Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
BENZINA E10
Last Updated: Jan 02 2022 17:45, Started by
Shcherbina
, Dec 27 2021 15:43
·
0
#19
Posted 27 December 2021 - 17:52
Shcherbina, on 27 decembrie 2021 - 17:43, said:
vezi ca ai uitat sa vb de masinile vechi (care exista). masini de peste 20 25 de ani. sa inteleg ca in mentalitatea ta fascista oamenii astia nu mai au dreptul sa si conduca troacele? dar cine esti tu sau cine e statul sa ii oblige sa isi schimbe masina? poate la unii le place o masina veche... poate altii nu si permit... faci parte din grupul elitei capitaliste care vrea uciderea in masa a celor saraci? sau cum? Nu-i obliga nimeni pe aia cu masini vechi sa si le schimbe. Doar ii forteaza. Dar de obligat nu se pune (inca) problema. |
#20
Posted 27 December 2021 - 18:13
Nu va contrazic dar de vreo 35 ani se foloseste benzina fara Pb, inclusiv cu etanol. Posibil ca la inceput cea de 95 care era considerata super in 1990 sa fi avut benzen ca aditiv pentru cresterea CO si un procent mai mic de etanol. Iar cea de 91 sa fi avut aditiv, de orice fel, putin sau deloc. Ca fapt divers GPL are 89 CO si merg perfect motoarele pe benzina cu el.
Ca are putere calorica mai mica E10 vs benzina pura nu contest. Si ca teoretic creste consumul, iarasi perfect posibil. Nu contest asta. Dar ca un motor vechi NU FUNCTIONEAZA cu E10 e cale lunga. Am inteles ca exista aditivi tip Pb pentru masini istorice care se pot cumpara separat si adauga in rezervor. Dar pentru 95% din parcul auto care are ECU si injectie multipunct azi nu e un dezavantaj major. Similar si motorina astazi e E7, adica 7% ulei vegetal esterificat. murdar, on 27 decembrie 2021 - 17:52, said:
Nu-i obliga nimeni pe aia cu masini vechi sa si le schimbe. Doar ii forteaza. Dar de obligat nu se pune (inca) problema. Sunt tari care au avut parc mare de motoare 2 timpi care au incercat masuri de limitare. Nu a fost nevoie, timpul a rezolvat totul. Sub 5% si folosite de 20 de ori pe an nu mai conteaza. |
#21
Posted 27 December 2021 - 18:14
Quote E10 petrol’s higher bioethanol content is corrosive to rubber parts, gaskets, seals, metals and plastics, which causes engine damage, so it could dislodge deposits in older engines and fuel systems, causing blockages. It should only be used with expert advice, which means pretty much never. https://www.autocar....affect-your-car Edited by murdar, 27 December 2021 - 18:15. |
#22
Posted 27 December 2021 - 18:19
Mituri... merge la fel de bine si pe motoare tce / tsi mai noi, si pe multipunct din 2002 / 2007, pe incercate.
|
#23
Posted 27 December 2021 - 18:21
Both E5 and E10 are unleaded petrol but E10 contains a higher proportion of bio-ethanol - up to 10% compared with a maximum of 5% in E5. This higher bio-ethanol content - obtained from renewable sources - helps to reduce the CO2 emissions from vehicles but slightly reduces their fuel efficiency.
https://www.national...me-tank-3402244 https://www.thesun.c...-e10-e5-petrol/ However, the DfT says that a car’s average fuel consumption will worsen by around 1.6 per cent as a result of moving from E5 to E10 petrol, meaning drivers will end up paying more to run their car. Drivers who cannot use the new fuel will also be expected to pay more. E5 will only be available as the more expensive, higher-octane super unleaded. all cars manufactured after 2011 are compatible with E10, and most vehicles manufactures since the late 1990s have also been approved for use. The following vehicles may not be compatible with E10 petrol: classic, cherished and older vehicles some specific models, particularly those from the early 2000s some mopeds, particularly those with an engine size of 50cc or under Edited by SpeedDemon, 27 December 2021 - 18:22. |
#24
Posted 27 December 2021 - 18:24
horhescu, on 27 decembrie 2021 - 18:19, said:
Mituri... merge la fel de bine si pe motoare tce / tsi mai noi, si pe multipunct din 2002 / 2007, pe incercate. Pai si tu poti sa bei doua sticle de whiskey pe saptamana timp de 5 ani. Pe incercate. Intrebarea e cu ce costuri (repercusiuni) pentru ficat si sistemul nervos? Edited by murdar, 27 December 2021 - 18:26. |
#25
Posted 27 December 2021 - 18:25
jadcomp, on 27 decembrie 2021 - 18:13, said:
Nu va contrazic dar de vreo 35 ani se foloseste benzina fara Pb, inclusiv cu etanol. Posibil ca la inceput cea de 95 care era considerata super in 1990 sa fi avut benzen ca aditiv pentru cresterea CO si un procent mai mic de etanol. In anii 90 exista doar benzina auto de 98, 90 si 75, fara nici o urma de alchool, cele de 98 si de 90 erau etilate, adaos de tetraetil de Pb. La noi benzina fara Pb a aparut in jurul anului 2003-2005 pe scara larga, pina atunci era benzina etilata fara alchool, ma rog aia de 100 de la Mol era cu alchool si o consuma intr-o veselie Suzuki Edited by Ion_Bumbu, 27 December 2021 - 18:30. |
#26
Posted 27 December 2021 - 18:30
murdar, on 27 decembrie 2021 - 18:24, said:
Pai si tu poti sa bei doua sticle de whiskey pe saptamana timp de 5 ani. Pe incercate. Intrebarea e cu ce costuri (repercusiuni) pentru ficat si sistemul nervos? Nu bag doua sticle de whiskey pe saptamana timp de 5 ani pe incercate, dar bag de mai multi ani decat 5 benzina E10 in motoarele respective si nu au patit nimic. |
#27
Posted 27 December 2021 - 18:44
#29
Posted 27 December 2021 - 19:28
Shcherbina, on 27 decembrie 2021 - 17:12, said:
calculatorul de masina pur si simplu baga mai mult petrol per ciclu de combustie horhescu, on 27 decembrie 2021 - 18:19, said:
Mituri... merge la fel de bine si pe motoare tce / tsi mai noi, si pe multipunct din 2002 / 2007, pe incercate. |
#30
Posted 27 December 2021 - 19:29
#31
Posted 27 December 2021 - 19:32
Eu alimentez aproape doar cu E10, cu cateva exceptii. Masina e luata de noua, si in decembrei a facut 2 ani. Insa scrie in cartea ei ca se poate folosi E10.
Singura data cand am observat o problema dupa ce am alimentat cu E10 a fost in Romania. Intradevar, masina tragea mai putin. Dupa ce am realimentat din nou in Austria/Germania problema a disparut. |
#32
Posted 27 December 2021 - 19:33
#33
Posted 27 December 2021 - 19:46
DA!
Si buteliile difera intre cele de Aragaz si Propan, primele au presiunea maxima de 15Bari cele de propan de 30Bari, de aia exista si reticenta celor de la staitii in a incarca LPG in butelii de Aragaz. |
|
#34
Posted 27 December 2021 - 20:00
Reticenta este de la faptul ca ... n-au voie. Alea de aragaz sunt certificate numai pentru butan.
Informativ, la toate testele de spargere la care am participat la cei 2 producatori de butelii de aragaz din tara (IMUT Moreni si Aromet - Buzau), buteliile incepeau sa se deformeze cam pe la 50 de bari si se crapau pe la 90. |
#35
Posted 27 December 2021 - 20:22
yo9hrb, on 27 decembrie 2021 - 20:00, said:
Reticenta este de la faptul ca ... n-au voie. Alea de aragaz sunt certificate numai pentru butan. Informativ, la toate testele de spargere la care am participat la cei 2 producatori de butelii de aragaz din tara (IMUT Moreni si Aromet - Buzau), buteliile incepeau sa se deformeze cam pe la 50 de bari si se crapau pe la 90. yo9hrb, on 27 decembrie 2021 - 19:33, said:
89 are butanul, adica ala din butelia de aragaz, care la temperaturi mai mici de 10 grade nu vaporizeaza. GPL-ul contine si mult propan, ala are vreo 97. |
#36
Posted 27 December 2021 - 20:30
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users