Focus nu pornește, imobilizator? Palpaie led, electromotorul nu se misca deloc
Last Updated: Jan 28 2023 14:18, Started by
d4m4g3
, Jan 16 2023 10:36
·
0
#1
Posted 16 January 2023 - 10:36
Salut,
Dimineața vrând sa pornesc mașina, o deschid cu cheia, bag cheia în contact, pun contact, aștept sa se stingă luminile din bord, dau sa o pornesc și nimic. Alarma am dar nu merge de vreo 1 an, telecomanda nu comunica cu mașina sau ceva încât sa o deschida/închidă, așadar folosesc singura cheie clasica (neagra, subțire, fără alarma, etc). Nu misca electromotorul, nimic. Casetofonul, ventilatorul, lumina interioara pornesc. Ce am observat ciudat e ca LED-ul de deasupra ceasului palpaie rapid. In plus, după ce pun contactul odată, dacă încercăm iar nu îl puteam pune - nu se misca in poziția de pornire. Dacă scoteam cheia tu încercăm din nou, se misca dar la fel, nu face nimic. Pare a fi imobilizatorul din ce am gasit pe internet, însă nu este nici sigur și aparent nu pot testa nici reprogramarea cheii pentru ca ghidurile includ folosirea cheii cu butoane - a mea fiind doar cea simpla, fără butoane. Pare ca bateria e ok, nu e nici veche, la ultimul drum/pornire a fost totul ok. Ce ar putea fi? Contact? Cheie? Electromotor? Palpaitul de la ledul rosu de deasupra ceasului din mijlocul bordului nu stiu ce înseamnă exact, dacă e doar ceva vizavi de PATS, imobilizatorul. Ce as putea face, aveți idei? Mersi! |
#3
Posted 16 January 2023 - 10:52
Nu pare moarta. Pornesc lumini, ventilator puternic, tot. Doar nu pornește. Plus, când murea bateria, electromotorul tot încerca să miște un pic. Luminile erau slabe.
Acum in schimb electromotorul nu misca deloc. Palpaie ledul acela de deasupra ceasului care nu făcea asa rapid când murea batteries - pare un cod. Plus, contactul fizic nu permite rotirea cheii pentru pornire după prima încercare fără revenire la 0/scos din contact. Din ce am găsit pare a fi PATS-ul, sistemul de imobilizare, dar nu am cheie extra, cheia cu butoane pentru a reprograma. Dacă o fi asta. |
#4
Posted 16 January 2023 - 11:06
#5
Posted 16 January 2023 - 11:09
Nu contează cum pare. Trebuie să verifici cum e exact. Pune un multimetru şi măsoară tensiunea din baterie. Imobilizatorul se activează şi când bateria este descărcată. Fă şi o poză la martorul despre care spui că se aprinde şi urc-o aici. Zi-ne şi ce tensiune e în baterie.
Sau, mai simplu, încearcă să porneşti cu altă baterie, care este sigur încărcată. Edited by Mike1alike, 16 January 2023 - 11:17. |
#6
Posted 16 January 2023 - 11:14
d4m4g3, on 16 ianuarie 2023 - 10:52, said:
Nu pare moarta. Pornesc lumini, ventilator puternic, tot. Doar nu pornește. Plus, când murea bateria, electromotorul tot încerca să miște un pic. |
#7
Posted 16 January 2023 - 11:21
Am zis ce pare pentru ca am gasit multe subiecte pe tema asta pe forumuri vechi Ford, problema fiind imobilizatorul. Dar nici nu am cum sa încerc rezolvările de acolo.
Respectivul martor este un simplu led rosu deasupra ceasului din bord, deasupra radio-ului, nu integrat în ceasurile de bord. Ledul ala de obicei palpaie odată la 1-2 secunde când mașina e oprita/inchisa. Precum cele de alarma. În schimb când incercam să pornesc acum palpaia foarte rapid de 2-3 ori pe secunda. Ceea ce nu s-a întâmplat niciodată ca bateria chiar a murit. De măsurat pot diseară, ca nu sunt in preajma mașinii însă acum 3-4 săptămâni ochiul bateriei era verde. https://forum.clubfo...it=Pats#p611077 |
#8
Posted 16 January 2023 - 11:33
Ai spus ca palpaie luminile si nu se invarteste... imobilizatorul de obicei iti taie doar aprinderea dar invarteste motorul fara probleme.
Edited by andreic, 16 January 2023 - 11:34. |
#9
Posted 16 January 2023 - 11:34
Ochiul ala al bateriei e frectie la picior de lemn, e valabil pentru un singur element din 6, daca ala e ok si un altul e in scurt/altele - e irelevant ca e verde.
Cum au spus si alti colegi, in primul rand incearca cu alta baterie. Daca nu functioneaza incepi sa sapi in alta parte - posibil imobilizatorul. |
#10
Posted 16 January 2023 - 11:37
Incearca sa o pornesti alimentata cu cabluri de transfer de la o alta masina. Poate gasesti un vecin binevoitor sa te ajute. Asa macar te lamuresti daca i se trage de la tensiunea pe care o da bateria ta (de exemplu prea mica si ramane imobilizatorul actionat, cum zic colegii).
|
|
#11
Posted 16 January 2023 - 11:59
Bateria e mai mult ca sigur, si eu am avut simptom asemanator, in sensul ca a murit brusc fara sa dea semne de oboseala, cu o zi inainte am mers fara probleme cu masina fara sa dea nici un semn ca porneste greu sau ceva dubios si era si vara, dar macar bateria aceea era destul de veche peste 6 ani si tot pe Focus MK1.
|
#12
Posted 16 January 2023 - 12:01
Problema e la baterie, am patit-o si eu pe Focus mk2. Eu am plecat dimineata cu masina, apoi peste 3 ore, la intoarcere, nu mai invartea deloc. Pune bateria la redresor sau inlocuieste-o.
Edited by coricom, 16 January 2023 - 12:09. |
#14
Posted 16 January 2023 - 13:25
Ce Focus este? Daca e Focus 2 am avut fix aceeasi chestie si era imobilizatorul - a trebuit electricianul (priceput la asta) sa desfaca bordul, sa ajunga la calculatorul ala de sub casetofon si a refacut lipiturile (care se "duc" dupa un anumit numar de ani). A mers ani de zile ulterior fara nici o problema.
Sa vezi ce fain e cand patesti chestia asta in mers in mijlocul intersectiei: motorul nu moare, doar ca ai acceleratie 0. Motorul merge dar nu poti accelera. Opresti motorul si nu mai porneste, desi toti martorii din bord si consumatorii functioneaza (deci bateria e ok). Succes! |
#15
Posted 16 January 2023 - 13:51
Focus 1, 2003. Am înțeles ca pot fi contactele și din zona contactului, unde e volanul.
Voi încerca sa verific bateria diseară, apoi sa vad... |
|
#16
Posted 16 January 2023 - 14:11
Xman_ghio, on 16 ianuarie 2023 - 13:25, said:
Ce Focus este? Daca e Focus 2 am avut fix aceeasi chestie si era imobilizatorul - a trebuit electricianul (priceput la asta) sa desfaca bordul, sa ajunga la calculatorul ala de sub casetofon si a refacut lipiturile (care se "duc" dupa un anumit numar de ani). A mers ani de zile ulterior fara nici o problema. Sa vezi ce fain e cand patesti chestia asta in mers in mijlocul intersectiei: motorul nu moare, doar ca ai acceleratie 0. Motorul merge dar nu poti accelera. Opresti motorul si nu mai porneste, desi toti martorii din bord si consumatorii functioneaza (deci bateria e ok). Succes! La Ford cred că acesta este 20230116_141427.jpg 23.07K 5 downloads La mine e acesta 20230116_142218.jpg 1.41K 3 downloads Edited by Mike1alike, 16 January 2023 - 14:24. |
#17
Posted 16 January 2023 - 14:39
La modelul meu, ce palpaia la mine și ceea ce am citit ca se întâmpla la fel la ceilalți este deasupra ceasului, încercuit cu rosu în poza atașată.
Screenshot_20230116_143634_edit_112924700967664.jpg 287.1K 28 downloads Edited by d4m4g3, 16 January 2023 - 14:41. |
#18
Posted 16 January 2023 - 14:51
d4m4g3, on 16 ianuarie 2023 - 10:36, said:
...telecomanda nu comunica cu mașina sau ceva încât sa o deschida/închidă, așadar folosesc singura cheie clasica (neagra, subțire, fără alarma, etc). Nu misca electromotorul, nimic. Casetofonul, ventilatorul, lumina interioara pornesc. Ce am observat ciudat e ca LED-ul de deasupra ceasului palpaie rapid. 100% e bateria, am pățit exact la fel, bateria era atât de descărcată încât nu se deschideau nici ușile. După ce am încărcat-o, totul a revenit la normal. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users