Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Criza semiconductorilor
#19
Posted 18 January 2022 - 16:35
maccip, on 18 ianuarie 2022 - 16:15, said:
Pentru "chipuri generice" nu e nicio criza, nimic. In aspiratoare e un variator cu triac, se gaseste pe tote drumurile. E imposibil sa te impiedici pe strada, sa cazi, fara sa se agate un triac de pantaloni. ............. |
#20
Posted 18 January 2022 - 16:38
Citisem un articol cum ca Samsung ?!?!? doreste sa deschida o fabrica de chipuri in Europa.
11. Februar 2021, 06:00 MEZUpdated on11. Februar 2021, 13:31 MEZ The European Union is considering building an advanced semiconductor factory in Europe in an attempt to avoid relying on the U.S. and Asia for technology at the heart of some of its major industries. |
#21
Posted 18 January 2022 - 16:38
bobitad, on 18 ianuarie 2022 - 16:33, said:
voi sunteti belea si nu vedeti ce scriu. uite aici vanzarile bmw la jumatate de an: https://www.best-sel...ers-and-brands/ bmw a avut +31% fata de 2020. cum am mai zis 2020 a fost un an slab, majoritatea avand intre 20-30% scadere fata de 2019, care e considerat un an normal. uite si 2020 comparativ cu 2019, bmw a fost la -19,2. https://www.best-sel...ers-and-brands/ daca se publica rezultatete pe 2021 totale, probabil o sa fie mai jos, ajungem cam ca 2019. ca in q3 a fost doar la 11.4 mai mult ca 2020. cat despre faptul ca se asteapta, se asteapta fiindca poate se vrea sa se astepte, nu ca e cererea mare. Eu ti-am dat articolul de unde se vede ca BMW a vandut 2,2 milioane de masini in 2021, record absolut de vanzari. In articolul tau BMW are doar 375.000, deci ma indoiesc ca e credibil. Uite daca vrei si in engleza: https://auto.hindust... the automaker. |
#22
Posted 18 January 2022 - 16:41
atupi, on 18 ianuarie 2022 - 16:29, said:
Ca electronist ma uitam zilele trecute pe la marii distribuitori de semiconductori banali (tranzistori, mici stabilizatoare de tensiune) si au termene de livrare de 6luni-1 an, componente care pe vremuri existau permanent pe stoc. Nu am explicatii doar spun ce observ. Ce bine ca n-am lipsuri in inventaru' personal! Din cate inteleg doar piata semiconductorilor ii afectata, sunt probleme de stoc si la componentele pasive? |
#23
Posted 18 January 2022 - 16:45
giuliani, on 18 ianuarie 2022 - 16:38, said:
Eu ti-am dat articolul de unde se vede ca BMW a vandut 2,2 milioane de masini in 2021, record absolut de vanzari. In articolul tau BMW are doar 375.000, deci ma indoiesc ca e credibil. Uite daca vrei si in engleza: https://auto.hindust... the automaker. The BMW brand ended 2021 with global sales up 9.1 percent to 2,213,795 vehicles compared to 2,028,659 in 2020 and the previous record 2,168,516 cars sold in 2019. deci da au crescut global cu 9%. Edited by bobitad, 18 January 2022 - 16:47. |
#24
Posted 18 January 2022 - 16:48
Sunt probleme de stoc la toate.
Semiconductorii sunt mai afectati ptr ca e cererea de chipuri prea mare. Ceilalti sunt afectati din cauza de lispa materii prime + probleme de transport/aprovizionare - nu sunt containere si preturile inchirierii containerelor au crescut enorm - aproape de 20 de ori fata de 2019. La Semiconductori cele mai afectate sunt componentele ieftine. Producatorii prefera sa fabrice componentele mai scumpe in detrimentul celor ieftine. Nici Raspberry Pi nu mai gasesti... |
#25
Posted 18 January 2022 - 16:50
Avand in vedere ca unii producatori chinezi sunt sub sanctiuni americane..,era de aspteptat sa se intample asta.
Edited by elef, 18 January 2022 - 16:52. |
#26
Posted 18 January 2022 - 16:54
pai criza e si ca urmare a faptului ca prea multe companii si-au mutat productia in china. In europa nu prea mai sunt producatori de semiconductori cred ca doar ST mai produce. Industria auto nu are nevoie de chipuri de astea noi pe 6nm sau mai jos (in afara de faptul ca acum vor sa monteze pe masinile europene toate cacaturile cu inteligenta artificiala). Din acuza certurilor cu china treaba merge rau evident. Greseala s-a facut cand au mutat productia in china. Nu prea vad cat au castigat din asta ca oricum fabricile alea au putini lucratori si aia foarte calificati restul sunt roboti. Singurul lucru castigat a fost ca i-au instruit pe chinezi in fabricarea semiconductorilor si au umplut piata de fake-uri.
|
#27
Posted 18 January 2022 - 16:56
eiffel, on 18 ianuarie 2022 - 16:48, said:
Sunt probleme de stoc la toate. Semiconductorii sunt mai afectati ptr ca e cererea de chipuri prea mare. Ceilalti sunt afectati din cauza de lispa materii prime + probleme de transport/aprovizionare - nu sunt containere si preturile inchirierii containerelor au crescut enorm - aproape de 20 de ori fata de 2019. La Semiconductori cele mai afectate sunt componentele ieftine. Producatorii prefera sa fabrice componentele mai scumpe in detrimentul celor ieftine. Nici Raspberry Pi nu mai gasesti... |
#28
Posted 18 January 2022 - 16:58
Bursul, on 18 ianuarie 2022 - 16:00, said:
Vânzările de mașini au înregistrat în luna decembrie în Europa a șasea lună de scădere consecutivă Cu ocazia asta oamenii isi pot da seama ca se poate si fara o masina noua la 4-5 ani, ca aia "veche" mai merge si ca se poate repara. Cu telefoanele aceeasi poveste. Plm, ati ajuns sa va luati un telefon nou la fiecare 1-2 ani. Edited by Friskey, 18 January 2022 - 17:01. |
|
#29
Posted 18 January 2022 - 16:59
#30
Posted 18 January 2022 - 17:04
cumparator, on 18 ianuarie 2022 - 16:15, said: Exista finantare prin PNRR, sa speram ca o sa fie in stare sa implementeze proiectul. Da, normal ca am fi in stare. Am platit avansul pentru o masina in august si inca o astept. Nici in februarie n-are cum sa vina. Probabil o să îți vină prin vară, noile termene spun că o mașină este gata în 8-12 luni. |
#31
Posted 18 January 2022 - 17:06
Bursul, on 18 ianuarie 2022 - 16:00, said:
Nu neaparat firme romanesti, dar sa invitam marile companii sa investeasca in Romania. Cat credeti ca va dura criza asta? Daca tot vin, sa nu faca doua drumuri, ne fac si niste autostrazi,ceva? e spre binele lor, sa nu stea 7 ore in trafic Bucuresti Brasov Edited by marius.bunu, 18 January 2022 - 17:06. |
#32
Posted 18 January 2022 - 17:18
aris86, on 18 ianuarie 2022 - 17:04, said:
Probabil o să îți vină prin vară, noile termene spun că o mașină este gata în 8-12 luni. Sper sa vina in februarie, e din stocul comandat de importatorul din Romania, probabil acum un an. Nu e vreo comanda speciala, la mine e suficient daca masina are volan si 4 roti. Am intrebat in multe parti si asta era situatia peste tot, sau mai rau. Nu cred ca se rezolva prea usor criza asta, nu e numai de chipuri ci si de alte materii prime, de subansambluri, mare criza e si in transport. Nici nu vreau sa ma gandesc ce ar fi fost daca chinezii nu ar fi tinut in frau cazurile de covid atat de strict. Edited by cumparator, 18 January 2022 - 17:21. |
#33
Posted 18 January 2022 - 17:20
bobitad, on 18 ianuarie 2022 - 16:14, said:
cat despre masini, eu cred ca mai si mascheaza din faptul ca nu mai exista cerere asa mare D-aia oamenii asteapta 6-12 luni dupa o masina, ca nu mai e cerere? Daca iti spunea un dealer in 2019 ca-ti livreaza masina la 10 luni te gandeai ca-ti face cineva vreun prank si esti la camera ascunsa. In 2019 erau pline parcurile de masini noi pe stock. Puneai banu jos si ridicai masina pe loc practic. Chiar si la Dacia se asteapta 6-10 luni. La cererea care este pe noile modele puteau vinde cel putin dublu. Si tu crezi ca le convine mai mult scumpirea de 2-3 sute de euroi la o masina decat sa mai fi vandut vrea 100 de mii de masini in plus anual? Plus ca trimit in somaj tehnic oameni si alte pierderi pe partea de imagine, marketing, logistica etc. Iar pe partea cu investitiile, acestea se fac direct proportinal cu nivelul de trai si de consum al tarilor si in nici un caz aberatiile alea spuse de 30 de ani cu mana de lucru ieftina. Cele mai mari investii se fac in SUA, Japonia iar in Europa se fac in Germania, Franta, UK. (binenteles China este o exceptie pentru ca acolo au fost niste conditii diferite si exceptionale) De exemplu Tesla a ales sa construiasca o fabrica exact in Germania unde mana de lucru e printre cele mai scumpe din lume si conditiile impuse sunt cele mai aspre si complicate. Credeti ca aia de la Tesla n-au auzit de Romania, sau orice alta tara est europeana? Edited by danaciu, 18 January 2022 - 17:23. |
|
#34
Posted 18 January 2022 - 17:33
Bursul, on 18 ianuarie 2022 - 16:00, said: Cat credeti ca va dura criza asta? Bursul, on 18 ianuarie 2022 - 16:38, said:
Citisem un articol cum ca Samsung ?!?!? doreste sa deschida o fabrica de chipuri in Europa. 11. Februar 2021, 06:00 MEZUpdated on11. Februar 2021, 13:31 MEZ The European Union is considering building an advanced semiconductor factory in Europe in an attempt to avoid relying on the U.S. and Asia for technology at the heart of some of its major industries. sperante 2030 P.S. Masinile, telefoanele, componentele de calculatoare nu sunt "consumabile" dar industria asa le trateaza, sa le schimbi cu fiecare "noua lansare" |
#35
Posted 18 January 2022 - 17:44
#36
Posted 18 January 2022 - 18:09
Depinde ce vrei sa faci in ea. Stiti ca am avut in trecut.
Ideea e ca finantarea sa vina de la UE, nu din bugetul RO. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users