Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Analfabetismul functional, "noua realitate" a Romaniei
Last Updated: Nov 28 2023 03:08, Started by
tfmercedez
, May 13 2022 20:02
·
1
#271
Posted 20 May 2022 - 09:28
https://www.google.c...!7i16384!8i8192
Postez intrarea unei scoli cum sunt multe altele in tara. Si... I rest my case, cum zice americanul. |
#272
Posted 20 May 2022 - 09:43
Daca iti imaginezi ca poza aia reflecta in vreun fel nivelul de analfabetism functional al personajelor de acolo sau din alta parte, afla ca nu are nici o legatura. Pe vremea comunistilor era cam la fel in fata scolii, cu diferenta ca elevii erau in uniforma, ceea ce le dadea un aspect mai ingrijit, iar pentru fumat aveai de ales: bataia sau chemarea parintilor la scoala (ceea ce era mai rau ca bataia). Se fuma in draci si atunci, dar pe ascuns.
|
#273
Posted 20 May 2022 - 10:30
Ce zici, bre, acolo? Ma refer comparativ cu alte tari, de genul Finlandei. Referitor la analfabetismul nostru comparativ cu tari mai civilizate.
|
#274
Posted 20 May 2022 - 10:38
Cyanid3, on 20 mai 2022 - 09:28, said:
https://www.google.c...!7i16384!8i8192 Postez intrarea unei scoli cum sunt multe altele in tara. Si... I rest my case, cum zice americanul. PS: "Bre" e o adresare pe care nu o agreez, te rog sa nu o mai folosesti in dialogul cu mine. |
#275
Posted 20 May 2022 - 11:26
Dupa ca ca invatatorii sunt cum sunt...
De la Oana Moraru: "Nu e de trimis la şcoală dacă nu face 6 ani în septembrie şi nu a atins următoarele praguri: - are deja joc colaborativ şi tranzacţional: în grupul de copii, ştie să spună nu, să vină cu propuneri, să cedeze, să condiţioneze, să caute alternative, să se alieze, să se certe cu sens; are scenarii de joc cu alți 4-5 copii, stă în rol, acceptă schimbări de rol, refuzul celorlalţi fără să caute imediat ajutorul adultului; - a dezvoltat atenție voluntară; adică stă în sarcina de lucru încă puţin după ce s-a plictisit; are reflexul de a finaliza ce a început; se concentrează pentru 15 minute în şir, fără să tresară distras de orice stimul - pe cerințe de lucru care nu fac parte din "plăcerile" lui obişnuite; - poate aştepta, e tolerant la mici frustrări, suportă amânări, îl acceptă pe "nu" de cele mai multe ori, nu mai foloseşte plânsul furtunos pentru a obține ceva; îşi comunică spontan nevoile; - desenează folosind cel puțin 6 simboluri distincte pe hârtie; Restul se regleză din mers. Fără acestea de sus, începutul e greoi, cu amintiri neplăcute, care îl fac să creadă, din start, că şcoala e grea, asociabilă automat cu emoții negative. Mai stați un an dacă aveți şansa, pentru că ăştia doi ani de pandemie au făcut gaură în etapele evoluţiei copilului de grădi. Şi cam cum începi şcoala - cam aşa merg primii ani. La copii, începutul dă tonul pe termen lung. Nu contează că scrie deja, citeşte sau calculează. Dacă nu a trecut în stadiul descris mai sus, mintea nu face față la şcoală singură, fără partea de maturizare socio-emoţională." Oare ce credeți ca se intampla dacă un copil nepregătit întra la scoala? Cyanid3, on 20 mai 2022 - 09:28, said:
https://www.google.c...!7i16384!8i8192 Postez intrarea unei scoli cum sunt multe altele in tara. Si... I rest my case, cum zice americanul. Edited by catalina1, 20 May 2022 - 11:35. |
#276
Posted 20 May 2022 - 12:48
Va dau eu exemplu de analfabetism functional la astia cu pretentii de indivizi scoliti. Am intrebat pe cineva ce a terminat liceul de mate cu nota 10, ce formula folosesc pentru a calcula lungimea unui căprior la acoperis. Hbar n-avea. Tot eu l-am invatat,
Asta e cea mai nasoala forma de analfabetism functional... |
#277
Posted 20 May 2022 - 14:24
#278
Posted 20 May 2022 - 14:43
Nici eu n-am auzit de teorema capriorului la matematica.
|
#279
Posted 20 May 2022 - 15:06
#280
Posted 20 May 2022 - 15:58
catalina1, on 20 mai 2022 - 11:26, said:
Dupa ca ca invatatorii sunt cum sunt... De la Oana Moraru: "Nu e de trimis la şcoală dacă nu face 6 ani în septembrie şi nu a atins următoarele praguri: - are deja joc colaborativ şi tranzacţional: în grupul de copii, ştie să spună nu, să vină cu propuneri, să cedeze, să condiţioneze, să caute alternative, să se alieze, să se certe cu sens; are scenarii de joc cu alți 4-5 copii, stă în rol, acceptă schimbări de rol, refuzul celorlalţi fără să caute imediat ajutorul adultului; - a dezvoltat atenție voluntară; adică stă în sarcina de lucru încă puţin după ce s-a plictisit; are reflexul de a finaliza ce a început; se concentrează pentru 15 minute în şir, fără să tresară distras de orice stimul - pe cerințe de lucru care nu fac parte din "plăcerile" lui obişnuite; - poate aştepta, e tolerant la mici frustrări, suportă amânări, îl acceptă pe "nu" de cele mai multe ori, nu mai foloseşte plânsul furtunos pentru a obține ceva; îşi comunică spontan nevoile; - desenează folosind cel puțin 6 simboluri distincte pe hârtie; ................ |
|
#281
Posted 20 May 2022 - 17:01
catalina1, on 20 mai 2022 - 11:26, said:
Aia e o cauza? Un efect? O combinație? Nu prea înțeleg. In principal cauza, dar e un ciclu, oarecum. Indivizii aia aduc la scoala ceva intre om si animal uneori, copii cu stadii psihologice ratate, cu trasaturi asemanatoare celor crescuti de animale. Aplica tu invatamantul finlandez pe aia cat timp au fost crescuti 6 ani de cocalari infecti si apoi sunt educati mai mult de jumate din timp tot de acei cocalari infecti, nu de scoala. Si in invatamantul strain mult laudat, cand apar fenomene de genul, nu pot scoate nimic din ei, am vazut cu ochii mei cazuri fara numar, copii de imigranti. Si romanii nostri cand se intorc de la scolile din tarile laudate, se intorc tot cu nivelul la pamant, si ca educatie, si performanta scolara, Ma refer la aia cu probleme in familie, nu la elevi romani in general. Edited by Cyanid3, 20 May 2022 - 17:02. |
#282
Posted 20 May 2022 - 17:11
#283
Posted 20 May 2022 - 17:35
tytysor, on 20 mai 2022 - 15:58, said: pentru ca nu tocesc aiureli scrise in limbaj de lemn precum cele de mai sus, iau profesorii note mici la examene! Cyanid3, on 20 mai 2022 - 17:01, said: In principal cauza, dar e un ciclu, oarecum. Indivizii aia aduc la scoala ceva intre om si animal uneori, copii cu stadii psihologice ratate, cu trasaturi asemanatoare celor crescuti de animale. Aplica tu invatamantul finlandez pe aia cat timp au fost crescuti 6 ani de cocalari infecti si apoi sunt educati mai mult de jumate din timp tot de acei cocalari infecti, nu de scoala. Si in invatamantul strain mult laudat, cand apar fenomene de genul, nu pot scoate nimic din ei, am vazut cu ochii mei cazuri fara numar, copii de imigranti. Si romanii nostri cand se intorc de la scolile din tarile laudate, se intorc tot cu nivelul la pamant, si ca educatie, si performanta scolara, Ma refer la aia cu probleme in familie, nu la elevi romani in general. Cristi_E, on 20 mai 2022 - 17:11, said: Pai fix asta conduce la analfabetismul functional sau la tocilărie; lipsa unor notiuni elementare - nu stii ce-i ala caprior, nu-ti poti imagina un acoperis, nu intelegi sensul anumitor cuvinte sau expresii etc. |
#284
Posted 20 May 2022 - 17:55
Analfabetismul functional se manifesta foarte des atunci cand cititorul stie ce inseamna aproape toate cuvintele luate separat sau intelege chiar si propozitii intregi in izolare, dar rateaza semnificatia mesajului ce a fost transmis in intreg contextul sau. Neintelegerea unor cuvinte e doar o mica parte a problemei. Iar analfabetism functional nu se poate numi cand nu stii unele cuvinte mai rar folosite, mai ales din domenii tehnice, asta e o exagerare.
|
#285
Posted 20 May 2022 - 19:05
Cristi_E, on 20 mai 2022 - 17:11, said:
Pai fix asta conduce la analfabetismul functional sau la tocilărie; lipsa unor notiuni elementare - nu stii ce-i ala caprior, nu-ti poti imagina un acoperis, nu intelegi sensul anumitor cuvinte sau expresii etc. Există oameni care nu pot gândi mic. Absolventul cu zece despre care pomeneai s-ar putea să-ţi proiecteze câteva cabane spaţiale, calculându-ţi în 3 secunde lungimea unui marţianor sau venusianor, ăştia fiind căpriorii de pe-acolo. Sau să fi vândut deja nişte zgârie-lună cu apartamente etanşeizate care se pot desprinde de restul blocului şi coboară pe diferitele corpuri cosmice. El ştie ce şi cum. Şi, da, să-l plictisească teribil să-ţi dea un răspuns bănăluţ. Pentru asta există echipe de meşteri cu creionu' după ureche şi fierăstraiele-n cizme. Am întâlnit mulţi oameni cu mintea la grinzi şi termopane care-i desconsideră pe cei cu mintea între stele. |
|
#286
Posted 20 May 2022 - 20:14
catalina1, on 20 mai 2022 - 17:35, said: Doar ca nu. Căprior nu face parte din noțiunile elementare, wtf? Arata-mi desenul si iti calculez lungimea. Dar nu, nu știam exact ce e aia căprior pana acum câțiva ani. |
#287
Posted 20 May 2022 - 20:21
Dacă nu știi ce e aia caprior nu ai ce sa vizualizezi din enunt. Asta era ideea.
|
#288
Posted 20 May 2022 - 20:29
Da tu cati capriori ai pus, ba, in viata aia a ta de zi cu zi?! Condensatorii stii ce sunt? De-aia ai montat pe PCB-uri? Stii ce valori sa pui? Ca poate si asta face parte din viata de zi cu zi. Sa ne fereasca d-zeu...
Nu mai spun de formulele matematice si legatura lor cu analfabetismul... Edited by Cyanid3, 20 May 2022 - 20:29. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users