Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
BENZINA E10
Last Updated: Jan 02 2022 17:45, Started by
Shcherbina
, Dec 27 2021 15:43
·
0
#73
Posted 31 December 2021 - 18:32
cand o sa pui motorul ala de la Wartsila pe golf imediat o sa-ti gasesc si un motor otto cu 50% randament.
Vad ca nu intelegi, probabil e prea greu. Motorul otto are randamentul teoretic de 37% cand merge cu benzina. Cu alti combustibili situatia se schimba. Asa zic si aia de la MIT da asta e, probabil ca e prea greu de inteles tu tot batman batman cu dieselul care incalzeste aerul. Scrie clar ca randamentul depinde de raportul de compresie si graficul ala nu merge pana la 37% si explica in text ca principalul factor limitativ e T2 care daca e prea mare cauzeaza autoaprindere. https://web.mit.edu/...tes/node26.html Motoarele diesel au avantajul de a putea fi facute foarte mari. Nu o sa poti face niciodata motoare de vapor pe benzina decat daca ar avea mii de cilindri. Peste aproximativ 1litru/cilindru deja functionarea nu mai e stabila. Motoarele de avion care merg cu benzina (cele vechi VW2 ) aveau zeci de cilindri. In plus motoarele diesel pot arde hidrocarburi grele care nu prea au alta utilizare. Nici nu ai vrea sa stochezi sute sau mii de tone de benzina la bordul unui vapor. Motoarele otto si miller sunt pentru masini si mai ales pentru cilindrei mici. Aici e de interes sa cresti randamentul cumva. Dieselurile de cilindree mica nici nu sunt prea ok, au nevoie de prea multe filtre de particule, NOx si sunt neeconomice sub o anumita putere. Otto nu emite NOx decat foarte putin si metanolul practic zero. |
#74
Posted 31 December 2021 - 19:43
Domnule, uitati un lucru:
3.5.1 Efficiency of an ideal Otto cycle Vedeti ce spune Carnot despre asta: https://news.mit.edu...ned-carnot-0519 "Today’s car engines have efficiencies of 20 percent or less, compared to their Carnot Limit of 37 percent." |
#75
Posted 31 December 2021 - 21:39
daca se recupera caldura pierduta il faceam 90%. char asa greu e sa recupereze caldura? radiatorul ala si evacuarea nu pot avea niste turbine ceva?
|
#76
Posted 02 January 2022 - 01:30
ma rog, tot repeti aceeasi chestie dintr-un articol din 2010 care se refera la motoare vechi cu compresie mai redusa, alimentate cu benzina cu CO mica (sa nu uitam ca in america benzina regular e de 87, MIT e in america, motoarele vizate sunt cele americane)
Motoarele actuale au 35-38% mergand cu benzina si ar putea ajunge pe la 40-45% cu metanol. Nu trebuie sa fie exact ca cele diesel, e destul sa fie pe aproape pentru ca nu ne intereseaza competitia cu wartsila ci e vorba de motoarele de capacitate mica 1.0-1.4 litri vs diesel de 1.4. Astea mici diesel nu sunt asa eficiente ca cele de vapor sunt tot pe la 40-45%. https://www.greencar...y-of-38-percent https://www.autocar....ly-efficientâ |
#77
Posted 02 January 2022 - 15:54
Am aruncat azi un ochi la OMV, E10 are 10% continut biocombustibil, însă conținut etanol maxim 5%. Nu ar trebui să fie 10% etanol?
Presupun ca acel 10% biocombustibil este etanol, însă de ce mai specifica maxim 5% etanol? Edited by grofudaniel, 02 January 2022 - 16:02. |
#78
Posted 02 January 2022 - 17:21
Aia de 95 are max 10% etanol si aia de 99/100 are max 5% etanol dar tot E10 e denumirea
Chiar azi m-am uitat de curiozitate ce scrie la 95 si la 99 la OMV Petrom |
#79
Posted 02 January 2022 - 17:44
Da, este tot E10 deoarece nu se incadreaza la E5 din cauza continutului mare de oxigen.
Motoarele cu benzina cu ciclu Otto sint pe la maxim de randament actual, deja pe la 37% nu mai sint cu ciclu Otto. Motoarele Diesel actuale sint la peste 40% randament fara prea mari eforturi, de aia nu s-au chinuit sa scoata mai mult din ele, pina acum, consumul este suficient de mic incit sa nu trebuiasaca sa ajunga la alt ciclu, Diesel este intrinsec suficient pentru a avea randament suficient de bun incit sa se chinuie sa scoata ultimul gram de eficienta din ele, totdeauna vor fi peste benzina chiar numai prin faptul ca nu au clapeta de admicie, aia fura la regimurile joase pina la 10-20% din putere, mare la motoarele mari. Cu metanolul este alta problema, flacara este mai recei si mai ales vieaza frontului de ei de propagare este mai mica decit la benzina, urmarea fiind ca se pierde mai multa energie pe esapament si desi ai putere mai mare si pierderile de putere sint mai mari asaca ce iei pe mere dai pe pere... e util la motoare de curse unde te intereseaza doar puterea si fiabilitatea la nr de ore proiectate, la clasament de randament gen Le Mans...tot Dieselul e de baza. Aveti aici un document in care veti gasi motoare alimentate pe gaz cu peste 40% randament insa ...ciclul nu este Otto, este Miller! https://www.mhi.co.j...451/e451021.pdf Veti vedea ca deja se discuta despre Diesele de camion cu randament de peste 50% iar chinezii l-au facut deja. https://www.garrettm...ted-by-garrett/ La Diesele exotice mai sint cele de la Achates, formula nu este noua, Jumo si Deltic sint cunoscute inca se pare ca astea noi au scos randamente de 50% deja. Ce este ultraimportant la Diesele este randamentul in plaja de putere, mult mai bun decit la Otto, de acolo apare economia motorului Diesel fata de cel cu benzina in oras. |
#80
Posted 02 January 2022 - 17:45
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users