Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina
 Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024
 Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 

Rezumat despre masinile electrice

* * * * * 5 votes
  • Please log in to reply
1977 replies to this topic

#1837
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

View PostCRG, on 21 martie 2024 - 07:10, said:

Bmw-urile electrice
bateria mică
"bateria mică" ... de care e ... "plumb-acid" ?

#1838
RaySefo

RaySefo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,173
  • Înscris: 17.06.2010
Ai vrut sa fi ironic, sau care-i faza? Ceva concret legat de masinile electrice ai ceva de spus? Asa din experienta ta de pana acum cu un EV. Ca vad ca in afara de niste comentarii sterile si la misto nu esti in stare sa legi o propozitie intreaga legata de subiect.

#1839
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005

View Postadrian_r5, on 21 martie 2024 - 09:47, said:

"bateria mică" ... de care e ... "plumb-acid" ?

Sa-t raspund: e de tip AGM. Se incarca pe la 14-15V, ceva mai mult decat bateriile de 12V clasice. De obicei tine cam 6-7 ani, dar cand crapa, nu te prea anunta si genereaza un purcoi de eroria apocaliptice. Asa ca mai degraba se inlocuieste mai devreme, preventiv.

#1840
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

View PostCRG, on 21 martie 2024 - 15:35, said:

Sa-t raspund
Posted Image

View PostCRG, on 21 martie 2024 - 15:35, said:

e de tip AGM
De obicei tine cam 6-7 ani
Care ar fi motivele pentru care nu se foloseste acelasi tip de baterie ca la bateria "de tractiune" ?
Intreb pentru ca, cel putin la prima vedere, bateria "de tractiune" pare mai fiabila.

#1841
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Standardizare, cost si mai ales face fata la ce este nevoie.
AGM-ul se comporta ca o baterie normala, aia care "nu anunta" este aia cu gel, mai stabila, mai performanta dar si mai scumpa.
Tensiunile de incarcare la AGM sint similare cu ale unei baterii FB sau EFB, diferenta este la tensiunea de 100%, la AGM est spre 12,8-13Vdc fata de FB si EFB care au 12,65Vdc la baterie incarcata 100%.

Edited by Ion_Bumbu, 22 March 2024 - 00:46.


#1842
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,149
  • Înscris: 11.01.2009
Tesla are bateria de accesorii de 15.5V, tot Li-Ion.

#1843
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,891
  • Înscris: 22.12.2005

View Postadrian_r5, on 21 martie 2024 - 09:47, said:

"bateria mică" ... de care e ... "plumb-acid" ?

la unele EV-uri ( modele mai noi de Tesla de exemplu) bateria de accesorii este de fapt o "particica" din bateria mare.
Pb e cam mort si cam ingropat  de o vreme.
evidnet ca piata e plina de ele pe ICE-uri si pe EV-urile mai ieftine.

#1844
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005

View Postadrian_r5, on 21 martie 2024 - 22:48, said:


Posted Image

Probabil din considerente de cost cutting. In plus, bateria de 12V nu e acoperită de garanția bateriei HV, deci de ce să pună un Li-Ion dacă nu pică pe ei in caz că se degradează.  Dar oricum AGM e un pas înainte față de plumb-acid.


Care ar fi motivele pentru care nu se foloseste acelasi tip de baterie ca la bateria "de tractiune" ?
Intreb pentru ca, cel putin la prima vedere, bateria "de tractiune" pare mai fiabila.


#1845
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007

View Postfoxbat, on 22 martie 2024 - 17:48, said:

la unele EV-uri ( modele mai noi de Tesla de exemplu) bateria de accesorii este de fapt o "particica" din bateria mare.
Pb e cam mort si cam ingropat  de o vreme.
evidnet ca piata e plina de ele pe ICE-uri si pe EV-urile mai ieftine.
Si la hibridele HEV (nu PHEV) Hyundai/Kia bateria de accesorii e o sectiune din bateria HV. De ce la PHEV au mers tot cu baterie clasica de Pb e un mister...

#1846
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007

View PostCRG, on 16 martie 2024 - 14:21, said:

Greu de procesat. Când și-a montat panourile nici nu avea în dotare mult hulita mașină electrică,  invenția diavolului, mâna necuratului. Acum are o electrică și omul realizează că decât să urce curentul în rețea și să-și ia banii pe el peste 2 ani la un sfert de preț, poate să-l bage în bateria EV-ului și să nu mai dea banii pe transport. Deloc !

Facem și un PowerPoint să înțeleagă domnul cum stau treburile?...
Tu chiar te crezi deștept.
Știu macar in ce consta amortizarea ?
Bănui că nu căci altfel înțelegeai ce am întrebat.
Eu răspunsul îl știu doar că voi nu prea înțelegeți.
Când tragi linie în funcție de încarci sau nu încarci din priza soldul e unul sau altul.
Cum zicea cineva sunt 50 de bani pe care ii primești nu ii dai.
Dar na.. analfabetismul functional e o calitate la români

#1847
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,356
  • Înscris: 22.10.2007
Ti s-a explicat in 3 feluri ce si cum si tu insisti cu aceeasi idee gresita, eu n-as mai pomeni de analfabetism functional…

#1848
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 802
  • Înscris: 12.02.2008
La cald dupa conferinta de presa in cadrul careia Xiaomi a anuntat preturile pentru modelul SU7. Sunt preturi din China si nu trebuie comparate cu preturile modelelor electrice din Europa. In schimb putem sa le cumparam cu preturile unor masini electrice disponibile atat pe piata chineza cat si cea europeana. Cea mai relevanta comparatie este cu Model 3 60 kWh.
Model 3 (60 kWh): 245.000 CNY
SU7 Pro (95 kWh): 215.000 CNY
Attached File  Image.jpeg   229.23K   14 downloads

Multa masina pentru banii astia...

La conferinta au participat fondatorii / conducatorii: BAIC, GWM,  NIO, XPENG si Li Auto... unul langa celalalt Posted Image
Attached File  Image (1).jpeg   2.07MB   15 downloads

Attached File  arenaev_001.jpg   58.23K   15 downloadsAttached File  xiaomi-su7-interior.jpg   256.25K   14 downloads

Edited by r_vlad, 28 March 2024 - 16:40.


#1849
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007

View Post_-livio-_, on 25 martie 2024 - 21:39, said:

Ti s-a explicat in 3 feluri ce si cum si tu insisti cu aceeasi idee gresita, eu n-as mai pomeni de analfabetism functional…
Ce ai explicat...de trei ori.
Eu pot înțelege că te faci că nu înțelegi
In acest caz cred că e mai bine sa să te abții in ceea ce privește analfabetismul.
Oricum că și rezumat pentru 99% dintre posesorii te electrice e că această formă de motorizare e buna cat timp ai curent"gratis" de la panouri.
Chestia asta a fost menționată de posesori....nu am timp și disponibilitatea să ii caut postarea...dar exact așa se exprimă. Daca alimentezi cu 2 lei..și ceva nu mai postați consumuri că ajungeți la preț de tractor.

#1850
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,356
  • Înscris: 22.10.2007
Nu doar eu am explicat, de unde si numarul 3, ca atatea postari ai pe tema.
Nu eu am adus analfabetismul in discutie, doar am zis sa o lasi mai moale ca se pare ca rade ciob de oala, mai ales dupa ce ti s-a explicat de ce ideea ta e gresita.

#1851
Co5min

Co5min

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,254
  • Înscris: 02.12.2007

View Posttatimeu, on 28 martie 2024 - 16:55, said:


Oricum că și rezumat pentru 99% dintre posesorii te electrice e că această formă de motorizare e buna cat timp ai curent"gratis" de la panouri.
Chestia asta a fost menționată de posesori....nu am timp și disponibilitatea să ii caut postarea...dar exact așa se exprimă. Daca alimentezi cu 2 lei..și ceva nu mai postați consumuri că ajungeți la preț de tractor.
Pentru restul de 1% dintre posesorii de electrice, este foarte bine și folosind curent din rețea cu preț Hidroelectrica.

Pentru acele deplasări în concediu când incarci cu 2 lei, ești la paritate cu un ICE. Dar asta la majoritatea dintre noi, se întâmplă până în 20% din km făcuți într-un an.

Nu te îngrijora, oricum o dai, iese foarte bine cu EV atâta timp cat nu o folosești pe FedEx, Europa.

7k lei economie vs benzina in 9 luni fără panouri. Le astept și pe alea.

Attached Files


Edited by Co5min, 28 March 2024 - 18:43.


#1852
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007
Cosmin
Nu am spus că nu iese bine cu ev-ul
Am expus și explicat avantajul ev-ului și colegilor de la serviciu.
Pe mine mă amuză și recunosc că mă râcâie faptul cum unii posesori de ev-uri și panouri (bravo lor că au reușit să beneficieze ce subvențiile acordate de stat) susțin sus și tare că raportat la panouri/producție de energie/consum locuință ev a venit că bonus atâta timp cât alimentarea ev-ului ii scade din soldul pozitiv pe care îl aduce producția din panouri.

Mă sâcâie faptul că unii nu vor să cedeze când alții le atrag atenția că se încadrează perfect în anumite categorii. Citesc dar nu sunt capabili să înțeleagă  totuși albul e alb nu cenușiu.

#1853
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,356
  • Înscris: 22.10.2007
te racaie degeaba, nu toti si-au luat panourile prin stat, iar in cazul meu calculul de amortizare nu a inclus exportul de curent.
asa ca panourile se amortizeaza linistite singure, iar excesul care se duce in masina e bonus.

in rest right back at you, citesti dar tot nu intelegi ca soldul ala pozitiv nu exista in unele cazuri.

#1854
hepea

hepea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 805
  • Înscris: 20.02.2006
Exact, atat masina (actuala) cat si panourile sunt luate fara subventii. Dar, chiar si fara panouri, in majoritatea timpului, ev-ul imi este perfect mie (subliniere intentionata, imi scapa termenul)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate