Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 

Sistem incarcare mai multe EV cu un singur bransament

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Din 2035 UE zice ca nu se vor mai vinde masini nou ICE. Vedem daca va fi asa, dar ideea este ca masinile electrice capata avant, iar distributia de energie electrica NU a fost gandita pentru atat de multi consumatori.

Daca stai la casa, tragi un cablu si pui o statie de incarcare sau pur si simplu folosesti o priza de 230V pentru a incarca cu 2.3 kW - 10A.
Daca stai la bloc sau chiar la casa, iar parcarea nu e la geam, situatia devine complexa.

Momentan, putinii posesori de EV se descurca cum pot:
- prelungitor de la etajul X, pe balcon
- legarea la bransamentul comun, folosind un contor pasant (daca te ai bine cu Asociatia).
- bransament propriu, nou (daca e posibil).

Pe viitor, solutiile de mai sus vor deveni nefezabile.
Bransamentul comun nu e gandit pentru asemenea consum, iar puterea disponibila pur si simplu NU e indeajuns pentru a trage atatea noi bransamente de putere.


Solutia?
Un sistem integrat, ce imparte dinamic puterea disponibila a unui bransament dat, la mai multi consumatori activi.
Asta implica load management activ si de dorit un mijloc de management/tarifare.

Statistica arata ca in medie drumurile sunt de cca 40 km/zi, adica la un consum de 20kW/100km => 8 kW/zi consum

Intrucat la noi legislatia este mult in urma, nimeni nu e interesat pe moment de asaceva.
Dezvoltatorii fac strictul necesar si in continuare cer bransamente incredibil de mici, iar partea de incarcare EV e la capitolul "Esti nebun? Cine plateste pentru asta?"
Asociatiile de Proprietari inca nu au stres in aceasta privinta, mai ales ca situatia e complexa dpdv birocratic, iar locurile de parcare sunt adesea pe domeniul public.
Mai mult, nu prea poti sa o faci cheltuiala comuna, pentru ca ia casa scarii foc, cand aud de costuri. Posted Image

Totusi, pe viitor, cei ce se vor trezi primii, vor fura puterea disponibila de pe punctul trafo.

Probabil ca exista multe sisteme de acest tip, dar majoritatea sunt vandute la pachet de firmele cale le implementeaza, solutii costisitoare, care necesita taxe de management de mai bine incarci la Fast Charge.

Cand am fost in vizita in Germania, am vazut la hotel o astfel de implementare.
Mi-a placut ca la fiecare loc de parcare era doar o priza Type 2, adica "Statia" era undeva ascuns = riscul de vandalizare e mic.
Am retinut numele de pe logo: Cfos , iar acum am inceput sa studiez.

Un mic tutorial de la Cfos.

Attached File  cfos.jpg   840.55K   58 downloads

Ceea ce scriu mai jos NU au suportul experientei decat partial.
Nu am experimentat inca produsele Cfos, dar am experienta cu controlul statiilor de incarcare EVSE Type 2.


Pe scurt, Cfos are mai multe componente:

1. cFos Charging Manager - Load management for electric car charging
O aplicatie trial, care ruleaza pe Windows sau Rpi

Licență pentru fiecare punct de încărcare: de la 109 EUR (fără TVA) sau 129,71 EUR (cu TVA de 19%)

Aceasta poate controla statiile de incarcare.
Sunt suportate multe statii ce au control OCPP sau Modbus, deci vorbim de statii mai dichisite decat cele de pe Aliexpress.
Lista de statii si invertoare suportate este aici(da, suporta si incarcare din exces PV).

In functie de statie, controlul se face prin Ethernet, Wifi sau Modbus..

Intr-o lume ideala, panourile fotovoltaice de pe bloc pot incarca masinile electrice din parcarea comuna, fiind legate pe acelasi bransament

2. The cFos Power Brain Wallboxes- este de fapt o statie de incarcare de 11/22 kW fabricata de Cfos, care contine:
- contor modbus
- contactor
- controllerul dedicat cFos Power Brain Controller
- cititor RFID
- poate controla pana la 10 alte statii, deoarece softul de management poate rula direct pe cipul ESP32.

Attached File  Screenshot 2023-02-20 at 17.32.50.jpg   279.43K   53 downloads

3. cFos Power Brain Controller
- controller care va permite sa creati propria statie de incarcare.

Edited by Adm, 24 February 2023 - 08:05.


#2
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,282
  • Înscris: 27.10.2007
interesant, ca solutie intermediara, pana se inmultesc masinile.
solutia nu cred ca va fi bransament propriu, sau, si mai rau, un cablu tras aiurea de la etajul 5, ci bransamente in parcare, cu management la distribuitor. s-a mai discutat pe aici si au urlat unii, cum, nu ne vom incarca masinile cand vrem noi? dar, la ce puteri se vehiculeaza, asta va fi solutia. bransamente cu management la distribuitor.
In bucuresti sunt 1.000.000 de masini, daca 10% sunt  electrice, ajungem la 100.000. daca 10% se incarca simultan (sa zicem dupa-amiaza la ora 18.00, 10% din posesori ajung acasa si pun masina la incarcat), insemana 10.000 de masini deodata.
la o putere de incarcare de 20 Kw insemna 200MW solicitati in retea. mult, foarte mult fara un management adecvat.

Edited by strongsss, 20 February 2023 - 18:19.


#3
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
LOL
Pe scurt, la noi distribuitorii si legislatia sunt asa de primitivi, incat daca le mai pui si asta pe cap, isi dau demisia ca Enel.
Ar insemna ca distribuitorii sa fie si furnizori denergie, dar si de servicii de incarcare!

O astfel de solutia tocmai asta "rezolva".

Uite un exemplu aplicat clar:

30 de case insiruite, 60 de locuri de parcare.
Un bransament de 22kW la fiecare 10 case (20 de locuri de parcare) => daca imparti "frateste" => 22 kW/20 = 1.1 kW, dar ai nevoie de minim 1.4 kW ca sa plece incarcarea (230V x 6A).
In mod normal, oricum pui o singura priza/casa, adica pt doua masini, ca si statiile costa.

Masinile nu vin cu 0% si nici nu trebuie sa atinga 100% in fiecare seara, toate, ba chiar unele nici nu se misca deloc cateva zile.
In mod normal, un circuit de 22kW duce fara probleme deosebite 10 case/20 de masini in acest sistem.

Se fac 3 bransamente de 22 kW (32A trifazat) pe Asociatie, ca sa nu iasa cu scandal, apoi se implementeaza sistemul de mai sus de management.

Statiile Cfos sunt chiar ok la 599 EUR, avand in vedere ce ofera.

#4
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Va fi un festival intreg mai ales la blocurile nou construite care au ATR de 2,5kW putere instalata/apartament.
Daca mai vrei inca 66kW de la Distributie pe asociatie dau aia pe spate.
Pe dincolo la blocurile noi au locuri de parcare deja cu trifazic legat in panoul de distributie al apartamentului.

Edited by Ion_Bumbu, 20 February 2023 - 18:56.


#5
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Foarte interesant, dar atât.

Implica mai mult de un roman, o micro-forma de asociere/branșament și o firma care va dubla minim prețul sistemului.
Și pentru ca suntem romani, se va găsi minim unul care sa nu aibă bani sa plătească luna aia curentul de la mașină => probleme.

Da, in Germania merge.
Dacă ar fi niște oameni destoinici și un electrician care știe sa citească + cineva cu cunoștințe minime de retelistica, se implementează rapid, dar asta înseamna interes.
Probabil ca soluția iese sub 1000 EUR/stație de încărcare, ceea ce e foarte bine.

Cum ai zis, pt un Bransament de 22 kW, ai nevoie de:
- brasansament, desigur
- statie incarcare 11 kW trifazica cfos = 599 EUR. Inteleg ca deja contine licenta
- un Raspberry pi 3-4 pt a rula managerul software
- legatura la internet wifi/ethernet pt rPI.
- 2 convertor USB - RS485
- cablu FTP care leagă înseriate RS485 odată controllerele, apoi contoarele și comunica cu adaptoarele USB RS485
- cablu 5x2.5mmp pentru fiecare stație în parte (stea), astea nu se inseriaza.

View PostIon_Bumbu, on 20 februarie 2023 - 18:55, said:

Va fi un festival intreg mai ales la blocurile nou construite care au ATR de 2,5kW putere instalata/apartament.
Daca mai vrei inca 66kW de la Distributie pe asociatie dau aia pe spate.
Pe dincolo la blocurile noi au locuri de parcare deja cu trifazic legat in panoul de distributie al apartamentului.
Mda, pentru ca li se permite și șpagă e primită.

Siguranta monofazata de 16A e ceva normal la multe blocuri, dar și la case.
În cererea de ATR ai băgat 2 TV LCD, becuri LED, centrală termica și iei rămâne și surplus deja!

Edited by Ahasverus, 20 February 2023 - 19:06.


#6
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
A bagat dezvoltatorul ca altfel avea probleme cu distirbutia ca si asa la 50 de apartamente trebuie trafo de 100kVA...

#7
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
De fapt, nici nu ai nevoie de Rpi, daca macar o statie e Cfos.
Ea actioneaza ca controller pentru restul statiilor (max 10)

Quote

You can simply install 2 or more cFos Power Brain Wallboxs. One is then the load manager, i.e. master (the cFos Charging Manager is already integrated in the cFos Power Brain Controller) and the other(s) are "slaves". Then set e.g. 11kW or more as the house connection power and the power is dynamically divided depending on whether 1 or 2 cars are charging. I.e. as long as there are not really several cars charging or they are charging on different phases, the charging car receives the full power.
You can also connect an intermediate meter that measures the power consumption of your house (without EVSEs). This way, you could make the entire house connection power available for charging when it is not currently needed in the house.


#8
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Uite cum ma faceti voi sa restartez in Windows si sa instalez cFos Charging Manager for Windows 10, x86
3 click-uri si de deschide browserul cu ditamai Acordul de folosire in lb germana.
Am dat ok, am vandut un rinichi si voila

https://localhost:4712

Attached File  1.png   116.48K   24 downloads

Am teoretic tot ce imi trebuie pentru control:
- statie de incarcare Alfen suportata de program
- invertor Fronius (vedem daca merge)

Daca apasati setari, va cere autentificare
username: admin
pass: 1234abcd

Setari statie incarcare

Attached File  2.png   193.95K   24 downloads

#9
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Statia mea este extrem de greu de configurat, deci ma las pagubas.
Partea de OCPP ma depaseste.

#10
megastorm

megastorm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 765
  • Înscris: 22.04.2013
nu vreau sa ma iau de voi, dar am ev cu baterie modesta si fac zilnic naveta.
pentru ce dzeu va trebuie incarcare de resedinta la zeci de kw?
un type 2 limitat la 3-4 kw e suficient pentru 90% din utilizatori.
pentru 100km, la un consum mediu de 15 kwh/100km, incarci in 4-5 ore. adica mult mai putin decat masina sta parcata. pentru orice altceva exista statii rapide pe dc!

btw am la panou "siguranta" de 32a, adica atr pe undeva pe la 6,6 kw, incarc masina noaptea.
am totul pe electric, inclusiv 3 ac (pompe de caldura), care merg alternativ
da, ma simt putin limitat, dar asta e situatia
consum lunar de pana la 1000kwh.

Edited by megastorm, 20 February 2023 - 23:24.


#11
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
"Momentan, putinii posesori de EV se descurca cum pot:
- prelungitor de la etajul X, pe balcon
- legarea la bransamentul comun, folosind un contor pasant (daca te ai bine cu Asociatia).
- bransament propriu, nou.
Pe viitor, solutiile de mai sus vor deveni nefezabile.
Bransamentul comun nu e gandit pentru asemenea consum, iar puterea disponibila pur si simplu NU e indeajuns pentru a trage atatea noi bransamente de putere."
Sursa:
https://forum.softpe.../#entry29771716

Colegul nostru incearca un raspuns la situatia viitoare cind EV vor deveni comune in care nu fiecare are racord de 32A...

#12
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012
entropia-n cazul oamenilor este cea mai mare :P
vor fi perioade cu încărcări puține, alternând cu perioade extrem de aglomerate
niciodată nu va fi MEDIA aritmetică! :(
nu se va pune problema managementului unui branșament, ci va fi un challenge să asiguri energia necesară sutelor de mii de branșamente care vor „suge” cu 20-50 kW
ansamblul, în acest moment, este înfiorător...
...
în mod normal, încă de acum ar trebui începute excavările pt pozarea milioanelor de kilometri de cablu cu secțiuni uriașe..., pt construirea sutelor de mii de posturi de transformare 100/10 și 10/0,4 în toate cartierele patriei...

View Postmegastorm, on 20 februarie 2023 - 23:22, said:

pentru ce dzeu va trebuie incarcare de resedinta la zeci de kw?

din același motiv pt care unora le ajunge salamul, iar altora le trebuie somon!
nimeni nu mai vrea uniformizare...

#13
Yhzx23

Yhzx23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,607
  • Înscris: 08.11.2022

View PostIon_Bumbu, on 20 februarie 2023 - 18:55, said:

Va fi un festival intreg mai ales la blocurile nou construite care au ATR de 2,5kW putere instalata/apartament.
Caruciorul meu de butelii la incarcarea acasa cu 220V pot sa setez  sa incarce in mod Low Mediu si High.

Pe Low se incarca bateria cam in 24 de ore(20%-80%) dar consuma 600W/H asa ca acolo o sa ramana setarea.

Pe Mediu si High nu am facut experiente ca sa vad ce si cum.

#14
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Despre ce carucior de butelii vorbim?

#15
Yhzx23

Yhzx23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,607
  • Înscris: 08.11.2022
Despre Mini Cooper S E

Am stabilit eu ca incarca cu 600w pe ora ca m-am uitat pe aplicatia masinii cati kilovati a incarcat si in cate ore si am facut socoteala.

Oricum cand incarc bateriile masinii nu folosesc masina de spalat rufe sau cuptorul electric.

Chiar daca nu incarc bateriile masinii nici masina de spalat rufe nu o folosesc in acelasi timp cu cuptorul electric cu toate ca blocul si instalatia electrica sunt noi.

#16
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012
nu era ideea că trecerea la EV să se facă fără distorsionări ale confortului?
păi dacă introduc tot felul de limitări în comportament, unde drakku mai avem confort? :o

(HEEEY, ce faci soție? lasă drakkului rufele alea, că ACUM se-ncarcă mașina!!! :( )

#17
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Nu exista schimbari, fara modificari de comportament.
Pentru mine e deja ceva normal sa cobor din masina si sa o pun la incarcat, seara.
Nici nu ma mai uit la SoC, se incarca 80%.
Daca stiu ca a doua zi e soare si sunt acasa, aman incarcarea si astept soarele.
Dupa cateva luni iti trece si range anxiety.


#18
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,114
  • Înscris: 17.01.2012
SoC-ul cui? al mașinii sau al bateriilor sistemului solar?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate