Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Tucson 1.6 benzina versus SsangYong Korando 1.5 benzina

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#37
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,698
  • Înscris: 29.10.2017

 danX, on 04 noiembrie 2021 - 10:31, said:

Iar la faruri full LED, sunt unele pe masini entry level care-s mai proaste decat unele pe halogen cu bec philips extreme vision white. As lua doar dupa test pe drumuri de noapte, si neaparat doar impreuna cu optiune de faza lunga automata. Si mai exista aspectul obligativitatii casco. Daca se troznesc de la pietricele sau se ard de la condens ai rupt-o in fericire.

Eu am observat ca led-urile de la daciile noi logan/sandero bat chiar bine. Au pus faza lunga pe halogen, dar mie nu mi se pare o problema halogenul e ok pe faza lunga, dar nu stiu daca ramane faza scurta aprinsa cand treci pe faza lunga.
E un plus pentru Dacia faptul ca ofera din standard led cand alte marci au halogen pe multe echipari

Extreme vision de la Philips am avut dar nu recomand, se ard repede in 6 luni... din ce am inteles White vision bate ok si sunt mai de durata
Pentru pietricele se monteaza folie transparenta la cumpararea masinii dar mai mult pentru evitarea matuirii/zgariere

#38
Genesis

Genesis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,043
  • Înscris: 02.07.2007
la 20k euro as alege de pe stoc Kia Xceed 1.5 T-GDI mild hybrid cu automata si echiparea City+ (au pe stoc la Kia Autonet). Portbagajul e decent, garda la sol peste Focusul de care zice initiatorul, garantie suficienta, dotari ok. Atasament.

Attached Files



#39
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,698
  • Înscris: 29.10.2017
Masina e buna, are calitate..te simti bine in ea, motorul e bun, are avantajul ca e mai inalta ca o compacta clasica dar mai joasa ca un suv..dar punctul slab e cutia de viteze care e cu ambreiaje uscate. S-au plans pe forumul Kia, se incalzesc ambreiajele se uzeaza usor. Asta a fost motivul pentru care am mers pe Renault care are cutia Magna in baie de ulei
La kia/hyundai au scos cutia 8DCT cu ambreiaje umede dar nu o pun pe modelele obisnuite, doar pe N :)

#40
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

 stalker2142, on 04 noiembrie 2021 - 14:30, said:

Masina e buna, are calitate..te simti bine in ea, motorul e bun, are avantajul ca e mai inalta ca o compacta clasica dar mai joasa ca un suv..dar punctul slab e cutia de viteze care e cu ambreiaje uscate. S-au plans pe forumul Kia, se incalzesc ambreiajele se uzeaza usor. Asta a fost motivul pentru care am mers pe Renault care are cutia Magna in baie de ulei
La kia/hyundai au scos cutia 8DCT cu ambreiaje umede dar nu o pun pe modelele obisnuite, doar pe N Posted Image
Daca iei HEV sau PHEV are cutie A6, cu convertizor de cuplu, nu dublu ambreiaj.

#41
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,061
  • Înscris: 30.07.2006

 Genesis, on 04 noiembrie 2021 - 14:16, said:

la 20k euro as alege de pe stoc Kia Xceed 1.5 T-GDI mild hybrid cu automata si echiparea City+ (au pe stoc la Kia Autonet). Portbagajul e decent, garda la sol peste Focusul de care zice initiatorul, garantie suficienta, dotari ok. Atasament.

Multumesc.
Sa stii ca m-am uitat la Xceed, arata  f bine, dar portbagajul e cam mic : 426 l.
Focus are  385 l.

Korando are 550 l, Grand Tivoli 710 l si Tucson are 660 l.

Am drive test miercuri cu Korando.

O sa merg si la KIA apoi.
Revin cu impresii dupa.

 stalker2142, on 04 noiembrie 2021 - 14:30, said:

Masina e buna, are calitate..te simti bine in ea, motorul e bun, are avantajul ca e mai inalta ca o compacta clasica dar mai joasa ca un suv..dar punctul slab e cutia de viteze care e cu ambreiaje uscate. S-au plans pe forumul kia, se incalzesc ambreiajele se uzeaza usor. Asta a fost motivul pentru care am mers pe Renault care are cutia Magna in baie de ulei
La kia/hyundai au scos cutia 8DCT cu ambreiaje umede dar nu o pun pe modelele obisnuite, doar pe N Posted Image


Putin off..

Cati dintre cei care au schimbat masina compacta pe un SUV sunt dezamagiti de alegere?

Edited by marius.bunu, 04 November 2021 - 14:59.


#42
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

 marius.bunu, on 02 noiembrie 2021 - 12:05, said:

Atentie la ce consumuri te astepti. SUV compact cu motor turbo pe benzina in oras, mai ales daca e vorba de un oras aglomerat, nu te astepta sa scada sub 12-14l/100.

#43
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,061
  • Înscris: 30.07.2006

 danX, on 04 noiembrie 2021 - 15:19, said:

Atentie la ce consumuri te astepti. SUV compact cu motor turbo pe benzina in oras, mai ales daca e vorba de un oras aglomerat, nu te astepta sa scada sub 12-14l/100.

Merg destul de rar si pe distante scurte.

5000 km pe an, in medie, ultimii 7 ani.

Teoretic, as putea renunta si la masina, mergand punctual pe inchiriat la nevoie.
Dar deh, nu sunt singur Posted Image

Daca era dupa mine, as ramane cu cazanul actual pana il mananca de tot rugina.
In 14 ani singurul martor de pe bord care s-a aprins a fost ala care imi semnaleaza ca mai sunt 80 km pana se termina benzina.

La ce citesc pe FB, pe diversele grupuri gen Kadjar, Kuga, Puma,etc 1 milion de senzori care se strica si o gramada de martori care se aprind, te sperii.
Masinile astea noi sunt facute entru tari cu infrastructura moderna, nu pentru Romania.

Edited by marius.bunu, 04 November 2021 - 15:29.


#44
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,698
  • Înscris: 29.10.2017

 marius.bunu, on 04 noiembrie 2021 - 15:00, said:

Cati dintre cei care au schimbat masina compacta pe un SUV sunt dezamagiti de alegere?

Cand iesi cu suv-ul in afara orasului simti ca ai dori sa il cobori; compacta e mai conectata la sosea si te imbie la viteza, in suv ii simti centrul de greutate sus si instinctiv mergi mai incet cu el... cam asta e, nu ofera aceasi satisfactie ca o masina joasa

#45
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,061
  • Înscris: 30.07.2006

 stalker2142, on 04 noiembrie 2021 - 17:23, said:



Cand iesi cu suv-ul in afara orasului simti ca ai dori sa il cobori; compacta e mai conectata la sosea si te imbie la viteza, in suv ii simti centrul de greutate sus si instinctiv mergi mai incet cu el... cam asta e, nu ofera aceasi satisfactie ca o masina joasa

Pentru cineva care merge cu maxim 120 km/ h nu ar tb sa fie o pb.

Un Focus nu ma imbie la viteza.

Un Passat , da.
La 140 km/h zici ca stai pe loc.

Numai ca pe autostrada ajung f rar, mai des pe DN1 si E85

Edited by marius.bunu, 04 November 2021 - 17:55.


#46
Therockstar

Therockstar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,194
  • Înscris: 07.03.2016
Mă uit și eu după un grand Tivoli, mă interesează mai ales pentru spațiu, fiind folosită și ca mașină de familie! Să revii neapărat cu impresii de după test drive ul cu korando!De văzut am văzut ambele mașini,mi au plăcut,nu erau disponibile atunci pentru test drive!Mi se par bine făcute, închegate,solide!

Edited by Therockstar, 05 November 2021 - 06:43.


#47
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,061
  • Înscris: 30.07.2006

 Therockstar, on 05 noiembrie 2021 - 06:41, said:

Mă uit și eu după un grand Tivoli, mă interesează mai ales pentru spațiu, fiind folosită și ca mașină de familie! Să revii neapărat cu impresii de după test drive ul cu korando!De văzut am văzut ambele mașini,mi au plăcut,nu erau disponibile atunci pentru test drive!Mi se par bine făcute, închegate,solide!

Motorizarea e la fel.

Grand Tivoli are portbagajul mai mare, intra la Rabla si e mai ieftina.
Si e mai usoara, deci avantaj la consum.
Korando intra la rabla doar cu varianta pe motorina.

Doar ca mie mi se pare mai uratica GT , Korando arata mai bine.
E o opinie subiectiva, evident.
Daca tot tin o masina > 10 ani as vrea sa-mi si placa cum arata.

Am sunat la dealerul din Militari si a zis ca sambata e nebunie cu DT-ul, probabil cel mai multi pot in week-end.
Am ales in timpul saptamanii.

Edited by marius.bunu, 05 November 2021 - 08:18.


#48
Alunistul

Alunistul

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 09.09.2021

 marius.bunu, on 03 noiembrie 2021 - 21:09, said:

Sincer, daca are clima si nu aer conditionat manual, e suficient pentru mine.
X-assist-urile de acum, hill hold, bluetooth, apple car si alte dotari cautate de tineri...pot trai fara ele
Am descoperit Android Auto după ce trecusem deja de pragul de 40 ani.
Îmi este util fiindcă îl folosesc cu Google Maps şi Waze, nu cu altceva.
Bluetooth, la fel, este util pentru a putea folosi telefonul fără a investi într-un sistem handsfree suplimentar.
Maşina mea are o droaie de sisteme de siguranţă şi de asistenţă, unele sunt utile, altele sunt destinate începătorilor, dar aproape toate se adresează unei infrastructuri rutiere mult mai bună decât a noastră. Dau un singur exemplu: asistentul de avertizare a părăsirii carosabilului. Mie mi-a dat o ţeapă urâtă, pe A2, când a confundat linia continuă (rămasă de la lucrări) care "vira" la stânga cu cea de marcare a marginii carosabilului şi mi-a frânat maşina brusc. Noroc că cel din spate menţinea distanţa... Nu a fost vina sistemului, ci a CNAIR-ului sau a celor care se ocupă de marcarea şoselelor, că nu şterseseră linia după ce finalizaseră lucrările.

Aş recomanda şi eu Kia Proceed; mi-a plăcut poziţia la volan şi maşina în general. N-am putut face TD cu ea fiindcă nu exista opţiunea asta la vremea respectivă (septembrie 2019).

 marius.bunu, on 04 noiembrie 2021 - 17:50, said:

Pentru cineva care merge cu maxim 120 km/ h nu ar tb sa fie o pb.

Un Focus nu ma imbie la viteza.

Un Passat , da.
La 140 km/h zici ca stai pe loc.

Numai ca pe autostrada ajung f rar, mai des pe DN1 si E85
Pe DN1 şi E85 sunt porţiuni unde, la 140 km/h, primeşti flash-uri şi eşti şicanat dacă nu cedezi locul "adevăraţilor". Atenţie, E85 este drum cu o singură bandă/sens în multe zone.

Revenind la maşini: ţinuta de drum este cea care contează, iar ea este dată de mai mulţi factori: tipul de anvelope, garda la sol, distanţa dintre axe etc. Am făcut TD cu o Honda CR-V; într-o curbă de dificultate medie de pe CB, unde maşina mea nici nu simte că are 90 km/h, CR-V avea tendinţa să "zboare" de pe bandă. Este o curbă care se poate aborda cu maxim 70 km/h pentru orice maşină, ca să se păstreze marja de siguranţă, însă cu o maşină cu gardă la sol mică 90 km/h nu este o problemă, pe carosabil uscat.
Un SUV îl iei pentru confortul tău şi al familiei tale, pentru a aborda şi drumuri neasfaltate, pentru a căra mai mult decât poţi căra cu o compactă mică; însă, dacă vrei să te mişti repede în trafic, compacta este soluţia, nu SUV-ul. Nu vă uitaţi la cei cu X6 care depăşesc tot ce mişcă, ei o fac pe proprie răspundere.

#49
Therockstar

Therockstar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,194
  • Înscris: 07.03.2016

 marius.bunu, on 05 noiembrie 2021 - 08:14, said:



Motorizarea e la fel.

Grand Tivoli are portbagajul mai mare, intra la Rabla si e mai ieftina.
Si e mai usoara, deci avantaj la consum.
Korando intra la rabla doar cu varianta pe motorina.

Doar ca mie mi se pare mai uratica GT , Korando arata mai bine.
E o opinie subiectiva, evident.
Daca tot tin o masina > 10 ani as vrea sa-mi si placa cum arata.

Am sunat la dealerul din Militari si a zis ca sambata e nebunie cu DT-ul, probabil cel mai multi pot in week-end.
Am ales in timpul saptamanii.
Da,e mai arătos korando,grand Tivoli are portbagajul mai mare,ceea ce mi ar fi mai de folos!

#50
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,061
  • Înscris: 30.07.2006

 Therockstar, on 05 noiembrie 2021 - 12:31, said:

Da,e mai arătos korando,grand Tivoli are portbagajul mai mare,ceea ce mi ar fi mai de folos!

Chiar e.
Pe FB, grupul de Korando se plangea cineva ca nu e destul de mare portbagajul.
Mai mult de 1 troler mare, 1 mijlociu si doua mici nu ar intra.
Acum, GT are 710 l, suficient.

 Alunistul, on 05 noiembrie 2021 - 11:34, said:

Am descoperit Android Auto după ce trecusem deja de pragul de 40 ani.
Îmi este util fiindcă îl folosesc cu Google Maps şi Waze, nu cu altceva.
Bluetooth, la fel, este util pentru a putea folosi telefonul fără a investi într-un sistem handsfree suplimentar.
Maşina mea are o droaie de sisteme de siguranţă şi de asistenţă, unele sunt utile, altele sunt destinate începătorilor, dar aproape toate se adresează unei infrastructuri rutiere mult mai bună decât a noastră. Dau un singur exemplu: asistentul de avertizare a părăsirii carosabilului. Mie mi-a dat o ţeapă urâtă, pe A2, când a confundat linia continuă (rămasă de la lucrări) care "vira" la stânga cu cea de marcare a marginii carosabilului şi mi-a frânat maşina brusc. Noroc că cel din spate menţinea distanţa... Nu a fost vina sistemului, ci a CNAIR-ului sau a celor care se ocupă de marcarea şoselelor, că nu şterseseră linia după ce finalizaseră lucrările.

Aş recomanda şi eu Kia Proceed; mi-a plăcut poziţia la volan şi maşina în general. N-am putut face TD cu ea fiindcă nu exista opţiunea asta la vremea respectivă (septembrie 2019).

Pe DN1 şi E85 sunt porţiuni unde, la 140 km/h, primeşti flash-uri şi eşti şicanat dacă nu cedezi locul "adevăraţilor". Atenţie, E85 este drum cu o singură bandă/sens în multe zone.

Revenind la maşini: ţinuta de drum este cea care contează, iar ea este dată de mai mulţi factori: tipul de anvelope, garda la sol, distanţa dintre axe etc. Am făcut TD cu o Honda CR-V; într-o curbă de dificultate medie de pe CB, unde maşina mea nici nu simte că are 90 km/h, CR-V avea tendinţa să "zboare" de pe bandă. Este o curbă care se poate aborda cu maxim 70 km/h pentru orice maşină, ca să se păstreze marja de siguranţă, însă cu o maşină cu gardă la sol mică 90 km/h nu este o problemă, pe carosabil uscat.
Un SUV îl iei pentru confortul tău şi al familiei tale, pentru a aborda şi drumuri neasfaltate, pentru a căra mai mult decât poţi căra cu o compactă mică; însă, dacă vrei să te mişti repede în trafic, compacta este soluţia, nu SUV-ul. Nu vă uitaţi la cei cu X6 care depăşesc tot ce mişcă, ei o fac pe proprie răspundere.


Sistemele astea noi de siguranta imi par facute pentru tineri incepatori care conduc butonand telefonul.
Multe din ele le-as dezactiva, mai mult m-ar incurca.
Nu merg lipit de ala din fata, nu dorm la semafor sa astept sa ma claxoneze cei din spate cand se face verde.
Sunt atent la drum, nu la muzica sau facebook

Edited by marius.bunu, 05 November 2021 - 15:13.


#51
Alunistul

Alunistul

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 09.09.2021

 marius.bunu, on 05 noiembrie 2021 - 15:10, said:

Sistemele astea noi de siguranta imi par facute pentru tineri incepatori care conduc butonand telefonul.
Multe din ele le-as dezactiva, mai mult m-ar incurca.
Nu merg lipit de ala din fata, nu dorm la semafor sa astept sa ma claxoneze cei din spate cand se face verde.
Sunt atent la drum, nu la muzica sau facebook
Da şi nu, depinde cum pui problema.

Niciun sistem de siguranţă din lume nu te poate feri de accidente atât timp cât tu nu eşti atent la drum, ci la telefon. Nu mă adresez ţie, ci la modul impersonal - nu o lua personal... :)
Am văzut mulţi cu ochii în telefon şi chiar în ultimele două zile am avut parte, unul după altul, de doi rătăciţi din ăştia (ca să mă exprim elegant).
Unul, pe Valea Prahovei, de la Buşteni la Timişu de Jos m-a ţinut numai în frâne bruşte. Era cu ochii-n telefon; în Buşteni era să intre în cel din faţa lui la o trecere de pietoni (bine, acolo trebuie să te aştepţi că unii turişti nu se asigură când traversează), în Predeal a lovit bordura cu roata dreapta spate, la ieşirea din porţiunea cu serpentine a mers pe contrasens câţiva metri... Mereu am spus, ăştia au Dumnezeul lor. Până la urmă l-am depăşit pe o porţiune dreaptă de drum, deşi era linie continuă, dar chiar era pericol public.
Ca să revin la topic, am vrut să spun că asistentul de coliziune - ca să fiu mai concis - mi-a frânat maşina ca să nu intru în el. A funcţionat şi ABS, pe carosabil uscat, sub cer senin. Ce-a fost la gura mea... are carne de Crăciun şi de Revelion totodată.

Ieri, în Bucureşti, o şoferiţă mi-a trecut brusc în faţă, a oprit ca să vireze la dreapta pe o alee între blocuri, dar toate astea fără a semnaliza. Duceam în maşină o persoană bolnavă, care s-a lovit bine de tot cu capul de tetiera mea când am oprit brusc, de la 40 km/h. Am dat înapoi şi am urlat la aia, speriat de starea bolnavului (o rudă), nu de manevră, că am trăit destule similare. Cum a motivat ea, cu un zâmbet dulce: "nu v-am văzut!".
Ce să mai zic... am lăsat-o în pace.

Sistemele astea de asistenţă sunt bune, însă maşinile nu devin autonome cu ele. Asta nu înţeleg mulţi. Nu trebuie dezactivate, apar situaţii din astea în care, uneori, maşina reacţionează mai repede decât şoferul. Suntem oameni, nu roboţi. Şi eu conduc ca tine, în 98% din situaţii, însă e bine să ştiu că, la o adică, maşina mă ajută să nu intru în vreo belea.

Nu înţeleg de ce asiguratorii nu impun instalarea unei camere video la bord, fie din fabrică, fie de şofer. În felul ăsta s-ar evita multe accidente.

Pentru achiziţia ta, eu îmi menţin părerea iniţială: alege motorul mai puternic. Cei câţiva CP în plus te vor ajuta, la un moment dat.

#52
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,752
  • Înscris: 22.11.2006
Conduceam noapte pe DN si de pe marginea drumului mi-a sarit o vulpe in fata. Masina a franat aproape de stop, pana ce sa-mi dau seama ce s-a intamplat. Nici vulplea nici masina n-au patit nimic. Daca nu era sistemul asta, 100% o loveam pentru ca efectiv, nu am vazut-o.

Sau bizonii care te depasesc doar ca sa franeze dupa aia, pilotul automat adaptiv isi face treaba.

Nu sunt degeaba sistemele astea, costa bani dar merita.

#53
zamaraii

zamaraii

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 11.12.2006
@Alunistul Dar persoana bolnavă din spate purta centura? Că poate nu dadea cu capul de tetieră.

#54
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007

 marius.bunu, on 04 noiembrie 2021 - 15:00, said:

Multumesc.
Sa stii ca m-am uitat la Xceed, arata  f bine, dar portbagajul e cam mic : 426 l.
Focus are  385 l.

Korando are 550 l, Grand Tivoli 710 l si Tucson are 660 l.

Am drive test miercuri cu Korando.

O sa merg si la Kia apoi.
Revin cu impresii dupa.




Putin off..

Cati dintre cei care au schimbat masina compacta pe un SUV sunt dezamagiti de alegere?

intrebarea nu are un raspuns simplu sau nu se poate raspunde cu un simplu da/nu.
depinde. pentru mine sunt momente cand sunt dezamagit dar sunt si momente cand nu sunt dezamagit de nici o culoare.
depinde si din ce compacta s-a dat jos si in ce suv s-a urcat.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate