Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Intretinere baterie auto iarna
Last Updated: Feb 04 2022 11:18, Started by
Bursul
, Dec 03 2021 10:53
·
0
#37
Posted 03 December 2021 - 13:44
Bursul, on 03 decembrie 2021 - 10:53, said:
Nu mai am garaj subteran. Masina sta afara in ploaie, frig, inghet, ninge pe ea Pana acum nu m-a interesat de baterie. Masina statea la caldurica, mai putin de 5 grade nu vedea, oricat de inghet era afara. Tema discutiei ar fi: are rost sa ma preocupe pe timpul iernii bateria sau o las in plata Domnului? In ce conditii ar trebuie sa o punem la incarcat? Orice informatie e binevenita. BTW, masina e cu start stop (daca asta conteaza). bateria o mai incarci pe redresor dacă scade voltajul. Bafta |
#38
Posted 03 December 2021 - 14:02
Am gasit in manualul masinii:
Iarna Bateria autovehiculului dispune la temperaturi scăzute doar de o parte din capacitatea ei de pornire. O baterie de autovehicul descărcată poate îngheţa deja la temperaturi puţin sub 0 °C. Vă recomandăm ca la începutul iernii să verificaţi bateria la un partener ŠKODA şi să o încărcaţi, dacă este necesar. O baterie de autovehicul încărcată este premisă pentru un comportament bun la pornire. › Decuplaţi contactul şi deconectaţi toţi consumatorii electrici. › Numai la „încărcare rapidă“ detaşaţi ambele cabluri de conectare (întâi „minus“, apoi „plus“) . › Fixaţi cleştii redresorului la bornele bateriei (roşu = „plus“, negru = „minus“). › Introduceţi cablul de reţea al redresorului în priză şi porniţi aparatul. › După încărcare: Opriţi redresorul şi scoateţi cablul de alimentare din priză. › Abia apoi desprindeţi cleştii redresorului de la bornele bateriei. › Reconectaţi cablurile de conexiune la bornele bateriei (mai întâi la borna „plus“, apoi la borna „minus“). La încărcarea cu intensitate mică a curentului, de exemplu cu un redresor de putere mică, cablurile de conectare ale bateriei autovehiculului nu trebuie desprinse de baterie. Respectaţi instrucţiunile stabilite de producătorul redresorului. Până la încărcarea completă a bateriei autovehiculului, trebuie setat un curent de încărcare de 0,1 ori mai mare faţă de capacitatea bateriei (sau mai puţin). Înaintea încărcării la o intensitate mare a curentului, aşa numita „încărcare rapidă“, trebuie detaşate ambele cabluri de conectare. La încărcare, capacele bateriei autovehiculului nu ar trebui să fie deschise. ATENŢIE La autovehicule cu sistem START-STOP, cleştele redresorului nu are voie să fie conectat direct la polul minus al bateriei autovehiculului, ci numai la blocul motor » pagina 198, Pornirea asistată la autovehicule cu sistem START-STOP. |
#39
Posted 03 December 2021 - 14:10
Sunt dintr-un oras destul de mic si distanta casa serviciu este foarte scurta, pandemia a luat din drumurile la institutii mai indepartate, dar zilnic merg 20-30 de minute prin oras dupa program, de vreo 2 ani mi s-a pus un pitic sa ajunga motorul la 90 C daca tot am scos masina din curte in acea zi.
In lockdown-ul din 24 martie-15 mai 2020 nu am scos-o deloc dar o porneam 1 H pe saptamana la relanti. In rest am tot mers cu ea si in perioada asta am drumuri aproape zilnice dus intors Slatina-Miesti (sat din comuna Cungrea). Iarna vad ca e mai mare consumul, e 1,9 TDI, astazi mi-a bagat un range anxiety cat mine de mare, am plecat cu 150 km range din Slatina si am ajuns cu 60 km in satul Miesti, la retur s-a mentinut la 60-70 km pana am intrat in oras si a inceput sa se duca in cap, 40, ajuns la motorinarie cu 30 km, pus de 110 lei, acum 400 km range, mai am un drum diseara. Pe traseu erau statii GPL in loc de carburanti lichizi. Start Stop mi se pare o prostie, mai ales vara cand trebuie AC la blana. Compresorul de freon nu merge fara motor. Si mai nou pe vechiul meu Golf pe care nu am inca motive sa il schimb am muzica de pe Youtube prin modulator FM si se opreste daca iau contactul, un motiv in plus sa nu opresc motorul la stationari mai scurte de 10-20 minute. Edited by Neaceasca85, 03 December 2021 - 14:09. |
#41
Posted 03 December 2021 - 14:16
Lichefiat. L-ul din coada.
Range Anxiety suna elegant in english, dar in romana pana prostului suna de... |
#42
Posted 03 December 2021 - 14:16
Sistemul start-stop este foarte bun dar nu pe la noi unde mergi in coloana, cu 1000 de opriri in 10km.
@Bursul: traducerea aceea este cu google-translate? Ca daca e din manualul adevarat al masinii e grav.. |
#43
Posted 03 December 2021 - 14:19
Flat battery nu este chiar pana prostului. Acum vad voltii pe modulatorul FM, 12,6 inainte de pornire si 14,5 in mers.
Bateria nu te mai lasa sa pleci, dar rezervorul te lasa in drum, ceea ce e mai nasol, in zonele pustii. |
#44
Posted 03 December 2021 - 14:21
Stai sa vad io luni daca mai porneste dieselu Stilo ce l-am lasat 2 saptamani sa vegeteze afara in frig , sa vedem ce afacere am facut cu Varta refurbished la 150 de lei .
|
#45
Posted 03 December 2021 - 14:22
GaBogdan, on 03 decembrie 2021 - 11:22, said:
Indiferent de ce masina am avut, iarna (cand era cu -) faceam un "efort" de a o porni macar o data la doua zile, o lasam sa mearga 20-30 de minute ( in timpul ala o curatam de zapada, fumam o tigara, dateam un telefon). In acest fel nu am avut nici macar o problema, bine, m-a lasat bateria dupa 5 ani si ceva, vara :-D atat i-a fost sa fie )) Practica am folosit-o pentru baterie normala si baterie start/stop. all good ma mir de atata lipsa de informare dupa cata info este pe net - masina NU SE PORNESTE decat daca pleci cu ea - fiecare pornire (la rece)consuma mai mult decat ai incarca MERGAND (nu stand la relanti langa ea). pe scurt - - daca se merge cu masina corect(peste 15.,,,20 km pe "segment"( atentie - MERS nu STAT in trafic ) - este ok - rar un redresor(recomandat la intrarea in iarna cu o desulfatare) - daca este folosita gresit(sau taxi) - lunar o incarcare normala(se paote incarca pe masina, conectata) - bateria ta duce spre 16.5 ( suporta tratamentul asta odata pe an cu un charger Victron, recomand) - cauta pe topicul dedicat - pornitul "sa se incarce bateria 30 de min cat fumez o tigara" este nociv atat pt baterie cat si pentru masina. Daca ai o singura masina - mai bine cumperi la 3..4 ani o baterie noua si aia e (am prientei cu motociclete, scutere, masini - acolo se justifica un chager destept). Uita de orice recomandare gen "De la Lidl". Best buy acum - Foxur sau clone (100..150 ron) sau victron (500 + ron). Asta pe repede inainte ca sa nu rezum topicul amintit |
#46
Posted 03 December 2021 - 14:32
TheWarrior, on 03 decembrie 2021 - 11:51, said:
Iarna e cam 0.8-1l. Si daca sunt cam multe semafoare si mai mergi in fiecare zi se cam aduna. Asa ziceam si eu ca tine pana sa se faca 6lei. aveam si un sticker pe bord sa nu uit sa apas butonu............. Wow, in loc de 3.5lei, e 5 lei... , faci economie de 100 lei pe an, sa vezi daca se strica ceva de la atatea opriri porniri ce distractiv o sa fie. |
|
#47
Posted 03 December 2021 - 14:36
GaBogdan, on 03 decembrie 2021 - 11:22, said:
Indiferent de ce masina am avut, iarna (cand era cu -) faceam un "efort" de a o porni macar o data la doua zile, o lasam sa mearga 20-30 de minute ( in timpul ala o curatam de zapada, fumam o tigara, dateam un telefon). In acest fel nu am avut nici macar o problema, bine, m-a lasat bateria dupa 5 ani si ceva, vara :-D atat i-a fost sa fie )) Practica am folosit-o pentru baterie normala si baterie start/stop. all good Salvezi bateria, omori motorul. Smart |
#48
Posted 03 December 2021 - 14:40
#49
Posted 03 December 2021 - 14:57
Motorul se incalzeste cel mai repede in sarcina. Iarna pe ger la relanti greu ajunge si la 50 C.
Deloc la 90 C daca nu merg cu ea. Deci maxim 1 minut de relanti la plecare. Cand dau zapada jos nu o pornesc. Doar pentru dezghetare parbriz, dar mai rar e asta. Oricum aeroterma da rece pana se incinge motorul, ma dau jos din pat si plec direct la birou, nu am timp de pierdut. |
#50
Posted 03 December 2021 - 14:59
Pololica, on 03 decembrie 2021 - 11:06, said:
Daca o pui la incarcat afara,pe balcon/terasa (asa cum ar fi si normal de fapt) poti sari aclimatizarea.O demontezi seara cand vii acasa de la servici,peste noapte o incarci (pentru o baterie buna ajunge acest timp) si dimineata renunti la una dintre tigari si ti-o montezi.. |
#51
Posted 03 December 2021 - 15:09
Bursul, on 03 decembrie 2021 - 11:24, said:
In timpul saptamanii 1-2 ori daca trebuie sa dau o fuga la magazin, dar distantele sunt foarte scurte. Sunt 2 solutii ! Cum au spus unii colegi poti sa iti bati joc de baterie si cand se duce...alta . Poti sa o incarci la redresor si o poti avea mult timp inainte . Eu incarc toate bateriile de pe masinile care nu merg foarte des , in 3 sezoane la 3 luni , iarna la 1 luna , anual cate o desulfatare . O baterie incarcata are viata mult mai lunga si nu te lasa cand ai nevoie mai multa de ea . Atentie , tu ai baterie AGM care necesita redresor cu functie de AGM . In rest , un redresor NOCO sau CTEK cu functie de desulfatare si incarcare AGM iti va rezolva problema multi ani si multe baterii de acum inainte . |
|
#52
Posted 03 December 2021 - 15:13
#54
Posted 03 December 2021 - 15:23
Bursul, on 03 decembrie 2021 - 10:53, said:
Tema discutiei ar fi: are rost sa ma preocupe pe timpul iernii bateria sau o las in plata Domnului? Las-o. Când se consumă, o schimbi. Cu Loganul meu din 2014, merg odată la 2-3 zile, a stat doar afară, în frig, încă mai are bateria originală. Chiar mă așteptam să crape acum, dar nu încă. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users