Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 

6 = CX-5

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
335 replies to this topic

#19
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,634
  • Înscris: 02.10.2009
Deci, reparatiile scumpe sunt din cauza manoperei in primul rand, dar si din cauza existentei asigurarilor care platesc cam usor.
Eu am obiectat puternic la costul acela de peste 17.000$, nimeni din jur nu a crezut ca poate ajunge la asa valoare, la urma urmei e o masina obisnuita, faptul ca are dotari superioare insuntru nu are legatura cu plasticul din fata, identic la toate.
Reparatorul a argumentat ca e corect ( au facut zeci de fotografii cand am dus-o prima data), asiguratorul a zis ca o sa vada, pana la urma a platit fara cracnire. Cred ca e o intelegere intre ei.

Alta poanta, tare de tot, de acum cateva zile: dupa un an si jumatate de la incident, vine unul si-mi da o hartie sa ma prezint la Curte, dat in judecata pentru 400.000 dolari daune (pe bune, patru sute mii) cum ca celalalt sofer ar fi suferit zgarieturi la mana, sperietura, stress, probleme la servici, etc. In realitate, baiatul acela n-a avut nici pe dracu, masina lui avea doar o roata indoita, si-a mutat masina imediat intr-o parcare, am schimbat amandoi infirmatii, mi-a spus care e cea mai apropiata circa de politie si a plecat.
Acum, la stamtoare de bani cu Covidu asta, incerca sa mulga. Nu a fost la asigurari in mai bine de un an, s-a trezit acum
Chestia este ca intr-adevar, va putea obtine niste bani, nu de la mine ci de la compania mea de asigurari.

Deci tineti minte metoda de facut rost de bani: stati la marginea unei intersectii mai izolate, neluminate, cu farurile stinse, pe drumul cu prioritate si asteptati sa vina unul din lateral...

Edited by Rosebud09, 20 April 2021 - 17:43.


#20
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Uau! si in Canada se da in judecata ca in Retardistan?

 tauru242, on 20 aprilie 2021 - 17:21, said:

Astea Matrix led cică ar fi vreo 5000 de iepuroi bucata. Doamne ferește!
Nu cred ca are @Rosebud09 LED-Matrix ca sunt interzise in Retardistan iar Canada cam imparte aceleasi echipari si motoare.

Edited by MembruAnonim, 20 April 2021 - 18:12.


#21
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005

 gushpi, on 20 aprilie 2021 - 14:02, said:

una din 2: ori nu fu' „mic”, ori cineva a apreciat greșit avaria!!!
(cum drakku să coste reparația aia cât juma de mașină? Posted Image )

Dar vai, nu costa peste tot manopera cat in tara cu unul din cele mai mici venituri din UE? Sa se sesizeze cineva.

 MembruAnonim, on 20 aprilie 2021 - 18:10, said:

Nu cred ca are @Rosebud09 LED-Matrix ca sunt interzise in Retardistan iar Canada cam imparte aceleasi echipari si motoare.

Nu-s, bre. Uite unul de vanzare:
https://www.ebay.com...N8AAOSwQjVgVUWO

Probabil doar trebuie dumbed down din soft sau adaugat o lampa separata de faza scurta/lunga sau care era problema din reglementarea aia antica. Dar oricum, citisem ca de prin 2018 au propus actualizarea si la voi. Si am vazut o groaza de Benz-uri cu farurile alea noi multi led.

#22
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Multumesc pentru urari !
Acum

 rex, on 20 aprilie 2021 - 09:47, said:

acum sincer e treaba lui daca te lasa sau nu in masina. din moment ce a preluat-o de la dealer e masina lui. poate sa faca ce vrea cu ea si sa lase in masina pe cine vrea.
poate ca vrea sa fie sigur ca da el prima basina in masina, poate ca ii era frica ca ii furi ceva de prin masina (bricheta, scrumiera sau chiar geanta/borseta lui daca le lasase acolo).
daca tu vrei masina de showroom trebuia sa intrebi dealer-ul cand aduce alta in showroom sau pur si simplu sa te duci la alt dealer care o are expusa in showroom.
Corect. Insa atunci cand omul te roaga, chiar daca e imbracat in "treling", are masca si manusi, si doar atat doreste, poti sta langa el sa nu-ti fure bricheta, scrumiera sau geanta/borseta. In plus, sunt genul de om care atunci cand i se pune pata pe ceva, vrea ieri. Maine este tarziu. Alt dealer in Craiova nu ar fi, poate undeva in Valcea, Targu Jiu sau Severin, insa programul meu de munca incepe dimineata de la ora 07.00 si de regula se termina pe la 22.00 (exceptiile sunt foarte rare, la fel si pauzele, pentru ca ma costa bani). In fine, ce a fost a fost, am prins ideea - omul care era imbracat in trening ii era un pic jena de ala imbracat in "treling". Chiar nu mai are nici un fel de importanta. Si nu, nu voiam masina "de showroom", dar daca ar fi fost ce voiam eu sa fie, poate as fi facut o deplasare prin Cluj sau Timisoara (mi se pare ca astea erau pe stoc atunci). Sa fi facut insa un drum la Timisoara in conditiile in care o zi de pauza de activitate ma costa un week-end de munca si sa nu fi fost ce voiam - nu am fost dispus sa fac acel drum. Anyway, romanul are o taina "tot raul spre bine" asa ca ... fiecare cu ale sale 4 "roate" , drumuri bune, cale batuta.

Quote

Ce mai face ursul?
Ce model de Passat ti-a mancat zilele?
Ursache este bine mersi, a inceput lupta cu batranetea (adica rugina), nu am timp sa ma ocup de ea corespunzator. A suferit un furt de anvelope cu jante cu tot acum 3 ani, de atunci a trecut pe anvelope de 35'', schimbare suspensie, schimbare injectoare + intercooler + radiator marit. Cam 347.000km, pacat ca nu ma pot bucura de el din cauza de timp lipsa. Anul trecut doar 5 iesiri foarte scurte am facut, atat am putut. Poate anul asta sa fie mai multe, desi nu prea cred. Modelul de Passat este B6, motor BKP, 2 litri, cutie DSG. Acum este o masina cum trebuie, dar multi nervi si bani si timp s-au dus pana cand am adus-o in starea asta. 145.000km in 2 ani si un pic poate ca inseamna si asta ceva ... dracu stie. Oricum, prea curand nu vreau sa mai aud de VW.

Intr-adevar, sistemul de infotainment este "arhaic", dar depinde la ce te raportezi. Daca vrei sa stii cat ulei mai ai in baie, nu-ti va spune, la fel cum nu-ti spune nici cate grade are apa (lasand ceasul la o parte). Pentru mine info util de afisat ar fi:
1. RPM si treapta de viteza pe HUD (pe HUD arata doar viteza, daca ai lane - assist, blind spot si cruise controlul adaptativ). Preferam doar viteza, RPM si treapta de viteza in care sunt in mod curent.
2. Temperatura reala a lichidului de racire, nu ce-mi arata indicatorul. La Passat spre exemplu tolerana este de 40 de grade (enorm !).
Sunetul este intr-adevar grozav. Sistem BOSE, subwoofer in portbagaj. Se aude excelent. Nu este un volum sa stie toata strada ca ai venit acasa (nici nu as vrea asa ceva !), nu este extrem de puternic, dar este foarte clar si un bass profund.

Referitor la costuri, am fost informat ca prima revizie va fi undeva pe la 1300 lei. Ulei, filtre (curios daca intra si ala de benzina in pret). Nu mi-a fost comunicat un plan de revizii, decat foarte sumar : din 20.000 in 20.000 ("noi recomandam 15.000") - ulei si filtre. Ma voi duce la 10.000, avand in vedere ca e benzina. La diesel, toate filtrele si uleiul jos la 5.000. Bujiile "poate" la 80.000km....stiam ca totusi un interval de 40.000 ar fi rezonabil. Despre antigel, o liniste deplina - desi la 40.000 e cam recomandat sa-l schimbi. Uleiul in cutie "e for laif" - cred ca la 100.000km o sa-i fac vant, nu cred in asemenea povesti. Distributia "cred ca nu o sa o schimbati niciodata, ca e benzina si e pe lant" - foarte discutabil. Stiu ca exista un manual extins al utilizatorului, in varianta electronica, dar se pare ca e un mare mare secret acel PDF de chiar si pe forumul monomarca nu e nimeni dispus sa-l puna spre descarcare. Foarte curios despre cat este de OK service-ul din Craiova, nu am nici un fel de referinta despre ei. Oricum, daca nu-mi place modul in care interactioneaza cu mine si nu-mi pot urmari schimburile, cu riscul pierderii unui week-end, o sa fac reviziile in alta reprezentanta (desi in manualul utilizatorului spune ca este "recomandat", nu si obligatoriul ca serviceul sa fie autorizat MAZDA). In fine, am trai si am vedea....

Urmeaza o intrebare pentru posesori: vreunul si-a tras vreun cablu de la baterie in habitaclu ? Daca da, pe unde ? Ceva foto eventual ?

Edited by daemonus, 20 April 2021 - 19:30.


#23
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
Foarte frumoasa, sa o folosești sănătos.

Cum te împaci cu scaunele fata? Mi-a plăcut mult cx-5, dar șezutul e foarte scurt, că pt niponi, iar în 6 au scaunul mult mai lung și mult mai confortabil. Numai din pricina asta am și exclus cx-5 din lista de potențiale mașini.

#24
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 sebulbus, on 20 aprilie 2021 - 19:10, said:

Nu-s, bre. Uite unul de vanzare:
https://www.ebay.com...N8AAOSwQjVgVUWO

Probabil doar trebuie dumbed down din soft sau adaugat o lampa separata de faza scurta/lunga sau care era problema din reglementarea aia antica. Dar oricum, citisem ca de prin 2018 au propus actualizarea si la voi. Si am vazut o groaza de Benz-uri cu farurile alea noi multi led.
Pai si alea functioneaza identic cu cele din UE? cu mai multe LED-uri aprinse permanent si se sting pe masura ce detecteaza o masina de pe contra-sens? din ce citisem in US doar comuta de pe faza lunga pe faza scurta ca atat au voie.

Chiar si pe site-ul Audi zice: "Although the total functionality of Digital Matrix LED headlights is not yet fully available in the U.S., the brand continues to work with government officials and authorities in an effort to do so for U.S. consumers."

The Matrix LED technology made its debut on the 2015 Audi A8, although we haven’t seen it in the U.S. yet. The reason is that local rules stipulate a car’s headlights must have separate high- and low-beam settings. However, Audi’s Matrix LED technology, which controls the high-beam function of the headlight, means the high-beam setting creates both high- and low-beam light. Audi, along with other automakers developing similar technology, is currently lobbying to get this rule changed.

Poate pe Audi A8 sunt aceleasi faruri si functioneaza altfel dar eu pe Mazda si BMW n-am multi-LED (iar Mazda3 in UE are LED Matrix); la mine doar comuta de pe faza lunga pe faza scurta si atat.

Din decembrie 2020: https://www.caranddr...light-advances/

Edited by MembruAnonim, 20 April 2021 - 19:44.


#25
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008

 t-balt, on 20 aprilie 2021 - 19:28, said:

Foarte frumoasa, sa o folosești sănătos.

Cum te împaci cu scaunele fata? Mi-a plăcut mult cx-5, dar șezutul e foarte scurt, că pt niponi, iar în 6 au scaunul mult mai lung și mult mai confortabil. Numai din pricina asta am și exclus cx-5 din lista de potențiale mașini.

Multumesc.

Ca sofer stau OK, nu ma pot plange pana acum, cel mai lung drum a fost de vreo 250km fara oprire, nu am nimic rau de spus, desi am 1.85 si 140kg. Referitor la 6, parca asa mi s-a parut si mie, si de aia am vrut sa vad cu "fundu" meu cum e, dar acum chiar nu mai are importanta si nu-mi mai doresc asta. Daca pentru tine este ce trebuie, asta e tot ce conteaza. La pasager nu m-am asezat inca, doar la locul din spatele soferului (un criteriu care l-am avut a fost ca sa pot sta in spate in masina care are reglat scaunul soferului dupa preferintele mele - stiu ca multi zic ca-s dus cu capul, dar "asta-i pofta ce-am poftit"). - si este OK. Portbagajul este OKish, as fi preferat un pic mai mare, dar nah ... asta este, fie-mea este mare acum, nu mai trebuie sa car casa dupa mien cand plec pe undeva cu femeia - ca fie-mea ne-a cam bagat la categoria "babaci" si nu prea ne mai insoteste.

Vad ca e o polemica aici pe tema farurilor. Stiu ca sunt full-led. Cand esti chiar si pe faza scurta si vine masina din fata, poti observa ca se incearca sa nu il orbeasca pe cel din fata (creeaza un fel de con de umbra, nu stiu cum sa-i zic sau daca este vreo terminologie dedicata). La faza lunga, daca am in fata vehicul, acelasi lucru il face, cauta ca vehiculul din fata sa ramana intr-un con de umbra, fara sa schimbe faza scurta. Un singur drum am prins noaptea pana acum, si din principiu nu prea folosesc faza lunga. Maine seara cu siguranta ma va prinde noaptea pe drum, dar nu voi fi dezamagit cu siguranta din ce am vazut pana acum.

#26
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,211
  • Înscris: 08.01.2021

 daemonus, on 20 aprilie 2021 - 19:27, said:


2. Temperatura reala a lichidului de racire, nu ce-mi arata indicatorul. La Passat spre exemplu tolerana este de 40 de grade (enorm !).


La cx-30 atunci când acul e pe "normal" - un pic sub 100 in realitate temperatura citita prin obd variază între 90 si 100 grade.
Însă asa e la toate mașinile, dacă ar arata temperatura reala multă lume s-ar stresa ca acul oscilează.

#27
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008

 KiloW, on 20 aprilie 2021 - 20:55, said:

La cx-30 atunci când acul e pe "normal" - un pic sub 100 in realitate temperatura citita prin obd variază între 90 si 100 grade.
Însă asa e la toate mașinile, dacă ar arata temperatura reala multă lume s-ar stresa ca acul oscilează.
Ai dreptate, exista o toleranta la toate masinile, dar mie personal mi-ar placea sa stiu exact cat are "apa" si ce tendinta are. La Passat mi-am pus un device pe OBD care-mi arata spre exemplu ce tensiune am la baterie si temperatura exacta a apei. Am avut ceva neplaceri si a ramas asa de atunci.

#28
tauru242

tauru242

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,107
  • Înscris: 06.09.2005

 daemonus, on 20 aprilie 2021 - 19:43, said:




Vad ca e o polemica aici pe tema farurilor. Stiu ca sunt full-led. Cand esti chiar si pe faza scurta si vine masina din fata, poti observa ca se incearca sa nu il orbeasca pe cel din fata (creeaza un fel de con de umbra, nu stiu cum sa-i zic sau daca este vreo terminologie dedicata). La faza lunga, daca am in fata vehicul, acelasi lucru il face, cauta ca vehiculul din fata sa ramana intr-un con de umbra, fara sa schimbe faza scurta. Un singur drum am prins noaptea pana acum, si din principiu nu prea folosesc faza lunga. Maine seara cu siguranta ma va prinde noaptea pe drum, dar nu voi fi dezamagit cu siguranta din ce am vazut pana acum.

Sunt cele Matrix led, eu le țin pe auto și maneta pe faza lunga. De acolo și schimbă mașină fazele, stinge din leduri face ce vrea. Dacă înainte nu îmi plăcea să conduc noaptea acum abia aștept să le văd în acțiune.
Arată cam așa; aici era ceva ceață și se văd razele de lumină mai bine, pe vreme buna vezi doar cum se luminează diverse. Aici am mers pe auto doar că sa filmez cum lucrează, pe ceață cea mai buna vizibilitate e pe faza scurta.
https://streamable.com/hw9w4d


#29
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007

 tauru242, on 20 aprilie 2021 - 17:21, said:

Astea Matrix led cică ar fi vreo 5000 de iepuroi bucata. Doamne ferește!
13.700 lei bucata

#30
tauru242

tauru242

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,107
  • Înscris: 06.09.2005

 daemonus, on 20 aprilie 2021 - 19:43, said:




Ti-as recomanda un tratament ceramic al caroseriei; acum cand e noua lacul ala se zgarie si daca te uiti mai urat la el. De asemenea, sa cureti orice excrement de pasare sau gaza mai barosana; la fel, afecteaza lacul. La fel elementele “piano black”, unii le-au infoliat eu le-am lasat asa, poate o sa le polishez vreodata. De pietricele in parbriz si capota n-ai cum sa o feresti, asa-s soselele la noi. In rest, plimbari placute!

#31
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,966
  • Înscris: 03.12.2005

 MembruAnonim, on 20 aprilie 2021 - 19:37, said:

Pai si alea functioneaza identic cu cele din UE? cu mai multe LED-uri aprinse permanent si se sting pe masura ce detecteaza o masina de pe contra-sens? din ce citisem in US doar comuta de pe faza lunga pe faza scurta ca atat au voie.

Of course not. Dar hardware e identic cu cel din EU, si apoi dezactivate functiile suplimentare. Sau cel putin asa stau lucrurile in lumea BMW, dar nu vad de ce ar face altfel si ceilalti. Plus ca in felul asta e future proof, in caz ca reusiti vreodata sa schimbati prevederea aia. Sau poate fi activat individual de persoane suficient de indemanatice cu softul de diagnoza.

Gata, hai sa nu ii facem omului praf topicul.

#32
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,113
  • Înscris: 17.01.2012

 daemonus, on 20 aprilie 2021 - 19:27, said:

Modelul de Passat este B6, motor BKP, 2 litri, cutie DSG. Acum este o masina cum trebuie, dar multi nervi si bani si timp s-au dus pana cand am adus-o in starea asta. 145.000km in 2 ani si un pic poate ca inseamna si asta ceva ... dracu stie. Oricum, prea curand nu vreau sa mai aud de VW.

...la 300 km/zi io aș zice că ai dreptate cu expresia de la urmă: „draku știe”! :)

#33
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Craiova - Bucuresti si retur. Un Bals pe care l-am ocolit vreo 20+km, doar ca sa nu stau la coada aia infernala ca ma umpleam de nervi, o Slatina (sau Slut-Tina dupa unii) cu un trafic IN_OUT infernal, un drum pana la Pitesti destul de aglomerat, un Bucuresti sufocant (2 ore am facut sa ies din Bucuresti, venind de la ambasada Irakului pana in Militari (Waze). Pe autostrada, unde s-a putut, s-a mers cu 170 (nu prea mult insa), in rest 140-160 (up/down). Drumul Craiova Pitesti, Pitesti Craiova presarat cu numeroase reprize , 3 adulti in masina - 9.2 consumul. Mi se pare absolut decent pentru tipul de drum pe care l-am avut si tinuta de drum pe care am ales-o, incluzand maretul Bucuresti si cu dus si cu intors. Cand am ajuns l-am prins in ora de glory = 16.00, un trafic absolut dement. Nici la 18 nu a fost mai breaz oricum. Am reusit sa fac 20 de metri in 20 de minute, adica am facut un concurs cu melcii....
In rest, nimic memorabil de zis, Android Auto are ceva "de comentat" daca te apropii prea tare de cel din fata, camerele pornesc automat, si mi s- aintamplat ca atunci cand se mareste distanta, Android Auto sa ramana intr-un fel de bucla ciudata, in care nu mai functioneaza nimic, decat decuplarea manuala a cablului telefonului si reconectarea. Probabil ca exista vreun update de software la masina, ma gandesc.

#34
tauru242

tauru242

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,107
  • Înscris: 06.09.2005
Cand te apropii prea mult de cel din fata camerele se activeaza automat indiferent daca ai Android Auto cuplat sau nu. Si daca trece un pieton mai aproape de botul masinii face la fel. Normal ar fi sa inchida camerele cand obstacolul dispare. Ai infotainmentul ala nou cu display de 8 ? MZD Connect 2 parca ii zice.

Edited by tauru242, 21 April 2021 - 21:56.


#35
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Masina e produsa in septembrie 2020, probabil ca da. Oricum, sunt chestiuni minore astea.Nu-mi bat prea tare mintea cu ele.

#36
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
La interior, ce sa folosesc pentru stersul prafului de pe bord si fetele de usi ? Pentru piele exista vreo solutie/tratament recomandat ?

PS. Una din rarele ocazii in care prind si eu apusul in drum spre casa.

Attached Files

  • Attached File  03.jpg   163.49K   91 downloads


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate