Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Diferenta intre DLSS si Anti-Aliasing(AA)

- - - - -
  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1
Calypsso

Calypsso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,933
  • Înscris: 21.04.2009
Am un ASUS Dual GeForce® RTX™ 3060 OC V2, 12GB GDDR6, 192-bit, si incet incet descopar placa in jocuri, ca altundeva nu am unde, si am observat o functie DLSS(Deep Learning Super Sampling) , am cautat despre ea informatii, am inteles ce face, dar ce nu inteleg, care este diferenta intre DLSS si AA(Anti-Aliasing)  care dintre aceste doua este mai buna pana la urma?

AA-ul vine cu pana la 8x mai bun, iar dlss are Perfomace,Ultra Perfomance, Blanaced si Quality, ceea ce cred ca primele 2 se tine cont de perfomana pc-ului adica se scade din calitate dar merge mai bine jocul respectiv, adica mai multe fps-uri iar quality se vede mai clar fps cica mai putine, eu asta inteleg,incerc sa-mi dau seama care este mai buna, ca eu nu vad nicio diferenta ca si calitate intrele cele doua.

Cand activez AA-ul, atunci se simte, este o diferenta intre ele de 20, chiar 30 fps uneori, dar la fel nu imi dau seama ca si diferenta intre cele doua.

Pana la urma cum este?

Edited by Calypsso, 31 May 2022 - 22:05.


#2
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,819
  • Înscris: 30.08.2006
AA - Cand pixelul se observa usor si obiectele au conturul in forma de scara, atunci a aparut antialisingul ca sa ofere obiecte cu contur natural.
DLSS - E un fel de upscaling inteligent fara sa ai consumul de resurse necesar pentru un 4K nativ. Castigi semnificativ fps-uri fara penalizari semnificative la aspectul vizual. Functie foarte buna cand rulezi un joc pe un Smart TV 4K la rezolutie FHD. In acest caz AA nu mai este necesar.

Edited by Leo2006, 31 May 2022 - 23:21.


#3
uNNNk

uNNNk

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 748
  • Înscris: 04.11.2014
Sa zicem ca ai un monitor 1080p. Cu un AA clasic (MSAA) anumite parti din ecran se vor randa la rezolutie mai mare, iar rezultatul final ti-l va afisa pe ecran in rezolutia monitorului.
Cu DLSS, scena se va randa la o rezolutie mai mica, dupa aceea se vor aplica anumite calcule, filtre, corectii (pentru calculele astea se folosesc nucleele RT separate de pe placile Nvidia) iar scena finala ti se va afisa in rezolutia monitorului. Practic se face un upscaling mai sofisticat.

Scopul DLSS-ului e sa iti mareasca fps-ul cu o reducere de calitate a imaginii cat mai mica. In general cam asa se si intampla, daca nu stai cu ochii lipiti de monitor nu vei observa in mare parte calitatea mai mica imaginii.
Scopul MSAA, SSAA si alte AA-uri clasice e sa mareasca calitatea imaginii, dar au un impact de la mare la extrem de mare asupra performantei.

Edited by uNNNk, 01 June 2022 - 12:16.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate