O noua ticalosenie marca Digi
Last Updated: Dec 05 2022 20:51, Started by
lex2010
, Sep 20 2022 13:54
·
12

#1
Posted 20 September 2022 - 13:54

TL;DR - Digi impune o "taxa de reconectare" fara a fi existat in prealabil o deconectare a serviciilor. Platesc factura la zi pentru toate serviciile, mai putin taxa de reconectare(asteptand solutionarea sesizarii) si apoi imi sunt deconectate serviciile pentru ca nu am achitat taxa de reconectare.
Tata avea un contract Digi pentru cablu TV, Internet si telefonie mobila. Spun "avea", pentru ca din luna iulie nu se mai afla printre noi... fiind toata luna pe fuga prin spitale, dupa doctori, transport la Bucuresti, cautand farmacii/medicamente/ce mai e nevoie samd, am omis sa platesc la timp factura DIGI. Urmatoarea factura a venit cu o taxa de reconectare de 15 lei. Am facut o sesizare la Digi in care am cerut sa imi precizeze in concret in ce perioada am avut deconectate serviciile, pentru ca nu au fost nici macar o ora deconectate, iar logica imi spune ca fara a exista o deconectare, nu poti sa percei o taxa pentru reconectare. Sesizarea am facut-o pe 8 august. Intre timp am platit factura, mai putin cei 15 lei aferenti taxei de reconectare, intrucat am zis sa astept sa se solutioneze sesizarea. Pe 15 septembrie, la o luna si o saptamana de la data sesizarii, primesc un e-mail in limbaj de lemn, in care nu imi precizeaza in concret cand am avut serviciile deconectate... " Ca urmare a sesizãrii înregistratã cu cu numãrul ..... din data de 08.08.2022, vã aducem la cunoștințã faptul cã suma facturatã pentru serviciului de reconectare CATV a fost facturatã corect. Astfel factura ....../ 08.06.2022 scadentã în data de 30.06.2022 a fost achitatã în data de 21.07.2022 ulterior suspendãrii serviciului pe motiv de neplatã. Vã aducem la cunoștințã clauza contractualã prevãzutã la secțiunea Condiții generale pentru furnizarea serviciilor de comunicații electronice integrate RCS & RDS. Condiții generale pentru furnizarea serviciilor de comunicații electronice din contract: "3.6. In cazul neplatii contravalorii facturilor pana la expirarea Termenului de plata, RCS & RDS poate percepe, incepand cu cea de-a zecea zi a lunii urmatoare, penalitati de 0,2% pe zi de intarziere, calculate asupra cuantumului facturilor neachitate si totodata Operatorul poate suspenda furnizarea oricarui sau a tuturor serviciilor furnizate Beneficiarului inclusiv in baza altor contracte pana la achitarea integrala a obligatiilor fata de RCS & RDS. In cazul devalorizarii leului in raport cu EURO cu mai mult de 2% fata de cursul din data facturarii, RCS & RDS poate include diferenta de curs valutar in factura din luna urmatoare. Totalul penalitatilor de intarziere datorate de Beneficiar poate depasi cuantumul sumei asupra careia sunt calculate. Pe perioada suspendarii serviciilor de catre RCS & RDS ca urmare a neefectuarii platii de catre Beneficiar, RCS & RDS poate pretinde, iar Beneficiarul are obligatia sa achite contravaloarea tarifelor lunare aferente serviciilor contractate." De asemenea valoarea taxei de reconectare este prevãzutã în contractul de furnizare servicii la secțiunea "Alte taxe și tarife". Am dat reply la mesaj, cu mentiunea ca solicit sa imi faca dovada ca mi-au fost suspendate serviciile, precum si intervalul suspendarii, deoarece mi-au dat un raspuns evaziv, care nu se refera la obiectul concret al reclamatiei si consider ca mi-a fost facturata o taxa de reconectare ilegala, avand in vedere ca nu am avut serviciile suspendate absolut deloc. M-a sunat o doamna care mi-a spus ca nu inteleg eu bine sensul "deconectarii", ca se considera deconectare si daca imi ofera o calitate a serviciilor mai slaba, ceea ce sustin cei de la Digi ca s-a intamplat in cazul meu, cum ca ar merge Internetul la o viteza mai mica sau ar fi mai putine posturi tv accesibile - o mare aiureala... Deci Digi da un nou inteles termenului de deconectare, sa inteleg. Astia revolutioneaza limba românã, ce sa mai. Astazi mi-a aparut in browser mesajul "Stimate abonat, Va informam ca serviciile dvs. de telecomunicatii au fost deconectate din cauza neachitarii facturii." Practic, desi imi achitasem factura anterioara (mai putin taxa de reconectare care mi se pare abuziva si nu s-au lãmurit toate aspectele din sesizare ), astazi mi-au fost deconectate serviciile pentru ca nu am achitat si taxa de reconectare. Bineinteles, acum urmeaza sa mai platesc 15 lei taxa de reconectare pentru deconectarea serviciilor de astazi (care chiar a avut loc, spre deosebire de cea anterioara). Nu e neaparat vorba de cei 15 lei, ci mai mult de principii si respect fata de clienti, m-am saturat ca toti sa incerce sa te pacaleasca si sa te usuce de bani cu orice ocazie. Am aruncat in stanga si in dreapta bani in ultimele doua luni, de nici nu mai stiu ... toata lumea, indiferent ca e vorba de privat sau de stat, incearca sa ia si pielea de pe tine. Poate este cazul sa luam atitudine. Mai stiti, de pildã, de taxa de reziliere de la Orange care a fost declarata ilegala de instantele de judecata? |
#2
Posted 20 September 2022 - 14:15

Mă tem că se rezolvă doar la tribunal doar că nu văd cum poate dovedi careva ce zice - ăia că au suspendat serviciile, tu că totuși le-ai primit.
Altfel - Pe perioada suspendarii serviciilor de catre RCS & RDS ca urmare a neefectuarii platii de catre Beneficiar, RCS & RDS poate pretinde, iar Beneficiarul are obligatia sa achite contravaloarea tarifelor lunare aferente serviciilor contractate. Pe bune? Digi are clauză că poate să nu furnizeze serviciile și să ceară plata abonamentului aferent? Cu asta m-aș duce direct la ANPC. |
#3
Posted 20 September 2022 - 14:16

În primul rând, condoleanțe pentru pierderea suferitã!
![]() În al doilea rând, Îți faci cont online și plãtești. Sunt aplicații pe telefon, gen Pago, care îți notificã atunci când e factura emisã și chiar poți plãti din aplicație, fãrã comisioane. Poate vede Digi.Helper și te lãmurește. |
#4
Posted 20 September 2022 - 14:18

@radunic
Pai asta e una dintre multele clauze abuzive incluse in contractele incheiate de operatorii din Romania. Nici nu prea ai ce sa faci, e un contract care nu poate fi negociat. Accepti sau renunti si iti alegi alt operator. Asa se pune problema. Lumea prefera sa nu se complice prea mult, nu isi bate capul pentru 15-50-100 lei, dar uite cum isi fac de cap operatorii. Daca ciugulesc cate 15 lei de la 1000 oameni lunar, se aduna o suma frumoasa la finalul anului. Orange s-a imbogatit cu taxele de reziliere impuse clientilor, pana au decis instantele ca reprezinta clauze abuzive. @KyKyKyKy Am discutat cu Digi.Helper, trecuse o luna si inca nu primisem raspuns la sesizare. Am primit dupa vreo 2 saptamani. Aveam cont de digi setat cu plata recurenta, dar pe abonamentul meu. Tata avea alt abonament, pe alt domiciliu si isi platea factura la ghiseu. Nu mi-a stat gandul tocmai la plata facturii in timp ce colindam prin spitale si aveam atatea pe cap. Am recunoscut ca am depasit termenul de plata si daca intr-adevar mi-ar fi fost deconectate serviciile, plateam taxa si nu aveam nimic de obiectat. Ca sa fiu inteles clar, nu ma deranjeaza ca trebuie sa platesc o suma de bani, care e chiar derizorie. Ma deranjeaza in schimb sa fiu taxat pentru o deconectare fictiva, din pix. Ma deranjeaza ca la telefon sa imi spuna doamna de la Digi ca deconectare nu inseamna neaparat intreruperea serviciilor, ca e tot deconectare si daca imi scade viteza la Internet. Ma deranjeaza ca toate firmele private pot sa isi faca de cap utilizand niste clauze contractuale care sunt vadit abuzive, iar statul roman nu protejeaza consumatorii. Edited by lex2010, 20 September 2022 - 14:27. |
#5
Posted 20 September 2022 - 14:19

Ca sa nu-ti mai bati capul, mai ales ca zici ca ai avut de tras destul... cel mai bine reziliezi si te multi la altii daca nu-ti mai place de ei....
Eu raman la Digi (abonat din 2008) din 2 motive: internet stabil, si doua canale tv care nu le regasesc la altii: Cinemaraton si Comedy EST sau cum s-o mai numi acum... PS. Factura Digi mi se plateste automat, punand o recurenta la plata pe site-ul lor cu un card bancar. Fa si tu asta daca in rest esti multumit... |
#6
Posted 20 September 2022 - 14:27

Quote Astfel factura ....../ 08.06.2022 scadentă în data de 30.06.2022 a fost achitată în data de 21.07.2022 ulterior suspendării serviciului pe motiv de neplată. Dat fiind ca nu ai platit factura la timp ei aveau dreptul sa te deconecteze si probabil la ei in sistem apare deconectare chiar daca fizic nu s-a intamplat - poate a uitat cel care opera sa faca si deconectarea fizica. Cand ai achitat au facur reconectarea in sistem si gata, te-au taxat. Chiar daca au uitat sa te deconecteze real. |
#7
Posted 20 September 2022 - 14:37

Nu ma asteptam sa fie o deconectare fizica(sa imi taie cablul), dar cel putin o deconectare din sistem(sa nu mai am acces la canalele TV, la serviciul de telefonie mobila si Internet).
Neexistand vreo intrerupere/suspendare a furnizarii acestor servicii, cum pot sa spuna ca m-au deconectat? |
#8
Posted 20 September 2022 - 14:42

N-au uitat sa-l deconecteze. Fac economie de bani, nu trimit om pe teren sa taie fizic conexiunea, pentru ca in 90% din cazuri se plateste restanta. Prefera sa te taie din pix.
|
#9
Posted 20 September 2022 - 14:43

Deci, pe tine te deranjeaza ca au fost baieti de treaba si nu ti-au taiat macaroana instant. Serios?
Cum zice americanul, orice fapta buna nu ramane nepedepsita. |
#10
Posted 20 September 2022 - 14:44

Ca sa nu-ti mai bati capul, mai ales ca zici ca ai avut de tras destul... cel mai bine reziliezi si te multi la altii daca nu-ti mai place de ei.... Eu raman la Digi (abonat din 2008) din 2 motive: internet stabil, si doua canale tv care nu le regasesc la altii: Cinemaraton si Comedy EST sau cum s-o mai numi acum... PS. Factura Digi mi se plateste automat, punand o recurenta la plata pe site-ul lor cu un card bancar. Fa si tu asta daca in rest esti multumit... Cinemaraton este de ceva timp bun la Orange: https://www.lyngsat....ineMaraton.html |
#11
Posted 20 September 2022 - 14:48

|
#12
Posted 20 September 2022 - 14:51

Nu ma asteptam sa fie o deconectare fizica(sa imi taie cablul), dar cel putin o deconectare din sistem(sa nu mai am acces la canalele TV, la serviciul de telefonie mobila si Internet). Neexistand vreo intrerupere/suspendare a furnizarii acestor servicii, cum pot sa spuna ca m-au deconectat? Niciodata nu au intrerupt cablul TV. Cu toate astea, dupa cele 3 luni, plateam taxa de reconectare. |
#13
Posted 20 September 2022 - 14:52

Cred că de fapt îl deranjează că au cerut bani pe ceva ce nu s-a întîmplat. Chiar dacă acel ceva e deconectarea. Asa este, mult mai corect la Electrica cand plateam taxa de reconectare de 400 lei sa vina sa apese un comutator in tabloul scarii. Muncea omu de se rupea. |
#14
Posted 20 September 2022 - 15:02

Cred că de fapt îl deranjează că au cerut bani pe ceva ce nu s-a întîmplat. Chiar dacă acel ceva e deconectarea. Stimate abonat, Va informam ca serviciile dvs. de telecomunicatii au fost deconectate din cauza neachitarii facturii. In cat timp se face reconectarea, conform contractului ? Edited by pasilla, 20 September 2022 - 15:03. |
#15
Posted 20 September 2022 - 15:09

N-au uitat sa-l deconecteze. Fac economie de bani, nu trimit om pe teren sa taie fizic conexiunea, pentru ca in 90% din cazuri se plateste restanta. Prefera sa te taie din pix. Nu trimit niciodata om pe teren - deconectarea se face remote din GPON/ONT. Posibi lsa nu fi luat comanda din sistem sau cine stie ce s-a intamplat. |
#17
Posted 20 September 2022 - 15:14

E de bine. Dar lipseste CinemaEst (ex ComedyEST). Un scurt istoric Cinemaraton a fost introdus de Cablistul AKTA Tv, apoi de cei de la Telekom. Telekom l-a eliminat din grila in 1 decembrie 2018 (ce ironie sa elimini un canal cu filme romanesti de ziua nationala a Romaniei) iar AKTA a fost preluat de Digi la pachet cu canalele respective.( Cinemaraton si Comedy Est). Din ce cred eu, Digi are cea mai buna selectie de canale. Corespunzator nevoilor mele... ![]() |
|
#18
Posted 20 September 2022 - 15:27

Nu trimit niciodata om pe teren - deconectarea se face remote din GPON/ONT. Posibi lsa nu fi luat comanda din sistem sau cine stie ce s-a intamplat. La internet se face remote, dar la cablu tv nici nu cred ca se poate fizic daca esti pe fibra si ai mininod din ala. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users