Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...
 Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 

Montare stație încărcare EV la bloc

- - - - -
  • Please log in to reply
196 replies to this topic

#181
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View Postraven75, on 10 august 2023 - 18:43, said:

(siguranta de 32 A la contor)
..//..//..
si incarc fara probleme de peste 3 ani o Kona de 64 kwh si un Ioniq plugin de 9 kwh.
Nu ia 9KW. Siguranta de 32 sare la 7KW+

Edited by andreic, 14 August 2023 - 12:04.


#182
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Legal probabil e bine sa stai linistit.
Siguranta aia de 25A (5.7kw) sigur nu e cf ATR, dar e standard practice, altfel iese rascoala.

Trage cablul cat mai incognito, temporizeaza sa nu ai prea multi consumatori deodata ai aia este.
Pana la urma, cu 10A incarci 23 kwh in timpul noptii (10 ore), ceea ce e destul pentru drumuri zilnice.
Prin gradina sapi, pui cablu prin copex.
Recomand 3x6mmp si priza albastra monofazata.
Ramai la granny charger si gata.
Statia bate la ochi.
Poti pune o siguranta controlata prin wifi pt acces rapid.

#183
S3by

S3by

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 475
  • Înscris: 28.04.2007

View PostAdm, on 16 august 2023 - 09:59, said:

Legal probabil e bine sa stai linistit.
Siguranta aia de 25A (5.7kw) sigur nu e cf ATR, dar e standard practice, altfel iese rascoala.

Trage cablul cat mai incognito, temporizeaza sa nu ai prea multi consumatori deodata ai aia este.
Pana la urma, cu 10A incarci 23 kwh in timpul noptii (10 ore), ceea ce e destul pentru drumuri zilnice.
Prin gradina sapi, pui cablu prin copex.
Recomand 3x6mmp si priza albastra monofazata.
Ramai la granny charger si gata.
Statia bate la ochi.
Poti pune o siguranta controlata prin wifi pt acces rapid.
Ma gandeam sa pun intr-o priza dedicata in care nu am nici un consumator si o siguranta de 16A un stecher si sa scot cablu cyaby 3x2.3 fac gaura in termopan si cobor cu el pe bloc , la parter avem o placa de beton de 1m langa bloc , pun un bolovan pe cablu si il duc prin iarba sa nu mai sap , pana in boschetul din spatele masinii unde pun o cupla de 16A .
Cand incarc bag stecherul in priza si il las peste noapte si ziua scos stecherul din priza .
Ce ma ingrijoreaza este daca fac o gaura cu burghiul prin termopan iarna cand sunt -25 de grade imi intra frigul prin orificiu si se face zapada pe pervaz .

Edited by S3by, 16 August 2023 - 12:50.


#184
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
E intr-adevar o idee foarte buna sa duci un cablu de curent prin iarba. Bolovanul de pe cablu va oferi cu siguranta protectie la electrocutare, deci esti safe.

Edited by andreyvsjoker, 17 August 2023 - 12:42.


#185
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 30.07.2007
Sa pui si o cutie cu lumanari si o bricheta, in caz ca se electrocuteaza careva :P

#186
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Multe soluții pentru EV la bloc sunt cam românisme, dpmdv... Degeaba încarcă ok, dacă cablul ăla trece pe nu știu unde.

#187
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 348
  • Înscris: 10.11.2005
Pune-ti in panou o diferentiala dedicata de 20A, sa ai un pic de selectivitate. De acolo pleci cu un MCCG dedicat 3x2.5 pana jos la masina, la care montezi la capat o mufa monofazica industriala de 32A. Iti o statie care stie maxim 32A pe monofazic tot cu mufa albastra, dar foarte important, la care sa poti selecta amperajul. Si te joci cu el in functie de ce consumatori ai in casa. Cand ai consumatori mari, o lasi la 10A, peste noapte cand nu mai merge nimic, te duci in 16-17-18A, chiar si 20. Dai o gaura in termopan foarte apropiata de diametrul cablului, si nu mai bate niciun vant iarna pe acolo.

Edited by LiviuGeo, 17 August 2023 - 18:29.


#188
S3by

S3by

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 475
  • Înscris: 28.04.2007

View Postandreyvsjoker, on 17 august 2023 - 12:41, said:

E intr-adevar o idee foarte buna sa duci un cablu de curent prin iarba. Bolovanul de pe cablu va oferi cu siguranta protectie la electrocutare, deci esti safe.

Cablul cyaby are manta metalica , nu il tai decat cu o presa de platbanda sau daca ai un topor bine ascutit la tine :)) .
Gradina din fata blocului este inchisa cu poarta si nu intra copiii acolo mai ales cu topoare la ei .

View PostLiviuGeo, on 17 august 2023 - 18:28, said:

Pune-ti in panou o diferentiala dedicata de 20A, sa ai un pic de selectivitate. De acolo pleci cu un MCCG dedicat 3x2.5 pana jos la masina, la care montezi la capat o mufa monofazica industriala de 32A. Iti o statie care stie maxim 32A pe monofazic tot cu mufa albastra, dar foarte important, la care sa poti selecta amperajul. Si te joci cu el in functie de ce consumatori ai in casa. Cand ai consumatori mari, o lasi la 10A, peste noapte cand nu mai merge nimic, te duci in 16-17-18A, chiar si 20. Dai o gaura in termopan foarte apropiata de diametrul cablului, si nu mai bate niciun vant iarna pe acolo.

Cablul mccgi este siliconat si se taie si cu o foarfeca , nu as pune dinala . Nu este prea subtire 3x2.5 pentru o siguranta de 20A la vreo 30m lungime ? Nu este mai safe cu 16A sa nu se incinga asa tare ?

Inca nu am folosit incarcarorul de 10A cu care vine masina . Are blocaj sa nu scoata nimeni stecherul din priza ?

Edited by S3by, 19 August 2023 - 00:38.


#189
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View Postandreic, on 14 august 2023 - 12:03, said:

Nu ia 9KW. Siguranta de 32 sare la 7KW+
:)) "incarc fara probleme de peste 3 ani o Kona de 64 kwh si un Ioniq plugin de 9 kwh." eu vorbeam de capacitatea bateriilor, tu de puterea de incarcare :) Incarcarea lor se face la prize normale de 3,6 kw.

#190
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 348
  • Înscris: 10.11.2005

View PostS3by, on 19 august 2023 - 00:35, said:

Cablul mccgi este siliconat si se taie si cu o foarfeca , nu as pune dinala . Nu este prea subtire 3x2.5 pentru o siguranta de 20A la vreo 30m lungime ? Nu este mai safe cu 16A sa nu se incinga asa tare ?
Inca nu am folosit incarcarorul de 10A cu care vine masina . Are blocaj sa nu scoata nimeni stecherul din priza ?

Cine vrea sa-ti taie un cablu, iti taie si cyaby-ul, chiar cu o foarfeca de tabla mai sanatoasa. Insa cyaby-ul este destinat in general instalatiilor fixe, fiind destul de rigid. Pe afara te intereseaza sa plimbi cablul, sa il misti, sa fie flexibil. Eu am masurat cu camera termica temperatura cablului la 20A si nu depaseste 35 de grade, deci e ok, pot sa il tin de 20A si sa profit de incarcarea o idee mai rapida. Mufa de la incarcator, type 2-ul, se blocheaza in masina pana cand  este eliberata de masina.

#191
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006
mi-a pasat cineva urmatorul scenariu dar nu stiu ce sa-i zic: statie de 11kW trifazata pe locul de parcare subteran in condominiu, legata la contor propriu (apartament), proiect firma autorizata ANRE. Statia dispunde de modul extern de load balancing (contor separat care se monteaza dupa contorul inteligent existent si care discuta cu statia pe MODBUS) care regleaza puterea statiei in functie de limita setata, in cazul asta 14kW Trifazat ATR avizati (20A). Noaptea probabil 11kW nici-o problema, ziua se va regla singura daca e nevoie.

in afara de proiect (si executie) prin firma autorizata, ar mai fi nevoie de alte avize, certificate, nebunii?
eu i-as zice ca in afara de instiintare (nici macar acord, cel mult pentru traseul pe pat de cablu pe parti comune) catre asociatia de proprietari nu i-ar mai trebui nimic dar....tot citesc legi ANRE, certificate urbanism, cerere de bransament nou (?!) wtf.....e ceva pe retele electrice de interes public, dar nu cred ca se aplica la o simpla extensie a unui bransament in limita puterii avizate ATR..e ca si cum si-ar mai pune in casa un consumator extra pana la urma.

am gasit asta, dar...cat o fi de accurate informatia, nu se stie:

"Dacă stai la casă sau te legi direct în branșamentul apartamentului tău, doar punctul 3 se aplică – pentru siguranța ta."
https://aero.org.ro/...rcarea-la-bloc/

merci anticipat

Edited by zeroice, 23 August 2023 - 17:19.


#192
dtancu

dtancu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,062
  • Înscris: 06.06.2005
Din experienta proprie îți spun că ai nevoie de acordul asociației, nu e suficienta înștiințarea. Din doua motive: primul l-ai spus chiar tu, spatii comune pt traseul de cablu. Al doilea tine de safety, dat fiind ca se monteaza în subteran, trebuie Din proiect sa reiasă ca ai protecție la foc, scânteie etc. pe stația aia.

In cazul meu era în parcarea condominiului dar nici măcar în subteran, ci în curte interioara și am avut nevoie de proiect autorizat MLPAT și acord asociatie. Plus ca a trebuit montata pe stâlp nu pe zidul cladirii ca să protejeze izolația clădirii de eventual foc șamd.

Cumva sunt de înțeles și asociațiile ca dacă ia foc sunt buni de legat și ei.

Edited by dtancu, 28 August 2023 - 14:08.


#193
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,282
  • Înscris: 27.10.2007
Bucuresti, sectorul 6.
A tras omul un fir prin pamant, la un capat l-a legat in contor, la celalat capat a pus o priza si baga curent in masina.
Attached File  statie1.jpg   163.09K   120 downloads
Attached File  statie_2.jpg   39.15K   114 downloads
Attached File  statie4.jpg   51.3K   121 downloads

Edited by strongsss, 09 November 2023 - 21:51.


#194
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

View Poststrongsss, on 09 noiembrie 2023 - 21:46, said:

Bucuresti, sectorul 6.
A tras omul un fir prin pamant, la un capat l-a legat in contor, la celalat capat a pus o priza si baga curent in masina.

banana republic

#195
johnny bravo

johnny bravo

    Membru erect

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,419
  • Înscris: 05.08.2003
Salutare!
Am un loc de parcare inchiriat, in subsolul blocului.
As dori sa imi instalez o statie de incarcare, cu cablaria aferenta.
Este posibil sa fac contractul de furnizare pe numele meu sau este neaparat ca titular sa fie proprietarul?

#196
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
De pe un grup de discuții EV, răspuns ISU despre montarea unei stații de încărcare la subsolul blocului.

Attached Files



#197
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Trebuie redimensionată rețeaua, degeaba... 1-2 treacă meargă, dar dacă vor trece mulți la EV, pe viitor, vă dați seama?

Soluția, cel puțin în viitorul apropiat, e ori să-ți pui la casă, în curte, stație de încărcare, ori într-un complex rezidențial nou, să vezi care au stații.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate