Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Dilema alegere Duster benzina sau motorina?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#37
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010

View PostXL700VA, on 09 noiembrie 2021 - 19:02, said:

Recunosc, ansamblu Dokker + rulota nu e o soluție. Dar Duster e mai mare, mai greu.
Mai greu cu vreo 70-100 kg doar ... nesemnificativ.

Edited by shymano, 09 November 2021 - 20:33.


#38
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,141
  • Înscris: 09.08.2006
In balans intra daca ai o rulota lunga si inc arcata aiurea. Am patit-o eu o data, aveam 3 biciclete pe suportul din spatele rulotei. N-am patit nimic, dar, de atunci, incarc rulota mai cu cap (bicicletele inauntru, chestiile grele cat mai aproape de axa). Si am si cupla antibalans. Dar nici aia nu face minuni.

#39
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
Si inaltimea/garda la sol e o problema ... atat a rulotei, cat si a masinii tractoare.
Si evitarea unui obstacol ... si ... si ...
Ideea e ca pentru a tracta in siguranta o rulota iti trebuie o masina mai grea. Si nu prea inalta, ci cu centrul de greutate mai jos.
Duster nu este nici destul de grea, si nici aerodinamica nu-l ajuta.
Este o masina destul de usoara pe spate, ea nu e in stare sa-si gestioneze cum trebuie masele proprii pe franare/evitare, daramite sa mai aiba grija si de o rulota agatata in spate.
Repet, nu spun ca nu ar putea-o trage.
Spun doar ca nu este potrivita pentru asta ...

Edited by shymano, 09 November 2021 - 22:18.


#40
stefandinescu70

stefandinescu70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 814
  • Înscris: 29.08.2009
Fizica fortelor este simpla ..
1. Incarca rulota in asa fel incat sa ai greutate pe carligul masinii  ( apasare adica ) in jur de 50 .. 70 Kg si nu o sa ai nici o problema cu balansul
2. Amortizoare tari si noi pe rulota , iar , suspensia rulotei sa fie hard , nu moale , si nu vei avea balans
3. Masina incarcata ( si nu goala doar cu soferul )  si nu vei avea probleme cu balansul

#41
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Balansul la rulota nu e doar ce simti intr-o masina inalta cand se inclina intr-o parte sau alta adica in jurul unei axe orizontale.
Ai balans si in jurul unui axe verticale si asta n-are nicio legatura cu amortizoarele ci cu faptul ca are o singura axa.

La o simpla manevra stanga-dreapta de volan rulota va incepe sa se balanseze in jurul axei verticale. Adica spatele sa se duca spre dreapta iar fata spre stanga (si invers) si iti va pune forta in carlig spre stanga sau spre dreapta. Apate practic un moment de rotatie in plan orizontal in jurul axei verticale a rulotei. Poti pierde usor spatele masinii asa daca masina e usoara sau daca aderenta e proasta.

Cu cat ai greutate mai multa la distanta de axa cu atat mai pronuntata e problema iar rulota chiar si goala are suficienta greutatea la distanta de axa sa apara acel moment de rotatie. La o remorca nu e la fel de mare acel moment chiar daca greutatile pe osie si pe carlig ar fi identice.

Deci fizica fortelor e complexa.

Edited by underb, 10 November 2021 - 10:57.


#42
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014
Ce mi se pare ciudat. Am mai spus ca am condus cam 800 km ansamblu Dokker + rulota. Absolut nici un moment nu am simțit efectul balansului, sau ca nu as fi avut controlul deplin al ansamblului. Ce reproșez e lipsa de putere. Adică cu piciorul la blana, nu sarea de 90 km/h! Pe autostrada de doua ori am renunțat la depășirea unor camioane. Subliniez camioane, ca la Tir-uri nu aveam nici o șansă. Dacă scadeam viteza sa zic la 40 km/h, pana creșteau înapoi la 80 km/h dura o veșnicie! In rampa retrogradam pana la treapta 1!  Pe macadam cam patina la plecarea de pe loc... Dar repet, sa pierd controlul mașinii, niciodată.
Lipsa de putere a masinii (Dokker 1,5 dci 90 cp), asta a fost problema. Si lipsa 4x4 la patinare! Nu am simțit deloc masina usoara.

#43
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
In ce regim de turatie mergeai?
Ca daca voiai putere sub 3000 de ture, mai greu...

Piciorul blana la 90 in ce treapta era? A5a cumva?

Ca atunci se explica.

Ar trebui sa pui la cerinte si o automata cu convertor de cuplu.

#44
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014

View Postunderb, on 10 noiembrie 2021 - 18:16, said:

In ce regim de turatie mergeai?
Ca daca voiai putere sub 3000 de ture, mai greu...

Piciorul blana la 90 in ce treapta era? A5a cumva?

Ca atunci se explica.
La Diesel nu prea mergi peste 3000 de ture. La 4000 incepe zona roșie! Da eram sub 3000, sau ma rog pe acolo. Piciorul blana era în a 4 a. Foarte puțin am mers cu a 5 a. În treapta a 5 a murea motorul în maxim 3-4 minute, și trebuia sa ii dau a 4 a. Am mers preponderent în a 3 a și a 4 a.

#45
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010

View PostXL700VA, on 10 noiembrie 2021 - 18:12, said:

Lipsa de putere a masinii (Dokker 1,5 dci 90 cp), asta a fost problema. Si lipsa 4x4 la patinare! Nu am simțit deloc masina usoara.
Asta inseamna masina submotorizata si usoara, ce trage de o greutate peste puterile ei.
Iar balansul ... e de-ajuns sa-l simti o data, combinat cu lipsa de experienta in tractari de genul asta ... nu e de dorit.

View PostXL700VA, on 10 noiembrie 2021 - 18:21, said:

La Diesel nu prea mergi peste 3000 de ture. La 4000 incepe zona roșie!
Regandeste-ti modul de a conduce, chiar si diesel ... si mai ales cand tractezi ceva (in cazul de fata, rulota).
Nu moare nimeni daca mergi mai turat, aproape de zona rosie (din contra, mai arzi din reziduurile ce-ti raman prin filtrul de particule).
Cand tractezi trebuie sa stai in zona de culplu a motorului, altfel esti pierdut ... adica degeaba tragi cu diesel, daca mergi ca si cu un benzinar la consum.

Edited by shymano, 10 November 2021 - 18:29.


#46
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pai de la 3000 la 4000 la diesel ai 1/3 din turatia utila. Cum sa stai sub 3000 cand vrei putere? Macar la 3000-3200 sa te duci cand accelerezi daca ti-e frica mai sus.



View PostXL700VA, on 10 noiembrie 2021 - 18:21, said:


La Diesel nu prea mergi peste 3000 de ture. La 4000 incepe zona roșie! Da eram sub 3000, sau ma rog pe acolo. Piciorul blana era în a 4 a. Foarte puțin am mers cu a 5 a. În treapta a 5 a murea motorul în maxim 3-4 minute, și trebuia sa ii dau a 4 a. Am mers preponderent în a 3 a și a 4 a.


#47
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014

View Postshymano, on 10 noiembrie 2021 - 18:23, said:

Asta inseamna masina submotorizata si usoara, ce trage de o greutate peste puterile ei.
Iar balansul ... e de-ajuns sa-l simti o data, combinat cu lipsa de experienta in tractari de genul asta ... nu e de dorit.
Cu asta sunt de acord. Dokker e o masina submotorizata pentru rulota de 1100 kg. De aceea vreau sa cumpăr Duster.
Cat despre balans ... chiar as vrea sa experimentez undeva unde e o sosea pustie. Măcar sa nu ma ia pe nepregătite... adică sa știu cum sa reacționez!
Culmea e ca , virgula, cu remorca cu ATV-ul pe ea - deci 605 kg- am mers și cu 120 km/h pe autostrada. Si nu s-a întâmplat nimic de genul "balans"!

Edited by XL700VA, 10 November 2021 - 18:29.


#48
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Daca vei conduce Dusterul la fel nu va fi o diferenta prea mare.

#49
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
Dokker sau Duster, acelasi drac ...
Si sa stii ca e diferenta mare intre rulota si remorca, atat de distributie greutati, cat si de stabilitate data de inaltime, vant, etc.
Nu stiu daca ai testat pana acum franele la Logan, Duster, Dokker ...
Sa le vezi cum tind sa se rasucesca. De ce se rasucesc ?? Pentru ca sunt usoare.
Si ai grija mare cu testatul balansului ... te rastorni imediat la o manevra facuta aiurea.

Edited by shymano, 10 November 2021 - 18:36.


#50
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,261
  • Înscris: 27.07.2006

View Poststefandinescu70, on 08 noiembrie 2021 - 05:31, said:

In final recomand totusi un diesel 4x4 de 1.5 dci , cu numai 115 cp , pe care il vei resofta profesional cu 450 ...500 euro si asa o vei duce in jur de 150 cp si 320 nm .. Si atunci , va fi altceva , vei uita de benzinarul de 1.3 tce ...( motor Nissan - Mercedes by the way )
De acord. Mai ales din prisma consumului: cu benzinarul vei trece cam des pe la pompa. Desi cuplul este similar, parca se "simte" mai bine la un diesel, mai ales cu o rulota in spate.

150 CP doar din soft nu prea merge, plus ca se forteaza prea mult tolerantele. Eu am un Duster 1,5 dci cu AdBlue, resoftat la o firma cunoscuta: 140 CP si 320NM.

#51
stefandinescu70

stefandinescu70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 814
  • Înscris: 29.08.2009
Scuze , eu stiam ceva de 150 cp la un DCI de 1.5 , dar , daca tu ai asa ceva facut , este perfect ... revenim la 140 cp si 320 nm       (  care oricum sunt suficienti pentru tractarea unei rulote )

#52
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

View Postshymano, on 09 noiembrie 2021 - 20:33, said:

Mai greu cu vreo 70-100 kg doar ... nesemnificativ.
Sa fie cu vreo 200 kg un Duster diesel mai greu, ceea ce nu e putin.

Initiator, nu am vazut cat mergi din total km cu rulota dupa tine, dar strict pt tractare (rulota si ce vrei tu sa mai tragi dupa masina)  as merge pe motorizare diesel. Inca nu s-a inventat transmisia impreuna cu motor pe benzina care sa tracteze ca un diesel, din toate p.d.v. La consum la fel, nu exista benzinar in conditii de tractare sa se apropie macar de consumul unui diesel (asta daca te intereseaza consumul) . Cu cat ai sarcina mai mare de tractare, cu atat dieselul are avantaj indubitabil fata de benzinar.
Dar nu e niciun capat de tara daca alegi benzinarul, mai ales daca nu-ti pasa de consum.

#53
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
1439 vs 1324 kg ... 4x4 ambele (aceleasi date sunt si pe site-ul Dacia, verificat).
https://www.auto-dat...116hp-4wd-44418
https://www.auto-dat...150hp-4wd-44415
Si cu 100 kg in plus sau in minus, tot usoara e pe spate.

Edited by shymano, 13 November 2021 - 11:25.


#54
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014
Si acun on topic. Am cautat pe Youtube si am gasit o groaza de dustere cu rulota. Cateva din ele:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/id8dFTtr9bc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/F0I9ycsn8Yg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/FYxgEs0Cg2M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XuTOgSzBxms?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate