Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

Despre traficul radio CB în oraș (București și alte orașe mai mari))

- - - - -
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1
rsandu2007

rsandu2007

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 09.01.2023
Bună ziua,

Sunt mai nou pe aici, așa că profit de ocazie ca să îi salut pe ceilalți utilizatori!

Aș ruga pe cineva care știe detalii să ne explice de ce e atât de puțin trafic radio pe canalele CB, atunci când ne găsim într-un oraș mai mare din România (București sau altele). Altfel spus, văd pe străzi că sunt destule vehicule care au antene CB montate pe capotă (autoturisme, TIR-uri, dubițe, camioane, vehicule profesionale), dar se pare că lumea nu folosește frecvent stațiile în oraș.

Nu mai vorbesc de stațiile de bază (fixe) și cele hand-held (CB), care ar trebui să fie întâlnite mai frecvent într-un oraș mare.

Exemplu din București (2023): În apropierea unei artere foarte circulate de la marginea orașului, cum sunt zonele Piața Sudului, DN1 (Băneasa), b-dul Păcii din Militari, b-dul Theodor Pallady sau bulevardele Iuliu Maniu, Ghencea, Timișoara, te-ai fi putut aștepta ca traficul radio CB în zonă să fie foarte intens, ținând seama de numărul de vehicule care trec, cu antene CB pe capotă. Nu mai pun la socoteală numeroasele șantiere și depozite din zonă (aceia, poate, folosesc stații PMR). In realitate, chiar și cu o antenă CB fixă (de bază), amplasată mai sus și calibrată corect, poți constata că traficul radio CB în zonă este foarte redus - uneori chiar deloc.

Nu același lucru se întâmplă pe autostrăzi și pe șoselele din România - adică în afara orașelor.

Desigur, știu că stațiile CB sunt folosite, în afara localităților, mai ales pentru obținerea informațiilor din trafic pe șosea și „fentarea” radarelor și controalelor Poliției Rutiere, dar nu același lucru ar trebui să se întâmple și în orașe ca București, date fiind aglomerația, incidentele posibile și traficul infernal la ore de vârf? De ce ar fi stația CB mai puțin utilă aici - mai ales tradiționalul canal 22 FM, ca și 9 sau 19?

Folosind și aplicația CBTalk de la Midland, se poate vedea - cu ajutorul hărții din aplicație - că majoritatea utilizatorilor români care discută în grupurile definite acolo sunt șoferi profesioniști (români) care se deplasează pe șosele din vestul Europei. Rareori sunt - aceiași șoferi profesioniști - cei de pe teritoriul României, chiar și pe autostrăzi.

Ce părere aveți? Există o explicație plauzibilă?

Vă mulțumesc!

#2
MindArchitect

MindArchitect

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,982
  • Înscris: 30.11.2021
Banuiesc ca explicatia logica este internetul?
Ai zis statie si imi aduc aminte ca inainte si cei cu tramvaiele discutau prin statie, taximetristi, acum discuta prin telefon.

Chiar am scris randul asta si ma gandeam? Oare taximetristi mai au statie? Ca sa zic ca si aia sunt pe aplicatie sau telefoane.

Edited by MindArchitect, 10 January 2023 - 06:34.


#3
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,817
  • Înscris: 30.08.2006
Statiile CB se folosesc destul de intens pe centura orasului iar in orasele mai mici chiar se receptioneaza ceva dar pe distante sensibil reduse. In Bucuresti printre blocuri nu pot fi folosite in trafic. Pentru asa ceva exista Waze care e mai capabil sa-ti faca un traseu mai rapid prin oras.

#4
Maskatu

Maskatu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,315
  • Înscris: 30.05.2006
In oras nu se foloseste pentru ca nu ar avea sens. Puterea de emisie/receptie scade foarte mult si parca ar fi stupid asa sa folosesti CB... orasul este mare, aglomerat, are sute de intersectii. Cum naiba ai intreba? Ar fi chiar deranjant...

Un coleg care vine de Baneasa, imi zice si mie ce am pe traseu pana la Bragadiru?

Sansele sa fi mers cineva fix pe ruta asta sunt mici, sansele ca cineva de pe ruta asta sa aiba si statie sunt si mai mici, apoi cine stie ce traseu a avut el si ce traseu preferi tu. Eu nu ii vad utilitaea, din contra, ar incurca. Cum zicea sus Leo sus, exista Waze unde afli instant tot ce ai pe traseu prin oras. Accidente, ambuteiaje, politie, orice... de ce as sta sa ma chinui cu statia cand pot afla informatia asta mult mai rapid si mult mai complet din waze?

In extraurban e alta mancare de peste, acolo ai drumuri principale intre localitati si nu prea ai cum sa dai gres. Informatiile nu au cum sa se amestece precum in oras. Banuiesc ca esti un radio-amatorism? Daca da, exista cluburi de radio-amatori... sau poti sa te urci in masina si sa iesi din oras sa discuti "cu colegutii".

View PostMindArchitect, on 10 ianuarie 2023 - 06:33, said:

Banuiesc ca explicatia logica este internetul?
Ai zis statie si imi aduc aminte ca inainte si cei cu tramvaiele discutau prin statie, taximetristi, acum discuta prin telefon.

Chiar am scris randul asta si ma gandeam? Oare taximetristi mai au statie? Ca sa zic ca si aia sunt pe aplicatie sau telefoane.
Taximetristii sunt obligati prin lege sa aiba statie si antena. Si mie mi s-a parut stupid dar am intrebat unul si mi-a confirmat. Daca ii opreste la control si nu au statie/antena, iau amenda, pentru ca legea nu a fost actualizata la vremurile noastre, cand majoritatea iau comenzi din aplicatiile de pe telefon.

Dar majoritatea au renuntat la statii si lasa antena pe plafon sau pe hayon, la misto... sa nu ia amenda.

#5
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,282
  • Înscris: 27.10.2007
statiile CB nu mi se par foarte practice nici la drum lung, d-apoi in oras. dinamica circulatiei in oras nu se potriveste modului de lucru cu statia.
alternativele de pe telefon (waze, google maps, HERE WeGo) sunt mult mai practice, plus ca toata lumea are telefon.
nici celelalte utilizari ale statiilor (santiere, uzine, depozite) nu mai sunt ce au fost odata!

Edited by strongsss, 10 January 2023 - 08:45.


#6
buzasparta

buzasparta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 740
  • Înscris: 11.07.2007
La inceputuri am avut ocazia să mă ghideze prin statie in București un utilizator care cred că avea echipament capabil. Nu prea erau aparate GPS, de Waze nu vorbim că nu apăruse smartphone-ul.
@strongsss: statia e bună și ea că nu toți au pasageri în mașină și nu pot pune imediat pe harta un echipaj sau un pericol ceva.Eu unul nu stau cu telefonul in mână când conduc și sunt singur in mașină.

#7
vestale

vestale

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,276
  • Înscris: 24.11.2002
@rsandu2007 ai probat cat bat printre blocuri, tramvaie, autobuze statiile de CB in oras?
Oricum soferii nu au degete libere sa apese PTT-ul, pentru ca le tin pe telefonul mobil. Oare care o fi contraventie?

#8
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,282
  • Înscris: 27.10.2007

View Postbuzasparta, on 10 ianuarie 2023 - 09:44, said:

@strongsss: statia e bună și ea că nu toți au pasageri în mașină și nu pot pune imediat pe harta un echipaj sau un pericol ceva.Eu unul nu stau cu telefonul in mână când conduc și sunt singur in mașină.
ca sa vorbesti, nu trebuie sa tii apasat un buton pe statie?
plus ca tocmai faptul ca sunt multi, discutia se incurca. cum ar fi sa intrebi: Cum se circula la Big Berceni? si sa-ti raspunda vreo suta de oameni, deodata: E Bloooocaj!

#9
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,574
  • Înscris: 15.06.2004
CB e in banda de unde scurte - eficienta pe distante mari si spatii libere De-asta pe un radio pe unde scurte poti prinde posturi din Germania, Franta, sau chiar din zone si mai indepartate daca vremea e ideala - reflexie in atmosfera.
Pe distanta scurta merg cat ai vizibilitate directa. In orase cu blocuri...

#10
buzasparta

buzasparta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 740
  • Înscris: 11.07.2007
In 2006-2007 nu era asa aglomerat traficul radio in CB. Ba da trebuie sa apesi ptt-ul dar nu trebuie sa-ti muti privirea de la directia de mers, plus ca nu te obliga nimeni sa folosesti statie.

#11
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,627
  • Înscris: 07.02.2003

View Postrsandu2007, on 10 ianuarie 2023 - 00:43, said:

dar se pare că lumea nu folosește frecvent stațiile în oraș.
Sunt mai multe categorii de oameni care folosesc statia, sunt transportatorii, sunt amatorii si grupurile diverse.
Transportatorii nu au de ce sa se joace pe CB in oras, ei nu sunt interesati nici de conversatii inutile, singurul scop pentru care au luat statie e sa fenteze radarele/politia ori drumuri cu problema interurban iar la oras cel mai des ii auzi intreband de adrese ca nu cunosc. Majoritatea sunt pe tiruri sau camioane mai mici... tirurile nu au acces in centru.
Amatorii in general sunt "fosti cb-isti" care mai pastreaza contacul pe acolo dar de regula sunt radioamatori si se joaca prin alte benzi.
Grupurile sunt familii sau pasionati 4x4 & stuff care fac mini expeditii auto si tin legatura intre ei si cand ajung pe munti cauta sa vada cat de departe se aud Posted Image

View Postrsandu2007, on 10 ianuarie 2023 - 00:43, said:

Nu mai vorbesc de stațiile de bază (fixe) și cele hand-held (CB), care ar trebui să fie întâlnite mai frecvent într-un oraș mare.
Sunt fixe dar ele nu sunt interesate de trafic, vorbesc de regula in alte benzi sau in gasti. Si eu mai am statie de baza, momentan insa fara antena ca aveam nevoie de una de VHF pe pilon si am dat jos aia de CB. Amatorii care au statii mai bune in general vorbesc SSB/USB ceva mai sus de banda normala.
Handheld-urile sunt niste glume in CB, folosite cu antenele lor cel putin. Randamentul de emisie e slab la frecventa asta intr-o statie portabila cu antena redusa ca dimensiuni si din cauza asta cateodata merg mai prost decat PMR-urile din UHF desi au puteri mai mari. Doar cu statii fixe poti tine legatura cativa km acolo, daca esti in masina la interior cu ea esti norocos daca-ti merge 500m-1km.

Edited by andreic, 10 January 2023 - 13:02.


#12
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,215
  • Înscris: 24.07.2022
waze ar trebui folosit peste tot. de ce sa mai dam banii pe statii?

#13
vestale

vestale

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,276
  • Înscris: 24.11.2002
Pentru ca in general Waze-ul presupune si un telefon ce nu ai voie sa il ai in mana legal, daca esti sofer. Microfonul de statie nu iti interzice legea.

#14
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,951
  • Înscris: 15.04.2019

View Postvestale, on 10 ianuarie 2023 - 14:45, said:

Pentru ca in general Waze-ul presupune si un telefon ce nu ai voie sa il ai in mana legal, daca esti sofer. Microfonul de statie nu iti interzice legea.
Telefonul e comod sa stea intr-un suport fixat cu ventuza de parbriz/bord. Si sa fie conectat prin BT la casti/sistemul media al masinii. Eventual cu Android Auto. Daca-i activezi vocea pe navigatie poti sa mergi si cu ecranul stins. Destinatia i-o introduci la inceputul drumului sau cand stationezi (parcat/semafor).
Poti sa-i graiesti destinatia lui Google Assistant (daca ai noroc/stii cum "pronunta" el romana, chiar va intelege).

Edited by __Dan__, 10 January 2023 - 15:02.


#15
chris_dvb

chris_dvb

    ...::: c :::...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,355
  • Înscris: 19.04.2008

View Postbuzasparta, on 10 ianuarie 2023 - 11:34, said:

In 2006-2007 nu era asa aglomerat traficul radio in CB. Ba da trebuie sa apesi ptt-ul dar nu trebuie sa-ti muti privirea de la directia de mers, plus ca nu te obliga nimeni sa folosesti statie.

Nu mai trebuie sa apesi obligatoriu tasta PTT la statiile mai noi. Exista mai nou functia "VOX". Statia se activeaza automat atunci cand microfonul sesizeaza vocea. Sunt sigur ca cei interesati de subiect cunosc aceasta functie.
Au mai avansat si statiile CB intre timp...

#16
vestale

vestale

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,276
  • Înscris: 24.11.2002

View Post__Dan__, on 10 ianuarie 2023 - 14:57, said:

Telefonul e comod sa stea intr-un suport fixat cu ventuza de parbriz/bord. Si sa fie conectat prin BT la casti/sistemul media al masinii. Eventual cu Android Auto. Daca-i activezi vocea pe navigatie poti sa mergi si cu ecranul stins. Destinatia i-o introduci la inceputul drumului sau cand stationezi (parcat/semafor).
Poti sa-i graiesti destinatia lui Google Assistant (daca ai noroc/stii cum "pronunta" el romana, chiar va intelege).
Da, toti folosesc functiile acestea, dar ceva nu le merge, si totusi ii vezi cum brusc scapa telefonul din mana, cand le apare si o masina de politie in peisaj.

#17
buzasparta

buzasparta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 740
  • Înscris: 11.07.2007
Vox e o chestie care mai mult încurcă decât ajuta. Nu am sa folosesc așa ceva deși am la stații.

#18
rsandu2007

rsandu2007

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 09.01.2023
Mulțumesc mult tuturor celor care au răspuns!

Sunt și eu utilizator de felurite aplicații - cum ar fi OsmAnd, KartaView, Mapillary, Waze, Google Maps, CBTalk sau Zello - dar nu văd utilitatea stației radio numai în info trafic (în „fentarea” radarelor sau obținerea de indicații), ci mai mult ca un mijloc autonom de a ține legătura cu comunitatea, fără a depinde de telefoane mobile, Internet și alte infrastructuri.

Cum spuneam în mesajul precedent: văd că în București (cu mama antenei fixe...) pot recepționa clar șoferi sau șantieriști aflați în partea opusă a orașului - deci, dincolo de obstacole masive și la distanțe mari! - dar aproape că nu aud comunicări care să provină din șirul continuu de mașini - multe, cu antenă CB pe capotă! - care trece pe sub ferestrele mele. Sau, de pe Centură (aflată la o distanță mult mai mică)...  De-asta întrebam: mi se pare ciudat!

Desigur, mi-am propus să fac teste mai detailate și sistematice, cu un partener mobil dotat cu o stație CB „onorabilă”, corect calibrată...

In ceea ce privește CBTalk, aplicația de la Midland pe care am avut ocazia să o folosesc cel mai mult, văd că grupurile românești de acolo (foarte active!) conțin foarte mulți șoferi români profesioniști aflați pe drumirile din Franța, Italia, Marea Britanie, Germania... dar aproape nimic în România, Moldova, Bulgaria, Ungaria. Nu mai vorbesc despre șoferi amatori, care poate nu au auzit despre CBTalk. Din nou, mi se pare ciudat: oare TIR-iștii devin TIR-iști (cu chef de vorbă pe drum!) numai odată ce trec granița de vest a României? Odată ce te-ai obișnuit cu aplicația CBTalk, pe care o folosești zilnic pentru "chat" cu colegii șoferi, de ce nu ai utiliza-o și pe drumurile din țară? E ceva ce îmi scapă?

CBTalk pare lesne de folosit cu invenția "Dual Mike" de la Midland, acel microfon „fițos” cu Bluetooth care poate fi conectat atât la stația CB, cât și la CBTalk-ul instalat pe telefon (recunosc, mie nu-mi place ideea de a amesteca radioul cu telefonia mobilă, dar poate fi util uneori). Vedeți, de curiozitate, [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/TqItN2SIT8M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Vă mulțumesc pentru opinii și comentarii, pro și contra: cred că CB-ul local românesc ar trebui încurajat să aibă mai multă „viață”!

„Drumuri bune, colegii!”   Posted Image

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate