Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
6 = CX-5
Last Updated: Aug 28 2023 17:50, Started by
daemonus
, Apr 19 2021 23:10
·
12
#1
Posted 19 April 2021 - 23:10
Am vrut Mazda 6. Dar nu a fost sa fie. Cand eu intram in showroom, 6 era pregatit de iesire. Proprietarul era acolo, dar a refuzat sa ma lase sa stau in scaunul soferului sa simt un pic masina, cand m-am apropiat de masina a inchis-o. Whatever. La test-drive nu era disponibila, m-am intors in showroom sa intreb cand primesc alta si mi-au picat ochii (si mie si nevestei) pe un CX-5. I-am dat un pic ocol, era una disponibila pentru test-drive asa ca dupa aproximativ 10km, 4 zile si 35.000 euro, masina din showroom a fost a mea.
Nivel de echipare: Takumi Plus. Motor: 2.5 litri benzina aspirat. Tractiune integrala Transmisie automata, clasica, 6 trepte, convertizor-cuplu. Astea sunt chestiuni care eu la consider esentiale, restul sunt detalii faine sau mai putin faine, depinde cum privesti lucrurile. Posesor (inca) de Hyundai Santa Fe, Nissan Patrol, VW Passat, Skoda Octavia, Mitsubishi Outlander trecem in revista "relele": 1. Destul de zgarciti japonezii in privinta spatiilor de stocare, comparativ cu masinile enumerate mai sus. Probabil portierele le-au facut pentru mari consumatori de ... apa, ca mai mult de o sticla de apa nu prea poti pune. Pe de alta parte, roman rasa pura, mie-mi trebuie spatiu sa depozitez acolo o trusa de scule .... in fine. 2. Utilitatea cotierei este ca si la Santa Fe, Nissan Patrol sau Outlander. Spre 0. Da, ofera spatiu de stocare, dar ii zice COTIERA, deci trebuie sa aibe alt scop ... doar zic. Spre deosebire de VW unde era racita (ca si torpedoul), aici este spatiul unde-ti pui cardul de navigare, iti conectezi telefonul pentru Android Auto sau mai stiu eu ce, sau stick-ul cu muzica. Pe de alta parte, nu pot spune ca am racit vreodata vreo sticla de apa in torpedou sau cotiera... 3. Oglinzile laterale le-as fi vrut un pic mai departe, mai catre stalpul A. Este o chestie de obisnuinta pana la urma, dar daca as putea modifica treaba asta, as face-o. 4. Se sta confortabil in scaunele din fata, daca era dupa mine as mai fi "strans" consola centrala + cotiera si as fi latit un pic scaunele. Calitatea materialelor este premium (eu am varianta Takumi Plus), nivelul de zgomot in timpul mersului constant se rezuma la a-ti admira zgomotul propriilor anvelope. Chiar si in reprize unde duci masina chiar si in 5000+| rpm nu intra motorul peste tine in habitaclu sa-ti dea doua palme (desi reprizele astea sunt extrem de rare, le faci doar pentru amuzamentul tau). Ventilatia in scaune este un mare plus, care-si va face simtita prezenta in zilele de vara. Masina are doar doua saptamani, i-am inscris pe bord deja 2100km, in prima mie de km consumul a fost 7.2, a doua mie 7.8 (nu retin exact ultima medie), consum mixt oras - extraurban (peste 70% din km astia au fost extraurban). Sunt curios cat o fi un consum pe autostrada, o sa aflu miercuri cand trebuie sa merg la Bucuresti. Am ales o benzinara clasica pentru ca hibridele nu ma prea atrag din cauza transmisiei CVT (nu-mi inspira deloc incredere, indiferent de cel care o "implementeaza"), si am ales japoneza pentru ca dupa parerea mea in materie de motoare pe benzina nu prea au rivali. Daca am ales bine sau rau, timpul o va spune. PS. Inainte de Mazda 6, bugetul era pentru o masina SH, Audi A6 su BMW Seria 5 (modele minim 2018, cutie automata, 4x4, motor 3 litri). Dupa experienta "tigaii poporului" aka Passat, am pus in balanta nervii mei, timpul si probabilitatea de "a da de ciob in p....a", asa ca am ales un vehicul nou. Attached Files |
#4
Posted 20 April 2021 - 03:31
Eu sunt la a treia CX-5 (schimbate noi dupa cativa ani in ton cu modelul aparut, incepand din 2014). Top of class, ca, similare cu cea descrisa mai sus.
Imprcabila, merita premiile de “Masina Anului” luate an de an la categorie. Inca no1 la fiabilitate pe piata de aici din CAN. Nu e perfecta, sistemul de pe bord nu e chiar super, pot spune ca s-a sacrificat ergonomia si siguranta de dragul esteticii (butoane climatizare si altele mult prea jos, imposibil se atins fara sa muti privirea) Un mic eveninent ( am lovit unul care statea cu masina in intersectie, cred ca aveam cel mult 15 km la ora ca plecam de pe loc la stop, eram in fata parcarii la servici) iar reparatia pentru masca, spoiler, un far crapat, capota motorului usor indoita: 17.000 dolari. E deci f. fragila acolo, vor zice unii ca e bine ca amortizeaza socurile, pana una alta m-a amortizat pe mine... Drum bun si fara evenimene. |
#5
Posted 20 April 2021 - 06:04
S-o stapanesti sanatos! Am si eu o frumusete din asta doar ca-i rosie, 2.2d si revo top. In rest, dupa un an si jumatate, 33000 km si un senzor de noxe schimbat pe garantie n-am ce comenta de rau nimic in afara de sistemul de infotainment care e cam arhaic. De auzit se aude foarte bine insa. Sunt ceva zvonuri ca ar oferi connected services si pe modele deja in uz dar pana nu vad nu cred.
|
#6
Posted 20 April 2021 - 07:38
Rosebud09, on 20 aprilie 2021 - 03:31, said:
Un mic eveninent ( am lovit unul care statea cu masina in intersectie, cred ca aveam cel mult 15 km la ora ca plecam de pe loc la stop, eram in fata parcarii la servici) iar reparatia pentru masca, spoiler, un far crapat, capota motorului usor indoita: 17.000 dolari. |
#8
Posted 20 April 2021 - 08:28
#10
Posted 20 April 2021 - 09:26
Frumoasa, sa o stapanesti sanatos!!!
Edited by Boditza, 20 April 2021 - 09:26. |
|
#11
Posted 20 April 2021 - 09:47
daemonus, on 19 aprilie 2021 - 23:10, said:
Am vrut Mazda 6. Dar nu a fost sa fie. Cand eu intram in showroom, 6 era pregatit de iesire. Proprietarul era acolo, dar a refuzat sa ma lase sa stau in scaunul soferului sa simt un pic masina, cand m-am apropiat de masina a inchis-o. Whatever. La test-drive nu era disponibila, m-am intors in showroom sa intreb cand primesc alta si mi-au picat ochii (si mie si nevestei) pe un CX-5. I-am dat un pic ocol, era una disponibila pentru test-drive asa ca dupa aproximativ 10km, 4 zile si 35.000 euro, masina din showroom a fost a mea. acum sincer e treaba lui daca te lasa sau nu in masina. din moment ce a preluat-o de la dealer e masina lui. poate sa faca ce vrea cu ea si sa lase in masina pe cine vrea. poate ca vrea sa fie sigur ca da el prima basina in masina, poate ca ii era frica ca ii furi ceva de prin masina (bricheta, scrumiera sau chiar geanta/borseta lui daca le lasase acolo). daca tu vrei masina de showroom trebuia sa intrebi dealer-ul cand aduce alta in showroom sau pur si simplu sa te duci la alt dealer care o are expusa in showroom. |
#12
Posted 20 April 2021 - 10:24
#14
Posted 20 April 2021 - 14:02
...la consumul 'cela vreau și io una!
Rosebud09, on 20 aprilie 2021 - 03:31, said:
Un mic eveninent ( am lovit unul care statea cu masina in intersectie, cred ca aveam cel mult 15 km la ora ca plecam de pe loc la stop, eram in fata parcarii la servici) iar reparatia pentru masca, spoiler, un far crapat, capota motorului usor indoita: 17.000 dolari. una din 2: ori nu fu' „mic”, ori cineva a apreciat greșit avaria!!! (cum drakku să coste reparația aia cât juma de mașină? ) sau reparația a fost pe asigurare? că atunci se explică! (asigurările sunt asigurări în toată lumea!) |
#15
Posted 20 April 2021 - 14:19
E scumpa ora de manopera.
Asa a aratat la mine GTI-ul dauna totala cu reperatii de $14k din care $11k manopera (US): https://forum.softpe...4#entry27667211 (eu am fost trosnit in spate de un SUV care n-a avut nimic; era chiar oprit in spatele meu si a accelerat cumva crezand ca n-are masina in fata dar 2.2t se simt tare ) Edited by MembruAnonim, 20 April 2021 - 14:23. |
|
#16
Posted 20 April 2021 - 14:24
Am avut un "incident" similar, tot cu o CX5: spoiler, un far, grila radiator (plus maruntisuri) si m-a costat vreo 11.000 de lei. Numai farul e in jur de 1000 de euro.
|
#17
Posted 20 April 2021 - 14:56
Eu am avut un accident cu un Audi electric în Elveția. Fără julituri, fără airbag-uri sărite la niciunul dintre noi, doar tabla îndoită și niște elemente de suspensie strambate. Socul nu a fost frontal și nici la viteza mare și nu a fost afectata structura de rezistenta.
Eu mi-am reparat mașina pe barba mea, cu piese OEM noi (cu excepția farului luat sh, 350e in loc de 1100), 4000e dintre care vreo 2500e a fost manopera. Factura ăluia pe asigurare - 18000euro. Cred că pe asigurare se umfla rău devizele. |
#18
Posted 20 April 2021 - 17:21
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users