Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Intretinere baterie auto iarna

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#1
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,530
  • Înscris: 30.10.2003
Nu mai am garaj subteran. Masina sta afara in ploaie, frig, inghet, ninge pe ea Posted Image  Pana acum nu m-a interesat de baterie. Masina statea la caldurica, mai putin de 5 grade nu vedea, oricat de inghet era afara.

Tema discutiei ar fi: are rost sa ma preocupe pe timpul iernii bateria sau o las in plata Domnului? In ce conditii ar trebuie sa o punem la incarcat? Orice informatie e binevenita. BTW, masina e cu start stop (daca asta conteaza).

#2
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,811
  • Înscris: 30.08.2006
Daca are mai mult de 5 ani si nu folosesti masina iarna atunci poti sa-ti faci grija pentru ea.

#3
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,225
  • Înscris: 13.03.2017
Ba ej' nebun ...
Am avut masini care nu au vazut garaj niciodata si nu s-a intamplat absolut nimic cu bateria
Si nu cred ca sunt singurul
Doar o baterie veche (uzata) poate creea oarece probleme dar se poate schimba da-o dreak
In rest ... apa ... paie ... pedala

#4
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
Nimic deosebit, o lasi in plata Domnului iar la cativa ani, cand moare, iei una noua.

#5
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,950
  • Înscris: 15.04.2019
N-ai precizat: tu ai nevoie sa misti masina iarna (cu motorul ei)? Daca da, cam la ce interval si pe ce distanta?

#6
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Daca ai posibilitatea sa pui redresorul pe ea ( daca faci drumuri scurte si rare ) sa stii ca nu-i strica .

#7
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
  • daca utilizezi masina zilnic si mergi macar 15-20 minute continuu, n-ar trebui sa ai probleme. Eu le-am tinut pe ale mele afara (din 2016 incoace) si n-au avut nimic bateriile. Au stat si o saptamana pe loc (intre porniri)
  • daca o utilizezi doar la sfarsit de saptamana (cumparaturi), poate ar fi bine sa ai magazinul mai departe (sa aiba timp sa incarce)
  • daca vrei sa o pui pe redresor, recomand sa o iei dimineata si s-o incarci seara (sau o iei seara si incepi s-o incarci dimineata) pentru aclimatizare (depinde cat de frig e).
PS: in functie de cum utilizezi masina, recomand o data la cateva luni sa o pui pe redresor (daca ai doar drumuri scurte, cu atat mai mult).

#8
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,225
  • Înscris: 13.03.2017
Ce redresor mai baieti ?
Prostii

Cei mai mari dusmani ai bateriei sunt subincarcarea, supraincarcarea sau descarcarea pe termen lung.
Redresoarele din supermarketuri sau benzinarii sunt niste porcarii care fac mai mult rau decat bine

Cu sau fara ele = tot un drac

#9
danielvd

danielvd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 88
  • Înscris: 06.12.2009
Oo, dar ce mai suferim pentru masini Posted Image
Cu bateria e simplu: se descarca o data, o incarci. Se descarca mereu, o schimbi. Daca o pornesti in fiecare dimineata, observi rapid daca nu mai are aceeasi energie. Daca e doar masina de weekend, ar putea fi iertabil daca dupa o saptamana de frig, are nevoie de incarcare pentru a porni.
Eu pun redresorul atunci cand vad ca imi invarte foarte greu. Dupa drumuri scurte, bineinteles. Am doua incarcatoare, unul homemade care depaseste putin 15V, unul electronic, care nu trece de 14.2V niciodata. Cand am o saptamana libera, il pun pe ala electronic Posted Image
Cand pun incarcatorul clasic, cu transformator, e suficient sa il las 1-2 ore, iar bateria are vlaga in ea cel putin o saptamana.
Legat de start-stop, din ce am vazut eu, sistemul tine cont de baterie, si nu opreste motorul la semafor, atunci cand trebuie incarcata. Dar fiind romani, ca sa fim noi siguri, se poate dezactiva sistemul pe timpul sezonului rece, cel putin cand se fac drumuri scurte.

#10
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007

View PostBursul, on 03 decembrie 2021 - 10:53, said:

Tema discutiei ar fi: are rost sa ma preocupe pe timpul iernii bateria sau o las in plata Domnului? In ce conditii ar trebuie sa o punem la incarcat? Orice informatie e binevenita. BTW, masina e cu start stop (daca asta conteaza).
Daca vine gerul si o pornesti mai rar de o saptamana, ar cam trebui sa iti faci griji.
Cand nu am mers 2 saptamani intr-o iarna, am luat-o in casa am incarcat-o bine si asta a fost.

Aste-a cu start/stop au incarcarea mai ciudata. Cand releul o vede incarcata nu o mai alimenteaza si practic masina merge numai pe baterie.
Nu stiam lucrul asta, imi luasem un incarcator de telefon cu voltmetru pe el si cand ma uit, in mers erau 11.8V.
Am crezut ca e defect alternatorul si ca merge aiurea (cand aprindeam luminile crestea si tensiunea).
Asa ca ziua cand mergeam doar cu luminile de zi ale masinii si urma sa las masina pt cateva zile, aveam grija sa pornesc faza scurta ca alternatorul sa bage curent si in baterie.

#11
GaBogdan

GaBogdan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 625
  • Înscris: 02.09.2020
Indiferent de ce masina am avut, iarna (cand era cu -) faceam un "efort" de a o porni macar o data la doua zile, o lasam sa mearga 20-30 de minute ( in timpul ala o curatam de zapada, fumam o tigara, dateam un telefon). In acest fel nu am avut nici macar o problema, bine, m-a lasat bateria dupa 5 ani si ceva, vara :-D atat i-a fost sa fie :)))

Practica am folosit-o pentru baterie normala si baterie start/stop. all good

#12
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,530
  • Înscris: 30.10.2003

View Post__Dan__, on 03 decembrie 2021 - 11:05, said:

N-ai precizat: tu ai nevoie sa misti masina iarna (cu motorul ei)? Daca da, cam la ce interval si pe ce distanta?
In timpul saptamanii 1-2 ori daca trebuie sa dau o fuga la magazin, dar distantele sunt foarte scurte. Duminica de obicei ies la plimbare 100-120 km dus- intors, dar nu e regula.

#13
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,225
  • Înscris: 13.03.2017
Exact
N-ai nevoie de nici un redresor
Pornesti masina, fumezi 2 tigari, gata ...

#14
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
Mda, asta e o prostie la masinile noi, nu incarca bateria daca "o vad incarcata" si sunt consumatori putini din motive eco, sa nu consume in plus. Un dreak, dau rateuri des si ajungi cu bateria moarta pentru 0.00001l de combustibil economisit.

#15
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007

View PostBursul, on 03 decembrie 2021 - 11:24, said:

In timpul saptamanii 1-2 ori daca trebuie sa dau o fuga la magazin, dar distantele sunt foarte scurte. Duminica de obicei ies la plimbare 100-120 km dus- intors, dar nu e regula.
Atunci nu iti face probleme, bine dar sper ca nu e diesel ca acolo e alta problema - consumul bujiilor incasdescente.

#16
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,530
  • Înscris: 30.10.2003

View PostGaBogdan, on 03 decembrie 2021 - 11:22, said:

Indiferent de ce masina am avut, iarna (cand era cu -) faceam un "efort" de a o porni macar o data la doua zile, o lasam sa mearga 20-30 de minute (
Sa o las sa mearga pe loc nu pot, e interzis.
Insa asta face rau motorului pentru ca nu functioneaza in parametri mai mult timp decat e necesar. Mai bine dai o tura cu ea. Dar asta e o alta poveste.

View PostTheWarrior, on 03 decembrie 2021 - 11:26, said:

Atunci nu iti face probleme, bine dar sper ca nu e diesel ca acolo e alta problema - consumul bujiilor incasdescente.
Ta, daaaa!!! Diesel este!

Ideea e ca mai am o problema. Daca pun contactul stau 5 secunde pana se incalzesc bujiile si pornesc, se chinuie sa porneasca motorul. Dar daca pun contactul, scot contactul, de cateva ori, porneste fara nici o problema. Dar si asta e o alta poveste. Revenim la baterie!

Edited by Bursul, 03 December 2021 - 11:30.


#17
autom2

autom2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,556
  • Înscris: 26.01.2007

View PostBaXXXon, on 03 decembrie 2021 - 11:06, said:

Daca ai posibilitatea sa pui redresorul pe ea ( daca faci drumuri scurte si rare ) sa stii ca nu-i strica .

O data pe luna . Daca acmulatorul e incarcat , ingheata/ rezista mai bine.

#18
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,950
  • Înscris: 15.04.2019

View PostNaijax, on 03 decembrie 2021 - 11:13, said:

Cei mai mari dusmani ai bateriei sunt subincarcarea, supraincarcarea sau descarcarea pe termen lung.
Redresoarele din supermarketuri sau benzinarii sunt niste porcarii care fac mai mult rau decat bine

Un incarcator bun decupleaza la 14.4 V. Initiator, eu fac cum te-au sfatuit Pololica sau GaBogdan.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate