Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Intretinere baterie auto iarna
Last Updated: Feb 04 2022 11:18, Started by
Bursul
, Dec 03 2021 10:53
·
0
#1
Posted 03 December 2021 - 10:53
Nu mai am garaj subteran. Masina sta afara in ploaie, frig, inghet, ninge pe ea Pana acum nu m-a interesat de baterie. Masina statea la caldurica, mai putin de 5 grade nu vedea, oricat de inghet era afara.
Tema discutiei ar fi: are rost sa ma preocupe pe timpul iernii bateria sau o las in plata Domnului? In ce conditii ar trebuie sa o punem la incarcat? Orice informatie e binevenita. BTW, masina e cu start stop (daca asta conteaza). |
#2
Posted 03 December 2021 - 11:00
Daca are mai mult de 5 ani si nu folosesti masina iarna atunci poti sa-ti faci grija pentru ea.
|
#3
Posted 03 December 2021 - 11:03
Ba ej' nebun ...
Am avut masini care nu au vazut garaj niciodata si nu s-a intamplat absolut nimic cu bateria Si nu cred ca sunt singurul Doar o baterie veche (uzata) poate creea oarece probleme dar se poate schimba da-o dreak In rest ... apa ... paie ... pedala |
#4
Posted 03 December 2021 - 11:03
Nimic deosebit, o lasi in plata Domnului iar la cativa ani, cand moare, iei una noua.
|
#5
Posted 03 December 2021 - 11:05
N-ai precizat: tu ai nevoie sa misti masina iarna (cu motorul ei)? Daca da, cam la ce interval si pe ce distanta?
|
#6
Posted 03 December 2021 - 11:06
Daca ai posibilitatea sa pui redresorul pe ea ( daca faci drumuri scurte si rare ) sa stii ca nu-i strica .
|
#7
Posted 03 December 2021 - 11:06
|
#8
Posted 03 December 2021 - 11:13
Ce redresor mai baieti ?
Prostii Cei mai mari dusmani ai bateriei sunt subincarcarea, supraincarcarea sau descarcarea pe termen lung. Redresoarele din supermarketuri sau benzinarii sunt niste porcarii care fac mai mult rau decat bine Cu sau fara ele = tot un drac |
#9
Posted 03 December 2021 - 11:14
Oo, dar ce mai suferim pentru masini
Cu bateria e simplu: se descarca o data, o incarci. Se descarca mereu, o schimbi. Daca o pornesti in fiecare dimineata, observi rapid daca nu mai are aceeasi energie. Daca e doar masina de weekend, ar putea fi iertabil daca dupa o saptamana de frig, are nevoie de incarcare pentru a porni. Eu pun redresorul atunci cand vad ca imi invarte foarte greu. Dupa drumuri scurte, bineinteles. Am doua incarcatoare, unul homemade care depaseste putin 15V, unul electronic, care nu trece de 14.2V niciodata. Cand am o saptamana libera, il pun pe ala electronic Cand pun incarcatorul clasic, cu transformator, e suficient sa il las 1-2 ore, iar bateria are vlaga in ea cel putin o saptamana. Legat de start-stop, din ce am vazut eu, sistemul tine cont de baterie, si nu opreste motorul la semafor, atunci cand trebuie incarcata. Dar fiind romani, ca sa fim noi siguri, se poate dezactiva sistemul pe timpul sezonului rece, cel putin cand se fac drumuri scurte. |
#10
Posted 03 December 2021 - 11:15
Bursul, on 03 decembrie 2021 - 10:53, said:
Tema discutiei ar fi: are rost sa ma preocupe pe timpul iernii bateria sau o las in plata Domnului? In ce conditii ar trebuie sa o punem la incarcat? Orice informatie e binevenita. BTW, masina e cu start stop (daca asta conteaza). Cand nu am mers 2 saptamani intr-o iarna, am luat-o in casa am incarcat-o bine si asta a fost. Aste-a cu start/stop au incarcarea mai ciudata. Cand releul o vede incarcata nu o mai alimenteaza si practic masina merge numai pe baterie. Nu stiam lucrul asta, imi luasem un incarcator de telefon cu voltmetru pe el si cand ma uit, in mers erau 11.8V. Am crezut ca e defect alternatorul si ca merge aiurea (cand aprindeam luminile crestea si tensiunea). Asa ca ziua cand mergeam doar cu luminile de zi ale masinii si urma sa las masina pt cateva zile, aveam grija sa pornesc faza scurta ca alternatorul sa bage curent si in baterie. |
|
#11
Posted 03 December 2021 - 11:22
Indiferent de ce masina am avut, iarna (cand era cu -) faceam un "efort" de a o porni macar o data la doua zile, o lasam sa mearga 20-30 de minute ( in timpul ala o curatam de zapada, fumam o tigara, dateam un telefon). In acest fel nu am avut nici macar o problema, bine, m-a lasat bateria dupa 5 ani si ceva, vara :-D atat i-a fost sa fie ))
Practica am folosit-o pentru baterie normala si baterie start/stop. all good |
#12
Posted 03 December 2021 - 11:24
__Dan__, on 03 decembrie 2021 - 11:05, said:
N-ai precizat: tu ai nevoie sa misti masina iarna (cu motorul ei)? Daca da, cam la ce interval si pe ce distanta? |
#13
Posted 03 December 2021 - 11:24
Exact
N-ai nevoie de nici un redresor Pornesti masina, fumezi 2 tigari, gata ... |
#14
Posted 03 December 2021 - 11:25
Mda, asta e o prostie la masinile noi, nu incarca bateria daca "o vad incarcata" si sunt consumatori putini din motive eco, sa nu consume in plus. Un dreak, dau rateuri des si ajungi cu bateria moarta pentru 0.00001l de combustibil economisit.
|
#15
Posted 03 December 2021 - 11:26
Bursul, on 03 decembrie 2021 - 11:24, said:
In timpul saptamanii 1-2 ori daca trebuie sa dau o fuga la magazin, dar distantele sunt foarte scurte. Duminica de obicei ies la plimbare 100-120 km dus- intors, dar nu e regula. |
|
#16
Posted 03 December 2021 - 11:28
GaBogdan, on 03 decembrie 2021 - 11:22, said:
Indiferent de ce masina am avut, iarna (cand era cu -) faceam un "efort" de a o porni macar o data la doua zile, o lasam sa mearga 20-30 de minute ( Insa asta face rau motorului pentru ca nu functioneaza in parametri mai mult timp decat e necesar. Mai bine dai o tura cu ea. Dar asta e o alta poveste. TheWarrior, on 03 decembrie 2021 - 11:26, said:
Atunci nu iti face probleme, bine dar sper ca nu e diesel ca acolo e alta problema - consumul bujiilor incasdescente. Ideea e ca mai am o problema. Daca pun contactul stau 5 secunde pana se incalzesc bujiile si pornesc, se chinuie sa porneasca motorul. Dar daca pun contactul, scot contactul, de cateva ori, porneste fara nici o problema. Dar si asta e o alta poveste. Revenim la baterie! Edited by Bursul, 03 December 2021 - 11:30. |
#17
Posted 03 December 2021 - 11:29
#18
Posted 03 December 2021 - 11:29
Naijax, on 03 decembrie 2021 - 11:13, said:
Cei mai mari dusmani ai bateriei sunt subincarcarea, supraincarcarea sau descarcarea pe termen lung. Redresoarele din supermarketuri sau benzinarii sunt niste porcarii care fac mai mult rau decat bine Un incarcator bun decupleaza la 14.4 V. Initiator, eu fac cum te-au sfatuit Pololica sau GaBogdan. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users