Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...
 [UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay
 Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 

Dilema alegere Duster benzina sau motorina?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#1
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014
Următoarea masina pe care vreau sa o achiziționez va fi Dacia Duster. Neapărat 4x4. O sa explic de ce. Masina va fi folosita la tractarea unei rulote de 1100 kg. Anul acesta am chinuit un Dokker 1,5 dci 90 cp cu aceasta rulota. Pe macadam, la cea mai mica panta patina la greu ... De aceea as vrea 4x4.
Dilema: sa iau 1,3 Tce de 150 cp și cuplu 250 nm, sau blue deci 115 cu 115 cp și cuplu 260 nm? Care se comporta mai bine la tras rulota? La preț sunt cam la fel.
Personal as merge pe benzina, poluează mai puțin, însă nu știu dacă motorul de 1,3 va face fata. A tractat cineva rulota cu 1,3 tce?
Deci diesel sau benzina?

Edited by XL700VA, 07 November 2021 - 23:54.


#2
florynsv

florynsv

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,036
  • Înscris: 09.08.2009
Eu as lua diesel, pentru cuplu!

#3
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Daca patina, problema era la greutatea mașinii, nu la puterea motorului.
Cam grea acea remorcă pt un Duster, sper că are sistem de frânare.
Oricum, pt tracțiune alegi diesel, cuplu mare de la turații mici.

#4
ZamrA

ZamrA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 325
  • Înscris: 27.09.2015
Depinde cat mergi cu rulota, si cum o mai folosesti in restul timpului. Daca mergi o data sau de doua ori pe an cu rulota, si in restul timpului drumuri scurte prin oras mai bine benzina, chiar daca cuplul il obtii in turatii mai mari, tot e suficient sa tragi rulota. Dar daca mergi des cu rulota, si te bagi mult pe teren neamenajat, atunci clar diesel. Cat despre Dokker nu cred ca nu are forta sa traga, ci ii lipseste tractiunea 4x4, ca bagi greutate in portbagaj, apoi tot pe spate apasa si rulota => lipsa tractiune pe rotile fata

#5
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,867
  • Înscris: 27.04.2010
Duster diesel au, din cate am inteles, mai multe modele de cutie ...
Eu am prins una, la serviciu, vai de mama ei ... daca ne suiam 4-5 persoane in masina, trageai de ea ca de caine mort (1.5 DCi, 4x4).
Goala se infigea binisor.
Masina noua, nu vreo taratura ...
Daca nimeresti una d-asta, iti blestemi zilele.

Edited by shymano, 08 November 2021 - 00:18.


#6
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,891
  • Înscris: 03.12.2001
te joci cu viața ta. ia un minim 2 litri.

#7
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,867
  • Înscris: 27.04.2010
Mi se pare si foarte usoara, mai ales pentru tractat rulota.
1439 kg (diesel, 1324 kg benzina) sa traga 1100 kg ... vorba lui Vali, riscant ...

Edited by shymano, 08 November 2021 - 00:50.


#8
stefandinescu70

stefandinescu70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 814
  • Înscris: 29.08.2009

 XL700VA, on 07 noiembrie 2021 - 23:52, said:

Următoarea masina pe care vreau sa o achiziționez va fi Dacia Duster. Neapărat 4x4. O sa explic de ce. Masina va fi folosita la tractarea unei rulote de 1100 kg. Anul acesta am chinuit un Dokker 1,5 dci 90 cp cu aceasta rulota. Pe macadam, la cea mai mica panta patina la greu ... De aceea as vrea 4x4.
Dilema: sa iau 1,3 Tce de 150 cp și cuplu 250 nm, sau blue deci 115 cu 115 cp și cuplu 260 nm? Care se comporta mai bine la tras rulota? La preț sunt cam la fel.
Personal as merge pe benzina, poluează mai puțin, însă nu știu dacă motorul de 1,3 va face fata. A tractat cineva rulota cu 1,3 tce?
Deci diesel sau benzina?


Eu as merge pe Benzina de 150 cp ( puterea este putere pana la urma ) ...cu toate ca sunt fan diesel si never , but never .. voi avea benzinara in curtea mea . Dar sa stii ca iti va consuma cu rulota agatata de iti va rupe rezervorul ,acel 1.3 ,  .. Vei avea in jur de 15 % min la drum lung si in oras mai pui ceva .

Dar

  Sa verifici ce rapoarte au cutiile de viteza , deoarece eu stiu ca dieselul de 1.5 dci , cu 4x4  ( numai cel cu 4x4 are asa ceva ) are o cutie de viteza scurta , speciala sa urce masina prin munti si vai avand chiar treapta 1 , modificata sa fie foarte scurta ,gen reductor, pentru offroad . Multi cu 4x4 diesel pleaca de pe loc cu treapta doi , treapta unu fiind belea de scurta , abia misca masina si ai deja 3000 rpm .
   Nu cred ca 1.3 benzinar de 150 cp si 4x4  este cuplat cu o cutie de viteza scurta ( sper ca stii ce inseamna o cutie cu un grup final scurt ) , acel 1.3 potent fiind conceput pentru viteza de croaziera mare , nu de urcat pereti ..
Asa ca inca nu pot sa iti dau un sfat prea bun , tu trebuie sa verifici cu un dealer DESTEPT sau intr-un service cu oameni care stiu ce vorbesc.
Daca iei un benzinar cu o cutie lunga , chiar daca are putere , vei omora ambreiajul la orice plecare de pe loc cu rulota agatat si cand va fi sa o urci pe undeva , iti vei aduce aminte de vorbele mele .. Posted Image Posted Image
In final recomand totusi un diesel 4x4 de 1.5 dci , cu numai 115 cp , pe care il vei resofta profesional cu 450 ...500 euro si asa o vei duce in jur de 150 cp si 320 nm .. Si atunci , va fi altceva , vei uita de benzinarul de 1.3 tce ...( motor Nissan - Mercedes by the way )

Edited by stefandinescu70, 08 November 2021 - 05:38.


#9
Villefort

Villefort

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,061
  • Înscris: 22.04.2016
daca mergi in tari mai putin bananiere decat in Romania, si daca intenzionezi sa o tii pe termen mai lung, dieselul e interzis / va fi interzis in anumite orase

#10
marcone

marcone

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 947
  • Înscris: 21.03.2004
Diesel fara indoiala, avantaj la consum si fiabilitate in conditii de tractare. Cum mentiona cineva mai sus, cu cutia etajata scurt nu veti avea probleme.
Cat despre interzicerea diselului, cred ca se va face odata cu benzina, in conditiile in care se produc si se vand o gramada de dieseluri si astazi.
Mai degraba vor inceta producatorii de masini sa produca dieseluri pentru ca nu vor mai putea indeplini normele de poluare.

#11
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
1.3 benzina sau 1.5 diesel, sa tragi rulote de 1 tona .. Ba nene. Intra putin pe site-ul rulotistilor si ai sa vezi ca sub 2.5 diesel nu exista.
Lasa-i p-astia care viseaza diesel interzis. Murim noi si nu apucam asa ceva..

 XL700VA, on 07 noiembrie 2021 - 23:52, said:

am chinuit un Dokker 1,5 dci 90 cp cu aceasta rulota. .
Ti-ai riscat viata bre..

#12
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,620
  • Înscris: 15.01.2017

stefandinescu70 said:

1636342293[/url]' post='28438550']
Eu as merge pe Benzina de 150 cp ( puterea este putere pana la urma ) ...cu toate ca sunt fan diesel si never , but never .. voi avea benzinara in curtea mea . Dar sa stii ca iti va consuma cu rulota agatata de iti va rupe rezervorul ,acel 1.3 ,  .. Vei avea in jur de 15 % min la drum lung si in oras mai pui ceva .

Dar

  Sa verifici ce rapoarte au cutiile de viteza , deoarece eu stiu ca dieselul de 1.5 dci , cu 4x4  ( numai cel cu 4x4 are asa ceva ) are o cutie de viteza scurta , speciala sa urce masina prin munti si vai avand chiar treapta 1 , modificata sa fie foarte scurta ,gen reductor, pentru offroad . Multi cu 4x4 diesel pleaca de pe loc cu treapta doi , treapta unu fiind belea de scurta , abia misca masina si ai deja 3000 rpm .
   Nu cred ca 1.3 benzinar de 150 cp si 4x4  este cuplat cu o cutie de viteza scurta ( sper ca stii ce inseamna o cutie cu un grup final scurt ) , acel 1.3 potent fiind conceput pentru viteza de croaziera mare , nu de urcat pereti ..
Asa ca inca nu pot sa iti dau un sfat prea bun , tu trebuie sa verifici cu un dealer DESTEPT sau intr-un service cu oameni care stiu ce vorbesc.
Daca iei un benzinar cu o cutie lunga , chiar daca are putere , vei omora ambreiajul la orice plecare de pe loc cu rulota agatat si cand va fi sa o urci pe undeva , iti vei aduce aminte de vorbele mele .. Posted Image Posted Image
In final recomand totusi un diesel 4x4 de 1.5 dci , cu numai 115 cp , pe care il vei resofta profesional cu 450 ...500 euro si asa o vei duce in jur de 150 cp si 320 nm .. Si atunci , va fi altceva , vei uita de benzinarul de 1.3 tce ...( motor Nissan - Mercedes by the way )

Attached Files


Edited by Epdm, 08 November 2021 - 07:27.


#13
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014

 vali, on 08 noiembrie 2021 - 00:35, said:

te joci cu viața ta. ia un minim 2 litri.

 shymano, on 08 noiembrie 2021 - 00:48, said:

Mi se pare si foarte usoara, mai ales pentru tractat rulota.
1439 kg (diesel, 1324 kg benzina) sa traga 1100 kg ... vorba lui Vali, riscant ...

 mariovrs, on 08 noiembrie 2021 - 07:07, said:

1.3 benzina sau 1.5 diesel, sa tragi rulote de 1 tona .. Ba nene. Intra putin pe site-ul rulotistilor si ai sa vezi ca sub 2.5 diesel nu exista.
Lasa-i p-astia care viseaza diesel interzis. Murim noi si nu apucam asa ceva..


Ti-ai riscat viata bre..
Am tras rulota cu un Dokker și a mers... cei drept chinuit. Dar nu mi-am simtit niciodată viata in pericol! La ce va referiți când spuneți ca mi-am riscat viata? Chiar ma puneți pe gânduri...
Attached File  IMG-20211108-WA0000.jpg   256K   95 downloads

#14
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,891
  • Înscris: 03.12.2001
1. sunt exemple destule pe net, trebuie doar să le vezi https://www.youtube....ng camper fails

2. uită-te pe șosea. câte dustere/dokkere/loganuri sau alte mașini cu motoare mici vezi tractând orice altceva decât remorci ușoare. oare de ce? să fii tu singurul isteț?

#15
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,140
  • Înscris: 09.08.2006
In primul rand masina cu rulota se conduce altfel decat masina goala.
Eu trag o rulota de 1100 kg cu un MCV benzinar de 1.6l/90cp. Si n-am patinat, n-am ramas blocat pe undeva, n-am mers numai la vale. Consum 11-12 la suta, maxim. Puteam si mai mult, dar n-am vrut Posted Image

Edited by yo9hrb, 08 November 2021 - 08:37.


#16
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Te am mai întrebat o dată, are acea rulota sistem de frânare ?
Dacă da, ești cam la limita, Dusterul poate tracta 1300 de kg cu sist de frânare și vreo 600 fără.
Asta in ce privește greutățile.

In ce privește motorizarea.
Eu am 1.6 tdi și mai agat de mașină o remorcă mică, de 750 kg.
Am pus 500 de kg pe remorcă și cu 3 inși în mașină motorul cam mârâia la mine, nu i era deloc pe plac.
Basca că am stage 1, 145 CP pe stand dyno.
Poate te mai gândești la motorizare.

#17
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Asta cu motorizarea este discutabila.
Motor mai mare, putere mai mare, consum mai mic
Motor mai mic, putere mai mica, consum mai mare.
Daca vrei sa fi ecologist, gandeste-te ca motorul pe benzina inseamna consum enorm, am inteles ca 12 % la cineva de mai sus cu un Logan. Un Duster va consuma si mai mult.
Pe de alta parte, cum tragi ditamai casoiul dupa tine, nu te intereseaza viteza, zvac in depasiri s.a.m.d. Si nici nu dai flash-uri pe DN1...
Daca nu ma insel, masina cumparata sa traga rulote, cea mai des intalnita in Europa, este Tiguan. Oare de ce?

Edited by adip1962, 08 November 2021 - 08:56.


#18
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,789
  • Înscris: 30.08.2006
Dieselul. La benzinare chiar si la cuplu de 250Nm, treptele sunt mai lungi. Sunt etajate pentru viteza. Pentru tractarea unei remorci dieselul face legea pe sosele.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate