Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info certificate digitale COVID-19

COVID-19: Raportari · Stiri Oficiale

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Informatii utile stare de alerta
 Hidroelectrica a lansat platforma...

Recomandare laptop/tableta pt filme

Cooler LGA1700

purificator in conflict cu umidif...
 Pot medicii dermatologi sa prescr...

Uitati-va aici, site de vanzari n...

Top Rezidential

Cei cu case de peste 200mp locuib...
 Obtinere cazier

Credit in strainatate

Problema hard drive

Probleme cu SMS-ul pentru recuper...
 

[ANCOM] Ce trebuie sa stie utilizatorii care doresc incetarea unui contract de telefonie

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1
StefanRO

StefanRO

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,593
  • Înscris: 06.03.2018

Attached File  image005.jpg   232.27K   1 downloads


ANCOM: Inainte de a solicita incetarea unui contract incheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice conditiile din contract.

Incetarea contractului la cererea utilizatorului
Atunci cand doresc incetarea contractului de servicii de telefonie, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice urmatoarele:
daca a expirat perioada contractuala initiala, caz in care nu sunt percepute penalitati pentru rezilierea contractului;
ce penalitati se aplica daca solicita incetarea contractului inainte de expirarea perioadei initiale;
termenul si modalitatile in care pot depune o cerere de incetare a contractului, precum si termenul in care este operata efectiv incetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de catre utilizator).

Toate aceste informatii trebuie sa se gaseasca in contract.
Unii furnizori ofera posibilitatea ca solicitarea de incetare a contractului sa fie adresata si telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur daca cererea este adresata in scris si este transmisa prin posta, cu confirmare de primire, e-mail sau este depusa la un punct de lucru/magazin al furnizorului, in acest ultim caz utilizatorii fiind sfatuiti sa solicite un numar de inregistrare.
Mai multe detalii despre contractele de telefonie incheiate cu operatorii sunt disponibile pe InfoCentrul ANCOM, aici.

Trecerea de la abonament la cartela preplatita sau portarea
Atunci cand utilizatorii solicita trecerea de la abonament la cartela preplatita, la acelasi furnizor de telefonie, trebuie sa aiba in vedere ca acest aspect tine de politica comerciala a fiecarui furnizor. Prin urmare, este la latitudinea furnizorilor daca si in ce conditii accepta astfel de solicitari din partea utilizatorilor, aceasta situatie nefiind reglementata de legislatia din domeniul comunicatiilor electronice.
Daca furnizorul refuza o astfel de cerere, iar utilizatorii nu sunt interesati in mod special de serviciile acestuia, ci doar sa-si pastreze numarul de telefon si, totodata, sa beneficieze de servicii preplatite, acestia au posibilitatea sa-si porteze numarul de telefon.
In acest caz utilizatorii trebuie sa aiba in vedere ca cererea de portare reprezinta, in acelasi timp, o cerere de incetare a contractului pe care acestia il au cu furnizorul din reteaua caruia pleaca si nu vor fi scutiti de plata eventualelor taxe de reziliere anticipata.

Obligatiile furnizorilor
In plus fata de informatiile prevazute in contractele incheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie din Romania sunt obligati sa publice pe site-urile proprii:
informatii legate de incetarea contractelor incheiate cu utilizatorii, respectand, astfel, Decizia ANCOM nr.158/2015 privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali;
informatii privind demersurile pe care utilizatorii trebuie sa le faca pentru a obtine incetarea contractului;
adresa de e-mail, adresa postala si numarul de telefon/fax, la care utilizatorii pot transmite cererea de incetare a contractului;
formulare/cereri-tip, daca se solicita completarea acestora, precum si informatii legate de modalitatile prin care utilizatorii pot intra in posesia lor, daca este cazul;
informatii legate de penalitatile care pot fi aplicate in cazul incetarii anticipate a contractului, daca astfel de penalitati sunt percepute.
Potrivit Deciziei ANCOM nr.158/2015, toate informatiile destinate utilizatorilor trebuie sa se regaseasca pe site-urile furnizorilor intr-un loc usor accesibil, prezentate intr-un mod vizibil si bine structurat.

Reclamatii
ANCOM poate lua masuri daca furnizorul nu a prevazut in contract sau pe pagina sa de internet informatii legate de incetarea contractelor. Sesizarile pot fi trimise aici.
Atentie! Daca un furnizor refuza sa dea curs unei cereri de trecere de la abonament la cartela preplatita, in reteaua sa, ANCOM nu poate interveni deoarece in acest caz nu s-a produs o incalcare a legislatiei din domeniul comunicatiilor electronice.
Daca insa prin contract este reglementata o astfel de situatie si furnizorul nu respecta aceasta prevedere contractuala sau in cazul in care furnizorul nu da curs unei cereri de incetare a contractului, utilizatorii care au calitatea de consumatori (persoane fizice) se pot adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

https://www.ancom.ro...telefonie-_6396

Attached Files



#2
__Dan__

__Dan__

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,877
  • Înscris: 15.04.2019
Rezumat: ANCOM poate face ceva (?) daca furnizorul n-a scris pe pagina de net sau in contract cum se poate solicita incetarea acestuia. Daca furnizorul il incalca, adresati-va Protectiei Consumatorului. Si e mai sigur ca solicitarile catre furnizor sa le trimiteti in plic: Unii furnizori ofera posibilitatea ca solicitarea de incetare a contractului sa fie adresata si telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur daca cererea este adresata in scris si este transmisa prin posta, cu confirmare de primire, e-mail sau este depusa la un punct de lucru/magazin al furnizorului, in acest ultim caz utilizatorii fiind sfatuiti sa solicite un numar de inregistrare.
Si la plic sa-i faceti un xerox.

Edited by __Dan__, 06 December 2021 - 18:50.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate