Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Atestat vehicul istoric

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
Wess

Wess

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 539
  • Înscris: 06.03.2015
Va salut!

Sunt in proces de a cumpara un vehicul atestat istoric si am niste dileme...

1.Un vehicul atestat istoric poate sa isi piarda atestarea?(in ce conditii?)

2.Detinerea unui vehicul atestat istoric presupune plata unei contributii anuale la vreun club sau formatiune?

Sarbatori fericite!

#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
https://adevarul.ro/...5ce4/index.html

Quote

Sub aspect formal administrativ, este necesar ca deţinătorii vehiculelor istorice să obţină un atestat de vehicul istoric, emis de Retromobil Club România, în calitate de autoritate naţională FIVA în România”. Pentru maşinile istorice, Registrul Auto Român (RAR) eliberează cartea de identitate a vehiculului numai dacă acesta deţine atestatul emis de Retromobil Club România. Cei de la RAR verifică dacă acest atestat şi verifică dacă maşina corespunde în ceea ce priveşte starea tehnică, având în vedere caracteristicile tehnice de la data fabricaţiei.


#3
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Pai obligatoriu o sa trebuiasca sa faci anual ITP-ul la RAR parca la vehiculele istorice. Deci daca te apuci sa il modifici oricum nu mai iei ITP-ul.
Un restomod de exemplu nu e vehicul istoric desi e ceva mult mai bun strict din aspectul placerii condusului.

Edited by SpeedDemon, 26 December 2021 - 17:04.


#4
cristobob

cristobob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,487
  • Înscris: 06.01.2014
1. Da. Găsești informații pe site -ul Retromobil Club România.
https://retromobil.ro
2. La fel : Da. Găsești informații , ghici unde?, pe site -ul Retromobil Club România
https://retromobil.ro/taxe

#5
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,141
  • Înscris: 09.08.2006
Trebuie sa fie destul de (foarte) original. De genul - nu-i pui carburator de dacie pentru ca consuma mai putin. Deci poti pierde atestatul de vehicul istoric.  Dupa cum au zis colegii - vezi pe site la retromobil. E bine sa o iei cu atestat, altfel intai platesti taxele aferente si mai vedem dupa. Am vrut sa-mi cumpar un Cadillac Eldorado, dar avea 8200 cmc. Intai trebuia sa-i platesc taxele (si masina era pe undeva pe la 10.000 Euro), dupa care ma duceam sa-i obtin atestatul. Nefiind sigur de originalitate - masina venea din USA - am renuntat.
Hint - calculeaza taxele la 8200 cmc. Vei fi uimit.

#6
MBSL

MBSL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 321
  • Înscris: 16.11.2021

 Wess, on 26 decembrie 2021 - 16:45, said:

Va salut!

Sunt in proces de a cumpara un vehicul atestat istoric si am niste dileme...

1.Un vehicul atestat istoric poate sa isi piarda atestarea?(in ce conditii?)

2.Detinerea unui vehicul atestat istoric presupune plata unei contributii anuale la vreun club sau formatiune?

Sarbatori fericite!


Stimate coleg.
Fiindcă văd că întrebarea dvs. are legătură cu autovehiculele istorice (acesta este termenul „oficial” indiferent de data fabricației, NU retro, epocă, youngtimer, oldtimer, etc.) voi încerca să lămuresc acest aspect.
Probabil că toată lumea se gândește că o asemenea mașină va „costa”, per ansamblu, mai puțin și este mai ușor de întreținut. Aparențele sunt de multe ori înșelătoare.
Pentru a putea fi emis un certificat de atestare ca fiind istoric pentru un autovehicul (motoretă, motocicletă, autoturism, camion, TIR, etc.), acesta trebuie să îndeplinească niște condiții minimale :
- Să fi trecut minim 30 de ani de la fabricarea sa (prin absurd, este acceptat ca modelul respectiv să fie încă în fabricație),
- Să fie cu piese originale aproape în totalitate (se acceptă ca unele piese neesențiale să nu fie originale, dar să fie corespunzătoare perioadei când a fost fabricat autovehiculul respectiv). Se verifică înclusiv seria motorului dacă corespunde cu cel montat în fabrică pe mașina respectivă.,
- Să nu aibă modificări constructive față de cum a ieșit din fabrică (exclus jante moderne, sistem audio modern, instalație GPL, chiar și înregistrată legal la Registrul Auto Român - RAR, dacă nu a fost montată din fabrică, etc.),
- Să funcționeze corespunzător iar starea estetică să fie una îngrijită.
Se întocmește un dosar și se achită o taxă de evaluare (în funcție de tipul și proveniența autovehiculului, între 50 ... 300 euro – informația este din amintiri, nu sunt foarte sigur) care se restituie în caz de respingere a dosarului de atestare.
Pentru detalii suplimentare puteți accesa site-ul Retromobil Club Român - RCR (îl veți găsi ușor căutând pe internet).
„Avantajele” obținerii atestatului de autovehicul istoric pentru toate exemplarele deținute indiferent de numărul lor, oriunde în România (deoarece există prevedere legală), sunt :
- impozit anual 0 (zero),
- scutire de la plata rovinietei,
- tarif preferențial pentru contractul de răspundere civilă auto - RCA : 100 ... 200 lei/an/autovehicul,
- tarif preferențial pentru parcarea de reședință în anumite localități,
- efectuare inspecției tehnice periodice (ITP) numai la RAR, o dată la 2 ani,
- participare la diferite parade organizate de RCR,
- posibilitate de închiriere pentru diverse evenimente/filmări.
„Dezavantajele” deținerii unui astfel de autovehicul :
- degradarea destul de rapidă în cazul folosirii zilnice și expunerea la posibile accidente,
- scăderea rapidă a valorii de revânzare prin creșterea numărului de km parcurși,
- lipsa pieselor de schimb originale,
- lipsa unor mecanici auto specializați,
- lipsa unor „facilități” considerate „implicite” în prezent (aer condiționat, geamuri electrice, calculator de bord, etc.) la majoritatea mașinilor care nu au făcut parte din gama premium/lux la momentul fabricării lor.
Concluzia este că o mașină înregistrată/înregistrabilă ca autovehicul istoric în România (în alte state cerințele diferă) nu este nici „ieftină” la cumpărare și nici la întreținere.
Nu orice „junghi” poate fi recunoscut ca autovehicul istoric. Pentru a vă convinge solicitați unui vânzător care spune că autovehiculul său poate fi înregistrat ca istoric să o facă înainte de a vi-l vinde. Mai mult ca sigur va refuza. Oare de ce ?
În cazul în care se dorește achiziționarea unui autovehicul cu potențial de a fi atestat ulterior ca istoric, momentul cel mai avantajos pentru cumpărător este să cumpere autovehiculul (NEistoric) în prima secundă a anului. În acest fel va beneficia de impozit 0(zero) în anul respectiv deoarece cel care trebuie să îl achite INTEGRAL este vânzătorul. În decursul anului respectiv se poate ocupa de aducerea autovehiculului într-o stare care să permită înregistrarea ca istoric. În cazul în care anul respectiv nu este suficient, atunci se poate radia provizoriu din circulație și de la Direcția de Impozite și Taxe Locale, cu condiția de a se face dovada că se dispune (act de proprietate/închiriere/comodat, etc.) de o proprietate privată unde să fie depozitat, adică nu pe domeniul public. În acest fel nu va mai fi un stres timpul necesar aducerii la starea optimă pentru atestare. Rămâne de văzut care va fi prețul de vânzare acceptat de vânzător în aceste condiții.
Dacă autovehiculul este înregistrat ca istoric (în cartea de identitate și talon și deține și certificatul original în acest sens de RCR) nu contează momentul cumpărării. Impozitul este oricum 0(zero) pentru orice deținător în orice moment.
Prețul de vânzare acceptat de un vânzător CORECT depinde de mulți factori.
Dintre aceștia menționez :
- valoarea de piață considerată corectă de către vânzător,
- momentul vânzării (anotimpul, perioada concediilor, etc.),
- nevoia obținerii unei sume de bani până la un anumit termen,
- etc.
Nu trebuie să vă impacientați dacă nu găsiți mașina visată în perioada de timp preconizată de dvs.. Continuați să căutați, făcând o selecție și o evaluare prealabile oricărei vizionări. Oferte bune și uneori chiar excepționale au fost, sunt și vor fi întotdeauna. Trebuie doar să aveți răbdare.
Cred că am fost suficient de explicit.
Sper să vă fie de folos aceste informații.

#7
Wess

Wess

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 539
  • Înscris: 06.03.2015
Va multumesc tuturor, multe informatii interesante dar... tot nu am aflat daca un vehicul atestat ca vehicul istoric poate sa ii fie retrasa atestarea, daca da, in ce conditii.

Masina pe care vreau sa o cumpar este de cativa ani (vreo 5-6) in Romania, este atestata ca vehicul istoric cu acte in regula, specificat in CIV, ITP la doi ani si toate cele.

#8
MBSL

MBSL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 321
  • Înscris: 16.11.2021

 Wess, on 27 decembrie 2021 - 21:44, said:

Va multumesc tuturor, multe informatii interesante dar... tot nu am aflat daca un vehicul atestat ca vehicul istoric poate sa ii fie retrasa atestarea, daca da, in ce conditii.

Masina pe care vreau sa o cumpar este de cativa ani (vreo 5-6) in Romania, este atestata ca vehicul istoric cu acte in regula, specificat in CIV, ITP la doi ani si toate cele.


Stimate coleg.
Cred că pentru a vă lămuri exact și corect asupra acestui aspect cel mai bine ar fi să accesați site-ul Retromobil Club România - RCR și să căutați secțiunea unde este publicată lista cu datele de contact ale tuturor toți reprezentanților zonali (județeni) și de la sediul central. Luați legătura cu reprezentantul din zona dvs. și pentru confirmare și cu unul de la sediul central și solicitații aceste informații. Din ceea ce îmi amintesc nu sunt publicate astfel de informații pe site-ul lor.
Nu am abordat de la bun început această latură a întrebării dvs. deoarece nu îmi place să ofer decât sfaturi și informații a căror veridicitate am verificat-o anterior.
Totuși, în cazul de față voi mai spune următoarele :
Personal, pe baza logicii și a experienței personale, presupun că atestatul de vehicul istoric ar putea fi retras doar în cazul în care condițiile de la data acordării nu mai sunt menținute. Presupun că o reverificare a acestor condiții ar putea fi făcută de RCR doar în cazul în care există o reclamație în acest sens (o persoană invidioasă pe mașina dvs. sau dornică de a vă face rău, sau chiar un reprezentant al Registrului Auto Român - RAR care, cu ocazia efecuării ITP, constată modificări esențiale ale mașinii și vrea de asemenea să vă facă rău). Altfel nu cred să se declanșeze vreodată o procedură de retragere a atestatului. Cel puțin eu nu am auzit de așa ceva.
Un sfat suplimentar : Înainte de a cumpăra mașina verificați și în lista centralizatoare a tuturor autovehiculelor atestate ca fiind istorice în România existența mașinii pe care vreți să o cumpărați. Această listă o veți găsi pe site-ul RCR, conține date de identificare, este publică și cu acces gratuit.
Cred că am fost suficient de explicit.
Sper să vă fie de folos aceste informații.

#9
jeany

jeany

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 75
  • Înscris: 13.01.2011
In concluzie nu merită arestarea retromobil!!
Costă câteva sute de euro iar avantajele sunt sublime. In fond RCA plătești pe lună cât o folosești, impozit ca la orice mașină depinde de motor, până la motor de 3000 cnc este suportabil, oricum condițiile/costurile atestării depășesc impozitul, nu mai zic stresul și timpul pierdut. Rcr este plin de comuniști, de fapt este cam ultimul bastion unde poți găsi comuniști cu obiceiuri învechite.

Deci cumpărați-vă mașină veche și o folosiți așa cum vreți ca și cum ați avea o mașină nouă nu vă încurcați cu atestări și acte !!!

#10
bezdek

bezdek

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 776
  • Înscris: 04.07.2010
Ba merită din plin,mai ales ptr cele cu motoare mari.Autovehiculele atestate istoric sunt scutite de plata impozitului și a taxei de drum,plus că beneficiază de reduceri și la Rca.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate