Dilema alegere Duster benzina sau motorina?
#38
Posted 09 November 2021 - 21:49
In balans intra daca ai o rulota lunga si inc arcata aiurea. Am patit-o eu o data, aveam 3 biciclete pe suportul din spatele rulotei. N-am patit nimic, dar, de atunci, incarc rulota mai cu cap (bicicletele inauntru, chestiile grele cat mai aproape de axa). Si am si cupla antibalans. Dar nici aia nu face minuni.
|
#39
Posted 09 November 2021 - 22:16
Si inaltimea/garda la sol e o problema ... atat a rulotei, cat si a masinii tractoare.
Si evitarea unui obstacol ... si ... si ... Ideea e ca pentru a tracta in siguranta o rulota iti trebuie o masina mai grea. Si nu prea inalta, ci cu centrul de greutate mai jos. Duster nu este nici destul de grea, si nici aerodinamica nu-l ajuta. Este o masina destul de usoara pe spate, ea nu e in stare sa-si gestioneze cum trebuie masele proprii pe franare/evitare, daramite sa mai aiba grija si de o rulota agatata in spate. Repet, nu spun ca nu ar putea-o trage. Spun doar ca nu este potrivita pentru asta ... Edited by shymano, 09 November 2021 - 22:18. |
#40
Posted 10 November 2021 - 05:03
Fizica fortelor este simpla ..
1. Incarca rulota in asa fel incat sa ai greutate pe carligul masinii ( apasare adica ) in jur de 50 .. 70 Kg si nu o sa ai nici o problema cu balansul 2. Amortizoare tari si noi pe rulota , iar , suspensia rulotei sa fie hard , nu moale , si nu vei avea balans 3. Masina incarcata ( si nu goala doar cu soferul ) si nu vei avea probleme cu balansul |
#41
Posted 10 November 2021 - 10:51
Balansul la rulota nu e doar ce simti intr-o masina inalta cand se inclina intr-o parte sau alta adica in jurul unei axe orizontale.
Ai balans si in jurul unui axe verticale si asta n-are nicio legatura cu amortizoarele ci cu faptul ca are o singura axa. La o simpla manevra stanga-dreapta de volan rulota va incepe sa se balanseze in jurul axei verticale. Adica spatele sa se duca spre dreapta iar fata spre stanga (si invers) si iti va pune forta in carlig spre stanga sau spre dreapta. Apate practic un moment de rotatie in plan orizontal in jurul axei verticale a rulotei. Poti pierde usor spatele masinii asa daca masina e usoara sau daca aderenta e proasta. Cu cat ai greutate mai multa la distanta de axa cu atat mai pronuntata e problema iar rulota chiar si goala are suficienta greutatea la distanta de axa sa apara acel moment de rotatie. La o remorca nu e la fel de mare acel moment chiar daca greutatile pe osie si pe carlig ar fi identice. Deci fizica fortelor e complexa. Edited by underb, 10 November 2021 - 10:57. |
#42
Posted 10 November 2021 - 18:12
Ce mi se pare ciudat. Am mai spus ca am condus cam 800 km ansamblu Dokker + rulota. Absolut nici un moment nu am simțit efectul balansului, sau ca nu as fi avut controlul deplin al ansamblului. Ce reproșez e lipsa de putere. Adică cu piciorul la blana, nu sarea de 90 km/h! Pe autostrada de doua ori am renunțat la depășirea unor camioane. Subliniez camioane, ca la Tir-uri nu aveam nici o șansă. Dacă scadeam viteza sa zic la 40 km/h, pana creșteau înapoi la 80 km/h dura o veșnicie! In rampa retrogradam pana la treapta 1! Pe macadam cam patina la plecarea de pe loc... Dar repet, sa pierd controlul mașinii, niciodată.
Lipsa de putere a masinii (Dokker 1,5 dci 90 cp), asta a fost problema. Si lipsa 4x4 la patinare! Nu am simțit deloc masina usoara. |
#43
Posted 10 November 2021 - 18:18
In ce regim de turatie mergeai?
Ca daca voiai putere sub 3000 de ture, mai greu... Piciorul blana la 90 in ce treapta era? A5a cumva? Ca atunci se explica. Ar trebui sa pui la cerinte si o automata cu convertor de cuplu. |
#44
Posted 10 November 2021 - 18:21
underb, on 10 noiembrie 2021 - 18:16, said:
In ce regim de turatie mergeai? Ca daca voiai putere sub 3000 de ture, mai greu... Piciorul blana la 90 in ce treapta era? A5a cumva? Ca atunci se explica. |
#45
Posted 10 November 2021 - 18:26
XL700VA, on 10 noiembrie 2021 - 18:12, said:
Lipsa de putere a masinii (Dokker 1,5 dci 90 cp), asta a fost problema. Si lipsa 4x4 la patinare! Nu am simțit deloc masina usoara. Iar balansul ... e de-ajuns sa-l simti o data, combinat cu lipsa de experienta in tractari de genul asta ... nu e de dorit. XL700VA, on 10 noiembrie 2021 - 18:21, said:
La Diesel nu prea mergi peste 3000 de ture. La 4000 incepe zona roșie! Nu moare nimeni daca mergi mai turat, aproape de zona rosie (din contra, mai arzi din reziduurile ce-ti raman prin filtrul de particule). Cand tractezi trebuie sa stai in zona de culplu a motorului, altfel esti pierdut ... adica degeaba tragi cu diesel, daca mergi ca si cu un benzinar la consum. Edited by shymano, 10 November 2021 - 18:29. |
#46
Posted 10 November 2021 - 18:28
Pai de la 3000 la 4000 la diesel ai 1/3 din turatia utila. Cum sa stai sub 3000 cand vrei putere? Macar la 3000-3200 sa te duci cand accelerezi daca ti-e frica mai sus.
XL700VA, on 10 noiembrie 2021 - 18:21, said: La Diesel nu prea mergi peste 3000 de ture. La 4000 incepe zona roșie! Da eram sub 3000, sau ma rog pe acolo. Piciorul blana era în a 4 a. Foarte puțin am mers cu a 5 a. În treapta a 5 a murea motorul în maxim 3-4 minute, și trebuia sa ii dau a 4 a. Am mers preponderent în a 3 a și a 4 a. |
|
#47
Posted 10 November 2021 - 18:28
shymano, on 10 noiembrie 2021 - 18:23, said:
Asta inseamna masina submotorizata si usoara, ce trage de o greutate peste puterile ei. Iar balansul ... e de-ajuns sa-l simti o data, combinat cu lipsa de experienta in tractari de genul asta ... nu e de dorit. Cat despre balans ... chiar as vrea sa experimentez undeva unde e o sosea pustie. Măcar sa nu ma ia pe nepregătite... adică sa știu cum sa reacționez! Culmea e ca , virgula, cu remorca cu ATV-ul pe ea - deci 605 kg- am mers și cu 120 km/h pe autostrada. Si nu s-a întâmplat nimic de genul "balans"! Edited by XL700VA, 10 November 2021 - 18:29. |
#48
Posted 10 November 2021 - 18:33
Daca vei conduce Dusterul la fel nu va fi o diferenta prea mare.
|
#49
Posted 10 November 2021 - 18:34
Dokker sau Duster, acelasi drac ...
Si sa stii ca e diferenta mare intre rulota si remorca, atat de distributie greutati, cat si de stabilitate data de inaltime, vant, etc. Nu stiu daca ai testat pana acum franele la Logan, Duster, Dokker ... Sa le vezi cum tind sa se rasucesca. De ce se rasucesc ?? Pentru ca sunt usoare. Si ai grija mare cu testatul balansului ... te rastorni imediat la o manevra facuta aiurea. Edited by shymano, 10 November 2021 - 18:36. |
#50
Posted 11 November 2021 - 17:28
stefandinescu70, on 08 noiembrie 2021 - 05:31, said:
De acord. Mai ales din prisma consumului: cu benzinarul vei trece cam des pe la pompa. Desi cuplul este similar, parca se "simte" mai bine la un diesel, mai ales cu o rulota in spate. 150 CP doar din soft nu prea merge, plus ca se forteaza prea mult tolerantele. Eu am un Duster 1,5 dci cu AdBlue, resoftat la o firma cunoscuta: 140 CP si 320NM. |
#51
Posted 12 November 2021 - 04:51
Scuze , eu stiam ceva de 150 cp la un DCI de 1.5 , dar , daca tu ai asa ceva facut , este perfect ... revenim la 140 cp si 320 nm ( care oricum sunt suficienti pentru tractarea unei rulote )
|
|
#52
Posted 13 November 2021 - 09:26
shymano, on 09 noiembrie 2021 - 20:33, said:
Mai greu cu vreo 70-100 kg doar ... nesemnificativ. Initiator, nu am vazut cat mergi din total km cu rulota dupa tine, dar strict pt tractare (rulota si ce vrei tu sa mai tragi dupa masina) as merge pe motorizare diesel. Inca nu s-a inventat transmisia impreuna cu motor pe benzina care sa tracteze ca un diesel, din toate p.d.v. La consum la fel, nu exista benzinar in conditii de tractare sa se apropie macar de consumul unui diesel (asta daca te intereseaza consumul) . Cu cat ai sarcina mai mare de tractare, cu atat dieselul are avantaj indubitabil fata de benzinar. Dar nu e niciun capat de tara daca alegi benzinarul, mai ales daca nu-ti pasa de consum. |
#53
Posted 13 November 2021 - 11:20
1439 vs 1324 kg ... 4x4 ambele (aceleasi date sunt si pe site-ul Dacia, verificat).
https://www.auto-dat...116hp-4wd-44418 https://www.auto-dat...150hp-4wd-44415 Si cu 100 kg in plus sau in minus, tot usoara e pe spate. Edited by shymano, 13 November 2021 - 11:25. |
#54
Posted 13 November 2021 - 20:23
Si acun on topic. Am cautat pe Youtube si am gasit o groaza de dustere cu rulota. Cateva din ele:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/id8dFTtr9bc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/F0I9ycsn8Yg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/FYxgEs0Cg2M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XuTOgSzBxms?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users