Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
BENZINA E10
#37
Posted 27 December 2021 - 20:50
Shcherbina, on 27 decembrie 2021 - 15:56, said:
depinde ce inseamna o troca. BaXXXon, on 27 decembrie 2021 - 16:09, said:
Troacele fiind de la euro 5 in jos ? Atunci e ok . Eu am mers cu Clio euro3 cat timp am avut-o numai e5-e10 bagam... n-avea nimic. La o masina 2020+ cum am acuma nici nu ma astept sa fie ceva, producatorii chiar recomanda benzina cu E. O sa se ajunga si la E15 la un moment dat. Shcherbina, on 27 decembrie 2021 - 15:56, said:
ai sanse destul de mari sa gasesti apa in benzina. Masinile mai vechi cu rezervor metalic luau mai multa apa in benzina decat astea moderne cu plastic special. 207cc, on 27 decembrie 2021 - 16:43, said:
In UK e scandal mare, in fiecare săptămână sunt articole de cum strica mașinile, creste consumul...și că tot mai mulți trec la cele mai scumpe care sunt E5, ba chiar avem esso99 care e defapt fara etanol. Shcherbina, on 27 decembrie 2021 - 17:12, said:
nu e chiar asa. calculatorul de masina pur si simplu baga mai mult petrol per ciclu de combustie. ceea ce inseamna ca ai un consum mai mare. la unele masini calculatorul nu baga mai mult combustibil , ceea ce rezulta in o putere scazuta. Shcherbina, on 27 decembrie 2021 - 17:31, said:
gasoline energy density: 34.2 Edited by andreic, 27 December 2021 - 20:39. |
#38
Posted 27 December 2021 - 23:02
Shcherbina, on 27 decembrie 2021 - 16:48, said:
unde naiba ai vazut tu 99 fara etanol? mama masii de esso... tre sa caut unul pe langa mine. @andreic, in uk e din toamna asta legea. si tot ploua cu articole anti E10, zici ca i-a obligat germania, asa spume fac. Edited by 207cc, 27 December 2021 - 23:04. |
#39
Posted 27 December 2021 - 23:26
Shcherbina, on 27 decembrie 2021 - 15:43, said:
Care is efectele? Iti distruge masina? Este e10 cu circa 30% mai inferioara la consum si putere? Se pare ca introducerea acestei benzine a dus la multe masini sa aibe probleme. https://www.express....-super-unleaded La masina mea nu observ nici un misfire sau probleme la pornire , insa observ clar lipsa de putere si faptul ca platesc circa 5 lire pe saptamana in plus pentru a face acelasi nr de kilometrii.... voi ce parere aveti? daca ue va baga mizeria asta peste tot in europa? La mine pe una din masini am pierdut 3mpg din media de consum de cand cu benzina noua, iar pe cealalta cam 1mpg, dar ambele trag la fel in continuare. Diferenta aia mai degraba e de la preturile ce au luat-o in sus. E bagata de ani buni cam peste tot, cu mici exceptii. |
#40
Posted 28 December 2021 - 03:35
SpeedDemon, on 27 decembrie 2021 - 18:21, said:
Both E5 and E10 are unleaded petrol but E10 contains a higher proportion of bio-ethanol - up to 10% compared with a maximum of 5% in E5. This higher bio-ethanol content - obtained from renewable sources - helps to reduce the CO2 emissions from vehicles but slightly reduces their fuel efficiency. https://www.national...me-tank-3402244 https://www.thesun.c...-e10-e5-petrol/ However, the DfT says that a car’s average fuel consumption will worsen by around 1.6 per cent as a result of moving from E5 to E10 petrol, meaning drivers will end up paying more to run their car. Drivers who cannot use the new fuel will also be expected to pay more. E5 will only be available as the more expensive, higher-octane super unleaded. all cars manufactured after 2011 are compatible with E10, and most vehicles manufactures since the late 1990s have also been approved for use. The following vehicles may not be compatible with E10 petrol: classic, cherished and older vehicles some specific models, particularly those from the early 2000s some mopeds, particularly those with an engine size of 50cc or under ce faci? iti dai cu naluca in picioare? te laudai ca nu exista diferenta la consum. ca sa vezi... stiinta nu minte. exista diferenta. murdar, on 27 decembrie 2021 - 18:24, said:
Pai si tu poti sa bei doua sticle de whiskey pe saptamana timp de 5 ani. Pe incercate. Intrebarea e cu ce costuri (repercusiuni) pentru ficat si sistemul nervos? is extrem de multe masini la care E10 le distruge garniturile sau cauciucurile din furtune. analogia ta e super ok. |
#41
Posted 28 December 2021 - 05:33
Shcherbina, on 28 decembrie 2021 - 03:35, said:
is extrem de multe masini la care E10 le distruge garniturile sau cauciucurile din furtune. analogia ta e super ok. Pe de altă parte, nu te obligă nimeni să alimentezi cu E10. Noi, aici pe continent, alimentăm cu E10 de peste 10 ani și nu avem probleme, dar poate că acolo e altfel. Oricum englezii sunt pe dos, deci who cares? |
#42
Posted 28 December 2021 - 07:45
#43
Posted 28 December 2021 - 13:26
#44
Posted 29 December 2021 - 12:01
#45
Posted 29 December 2021 - 12:19
Eu m-am uitat la mai multe filmulete pe youtube datate inca din 2019 unde se faceau teste si discutii pe tema E10... ca nu e ceva nou nici in UK, ce am vazuit pe scurt este asa, intr-adevar benzina cu etanol e usor mai slaba ca putere sau mai exact consumi ceva mai mult pentru acelasi efort fizic / lucru mecanic insa treaba e cu doar 4%, o nimica in practica, pe scurt daca pui benzina E10 cantitate fixa intr-un generator si benzina normala, va merge cu 4% mai mult pe aceeasi sarcina benzina fara etanol.
Despre calitatea arderii, nu sunt diferente, lasa cam aceleasi urme ambele benzine, cea cu etanol pare sa fie usor mai curata dar nu cu mult. Aici conteaza mai mult aditivii pusi de fiecare brand gen Evo, Ecto samd... alea ajuta mai mult la curatare. In rest cam orice masina civilizata 2010+ are tot ce trebuie pentru a rezista la etanol. Edited by andreic, 29 December 2021 - 12:21. |
#46
Posted 29 December 2021 - 18:37
etanolul are doar 58% din densitatea de energie a benzinei deci benzina E10 are cu 4.2% mai putina energie ca cea fara etanol. Nu e o diferenta foarte mare compensata partial de caldura mare de evaporare a etanolului care raceste amestecul din cilindru ducand la cresterea randamentului. Una peste alta nu prea modifica functionarea motorului. E adevarat insa ca atrage apa dar daca se amesteca aceasta benzina cu putina apa etanolul se separa din ea si asta ar putea fi o problema.
|
|
#47
Posted 30 December 2021 - 03:29
@andreic, repet, in uk e din toamna asta E10. iar 4% e foarte mult, atat promite vpower "la masina ideala". totusi cred ca toana mai mult aditiv pt cifra octanica, sa fie nr scris de pe pompa garantat.
|
#48
Posted 30 December 2021 - 04:58
ericmario, on 28 decembrie 2021 - 05:33, said:
Nu mai sunt ”extrem de multe” Honda Accord din anii 2000 în circulație, stai chill. Pe de altă parte, nu te obligă nimeni să alimentezi cu E10. Noi, aici pe continent, alimentăm cu E10 de peste 10 ani și nu avem probleme, dar poate că acolo e altfel. Oricum englezii sunt pe dos, deci who cares? culmea , orice honda cu motor vtec e capabila de e10... inteleg intepaturile astea... insa is penibile. andreic, on 29 decembrie 2021 - 12:19, said:
Eu m-am uitat la mai multe filmulete pe youtube datate inca din 2019 unde se faceau teste si discutii pe tema E10... ca nu e ceva nou nici in UK, ce am vazuit pe scurt este asa, intr-adevar benzina cu etanol e usor mai slaba ca putere sau mai exact consumi ceva mai mult pentru acelasi efort fizic / lucru mecanic insa treaba e cu doar 4%, o nimica in practica, pe scurt daca pui benzina E10 cantitate fixa intr-un generator si benzina normala, va merge cu 4% mai mult pe aceeasi sarcina benzina fara etanol. Despre calitatea arderii, nu sunt diferente, lasa cam aceleasi urme ambele benzine, cea cu etanol pare sa fie usor mai curata dar nu cu mult. Aici conteaza mai mult aditivii pusi de fiecare brand gen Evo, Ecto samd... alea ajuta mai mult la curatare. In rest cam orice masina civilizata 2010+ are tot ce trebuie pentru a rezista la etanol. 4% e mult. si nu cred ca deranjeaza consumul mai mare , cat deranjeaza ideea in sine. e o hotie a statului si o manevra a unora cu bani care produc etanol. |
#49
Posted 30 December 2021 - 12:48
etanolul si metanolul au si avantaje ca si combustibili fata de benzina. Au cifra octanica foarte mare (118-119) si au caldura de vaporizare foarte mare comparativ cu benzina. Atunci cand sunt injectate in cilindru racesc amestecul si randamentul creste (reduce lucrul mecanic efectuat ca sa comprime amestecul) deci au si avanataje fata de benzina. Un motor care ar merge cu metanol sau etanol 100% ar avea un randament superior unuia cu benzina din cauza ca ar putea avea raport de compresie semnificativ mai mare plus eficienta crescuta datorita caldurii de vaporizare foarte mari. Practic se apropie de motorul diesel.
Edited by chilly willy, 30 December 2021 - 12:57. |
#50
Posted 30 December 2021 - 13:09
Nu-i randamentul superior, puterea, fix datorita celor expuse mai sus.
Totusi la ora asta racirea camerei de ardere au realizat-o prin trecerea la injectia directa, lucru pe care altii l-au facut acum 80 de ani... |
#51
Posted 30 December 2021 - 13:20
si randamentul. Caldura de vaporizare a benzine e 300-400kJ/kg fata de cca 900 la etanol si 1100 la metanol. Mai mult de atata metanolul are exact jumatate din densitatea de energie a benzinei astfel ca trebuie aruncat de 2x mai mult in camera de ardere astfel ca absoarbe de 6-8x mai multa energie prin vaporizare decat benzina si amestecul se raceste mult mai intens si evident lucrul mecanic necesar comprimarii e mult mai mic. Cifra octanica (si efectul de racire) mai mare permite cresterea raportului de compresie de care depinde si randamentul motorului otto.
|
|
#52
Posted 30 December 2021 - 13:20
chilly willy, on 30 decembrie 2021 - 12:48, said:
etanolul si metanolul au si avantaje ca si combustibili fata de benzina. Au cifra octanica foarte mare (118-119) si au caldura de vaporizare foarte mare comparativ cu benzina. Atunci cand sunt injectate in cilindru racesc amestecul si randamentul creste (reduce lucrul mecanic efectuat ca sa comprime amestecul) deci au si avanataje fata de benzina. Un motor care ar merge cu metanol sau etanol 100% ar avea un randament superior unuia cu benzina din cauza ca ar putea avea raport de compresie semnificativ mai mare plus eficienta crescuta datorita caldurii de vaporizare foarte mari. Practic se apropie de motorul diesel. Asta inseamna ca iti trebuie un volum mai mare de carburant (etanol) ca sa ai aceeasi energie ca la benzina. Asta practic inseamna un consum mai mare ~30-40% mai mare la 100km , unde ai 8% cu benzina o sa ai probabil un 11-12% pe etanol ...asta doar ca sa ai aceeasi putere ca la benzina, nu mai vorbim de putere mai mare Edited by Octavian___, 30 December 2021 - 13:21. |
#53
Posted 30 December 2021 - 13:23
asa e, are mai putina energie pe kg pentru ca are oxigen in molecula dar asta nu inseamna ca randamentul motorului e mai mic. Si nu ne afecteaza asta atata vreme cat nu platim acelasi pret pe litrul de benzina si pe cel de etanol sau metanol. Metanolul e combustibilul preferat pentru masinile de curse.
Edited by chilly willy, 30 December 2021 - 13:27. |
#54
Posted 30 December 2021 - 13:47
Și nitrometanul are densitate de energie mai mica decât benzina însă poate produce puteri (mult) mai mari. Tocmai pentru ca vine cu oxigen de acasă. Poate părea contraintuitiv, însă la mas puterea e limitata practic de debitul de oxigen pe care îl poți baga în motor nu de cel de carburant. În alta dezordine de idei pe la mine "benzina" e85 (85% alcool) e cam 60 cenți in timp ce benzina cea mai ieftina (95E10) e 1.5e. Chiar și la consum dublu de e85 tot e mai rentabil. Însă nu consuma dublu, ci doar cu 35% in plus. Edited by KiloW, 30 December 2021 - 13:48. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users