Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Renault ar putea lansa primele vehicule cu hidrogen în aceasta vara

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
Dintre producătorii europeni, Renault va fi primul care va lansa în circulație vehicule cu hidrogen.Probabil chiar în aceasta vara.
https://www.wall-str...easta-vara.html

Exemplul Renault ar putea fi urmat și de grupul Stelantis iar apoi de ceilalți producători auto germani și scandinavi.

#2
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,854
  • Înscris: 06.10.2008
Imi iau si eu 2.

#3
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,951
  • Înscris: 15.04.2019
Si cat e litrul de H?

#4
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,282
  • Înscris: 27.10.2007
se da metru cub.

#5
STARTREK1

STARTREK1

    căutător pe gugăl

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,186
  • Înscris: 27.06.2007

 strongsss, on 12 mai 2022 - 21:46, said:

se da metru cub.
il scoate din apa, e la litru!
Attached File  450_1000.jpg   20.16K   3 downloads
Posted Image Posted Image Posted Image

ps. important este sa renuntam la hidrocarburi (gaze&petrol) si se duce cu dependenta fata de Rusia si Orient

#6
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Din pacate acum 95 % din hidrogenul produs industrial se face tot din hidrocarburi...

#7
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,296
  • Înscris: 13.01.2011

 strongsss, on 12 mai 2022 - 21:46, said:

se da metru cub.

Metru ster  :D

#8
STARTREK1

STARTREK1

    căutător pe gugăl

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,186
  • Înscris: 27.06.2007

 loock, on 12 mai 2022 - 22:55, said:

Din pacate acum 95 % din hidrogenul produs industrial se face tot din hidrocarburi...
important este dezvoltarea tehnologiei, în viitor poate se va ajunge la extragerea și din alte surse

 crisstonne, on 12 mai 2022 - 23:13, said:

Metru ster  Posted Image
tot ce se poatePosted Image!
dacă scoți oxigenul rămân goluri  Posted Image

Edited by STARTREK1, 12 May 2022 - 23:40.


#9
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,956
  • Înscris: 24.04.2013

 strongsss, on 12 mai 2022 - 21:46, said:

se da metru cub.
Incorect! Se contorizeaza la metru cub dar se factureaza la kWh in functie de Puterea Calorica Specifica aleasa de vanzator. Ca doar sunt gaze Posted Image.

Acu’ serios:
(i) Hidrogenul nu e disponibil (pe Terra) ca atare si trebuie produs din altceva. Ceea ce consuma alte tipuri de energie si alte resurse. Din pacate nu reprezinta o modalitate de producere a energiei ci doar de stocare a ei (cu pierderile inevitabile).
(ii) Masinile pe GPL nu au acces in parcarile inchise, cum sunt cele subterane. Cele cu hidrogen nici atat. In orasele aglomerate tocmai acest tip de parcari sunt adevarata solutie. Amestecul de aer + hidrogen devine exploziv la concentratii de hidrogen cu mult mai mici decat in cazul aer + hidrocarburi, iar hidrogenul e cu mult mai greu de tinut intr-un recipient din cauza moleculei foarte mici care trece prin structura metalelor. Deci e periculos si sa o tii acasa in garaj (inchis).

#10
mihai93

mihai93

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,412
  • Înscris: 10.05.2007
E doar un concept, nu e fezabil. Hidrogenul nu il poti face singur, ai nevoie de tehnologie , bani in comparatie, Curentul pentru o masina electrica il poti face acasa cu o turbina eoliana sau panouri FV.

#11
arsmundis

arsmundis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.02.2018

 sags, on 13 mai 2022 - 06:10, said:

Acu’ serios:
(i) Hidrogenul nu e disponibil (pe Terra) ca atare si trebuie produs din altceva. Ceea ce consuma alte tipuri de energie si alte resurse. Din pacate nu reprezinta o modalitate de producere a energiei ci doar de stocare a ei (cu pierderile inevitabile).
(ii) Masinile pe GPL nu au acces in parcarile inchise, cum sunt cele subterane. Cele cu hidrogen nici atat. In orasele aglomerate tocmai acest tip de parcari sunt adevarata solutie. Amestecul de aer + hidrogen devine exploziv la concentratii de hidrogen cu mult mai mici decat in cazul aer + hidrocarburi, iar hidrogenul e cu mult mai greu de tinut intr-un recipient din cauza moleculei foarte mici care trece prin structura metalelor. Deci e periculos si sa o tii acasa in garaj (inchis).
Nu țin minte să fi fost întrebat în vreo parcare subterană dacă mașina mea consumă gpl sau altceva. Pe de altă parte dacă molecula de hidrogen trece prin structura metalică a rezervorului trece lejer și prin pereții garajului meu chiar dacă e închis, doar nu am bunker atomic. Iar parcările subterane nu sunt chiar închise. Că au barieră e altceva, nu cred că stă molecula de hidrogen cuminte  la rând  până ridică ăia bariera.

#12
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 arsmundis, on 13 mai 2022 - 06:23, said:

dacă molecula de hidrogen trece prin structura metalică a rezervorului trece lejer și prin pereții garajului meu chiar dacă e închis
Problema este ca in drum spre perete se intalneste cu scanteia de la intrerupatorul de la care tocmai ai aprins becul ... si nu mai ajunge la perete.

La subiect, va recomand filmul de mai jos.
Pentru autoturisme, hidrogenul nu are nici un sens. Este foarte ineficient.
Momentan, hidrogenul este promovat prin lobby de catre industria combustibililor fosili (cateva informatii la minutul 7:00)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/AGTjKJHu99c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#13
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,956
  • Înscris: 24.04.2013

 arsmundis, on 13 mai 2022 - 06:23, said:

Nu țin minte să fi fost întrebat în vreo parcare subterană dacă mașina mea consumă gpl sau altceva. …
Uite aici <https://www.google.c...!7i16384!8i8192> si aici <https://www.google.c...!7i16384!8i8192> (se vede, greu, un ‘LPG’ pe panourile cu multe interdictii, sub indicatorul pe fond albastru) te ‘intreaba’; de fapt nu te intreaba ci iti interzice din capu’ locului. In primul caz nici macar nu e subteran, ci suprateran dar intr-un spatiu inchis. Principiul este valabil pentru orice parcare inchisa.

Iar molecula aceea mica pana sa treaca prin peretii garajului formeza impreuna cu aerul din interior un mix foarte exploziv.

#14
bogwol

bogwol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,514
  • Înscris: 26.04.2005

 arsmundis, on 13 mai 2022 - 06:23, said:

Nu țin minte să fi fost întrebat în vreo parcare subterană dacă mașina mea consumă gpl sau altceva.
nu te-ai uitat cu atentie pe indicatoarele de la intrarea in respectivele parcari; sunt indicatoare care arata ca masinile cu GPL sunt interzise in spatiile inchise

#15
Aldulescu

Aldulescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,794
  • Înscris: 04.01.2018

 mihai93, on 13 mai 2022 - 06:22, said:

E doar un concept, nu e fezabil. Hidrogenul nu il poti face singur, ai nevoie de tehnologie , bani in comparatie, Curentul pentru o masina electrica il poti face acasa cu o turbina eoliana sau panouri FV.

Si hidrogenul il poti face acasa, este foarte simplu de sintetizat din acid(clorhidric sau sulfuric) si un metal(zinc, cupru, aluminiu, etc.).
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ung-xKZaeQA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#16
arsmundis

arsmundis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.02.2018

 sags, on 13 mai 2022 - 07:02, said:

Uite aici <https://www.google.c...!7i16384!8i8192> si aici <https://www.google.c...!7i16384!8i8192> (se vede, greu, un ‘LPG’ pe panourile cu multe interdictii, sub indicatorul pe fond albastru) te ‘intreaba’; de fapt nu te intreaba ci iti interzice din capu’ locului. In primul caz nici macar nu e subteran, ci suprateran dar intr-un spatiu inchis. Principiul este valabil pentru orice parcare inchisa.

Iar molecula aceea mica pana sa treaca prin peretii garajului formeza impreuna cu aerul din interior un mix foarte exploziv.
Nu dramatizați. Să nu uităm că hidrogenul este cel mai ușor gaz iar în atmosferă se găsește într-o proporție de 0,55 ppm. La presiune normală se aprinde în aer la o concentrație începând cu 4%, cu condiția să existe flacără deschisă iar explozia în atmosferă normală se produce de la o concentrație de 18% în sus, pentru autoaprindere fiind necesară o temperatură de 560 de grade. De la 0,55 părți pe milion până la 4% e un drum foarte lung.  Scânteia de care vorbea colegul mai sus nu se produce atât de simplu iar datorită faptului că hidrogenul este atât de ușor se disipează foarte repede. Chiar și în garajele subterane ventilația corectă împiedică acumularea lui într-o astfel de concentrație .

 kolfleading, on 13 mai 2022 - 06:45, said:


Pentru autoturisme, hidrogenul nu are nici un sens. Este foarte ineficient.

Bine că sînt eficiente bateriile mașinilor electrice. Cu care mergi multe sute de kilometri cu condiția să nu fie prea rece că scade autonomia, să nu folosești excesiv climatizarea dacă e cald și încălzirea dacă e rece afară. Și dacă se poate nici să nu asculți muzică sau știri că și sistemul audio consumă. Electricele nu tot industria combustibililor fosili le promovează?

#17
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006
Pericolul autovehiculelor alimentate cu hidrogen este ca si cu drobul de sare. Tehnologia permite scaderea riscurilor. La fel s-a spus si despre combustibilii fosili sau despre GPL, ca sunt inflamabili, bombe pe roti. Despre masinile electrice, aceeasi problema: daca au luat foc, le stingi cu rabdare, asta dupa ce cade cladirea pe ele (daca sunt parcate in subteran) si au acces in parcarile subterane, asa ca asta nu ar fi un impediment pentru hidrogen. Probleme sunt altele, principalul incovenient fiind reteaua de alimentare.

#18
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 arsmundis, on 17 mai 2022 - 06:58, said:

Bine că sînt eficiente bateriile mașinilor electrice.
Sunt.
Stii care-i ironia?
Daca arzi combustibili fosili in termocentrale, produci electricitate, o incarci in baterii si propulsezi masina, obtii o eficienta totala mai mare decat daca rafinezi acei combustibili fosili, transporti pana la benzinarie, bagi in motoare cu pistoane si propulsezi masina.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate