Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Jante

Amintiri din viitor: Blondele, te...

Intrebare program spion telefon a...
 W10 busit

„Scriere” Calculator ...

Calprotectina crescuta si Helicob...

Conectare TV, telefon și pc ...
 PROIECT CASUTA MICA IN JUR DE 40M...

Vecini cu chef de renovari

La multi ani @TheSignMetro64!

Exista firme DDD dezinsectie Bucu...
 Masina noua - plata finala

Laptop 17" - baterie buna

Uree 239 analize catel

Programare Sala Tulcea
 

Tehnici de filmare

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
966 replies to this topic

#73
nexland

nexland

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,631
  • Înscris: 15.09.2004
OK, in cursul zilelor urmatoare voi face si asta.

#74
florinelu

florinelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 05.03.2005
:huh: Hm, am vazut filmuletzele de pe site. Daca sunt facute cu Glidecam 2000 Pro atunci nu este chiar glumitza. Mie mi se par foarte stabile imaginile. Dar tot nu am inteles, cum stabilizeaza Glidecam 2000 Pro cand alergi? Cum mai au efect contragreutatile la miscarea sus-jos caracteristica alergatului? Poate pun intrebari stupide  :confuzzled: dar nu am pus mana pe asa ceva niciodata.

#75
nexland

nexland

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,631
  • Înscris: 15.09.2004
Faza cu alergatul n-am incercat-o, o voi face zilele urmatoare dar la pas(grabit) functioneaza chiar bine. Am urcat si coborat cate 16 trepte(pe scara blocului) si rezultatul e mai mult decat multumitor. Personal, cred ca filmuletele de pe site sunt realizate cu 2000 Pro. Nasol este, dupa cum am mai afirmat, greutatea pe care o suporta bratul si care te obliga sa faci pauza dupa vreo 10 minute de filmare continua; gafai ca un hamal la ore suplimentare(mama lor de tigari!). Am sa incerc si cu GS-400, este mult mai usoara decat VX-ul.

#76
Tractoristu'

Tractoristu'

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 487
  • Înscris: 06.09.2006

View Postnexland, on Sep 11 2006, 23:55, said:

Nu cred ca e nevoie sa cureti camera dupa rularea unui numar prestabilit de casete, cand va fi nevoie te va "atentiona" camera.

Si daca te atentioneaza cand ti-e lumea mai draga ? :naughty:  Ma gandeam daca stiti din experienta proprie cam la cate casete ar fi nevoie....Stiu ca sunt mai multi factori ce depind de asta,ca de exemplu tipul de banda si modul de folosire, insa asa... teoretic macar ? Iti multumesc oricum pentru raspunsul tau

#77
nexland

nexland

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,631
  • Înscris: 15.09.2004

View PostTractoristu, on Sep 12 2006, 22:57, said:

Si daca te atentioneaza cand ti-e lumea mai draga ?
"Si daca va cadea drobul de sare si omoara copilul"?  :)   Acum doua saptamani eram la o nunta( cu VX-ul) si mi-a aparut mesajul privitor la curatarea capului video... Am comutat pe VCR si i-am dat o derulare pe imagine pret de cateva secunde, dupa care n-am mai avut probleme. Am un GS-400 de un an si jumatate cu care s-a filmat la greu, fara sa mai pomenesc de faptul c-o folosesc si la redare; n-a fost curatata niciodata si nici nu ma grabesc. Nu cred c-ar trebui sa-ti bati capul prea mult cu chestia asta dar daca chiar esti ingrijorat poti purta cu tine o caseta pentru curatarea capului video. Ah, si inca ceva, nu stiu daca are prea mare importanta; nu folosesc si n-am folosit niciodata casete SONY Premium, cunosc doua persoane care folosesc numai asa ceva si mi-au spus ca sunt nevoiti, destul de frecvent, sa-si curete capetele video de la camerele din dotare. Poate e doar o coincidenta. Sau nu?  ;)

#78
Ankh

Ankh

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,976
  • Înscris: 04.08.2004
Indiferent ce casete folosesti trebuie din cand in cand sa cureti capul.

@florinelu, sa sti ca in clipurile alea..nu camerele si steadyurile dau valoare, executia si montajul ridica nivelul.

#79
GunX

GunX

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,291
  • Înscris: 18.01.2002
>Personal, cred ca filmuletele de pe site sunt realizate cu 2000 Pro.

Eu nu prea cred...

#80
Ankh

Ankh

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,976
  • Înscris: 04.08.2004
nici eu nu cred ca sunt facute cu Glidecam, de fapt stiu sigur ca nu sunt.

Edited by Ankh, 13 September 2006 - 09:46.


#81
florinelu

florinelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 05.03.2005

View PostAnkh, on Sep 13 2006, 10:36, said:

Indiferent ce casete folosesti trebuie din cand in cand sa cureti capul.

@florinelu, sa sti ca in clipurile alea..nu camerele si steadyurile dau valoare, executia si montajul ridica nivelul.
Desigur, cum a zis si GunX, sigur au un regizor care gandeste ce trebuie sa iasa, nu lucreaza cameramanii de capul lor. Dar cat talent ai avea tot nu poti sa faci o trecere laterala pe langa subiect sau  o intersectare sa fie atat de lina (in slow-motion desigur) si atat de perfecta. Fara steady, cand pasesti, apar miscari nedorite ale camerei, oricat te-ai stradui. Eu stiu cat ma straduiesc sa nu misc aiurea camera cand ma invart in jurul mirilor <_<   Si tot nu iese cum as vrea sa fie  :angry:
Baietii de pe site-ul canadian, dupa cum s-a mai spus, lucreaza la un alt nivel. Ei au tehnica cu mult peste ce visam  poate noi sa avem si nu isi fac griji de genul : aloleu n-am lumina, aoleu trebuie sa fug dupa miri, trebuie sa montez wide-ul si multe altele. Iar unele din clipuri erau filmate in cadrul unor video shootinguri, nu erau trase in fuga, intre biserica si local. Desi cred ca si cu tehnica avansata sunt alte probleme de care trebuie sa tii cont(nu o rupi la fuga cu steady-u;l in carca si iese filmarea brici  :D ).
Asta este, sunt la un alt nivel si nu cred ca este nimic rau aspiram la asa ceva

#82
Ankh

Ankh

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,976
  • Înscris: 04.08.2004
crede-ma ca si fara steady, ai multe de invatat de la ei.

#83
GunX

GunX

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,291
  • Înscris: 18.01.2002
gresesti foarte mult daca iti inchipui ca din cauza echipamentelor sunt unii mai buni.

la orice nivel ai griji si probleme. gandeste-te ca super camerele alea profi au nevoie de MULT mai multa lumina ca un vx2100 si nu au moduri full-auto. sunt mai grele, mai mari si mult mai dificil de folosit.

steady-urile adevarate au cateva zeci de kg numai ele. se fac antrenamente (sala de forta) si multe ore de cursuri sa stapanesti o miscare cu incadratura controlata in timp ce misti un ansamblu cu giroscoape care nu te asculta nicodata 100% (adica daca tragi dreapta, ai o anumita inertie pana obtii ce vrei, iar daca tragi prea repede/mult, camera va continua sa se duca in aceeasi directie, desi tu ai dorit deja sa franezi miscarea)

ca o paralela...

toti soferii de taxi solenta sunt convinsi ca ei ar fii niste super piloti de formula 1 daca ar avea masinile alea, cand in realitate, si daca ar primi una cadou, habar nu ar avea de unde sa o porneasca, daramite sa o si conduca... si abia atunci si-ar da seama ca e de 100 de ori mai greu sa schimba banda in curba la 250km/h, decat o fac ei la 60km/h in oras pe linia de tramvai, facandu-i "muci" pe aia cu lamaia in geam. in timp ce pe circuit, toti sunt priceputi, iar performantele masinilor sunt foarte apropiate, numai skilul individual facand diferenta intre invigatori si invinsi, nu motorul...

pentru o filmare "pe fuga" la nunta, nu iti trebuie steady, sa fim seriosi, dar trebuie sa stii de exemplu sa faci un "raf". cati cameramani se pot lauda macar ca stiu ce e aia, daramite sa-l faca corect ? si este o tehnica cat se poate de necesara....care implica o miscare foarte brusca, cu trecut in manul focusul pe parcursul zmucirii, cu anticipat dinainte incadrarea si ramas foarte fix la frana de final, in acelasi timp trecand la loc in auto sau push auto. mie mi-a trebuit cam un an de zile sa stapanesc o asemenea miscare k lumea, dupa nu stiu cate sesiune de incercari sau semi-ratari extrem de frustrante pe teren, live.

in plus, la o stare civila trebuie sa asculti atent, ca sa faci raful pe linistea dintre fraze. dupa aia tai la montaj fractiunea aia de secunda, intersectezi audio si uite asa ai contra-plan ca de la doua camere, simultan cu ofiterul declarandu-i casatoriti & mirii fericiti sarutandu-se imediat dupa aia.

un goblete care se uita la materialul final zice "pai merci, au avut bani, au avut doua camere profi cu setari manuale, operatori priceputi cu acelasi alb presetat, scule taticule, pe cand la noi in sat abia au bani de VHS", cand de fapt miscarea este o simpla tehnica de filmare care poti sa o faci si cu un GS12....

si asta e doar un exemplu in care nu echipamentul/bugetul e cheia unui cadru reusit

Edited by GunX, 13 September 2006 - 13:37.


#84
florinelu

florinelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 627
  • Înscris: 05.03.2005
Hmm, iar sunt inteles gresit.  -_-  Nu am zis ca tehnica face totul, ci ca avand toate astea pe mana ei pot pleca de la un anumit nivel, mai sus decat ce facem noi. De exemplu luati 5 sec. de material din ce fac baietii aia acolo si puneti alaturi de ce facem noi pe la nuntile. Hai ca ma exclud dintre "noi"si ii las pe cei care se cred cei mai buni la sectiunea nunti (si pe buna dreptate, de ce nu recunoastem). O sa se vada o mare diferenta intre "noi" si "ei", diferenta data de nivelul la care se lucreaza. Pur si simplu arata altfel. Ma insel? Am ranit vreun orgoliu? Scuze daca este asa... Eu vad diferenta asta ca intre sound-ul muzicii de orice gen, facute afara si paraiala inexpresiva a romanashilor care incercau sa sune cat mai occidental prin anii '90 si un pic. Acum lucrurile s-au schimbat mult, cel putin in domeniul muzicii.
Ca sa fiu definitiv inteles.... ziceam de grijile cameramanilor de la nunti (lumina, fuga dupa miri etc.) . Acestea sunt la un alt nivel la baietii din Canada, nu ca nu sunt deloc.

#85
Ankh

Ankh

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,976
  • Înscris: 04.08.2004
nu ai ranit nici un orgoliu....linkul acesta este singurul lucru care m-a determinat sa fac nunti "altfel"...sa incerc altceva si crede-ma, eu ii stiu de vreo 3 ani. Sti care e diferenta pe care o vad eu?...diferenta de mentalitate si de buget, atata tot. Crezi ca ei au reinventat montajul? nici pe departe, doar il folosesc cum trebuie. Crezi ca sunt o echipa de x oameni....gresit, sunt o mana de oameni. Sti ce au in plus fata de multi dintre noi? Ochi pt. estetic si frumos...;)

#86
nexland

nexland

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,631
  • Înscris: 15.09.2004
Materialul video prezent acolo constituie o sursa de inspiratie si nu cred ca este cineva din bransa asta care, dupa vizionarea clip-urilor, sa nu-ncerce sa filmeze... mai altfel.  :)   Eu nu spun ca GunX n-are dreptate si, probabil, n-o sa reusim sa atingem acel nivel(din lipsa de cunostinte teoritice si/sau echipament adecvat) dar putem incerca sa ne apropiem, nu? Cred ca, pana la urma, asta este cel mai important, sa nu ne cramponam de niste tipare care ne sunt familiare.

#87
GunX

GunX

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,291
  • Înscris: 18.01.2002
cum ar mai lua un director de imagine sau un regizor bun o galeata de bani pentru o singura zi de productie, daca oricine altcineva, cu o camera buna si un steady performant ar putea face acelasi lucru?

#88
Tractoristu'

Tractoristu'

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 487
  • Înscris: 06.09.2006
GunX poti posta un "raf" cum ai spus tu sa vedem si noi pe viu in ce consta ? Si cand spun "noi" ma refer strict la cei care nu stiu. Sunt convins ca foarte multi stiu.

#89
Ankh

Ankh

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,976
  • Înscris: 04.08.2004
este in fapt o trecere foarte brusca de la un cadru la altul pt . aputea taia smucitura afara si care presupune un foarte bun control al camerei. Rexultatul este exact cum a zis Gunx: "...bre, aia au avut 2 camere"

  Spre exemplu noi asa filmam toate bisericile, cu "raf", dar nu numai la pauza dintre fraze, ci si in timpul lor.    Binenteles, asta implica multa munca de montaj...desincronizari AV, dar care nu se pot face fara un cameraman brici.
  Multi dintre colegii de breasla considera ca ne complicam existenta, dar in sine este un serviciu tarifabil ca oricare altul.

PS: pt. cei care filmeaza cu MD10000 sau camere inferioare, nu este necesara trecerea in mod MF, e prea slaba optica pt. a avea probleme de focalizare...  :lol:

Edited by Ankh, 13 September 2006 - 18:41.


#90
Tractoristu'

Tractoristu'

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 487
  • Înscris: 06.09.2006
Ca iti complici existenta nici eu nu cred...in fond si la urma urmei este satisfactia muncii tale bine facute, dar la faza cu serviciu tarifabil....sa fim seriosi. Adica ii zici lu 'nea Gheorghe ca il costa mai mult din cauza raf-urilor ? Si asa cred ca se zgaiesc la nunta lor sa-si vada doar fetele pe sticla si atata tot.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate