Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

BENZINA E10

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#19
murdar

murdar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,862
  • Înscris: 24.05.2020

View PostShcherbina, on 27 decembrie 2021 - 17:43, said:

vezi ca ai uitat sa vb de masinile vechi (care exista). masini de peste 20 25 de ani. sa inteleg ca in mentalitatea ta fascista oamenii astia nu mai au dreptul sa si conduca troacele?

dar cine esti tu sau cine e statul sa ii oblige sa isi schimbe masina? poate la unii le place o masina veche... poate altii nu si permit... faci parte din grupul elitei capitaliste care vrea uciderea in masa a celor saraci? sau cum?

Nu-i obliga nimeni pe aia cu masini vechi sa si le schimbe. Doar ii forteaza. Dar de obligat nu se pune (inca) problema.

#20
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006
Nu va contrazic dar de vreo 35 ani se foloseste benzina fara Pb, inclusiv cu etanol. Posibil ca la inceput cea de 95 care era considerata super in 1990 sa fi avut benzen ca aditiv pentru cresterea CO si un procent mai mic de etanol. Iar cea de 91 sa fi avut aditiv, de orice fel, putin sau deloc. Ca fapt divers GPL are 89 CO si merg perfect motoarele pe benzina cu el.
Ca are putere calorica mai mica E10 vs benzina pura nu contest. Si ca teoretic creste consumul, iarasi perfect posibil. Nu contest asta. Dar ca un motor vechi NU FUNCTIONEAZA cu E10 e cale lunga. Am inteles ca exista aditivi tip Pb pentru masini istorice care se pot cumpara separat si adauga in rezervor.
Dar pentru 95% din parcul auto care are ECU si injectie multipunct azi nu e un dezavantaj major.
Similar si motorina astazi e E7, adica 7% ulei vegetal esterificat.

View Postmurdar, on 27 decembrie 2021 - 17:52, said:

Nu-i obliga nimeni pe aia cu masini vechi sa si le schimbe. Doar ii forteaza. Dar de obligat nu se pune (inca) problema.
Sunt cateva procente iar la km parcursi probabil inca si mai putin. Alea sunt deja masini de fite, folosite ocazional. Care au probleme de poluare mai grave decat benzina E10. Cam tot ce are ECU si injectie multipunct merge perfect cu E10. Cred ca si clasica 1310 cu carburator ar merge. Consuma mai mult? Nu mai atinge puterea maxima? Asta e situatia.
Sunt tari care au avut parc mare de motoare 2 timpi care au incercat masuri de limitare. Nu a fost nevoie, timpul a rezolvat totul. Sub 5% si folosite de 20 de ori pe an nu mai conteaza.

#21
murdar

murdar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,862
  • Înscris: 24.05.2020

Quote

E10 petrol’s higher bioethanol content is corrosive to rubber parts, gaskets, seals, metals and plastics, which causes engine damage, so it could dislodge deposits in older engines and fuel systems, causing blockages. It should only be used with expert advice, which means pretty much never.

https://www.autocar....affect-your-car

Edited by murdar, 27 December 2021 - 18:15.


#22
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018
Mituri... merge la fel de bine si pe motoare tce / tsi mai noi, si pe multipunct din 2002 / 2007, pe incercate.

#23
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Both E5 and E10 are unleaded petrol but E10 contains a higher proportion of bio-ethanol - up to 10% compared with a maximum of 5% in E5. This higher bio-ethanol content - obtained from renewable sources - helps to reduce the CO2 emissions from vehicles but slightly reduces their fuel efficiency.
https://www.national...me-tank-3402244

https://www.thesun.c...-e10-e5-petrol/
However, the DfT says that a car’s average fuel consumption will worsen by around 1.6 per cent as a result of moving from E5 to E10 petrol, meaning drivers will end up paying more to run their car.
Drivers who cannot use the new fuel will also be expected to pay more.
E5 will only be available as the more expensive, higher-octane super unleaded.

all cars manufactured after 2011 are compatible with E10, and most vehicles manufactures since the late 1990s have also been approved for use.
The following vehicles may not be compatible with E10 petrol:
classic, cherished and older vehicles
some specific models, particularly those from the early 2000s
some mopeds, particularly those with an engine size of 50cc or under

Edited by SpeedDemon, 27 December 2021 - 18:22.


#24
murdar

murdar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,862
  • Înscris: 24.05.2020

View Posthorhescu, on 27 decembrie 2021 - 18:19, said:

Mituri... merge la fel de bine si pe motoare tce / tsi mai noi, si pe multipunct din 2002 / 2007, pe incercate.


Pai si tu poti sa bei doua sticle de whiskey pe saptamana timp de 5 ani. Pe incercate.

Intrebarea e cu ce costuri (repercusiuni) pentru ficat si sistemul nervos?

Edited by murdar, 27 December 2021 - 18:26.


#25
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010

View Postjadcomp, on 27 decembrie 2021 - 18:13, said:

Nu va contrazic dar de vreo 35 ani se foloseste benzina fara Pb, inclusiv cu etanol. Posibil ca la inceput cea de 95 care era considerata super in 1990 sa fi avut benzen ca aditiv pentru cresterea CO si un procent mai mic de etanol.

In anii 90 exista doar benzina auto de 98, 90 si 75, fara nici o urma de alchool, cele de 98 si de 90 erau etilate, adaos de tetraetil de Pb.
La noi benzina fara Pb a aparut in jurul anului 2003-2005 pe scara larga, pina atunci era benzina etilata fara alchool, ma rog aia de 100 de la Mol era cu alchool si o consuma intr-o veselie Suzuki

Edited by Ion_Bumbu, 27 December 2021 - 18:30.


#26
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018

View Postmurdar, on 27 decembrie 2021 - 18:24, said:

Pai si tu poti sa bei doua sticle de whiskey pe saptamana timp de 5 ani. Pe incercate.

Intrebarea e cu ce costuri (repercusiuni) pentru ficat si sistemul nervos?

Nu bag doua sticle de whiskey pe saptamana timp de 5 ani pe incercate, dar bag de mai multi ani decat 5 benzina E10 in motoarele respective si nu au patit nimic.

#27
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostShcherbina, on 27 decembrie 2021 - 17:43, said:


e10 e introdus anul asta.
Poate la tine pe insulă.
În Europa E10 e pe piață de peste 10 ani.

#28
adrianitza

adrianitza

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 205
  • Înscris: 11.04.2015
de cand a aparut am folosit benzina fara pb la Dacia 1310 non euro.Nu avea nici cea mai mica problema. Reglat avansul si aia a fost tot :)

#29
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,210
  • Înscris: 26.06.2009

View PostShcherbina, on 27 decembrie 2021 - 17:12, said:

calculatorul de masina pur si simplu baga mai mult petrol per ciclu de combustie
...masina ta functioneaza cu petrol? (lampant? :-)

View Posthorhescu, on 27 decembrie 2021 - 18:19, said:

Mituri... merge la fel de bine si pe motoare tce / tsi mai noi, si pe multipunct din 2002 / 2007, pe incercate.
Exact! Eventual pe motoarele din anii 90' sa fie probleme. In rest nu sesizezi nici o diferenta (eventual o foarte mica crestere de consum, aprox. 3-5%. Dar acelasi procentaj poate sa apara si de la anvelopele prea mult/prea putin umflate. Dar nu vezi postari si isterie in masa pentru ca a crescut consumul de la anvelopele prost dozate :-)

#30
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostXman_ghio, on 27 decembrie 2021 - 19:25, said:

...masina ta functioneaza cu petrol? (lampant? :-)
Sindromul Răducioiu e de vină!  Posted Image

#31
kyrre

kyrre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,960
  • Înscris: 27.05.2010
Eu alimentez aproape doar cu E10, cu cateva exceptii. Masina e luata de noua, si in decembrei a facut 2 ani. Insa scrie in cartea ei ca se poate folosi E10.
Singura data cand am observat o problema dupa ce am alimentat cu E10 a fost in Romania. Intradevar, masina tragea mai putin. Dupa ce am realimentat din nou in Austria/Germania problema a disparut.

#32
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,141
  • Înscris: 09.08.2006

View Postjadcomp, on 27 decembrie 2021 - 18:13, said:

Ca fapt divers GPL are 89 CO si merg perfect motoarele pe benzina cu el.
89 are butanul, adica ala din butelia de aragaz, care la temperaturi mai mici de 10 grade nu vaporizeaza. GPL-ul contine si mult propan, ala are vreo 97.

#33
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
DA!
Si buteliile difera intre cele de Aragaz si Propan, primele au presiunea maxima de 15Bari cele de propan de 30Bari, de aia exista si reticenta celor de la staitii in a incarca LPG  in butelii de Aragaz.

#34
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,141
  • Înscris: 09.08.2006
Reticenta este de la faptul ca ... n-au voie. Alea de aragaz sunt certificate numai pentru butan.
Informativ, la toate testele de spargere la care am participat la cei 2 producatori de butelii de aragaz din tara (IMUT Moreni si Aromet - Buzau), buteliile incepeau sa se deformeze cam pe la 50 de bari si se crapau pe la 90.

#35
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

View Postyo9hrb, on 27 decembrie 2021 - 20:00, said:

Reticenta este de la faptul ca ... n-au voie. Alea de aragaz sunt certificate numai pentru butan.
Informativ, la toate testele de spargere la care am participat la cei 2 producatori de butelii de aragaz din tara (IMUT Moreni si Aromet - Buzau), buteliile incepeau sa se deformeze cam pe la 50 de bari si se crapau pe la 90.
Butelii NOI. E o mare diferenta intre una noua si una veche de zeci de ani, ruginita, lovita, trantita de mii de ori. De aia si coeficientii mari de siguranta. La GPL auto buteliile sunt omologate pentru utilizare doar 10 ani.

View Postyo9hrb, on 27 decembrie 2021 - 19:33, said:

89 are butanul, adica ala din butelia de aragaz, care la temperaturi mai mici de 10 grade nu vaporizeaza. GPL-ul contine si mult propan, ala are vreo 97.
Interesant ca pe pompa scrie minim 89 deci teoretic vara ar putea fi 100% butan. Acum nu stiu care e mai ieftin dar stiu ca erau mici diferente de pret intre iarna si vara. Acum cu preturile care au luat-o razna e mai greu de observat. Cert e ca masina merge mult mai curat pe GPL decat pe benzina, uleiul ramane curat mai mult timp.

#36
Freaka-the-Disk

Freaka-the-Disk

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 06.10.2021

View PostShcherbina, on 27 decembrie 2021 - 15:56, said:

depinde ce inseamna o troca.


considera un turbo, randomly…

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate