Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 

EVCC - incarcare EV din surplus productie fotovoltaica

- - - - -
  • Please log in to reply
144 replies to this topic

#109
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
@zeroice
Ce vrei tu nu face evcc.

Ce vrei tu se numeste backoffice sau server ocpp.
Vezi monta.com

#110
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

View PostAdm, on 15 mai 2023 - 07:29, said:

@zeroice
Ce vrei tu nu face evcc.

Ce vrei tu se numeste backoffice sau server ocpp.
Vezi monta.com

merci, alte alternative sunt?
la monta vad de ex. ca Lektri.co sunt suportate dar fara dynamic load management, ceea ce ele sunt capabile cel putin cu soft-ul de management proprietar.

#111
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Sunt functii total diferite.

1. Load dinamic deja e complicatie si e nerealist sa mearga cu statii diferite.
Ai nevoie de foarte multe date:
- bransament total
- consum raportat pe fiecare statie
- control al consumului pt fiecare statie.

* Unele statii, precum go-e charger si go-e controller au mai nou dynamic load management
https://go-e.com/en/...-load-balancing

2. functia de facturare si control acces e data de backoffice

Vezi si solutia de aici
https://forum.softpe...gur-bransament/

#112
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

View PostAdm, on 15 mai 2023 - 09:16, said:

Sunt functii total diferite.

1. Load dinamic deja e complicatie si e nerealist sa mearga cu statii diferite.
Ai nevoie de foarte multe date:
- bransament total
- consum raportat pe fiecare statie
- control al consumului pt fiecare statie.

* Unele statii, precum go-e charger si go-e controller au mai nou dynamic load management
https://go-e.com/en/...-load-balancing

2. functia de facturare si control acces e data de backoffice

Vezi si solutia de aici
https://forum.softpe...gur-bransament/

1. da corect, dar imposibil sa fortezi utilizatori sa achizitioneze aceeasi statie, deci.....macar 2,3,4 modele compatibile cu "ceva"
2. de go-e stiu, la fel pulsar, lektri.co, abb, evlink, cfos, etc... dar...marci diferite, vezi pct. 1
3. facturare si control acces nu e relevant, ar trebui doar "index-ul" fiecarui punct de incarcare, deci contoarele trb sa aiba functia "citire la distanta"

ideal ar fi un singur tip de statie cu acelasi soft de balansare, dar practic....rahat. d-asta intreb, daca exista ceva chiar si 3rd party/open source care poate sa "rule them all" prin ceva protocol.

Edited by zeroice, 15 May 2023 - 13:11.


#113
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,331
  • Înscris: 29.05.2004
e ca si cum ai intreba daca exista un adaptor cu care sa-ti incarci masina cu mufa europeana CCS2 si la statiile chinezesti si la cele japoneze si la statiile Tesla.
Mergi in directia gresita, mai degraba detaliaza ce vrei sa faci poate gasim "calea cea dreapta" ;)  bafta!

#114
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 929
  • Înscris: 03.10.2010

View Postflaviand, on 11 mai 2023 - 18:28, said:

Ai mai testat pana la urma varianta asta ? Mi se pare si mie cea mai simpla optiune, fara atatea setari si alte complicatii.
Intrebarea doi ar fi daca ai luat in calcul sa schimbi varianta plumb cu asa ceva: https://www.aliexpre...3754555297.html
Stiu ca tensiunile mai fluctueaza in functie de sarcina, dar urmarind procentele care le indica invertorul si display-ul bateriei, poti sa gasesti o configuratie convenabila. Te mai ajuta si graficele de genul asta: https://footprinther...-voltage-charts
Evident, cu cat bateriile sunt mai mari, cu atat e mai stabila tensiunea, iar avand in vedere ca incepi sa poti lua 10KWh LFP cu 1500 EUR, cred ca in curand setup-urile de 20-40KWh vor deveni uzuale in beciurile posesorilor de EV si panouri.
Intre timp am cedat nervos si am luat 16 acumulatori LiFePO4 de 302A. Tot de acolo am mai luat si 3 panouri de 240W si am pus pe astea bateriile cu plumb dar am in continuare dezechilibre cu tot cu balansatoare asa ca zilele urmatoare le pun in paralel si trec sistemul pe 12V sa vad daca e mai bine. O sa il folosesc pe acelasi principiu dar in loc sa incarc masina o sa pornesc o pompcand tea sa ud prin curte. Probabil ca voi continua cu incarcarea EV in functe de tensiunea pe acumulatori dar urmaresc cu interes si topicul asta. De asemenea intentionez sa instalez Home Assistant si sa vad daca ma descurc cu el sa comand incarcarea. Problema mea e ca nu pot sa modific puterea de incarcare in functie de productia fotovoltaica dar nu le poti avea pe toate. O statie de incarcare cu interfata de comanda e cel putin triplu daca nu mai mult fata de chinezariile de pana in 200 de euro pe care le-am luat eu. Cred ca e mai simplu sa iau chargerul de la Huawei si am rezolvat si cu automatizarea.

#115
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Daca aveti Tesla si Teslamate instalat in docker/rpi, acum EVCC poate lua SoC din Teslamate (nu mai apare eroare 408 cand doarme masina).


vehicles:
- name: Tesla MY
  type: template
  template: teslamate
  title: # Wird in der Benutzeroberflche angezeigt (Optional)
  id: 1 # Optional
  capacity: 82 # Akkukapazitt in kWh (Optional)
  mode: pv
  minSoC: 20 # charge to at least 20% independent of charge mode
  targetSoC: 90 # limit charge to 90% 
  minCurrent: 6
mqtt:
  broker: 192.168.1.XX:1883 #ip-ul masinii care ruleaza Teslamate



#116
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Inca o functie interesanta: putere maxima trasa din retea

https://github.com/e.../evcc/pull/8427

Sa ziceam ca ai 5 kW PV si 5 kW bransament.

Acum poti seta ca din retea sa traga de ex cu max 5 kW.

#117
cipi_v

cipi_v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 20.02.2007
Salut
Am microinvertoare Enphase IQ7A, wallbox BMW generatia 3 si auto BMW I4 M50
Deoarece nu inteleg nimic din termenii tehnici, pun doar intrebarea: pot face ceva sa incarc de la fotovoltaice?
Multumesc

#118
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Teoretic da

Invertor (Enphase IQ Envoy), daca aia cest model.
https://docs.evcc.io...nphase-iq-envoy

Charger BMW, dar sincer nu stiu care/cum
https://docs.evcc.io...es/chargers#bmw

#119
cipi_v

cipi_v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 20.02.2007

View PostAhasverus, on 01 septembrie 2023 - 12:32, said:

Teoretic da

Invertor (Enphase IQ Envoy), daca aia cest model.
https://docs.evcc.io...nphase-iq-envoy

Charger BMW, dar sincer nu stiu care/cum
https://docs.evcc.io...es/chargers#bmw

Da asta e invertorul
Iar wallboxul este https://www.bmw.com/...lbox-gen-3.html

Deci ar merge....pai si ce trebuie sa cumpar?

Edited by cipi_v, 04 September 2023 - 14:19.


#120
Scurthea211

Scurthea211

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 11.05.2018
Sunt doar 7 pagini de citit in topicul asta. Daca  incepi cu prima, in 15 minute intelegi cam ce trebuie sa faci. In afara de cumparat o sa trebuiasca sa si configurezi deci oricum ai face nu prea scapi de citit.
Solutia e destul de particulara asa ca nu cred ca gasesti pe cineva care sa iti dea mura in gura prea curand.

#121
cipi_v

cipi_v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 20.02.2007
Sincer nu vreau mura. Ci pe cineva care sa faca lucrul asta, contracost. Doar voiam sa stiu ce cer

#122
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Statia ta - bmw wallbox gen3 NU are control extern.
Se conecteaza doar pe BT la telefon si are conexiune RS485 doar pentru comunicatie cu contoare.

#123
cipi_v

cipi_v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 20.02.2007
Deci nu merge?

#124
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Nu merge cu acea statie.
O vinzi pe OLX pe a ta si iei una care merge.

#125
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Sfatul este oportun, e insa neplacut.
Zeii sunt de vina.

#126
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 929
  • Înscris: 03.10.2010
Salut. Long time no see.
Am recitit tot topicul sa nu intreb ce s-a mai scris. Scuze colegului care a scris de HA si nu am stiut ce este. Intre timp am instalat si eu un Home Assistant si deoacamdata ma joc cu el. Stie si de SPRING si de Tesla. Deocamdata am facut o mica automatizare care porneste priza in care e conectat chargerul cand ajunge masina acasa si o opreste cand ajune bateria la 96% dar vreau sa integrez invertoarele si sa incarc din surpolusul fotovoltaic. Am cumparat un charger chinezesc cu wifi dar nu am avut timp sa vad daca se integreaza cu HA si daca pot schimba curentul de incarcare din aplicatie (nu cred ca poate sa faca switch de la 3 faze la 1 insa ca nici din meniul lui nu se poate).
Intrebare pentru cunoscatori (probabil ca gasesc si prin alte forumuri dar daca stiti voi este mai bine): A facut cineva integrarea HA cu Huawei? Dar cu EA Sun?
Multumesc.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate