cu Model 3 acum cativa ani. La inchiriere trebuie doar sa faci poze la masina pentru eventuale zgarieturi, etc. Totul e calculat de aplicatie si primesti banii in cont ( inclusiv benzina consumata, penalitati pentru intarziere, penalitati pentru nelivrare la locul stabilit. zgarieturi reparatii sunt deduse din card-ul celui care inchiriaza de la tine). Evident Lynk&Co isi ia comision din toate astea.
- Pentru revizii/reparatii vin acasa iti iau masina, iti lasa una de schimb si o aduc inapoi cand e gata.
- N-am pus-o spre inchiriere si nu stiu daca o voi face, dar e o optiune interesanta. Daca o inchiriezi 10 zile pe luna o conduci aproape gratis. Km facuti de cel care inchiriaza sunt separati , nu afecteaza cei 15.000 km pe an.
- Pe la 30.000-40.000 km facuti primesti alta masina noua si dealerul o vinde SH.
- Nu au showroom-uri clasice. In toate tarile Vest-Europene sunt un fel de bar-uri/cafenele cu brand-ul Lynk&Co
- Deci risc 0 pentru mine. In afara de franciza la asigurarea full-casco in caz de accident, nu exista costuri suplimentare/neprevazute.

Edited by N62B44, 03 February 2023 - 18:52.


#7
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,822
  • Înscris: 15.06.2007
Whoa!  Nici nu stiam ca exista asemena "marca".. si la tine e deja a doua din familie. Considerand scorul,  ma abtin, totusi 45000 E sunt ceva bani.  Acuma depinde din ce perspectiva privesti.
Sa o stapanesti fericit.  Era ceva daca puneau un Diesesel acolo cum fac si alte branduri mai prestigioase.

Referitor la detaliile descrise acolo, daca se mai continua trendulnde centre urbane exclusiv pietonale, unde nu mai poti intra cu o masina, atunci nu mai are rost sa detii o masina. Chemi un uber/bolt/taxi si nu te doare capu.

#8
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
@tfmercedez
Diesel in Olanda  ?  N-ai auzit de Greta ? Astia se lipesc cu superglue de autostrazi in fiecare saptamana ca sa se interzica combustibili fosili si tu vrei diesel. 200 de arestari cu membri Extinction Rebellion/Antifa doar saptamana trecuta.
[ https://images0.persgroep.net/rcs/cCZgMnLnfWd4cFwMmQDTu2F0Pxw/diocontent/226886669/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Un  BMW 535d, un S-Classe diesel de prin 2010-2011. Masini superbe,bune, nu v-ar fi rusine cu vreuna in curte ?  Dupa legile in vigoare acum prin Olanda, Germania nu mai ai voie cu ele la anul in unele orase.  Asta daca va permiteti doar 1600-1800 euro taxa de drum pe an pentru o masina de 10-12 ani.

O sa fac un topic separat cu schimbarile enorme pe piata auto in ultimii 2-3 ani si tendintele viitoare. Romania e inca ok vreo 5-10 ani.

P.S. Care vreti diesel veniti in Olanda si cumparati in urmatorii ani ca se vor da gratis. ( Un Golf diesel e 550 euro/3 luni taxa de drum). Daca nici nu mai ai voie sa circuli prin orase cu ele si te scuipa toti elevi si studentii pe strada ca le distrugi viitorul, va dati seama cam ce se va intampla cu piata auto diesel.

Edited by N62B44, 03 February 2023 - 19:40.


#9
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Posttfmercedez, on 03 februarie 2023 - 19:25, said:

Whoa!  Nici nu stiam ca exista asemena "marca".. si la tine e deja a doua din familie.
Lynk&Co e brand de saraci. Au intrat chinezii anul trecut pe piata Vest Europeana cu masini electrice. Nio, Xpeng, BYD, Hongqi, etc . Am prieteni care lucreaza la unele reprezentante. Sa vezi calitate de S-Classe la jumatate de pret la chinezarii. Masini de 2500kg, 700-800 cai, cu suta in 3-4 secunde si autonomie de 1000km.  Si nu prototipuri , volum de sute de mii pe an. Nu mai au loc vapoarele in port la Rotterdam. Modele care se vand deja prin China de 2-3 ani. Iti dau masina noua daca te plangi de 1-2 greieri in bord la garantie doar ca sa-si spele imaginea pe piata europeana de "Made in China" si sa isi creasca cota de piata.

Edited by N62B44, 03 February 2023 - 20:05.


#10
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,704
  • Înscris: 01.12.2018
S-o stapanesti sanatos!

#11
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,822
  • Înscris: 15.06.2007

View PostN62B44, on 03 februarie 2023 - 19:58, said:

. Sa vezi calitate de S-Classe la jumatate de pret la chinezarii. Masini de 2500kg, 700-800 cai, cu suta in 3-4 secunde si autonomie de 1000km.  Si nu prototipuri , volum de sute de mii pe an. Nu mai au loc vapoarele in port la Rotterdam. Modele care se vand deja prin China de 2-3 ani. Iti dau masina noua daca te plangi de 1-2 greieri in bord la garantie doar ca sa-si spele imaginea pe piata europeana de "Made in China" si sa isi creasca cota de piata.
Nu stiu man, eu sunt genu ala care bea apa de la "ghiveta".  Am auzit ca nici MB/BMW nu mai sunt cum erau candva.
Acuma fiabilitatea si durabilitatea se mascheaza cu bling bling, electronice programate sa se duca dracului la un anumit timp.  Adica consumatorism,   sa se vanda mult, sa fie rulaj in uzine.
Eu inca mai cred in teoria ca esti mai ecologist daca folosesti un lucru simplu si usor de reparat. (Acuma nu insist ca trebuia sa ramanem la locomotive cu aburi arzand carbuni) dar nu pot fi deacord nici cu "rulajul" industrial, si produsele consumabile-nereparabile.

Cat este garantia la masina "Lynk&Co 01"? Ani/km

#12
talex007

talex007

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 18.11.2005
Garantie 4 ani sau 120.000 km

#13
icename

icename

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 12.02.2005
Mi se pare o alegere buna masina, insa... ce ai avut cu fanii ALH si BMW E90 318d? Doar intreb. Nu puteai sa faci un topic curat si frumos pentru masinuta?

#14
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Posticename, on 03 februarie 2023 - 20:38, said:

Mi se pare o alegere buna masina, insa... ce ai avut cu fanii ALH si BMW E90 318d? Doar intreb. Nu puteai sa faci un topic curat si frumos pentru masinuta?
N-am nimic cu posesorii de ALH si E90. Masini foarte populare si bune , de altfel. E doar umor , provocat de un prieten cu E90 care m-a intrebat cat a durat livrarea pe AliExpress la chinezaria de mai sus.Posted Image  ... Si mi s-a parut buna gluma.
BMW e marca mea de suflet, doar ca au luat-o razna rau in ultimii ani. Golf am avut din 2018 pana acum o luna. Incredibil de buna si corecta masina.

Edited by N62B44, 03 February 2023 - 20:47.


#15
rim80

rim80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,168
  • Înscris: 06.04.2020
Cum de nu se gaseste vreun importator sa le aduca si in Romania? Din descriere par sa fie cel putin egale daca nu peste cele europene din categoria electricelor.

#16
flaviuf

flaviuf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 05.09.2007
Felicitari si multi km fara evenimente. Am citit despre metodele de finantare si mie nu prea-mi iese matematica. Din start, spun ca nu am habar de chichite financiare, eu asa vad lucrurile: firma x cumpara masina cu 45000(probabil ca ceva mai ieftin) si ti o inchiriaza tie cu 6600 Euro pe an.  Sa zicem ca te incadrezi in cei 15000 km. De unde mai face firma x profit, ca pe cifre si-ar scoate banii in 6-7 ani?

Edited by flaviuf, 03 February 2023 - 21:43.


#17
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,826
  • Înscris: 28.11.2006
@OP, mie personal nu-mi place designul exterior, mai ales spatele arata groaznic..Dar pe de alta parte tu o conduci, nu eu :P Interiorul e mult mai fain.

S-o stapanesti sanatos si fara probleme!

PS Legat de "made in China": asa ziceam acum cativa ani despre telefoane, iar acum e plin de xiaomi, oppo, realme etc (ar fi fost su huawei daca nu-l sucareau pe Donald :P) E tot mai evident ca chinezii stiu sa faca si chestii de calitate si la pret bun, nu doar "chinezarii".

#18
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,822
  • Înscris: 15.06.2007

View Postflaviuf, on 03 februarie 2023 - 21:42, said:

Felicitari si multi km fara evenimente. Am citit despre metodele de finantare si mie nu prea-mi iese matematica. Din start, spun ca nu am habar de chichite financiare, eu asa vad lucrurile: firma x cumpara masina cu 45000(probabil ca ceva mai ieftin) si ti o inchiriaza tie cu 6600 Euro pe an.  Sa zicem ca te incadrezi in cei 15000 km. De unde mai face firma x profit, ca pe cifre si-ar scoate banii in 6-7 ani?
stai linistit, ca eu as baga mana in foc ca toata smecheria este subventionata de guvernul Chinez. Scuzati ca divaghez dar ideea e cam aceeasi:  Am vazut odata un documentar despre mobila americana scumpa din lemn masiv care pierdea clientela din cauza mobilei ieftine din China.  Raspunsul chinezilor era ceva de genul "asta e pretul pe care il platim ca sa va scoatem de pe piata".  Chinezii fac orice ca sa isi atinga scopurile. Ei au planurile gandite pe termen lung, mult mai lung decat se gandesc probabil europenii, cand vad o afacere profitabila pe loc.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate