Tehnici de filmare
Last Updated: Oct 28 2007 14:44, Started by
valymotei
, Mar 27 2006 22:40
·
0
#91
Posted 13 September 2006 - 19:26
:huh: Nu stiu daca am inteles... sunt un pic confuz... Ma numar printre cei ca nu stiu ce-i ala "raf" sau cel putin asa credeam pana acum 2-3 posturi. Din ce zice Gun mai sus eu am inteles ca aceasta tehnica se foloseste la trecerea rapida de pe un subiect pe altul fara sa mai opresti REC si ca, practic, la montaj scoti partea miscata si lipesti bucatile ca sa iasa ca filmat cu doua camere. Asta am inteles eu. Daca este bine ce am inteles mergem mai departe. Din astea mai faceam si eu dar nu chiar la fiecare pauza de fraza, insa mai opream inregistrarea si asteptam sa inceapa din nou fraza. Nu mi se pare ceva prea complicat. Insa am o nedumerire. Trecerile rapide de pe un subiect pe altul trebuie sa dea impresia de 2 camere. Unde trebuie sa stea cameramanul (la biserica de ex.) ca sa-i prinda dintr-un unghi bun si pe preot si pe miri? La jumatea distantei dintre ei? La o distanta prea mare ar trebui sa se rasuceasca mai putin dar ar prinde mai mult profil la subiecti.
Repet, daca am inteles bine in ce consta tehnica asta, cred ca am practicat-o si eu. Daca nu, atunci sunt intr-o confuzie totala si imi cer scuze si va rog sa ma luminati. :worthy: |
#92
Posted 13 September 2006 - 19:33
tocmai de aceea il rugasem pe Gun sa posteze un raf sa-l vedem pe viu...
|
#93
Posted 13 September 2006 - 23:10
Da...ai inteles (in mare bine).Nu exista un loc special unde sa stea cameramanul, asta inveti din practica, nu de pe un forum. Chestia ca o faci din cand in cand nu are nici un efect, pt. ca nimeni nu o sa observe un raf intre 2 plimbari cu camera in mana prin biserica. Din proprie experienta pot sa-ti spun ca treaba asta tine pana la sala, adica pana acolo poti simula 2-3 camere.
@tractoristul...sti cum ii...la noi treaba e trecuta pe lista de preturi drept: "Simulare 2 camere", si treaba e mai complicata decat crezi. Edited by Ankh, 13 September 2006 - 23:12. |
#94
Posted 14 September 2006 - 09:19
Si la party sunt foarte utile cand esti singur si in fata ta se intampla o faza haioasa, iar in spate ai reactia salii (rasete aplauze), dar nu exista loc in spatele "scenei", sa poti "iesi" si filma din afara, de deasupra centrului de interes, cu racordul in amorsa. (v-am bagat destul in ceata?)
Rafurile daca sunt f bine facute (cat mai repede, perfect fixa frana de final cu incadrare exact ce trebuie), se pot lasa fara nici o problema pe materialul final, adica nu le mai tai la montaj, ca sa nu strici audio. Daca am timp o sa bag un mic tutorial cu exemple, scheme & desene...dar nu promit nimic, sunt destul de ocupat perioada asta si trebuie sa ma trezesc odihnit, cu f mult chef pt asa ceva. Edited by GunX, 14 September 2006 - 09:21. |
#95
Posted 14 September 2006 - 09:22
La fel poti sa faci pe beat...numai ca devine mai complicat....;)
|
#96
Posted 14 September 2006 - 13:16
Yes mr. Gun.Ai reusit sa ne bagi de tot in ceata cu "racordul in amorsa".Daca asta urmaresti sa stii ca reusesti pe deplin. Si apropo de ce spuneau tu mai sus "Rafurile daca sunt f bine facute (cat mai repede, perfect fixa frana de final cu incadrare exact ce trebuie), se pot lasa fara nici o problema pe materialul final, adica nu le mai tai la montaj, ca sa nu strici audio." Pai exact la asta ma gandeam eu inainte sa postezi.Daca ai frana buna si incadrare de ce ar mai trebui sa tai, sa intersectezi audio, bla, bla, bla asa cum spunea Ankh sa iti complici viata ?
Si inca ceva..era sa uit fa-ti te rog timp si posteaza un raf .Unul brut filmat si unul montat :worthy: sa vada si ochiu nostru :w00t: Nu trebuie tutorial, da-l incolo. Eu am incercat sa fac o chestie asemanatoare atunci cand sunt 2 grupuri care danseaza si intre strofele de la melodii sa schimb rapid cadrul de pe un grup pe celalalt (si bineinteles pe auto focus). Parca tot Ankh spunea mai sus ca din cauza sensibilitatii opticii de pe VX nu poti face asta pe auto.Chiar nu am incercat cu VX-ul dar ma gandesc ca in cazul in care ai 2 subiecti, sa-ti faci viata mai usoara la inceput ai putea sa te pozitionezi la distanta egala de ei.Astfel daca ai focusul reglat pe unul dintre subiecti ar trebui sa fie bun si pe celalalt. Voi ce ziceti ? |
#97
Posted 14 September 2006 - 13:22
nu poti sa lasi rafuri in biserica....arata ca naiba...la sala e altceva, muzica, ritm, miscari haotice ale dansatorilor...e cu totul altceva.
|
#98
Posted 15 September 2006 - 10:39
Uite un raf pe care il pot lasa fara probleme. Acelasi lucru in biserica sau starea civila insa trebuie scoase si facute deci de asa natura incat sa poti taia, fara sa ai probleme pe audio
Se intoarce deja capul spre locul unde vrei sa muti camera si smucesti cat poti de tare, cu frana cat se poate de brusca si (cel mai important) fara re-incadrare timp de 2 secunde. Attached FilesEdited by GunX, 15 September 2006 - 10:42. |
#99
Posted 15 September 2006 - 11:07
Asta inseamna contra-plan cu racord in amorsa
Contra-plan e clar ce inseamna Racord este elementul comun intre doua cut-uri, folosit pentru continuitate Amorsa este elementul compozitional inclus in cadru in afara centrului de interes (pe cat posibil mai intunecat ca subiectul si preferabil defocalizat - ca sa nu distraga atentia) P.S. Chestiile astea nu se invata la nunti, chit ca filmezi de +30 de ani si l-ai avut client pe cel-mai-mare-nu-stiu-cine. Unde sa mai pui ca sunt chestii de baza, ABC-ul pe care trebuie sa il stii inainte sa bagi bateria in camera. Asa ca ce sa mai visam noi la fish-eye-uri de pe steady de la nivelul solului cu lumina directionala pe fata miresei si cer vignetat (ca si cand am vrea sa cream si noi o opera literara de exceptie, dar nu prea stim bine sa ne semnam si credem ca diferenta o face pixul cu care o scrii) Attached FilesEdited by GunX, 15 September 2006 - 11:21. |
#100
Posted 15 September 2006 - 11:25
i-ai innebunit cu atatia termeni...:)) din ce am vazut eu in raf-ul tau nu prea e amorsa...in rest e ok...contraplan racord...
iti bati prea mult capul cu ei... |
|
#101
Posted 15 September 2006 - 11:28
#102
Posted 15 September 2006 - 11:32
OOO...nu te ambala...nu vorbeam de cineva anume...in general...unii dintre ei.
cred ca fiecare trebuie sa incerce sa fie unic si mai putin sa imite. atat. |
#103
Posted 15 September 2006 - 12:51
faza cu tipa aia care a venit la "filmare" E SUPER TARE. BETON, NENE!
Poate o angajeaza unii sa la faca si vreun videoclip... :coolspeak: |
#104
Posted 15 September 2006 - 15:01
#105
Posted 15 September 2006 - 17:50
Salut GunX, mie sincer imi place videoclipul 1 cum a iesit, de altfel si coloana sonora e ok, cu ce camera ai filmat? scuze...poate ai zis pe undeva dar nu am avut timp sa citesc chiar tot.
(cadre frumoase,simplitate la prima vedere,elegant lucrat) :coolspeak: Tine-o tot asa...si mai posteaza si alte clipuri :) Bafta! |
|
#106
Posted 22 September 2006 - 11:01
Am mai pus un clip nou (Nr.12) la http://radu.cpt.ro :D
|
#107
Posted 22 September 2006 - 11:54
...place...cateva cuturi si/sau tranzitii le-as mai ajusta...si as omora porumbeii aia la 50%....
|
#108
Posted 22 September 2006 - 12:22
Si eu obisnuiesc sa fac raf-uri dar unii mi-au spus ca sunt nebun ca de ce misc camera in halul asta ca este de cacao.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users