Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...
 

Dacia Logan 1.6 16v

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
1453 replies to this topic

#1027
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Da, e destul de horror de lucrat la ele și cheia e mentenanța preventivă. Încă acum e mai bine, doar dai jos jumate de mașină, la Clio 2 RS parca scoteai motorul sa schimbi cureaua de distribuție.
Pare horror că e cel mai mare motor pus pe mașină. La un Logan ai spatiu gârlă că e simplist. La un BMW/Mercedes ai spatiu gârlă că de regulă le vezi cu motoare 2.0 sau 3.0 in timp ce ele au spatiu de un 5.0 sau 6.2, motoare imense. Nici la alea când le vezi în varianta de top nu mai ai spațiu și lucrări banale devin brusc multe ore de manopera.
Clio RS nu e doar motor și frane, e și direcția, suspensia, și aia potrivită caroseriei.

Edited by SpeedDemon, 29 December 2021 - 03:37.


#1028
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,598
  • Înscris: 08.03.2017
Stiu un Logan adus la 300 si cp aici in oras , biturbo, era vopsit camuflaj armata , nu l-am mai vazut de vreo 3 ani prin oras dar l-am vazut la o demonstratie si mi-am bagat capul sub capota - efectiv numai proprietarul cunostea ce e acolo Posted Image, tone de mataraie , cand pleca de pe loc din cauza puterii imense juca fata .
Acum multi ani am lucrat la un proiect Dacia 1300 cu maestrul Borbely fost campion F3 raly coasta pe BMW , stiu din start ca nu e nici usor nici ieftin sa regandesti de exemplu un ax cu came care implica si soft la masinile noi , aproape 90% din masina trebuie regandita ca sa ai siguranta inclusiv ET la roti , garda la sol . Pe acele vremuri si el spunea ca decat sa transformi ceva stoc in masina de viteza mai biune cauti sa o cumperi gata proiectata de fabrica , la diy bagi banii pe rand si posibil sa nu simti deodata greutatea, la achizitie bagi totul odata si te cam da peste cap avand in vedere ca sunt cam cele mai scumpe din catalog .
Toata problema la masinile de viteza este mentenanta, lucreaza la turatii mult mai mari, trebuie consumabile the best scumpe, si functioneaza ca si avioanele , la cutare km parcursi trebuie verificat/schimbat cutare componenta care sigur e scumpa .

#1029
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,997
  • Înscris: 06.04.2007
Ce avioane vorbiti, eu n-am de gand sa fac asemenea modificari la utilaj.
O alta evacuare, un pic umblat si la admisie, demareaza pana la 160 mai tare ca un Golf 1.0 tsi, ce vrei mai mult romane :))))

View Postundesignus, on 24 decembrie 2021 - 10:14, said:

..............
...............
...............
Adica sa il gauresti?... NU fa asta.
...nici macar doua gaurele ?

La Civicu nepotului nu mai exista catalizator deloc (doar teava)

#1030
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,598
  • Înscris: 08.03.2017
Posted Image nici nu te lasam .

#1031
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,997
  • Înscris: 06.04.2007
Legat de ultimul consum, sa mai dau vina totusi si pe frig (2 gr) si pe ploaie si pe vant... asa sa fie scuze.

Imi aduc aminte acu vreo 10 ani cand am mers la drum lung cu 1.4 (intalnire de forumisti softpedia, ce vremuri.. ) cam 9% mi-a consumat...afara erau ~  -15 grC.

#1032
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,598
  • Înscris: 08.03.2017
Cand e sub -10 grade creste consumul bine si la mine .
Nu stiu daca e ok ce fac dar am mostenit de la 1300 ...pun pe jumatate de radiator in fata un carton si parca se mai stabilizeaza si consumul si creste si temperatura in interior . Oricum sunt foarte atent cand pun cartonul la temperatura , cand ajunge la -5 grade l-am scos ca nu vreau sa ma apuc de alte reparatii care uneori necesita schimbat bloc sau chiuloasa ...

#1033
al-padrino

al-padrino

    TCB

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,004
  • Înscris: 13.11.2016
Nu mi s-a parut ca ar creste foarte mult consumul pe timp friguros, nu am fost atent la asta. De carton la radiator nici nu poate fi vorba, chiar daca s-a intamplat cateodata sa vina caldurica ceva mai greutz.

#1034
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,999
  • Înscris: 03.12.2005
Nici n-ai ce sa faci cu el. Daca motorasului ii e frig inchide termostatul si fierbe apa doar in bloc si chiulasa, nu mai merge spre radiator. Nu stiu ce mare efect mai are curentul de aer care spala interiorul compartimentului motor asupra racirii, dar probabil nu asa mare. Mai multa caldura ii furi cu caloriferul de interior.

Abia pe la siberieni stiu ca isi acopera iarna interiorul compartimentului motor cu paturi si alte prostii si acopera deschizaturile din bara ca sa nu mai intre aer deloc, dar acolo vorbim de multe zeci de grade cu minus.

Asa ca story time, acum multi ani am adus un M5 cu radiatoarele sparte de la marginea orasului unde l-a lovit un cetatean pana in cealalta parte a orasului in reprize de 3-4km mers cu 30 minute stat pe loc la racit, cu caldura la maxim cat era in mers. Era un inceput de august cand se intampla treaba astaa, am disperat de cald cu geamuri lasate si trapa deschisa, dar nu a deschis termostatele pana la destinatie.

View Postldpe, on 29 decembrie 2021 - 09:34, said:

nu e nici usor nici ieftin sa regandesti de exemplu un ax cu came

Eu nu stiu sa se mai faca pe undeva prin tara tratamentele termice necesare axelor cu came, deci e chiar imposibil. Poate pe la tractoristi sa mai faca cineva artizanal, dar unde vorbim de turatii mari ma indoiesc sa obtii o cimentare care sa reziste mai mult de cateva ore.

#1035
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,598
  • Înscris: 08.03.2017
Si aici la mine daca ai nevoie de ax came schimbat la alte unghiuri piesa se face in Ungaria , vine cu datele pe hartie si cauti un softist bun de motoare sa iasa la final ce trebuie . L-am avut pe Cristi K dar a plecat in UK , mare pierdere ...el mi-a facut softul la motor si a iesit exact ce am vrut , nu spun ca cel mai bun dar e ce-mi place respectiv street nu stage 2 sau 3 .

#1036
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,999
  • Înscris: 03.12.2005
Pana la un punct nici nu prea are mare sens sa lucrezi axe cu came. Alea noi vin toate goale pe dinauntru (hidroformate) cu lobi presati sau sudati laser inainte de formarea bruta a lagarelor. Nu ai cum replica treaba asta artizanal si nu stiu cum raspunde o axa plina pe care s-o pui in locul ei la accelerare-decelerare avand inertie probabil mai mare.
Ce am vazut, in schimb, e ca tendinta e ca toti producatorii sa foloseasca indiferent de versiunea de putere a unui motor o singura axa cu came corespunzatoare modelului cel mai puternic si diferenta in jos o obtin din timpii de injectie. Chiar si intre motoarele cu numar diferit de cilindri folosesc exact aceiasi lobi, difera doar numarul, dar au profil identic.

#1037
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,997
  • Înscris: 06.04.2007

View Postldpe, on 29 decembrie 2021 - 17:20, said:

Cand e sub -10 grade creste consumul bine si la mine .
Nu stiu daca e ok ce fac dar am mostenit de la 1300 ...pun pe jumatate de radiator in fata un carton si parca se mai stabilizeaza si consumul si creste si temperatura in interior . Oricum sunt foarte atent cand pun cartonul la temperatura , cand ajunge la -5 grade l-am scos ca nu vreau sa ma apuc de alte reparatii care uneori necesita schimbat bloc sau chiuloasa ...
La primu Logan am confectionat de la lucru o placa din policarbonat, dar aveam probleme cu termostatu, generala problema cu termostatu.
Indubitabil acum 10-15 ani iernile erau mai friguroase .
Si-a facut treaba, doar ca am prins o zi cu soare si cald si evident ca am uitat de placa aia...si ma dadeam ca de obicei prin oras si pe la periferie cu semi-forje...noroc ca creieru meu functioneaza ca creieru la masina, daca instrumetele de baza (indicatoru de apa) nu functioneaza, luam valorile ncesare din alte parti :))  , auzul a facut sa-mi aduc aminte de placa, cam tzacanea motoru din toate cele (apa nu a trecut de 4 liniute) . Atunci m-am dus si am luat un termostat nou (altceva decat marca stock) si n-am mai avut probleme, am renuntat definiv la placa in fata radiatorului :))

Cica ar fi firma in RO care iti face axa noua tratata gata de pus pe motor, iesi mai ieftin decat sa comanzi una originala si/sau de afara. Info am de la frate-meu, a vrut sa schimbe axele la Civic, dar n-a fost cazul (erau bune)
Cementare nu cimentare

#1038
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,997
  • Înscris: 06.04.2007
La multi ani dragilor !

Ia uite ce diferenta intre filtrele de 1.0 focus si 1.6 16 Logan...inuman, bataie de joc!

Am schimbat filtrul stock , era coclit acolo pe suprafata aia de pasla (din alb nou, acu e negru) .

Mi-a crescut viteza la forja cu 4-5 km, am o portiune unde stiu cat duce blana (pa toate stiam cat duc pe portiunea resp) inainte ~155 pe ceas fie vamt, fie fara vant, fie racoare , fie rezervoru gol etc etc.
Acu ~160 cu filtru semi-sport bataia de joc,  ba esti prost..?

La vale merge cu 200, la drum drept 180+ pe ceas.
Deci doar la vale duce viteza data de fabrica

Attached Files



#1039
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,372
  • Înscris: 13.01.2011
La mulți ani Loganiștilor!  🥳

#1040
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,648
  • Înscris: 22.03.2007
Vezi că filtrele alea sport mai au prostul obicei să scape particule de praf prin motor.

#1041
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,997
  • Înscris: 06.04.2007
Normal ca sunt mai permisive.
Lasa sa scape. Ecoboostu n-a tusit, asta de Logan nici atat.

La Ford st si rs vin cu filtru k&n din fabrica

Edited by Octavian___, 01 January 2022 - 18:16.


#1042
adrianitza

adrianitza

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 205
  • Înscris: 11.04.2015
La mulți ani Octavian!
Ai pus filtru de aer K&N?

#1043
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,997
  • Înscris: 06.04.2007
Simota

La multi ani!

#1044
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
La mulți ani Tavi !
Mult succes cu Loganul

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate