Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Raman benzina sau sa merg pe diesel ? Consum!

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#37
Christian1306

Christian1306

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 14.08.2017
Nu caut doar pt consum.
Un alt motiv ar fi rugina. Nu stiu cat mai tine Jazz-ul. Tocmai am investit in el ceva bani in tinichigerie dar e clar ca problemele vor reaparea curand. De aia si trag asa de ideea dci si Renault. Ca nu prea ruginesc, cel putin nu asa ca Hondele.
Un alt criteriu sunt farurile, caut ceva mai ok, se gasesc multe cu Xenon. Un alt exemplu sunt Geamurile de la Honde care se fac urate rau dupa ceva ani. Am inteles ca asa e la ele, asa mi s-a spus dar nu pot dovedii, doar faptul ca parbrizul e foarte zgariat, eu fiind unicul proprietar si nu am dat cu carpa peste praf sau alte nebunii. Motive sunt multe, nu doar consumul, dar dupa ce am tras cateva zeci de mii de km cu masina in ultimele luni, devine si el important.

#38
crursu

crursu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,253
  • Înscris: 05.12.2010
A, ok, daca Honda din 2018,nu este a ta, se schimbă problema. Honda produce motoare super, dar partea cu vopseaua, tabla este mai slăbuță.
Renault au motoare diesel foarte fiabile, partea de rugină, depinde foarte mult de întreținere ei.
Orientează te spre euro 5-6, dacă se poate, Megan generația IV.


#39
Christian1306

Christian1306

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 14.08.2017
Un Megane IV nu cred ca ar intra in buget. Eu am lucrat si ca ucenic mecanic cateva luni, am prins destul de multe si intretinerea mi o fac singur si la fel si reparatiile astea mai simple. Ma uitam pe la Megane 3 sau chiar si 2. Dar mai nou de 2007 2008, am condus 2-ul un prieten are unu, si consuma super putin si merge foarte bine pentru cei 86 de cai ai sai. Si nu a ruginit deloc (a fost lovita in spate si acolo a dat rugina) dar in rest nimic, e veche din 2005 si o rupe prin oras de atunci si nu a avut nicio problema. Mi s-a parut ok si pe ele as gasii si xenon si alte nebunii d-astea care mi ar fi de folos. Megane 3 inca nu am condus, dar spre primavara ma voi uita la mai multe si voi merge sa vad cum sunt.

#40
ciine

ciine

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,069
  • Înscris: 04.06.2007

View PostChristian1306, on 25 decembrie 2021 - 12:13, said:

Nu caut doar pt consum.
Un alt motiv ar fi rugina. Nu stiu cat mai tine Jazz-ul. Tocmai am investit in el ceva bani in tinichigerie dar e clar ca problemele vor reaparea curand. De aia si trag asa de ideea dci si Renault. Ca nu prea ruginesc, cel putin nu asa ca Hondele.

La Audi a2 cind te apuci de dezmembrat o sa vezi caroseria ca iesita din fabrica . Problema la ele sunt piesele din fier  , (destul de putine dar prezente  gen fuzete , arcuri suspensie , puntea spate  care trebuiesc sablate sau inlocuite  cu piese noi care sunt relativ ieftine) tapiteria  veche, capitonajul care trebuie schimbate, mochetele spalate , electronica pusa la punct ,in special pe modulul confort , inchidere centralizata , incuietoare , climatronicul si instalatia de clima, instalatia de sonorizare etc .
Daca vrei masina sa faci naveta Romania-Grecia   e musai sa-i faci rk-ul la motor  daca uzura este mare,(schimbate toate oringurile la injectoare ,saibe de cupru,  garnituri  pompa tandem, etc  si cel mai important in afara de distributie  e lantul cu intinzatoarele la pompa de ulei si excentricul din baie iar daca nr de km este peste 400k se impune un set de reparatia 1 ) e obligatoriu sa-i implementezi o cutie  de noua generatie cu 6 trepte de la modelele VW de 1.6 tdi care iti ofera consum si zgomot de rulare  reduse la viteze mari de autostrada . O izolatie termica si fonica a caroseriei  ofera un confort sporit dar scade inclusiv consumul vara cind climatronicul trebuie sa lucreze mai putin . Masina e superconfortabila , spatioasa , bine gandita dar in Romania nu a patruns din cauza pretului mare la care a fost livrata de noua la 35k e
Un astfel de  proiect te duce undeva in jur  de 3000 e ,ceva munca , pricepere , studiu individual   si ai o masina pt 10 ani. Sa te feresti de trapa panoramica care este grea si cu probleme  si de modelul A2 3l care e greu de depanat pe cutia automata .
Eu personal as putea face multe din ea , as putea sa-i pun motoare mai noi cu poluare redusa gen 1.2l norma euro5  sau chiar electric integral (greutatea, proiectarea si caroseria de aluminiu se preteaza perfect , nemtii chiar au facut-o) dar ma impiedica birocratia si omologarile cu preturi exorbitante

Retine aspectul , in astfel de configuratie masina atinge 100 in 10 sec si e capabila  sa tina croaziera  la 180 km/ora  fara limita dar la acesta viteza trebuie sa ai toate elementele aerodinamice , scuturi , bandouri , spoilere , capace de protectie pe sub ea dar si o echilibrare perfecta a rotilor cu anvelope de calitate cit si aliniera corecta a puntilor

Edited by ciine, 25 December 2021 - 14:14.


#41
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,897
  • Înscris: 14.08.2007

View Postsandu222, on 24 decembrie 2021 - 21:42, said:

Cred ca si cu masina ta pe benzina scoti consum bun de 6-6.5% la 90km/h. In oras asta este, se stie, 10% indiferent ca ai 1.2 sau 1.8.
6-6.5% nu e deloc consum bun la 90 km/h constant, e dezastruos (cel putin pentru o masina moderna de sub 1200 kg de in jur de 100 CP). Eu am sub 3.9 consum la mers constant cu 90 km/h cu 1.0 TSI de 115 CP la Octavia (pe la 75 deja e sub 3.5). In oras consum 8-8.5 la mers mai alert si sub 7 daca merg eco si pe distante mai lungi (la trafic normal, nu mers bara la bara). 6 nu consuma nici la 130 km/h (pe tempomat, intr-a 6-a), ci cam 5.4 consuma la 130 (sigur, 130 pe tempomat e in mod real vreo 123 km/h conform GPS-ului).

Edited by utopium, 25 December 2021 - 16:38.


#42
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostMondeo, on 25 decembrie 2021 - 12:07, said:

ce probleme au nene astea pe "dizal"? eu am din 2000 numai dizal si 0 (zero) probleme.
E asa un "hype" cu troleibuzele astea electrice de nu se poate, ce sa spun, luati un spring de asta electrificat si dupa aia il umpleti cu chedere prin parcari si va dati in el.
Am avut un hybrid de asta meserias de a consumat mai mult decat una normala, dar bordul arata cool, verde, albastru, tot felul de informatii total inutile
A, vreti ecologie, pai faceti camioanele electrice, avioane, vapoare si dupa aia vorbim de masini pe dizal
Sau cumperi o Tesla cu 3 sau 4 rinichi adunati de prin famile te dai cu ea 4 sau 5 ani si pe urma o dai aproape pe nimic, si chestie nasoala e ca rinichiu' nu e ca ficatu'
Daca faci mai mult de 20k si mergi predominant pe autostrada sau pe distante mai lungi, iti iei un diesel. punct, restul sunt mituri urbane.

O fost ok  o vreme , dar amu ia tu disel din nou ! Eu nu iau !
Eu ma bag la  hibrid sau electric !  Tu ramai cu cazanul fumegator , sper sa faca si in Romania RAR controale pe drumuri !

Edited by MembruAnonim, 25 December 2021 - 20:31.


#43
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,854
  • Înscris: 06.10.2008

View Postutopium, on 25 decembrie 2021 - 16:25, said:

6-6.5% nu e deloc consum bun la 90 km/h constant

La masini pe benzina Euro4 de 15 ani e ok.   Tu ai 3.9% in afara si 7% in oras la mers legal linistit . Unul cu diesel de 1300-1700cmc de 15 ani vechime are consum in aceleasi conditii de 4% respectiv 6% Deci iese putin mai bine si nu trebuie sa-si cumpere masina de 15.000E pentru acest consum.  Uite ca....exista si oameni care au masini "putin mai bune" la ceva decat Skoda ta celebra. Ca prea e masina ta cea mai  buna in toate aspectele.

#44
Mondeo

Mondeo

    Everything Woke Turns To Shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,425
  • Înscris: 15.11.2005

View PostMembruAnonim, on 25 decembrie 2021 - 20:30, said:



O fost ok  o vreme , dar amu ia tu disel din nou ! Eu nu iau !
Eu ma bag la  hibrid sau electric !  Tu ramai cu cazanul fumegator , sper sa faca si in Romania RAR controale pe drumuri !
Rămâi tu cu alea doua trotinete gen catamaran și cu ochii in veșnica căutare sa te “înțepi” undeva…
Am un “dizal” de un an vechime, și am trecut pe dizal din anii 2000, deci nu vorbim de aceiași mașina, dar deh. E destul de greu de înțeles…
Trotinetele astea ale voastre sunt mai nocive din cauza bateriilor decât dizalu’, caută sa vezi.
Hai noroc și vânt din pupa:)

#45
Namidee

Namidee

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,249
  • Înscris: 02.06.2021
Acum vreo 3 luni as fi zis sa treci pe GPL, dar la preturile actuale, nu mai faci nici un business. Personal, este posibil sa ma intorc la diesel anul viitor. Cu GPL la pretul de 2.6 lei/l, calculat la 100.000km, ieseai la 65-68% din pretul benzinei. La momentul acesta, doar pretul gazului, 3.8 lei/l este 65% din pretul benzinei si nu mi.am mai batut capul sa calculez exact cat este procentual la 100.000 km, ca preturile se tot duc in sus, asa ca iau in calcul diesel si ies mai castigat.

#46
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,969
  • Înscris: 06.04.2007

View Postarg, on 24 decembrie 2021 - 21:46, said:

pe benzina motor nou poti scote la 5-6% pe autostrada la 140...
Care e masina aia cu ~5,5% benzina la 140 constant ? Skoda lu Utopium sau...? Daca ai mers tu personal si ai date concrete/ca la prost te cred, altfel din ce vezi la altii cu varfuri de 140 si declarat ca au mers linie cu 140 si consum de dizal 5% sunt povesti pt copii.

Cu benzinaru modern polizor turbo ca sa ai consum de dizal mergi incet cu 100/h si atat, mergi cu 140/h va avea consum apropiat de vechile generatii de benzinare aspirate.

View Postarg, on 24 decembrie 2021 - 21:28, said:

cu golfu la drum lung pot scoate 6%
........................
cu 130 constant ??
Si eu cu 1.6 Logan (fara aerodinamica ! ) scot 5,7 la drum lung, dar merg incet. Translatat la dizal, rar sa fi vazut ~5,7-6% extraurban, trebuia sa o frig tare, eram indignat sa vad 6%,  altfel 4,4-4,7% mers normal, nu incet! Nu mai zic ca si incarcat extra cu 100-120 kg

View Postutopium, on 25 decembrie 2021 - 16:25, said:

6-6.5% nu e deloc consum bun la 90 km/h constant, e dezastruos (cel putin pentru o masina moderna de sub 1200 kg de in jur de 100 CP). Eu am sub 3.9 consum la mers constant cu 90 km/h cu 1.0 TSI de 115 CP la Octavia ................
In jur de 5,5-6% e la astea vechi aspirate la 90-100 , e absolut normal.
La polizoarele turbo mergi cu turatie (mult) mai mica la 90-100/h si ai cuplu mai bun, nici macar Focusu 1.0 nu sarea de 4-4,2% cu 90/h constant

Edited by Octavian___, 26 December 2021 - 10:19.


#47
valceanuraoul

valceanuraoul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 19.12.2009

View PostChristian1306, on 24 decembrie 2021 - 21:13, said:


Am mers si cu trenul. Dar in oras, am nevoie de masina. Autobuzele nu ma ajuta caci stau in afara orasului. Si sa merg cu trenul nu este mereu solutia.
Dacă ai nevoie de masina de oraș, atunci electrica. În rest cu trenul.

#48
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 05.09.2007
la  minim 1,2 lei kWh de la 1 ianuarie EV-ul nu mai pare asa atractiv.  a sarit consumul echivalent de la 2 la 4 l/100 km .

#49
Christian1306

Christian1306

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 14.08.2017
EV nu mi-as cumpara. Inca nu stim cat tin bateriile. Nu avem unde sa le bagam in priza, decat rareori, si din cate am vazut des e situatia de asa natura incat prizele sa fie defecte.
La Jazz enervant e pe langa costul de drum, avand magic seats rezervorul e sub scaunele din fata si are doar cam 40L, deci tine cam doar 400km. Oricat de frumos as merge tot cam atat tine.
Cel mai probabil, voi cauta printre urmatoarele(avand in vedere un buget redus si faptul ca mi le repar singur):
-Poate, poate un Logan PH2 1.5dci fie MCV fie normal (nu as vrea ca nu s a pus xenon pe el, sau ceva cu care sa vad noaptea mai bine si nu 6 trepte, cam simti ca zboara la viteze
mari)
-Skoda/Volkswagen/Seat 1.9tdi, am vazut multe, piese ok la pret, pacat ca, de la varsta inaintata cam ruginesc. Passat B6 parca nu mi as lua, prima generatie de 2.0tdi fiind nefiabila si cele mai recente fiind scumpicele
-Renault Megane 2/3 Break. Asta imi face cel mai mult cu ochiul. Am condus 2-ul de 86CP, si pt aia 86 se ducea bine. Era un motor folosit cum trebuie, niciodata subturat sau mers doar oras. Singurul minus e spatiul interior care e cam micut pentru mine, plasticele si celelalte tipice Renault personal nu ma deranjeaza. Cel mai mare plus, e dotata cu Xenon, pot gasii unu 1.9dci cu 6 trepte, si alte dotari gen cruisecontrol etc.

Mai sunt si altele pe langa acestea, dar momentan aceste 3 mi se par cele mai ok optiuni intre 2-3000 Euro. Oricum acesta nu este bugetul total de care dispun, dar vreau sa mai pastrez minim 1000€ pentru a pune masina respectiva la punct.


#50
adrianitza

adrianitza

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 205
  • Înscris: 11.04.2015

View PostMembruAnonim, on 25 decembrie 2021 - 20:30, said:

O fost ok  o vreme , dar amu ia tu disel din nou ! Eu nu iau !
Eu ma bag la  hibrid sau electric !  Tu ramai cu cazanul fumegator , sper sa faca si in Romania RAR controale pe drumuri !
Alege benzina cu gpl. Vezi ca au samsarii de vânzare golf 5 cu gpl 1,4 si 1,6mpi

#51
adrianitza

adrianitza

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 205
  • Înscris: 11.04.2015

View PostOctavian___, on 26 decembrie 2021 - 10:23, said:


Care e masina aia cu ~5,5% benzina la 140 constant ? Skoda lu Utopium sau...? Daca ai mers tu personal si ai date concrete/ca la prost te cred, altfel din ce vezi la altii cu varfuri de 140 si declarat ca au mers linie cu 140 si consum de dizal 5% sunt povesti pt copii.

Cu benzinaru modern polizor turbo ca sa ai consum de dizal mergi incet cu 100/h si atat, mergi cu 140/h va avea consum apropiat de vechile generatii de benzinare aspirate.


cu 130 constant ??
Si eu cu 1.6 Logan (fara aerodinamica ! ) scot 5,7 la drum lung, dar merg incet. Translatat la dizal, rar sa fi vazut ~5,7-6% extraurban, trebuia sa o frig tare, eram indignat sa vad 6%,  altfel 4,4-4,7% mers normal, nu incet! Nu mai zic ca si incarcat extra cu 100-120 kg


In jur de 5,5-6% e la astea vechi aspirate la 90-100 , e absolut normal.
La polizoarele turbo mergi cu turatie (mult) mai mica la 90-100/h si ai cuplu mai bun, nici macar Focusu 1.0 nu sarea de 4-4,2% cu 90/h constant
te referi cumva la Skoda Citigo motor de 1 litru?

Referitor la diesel, daca mergi ușor, obtii consumuri de 4% hai 5 maxim :)

Pentru tine la logan 1,6 16v, sa pui gpl cu rezervor toroidal, in locul rotii de rezerva. Ziceai in topicul de la Jurnal de bord, ca tu si-asa mergi cu tub de pana la tine și pompa de umflat roti.

Edited by adrianitza, 26 December 2021 - 19:19.


#52
adrianitza

adrianitza

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 205
  • Înscris: 11.04.2015

View PostMembruAnonim, on 25 decembrie 2021 - 07:04, said:

Mai un vintage, care vrea motorina !  Acuma in 2022 cand sunt atatea alternative si UE interzice fix motorina. Posted Image

Uite poti:  classicul benzina - never fail,   gaz + benzina,  electric full,  hibrid de mai multe variante !
Ai de unde alege, numai bani sa fie !
Poti sa iei ce vrei tu.Nu te opreste nimeni.
Cel mai economic gpl + benzina. Stai si asteapta cu hibridul si electrica. Nu te arunca sa iei,este prea devreme.Mai asteapta macar vreo 3 ani.
Bani gasesti prin finantare la o banca sau ifn, nu e problema ! :)

#53
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,854
  • Înscris: 06.10.2008
E deja 3.8  GPL-ul. Asta vara era 2.6.  Daca iei masina cu instalatie, da inca e rentabil. Dar nu foarte.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate