Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Amenajare drum privat in panta

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
csmkr18

csmkr18

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 50
  • Înscris: 12.10.2006
Salut! Am un drum in panta , lungime 70m, latime 3. L-am facut inaintea constructiei pentru acces cu utilaje, terasament, piatra mare, piatra concasata etc. Fiind panta destul de abrupta, momentan se poate urca doar cu 4x4, masinile mici patinind pe pietris.
Doresc sa il amenajez, iar ca variante ar fi asflatare, betonare cu fier beton iesit in relief pt aderenta sau traverse de sina ferata. Ce recomandati? Sau alte variante mai bune?

#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Ce unghi maxim are rampa ?

#3
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,920
  • Înscris: 01.01.2010
Pentru 2x4 va fi durere, oricum. Are o cunoștință asa ceva, beton cu fier. Pe fier mergi cu rotile, pus transversal. Daca e gheata, nu se poate urca. El da cu cenusa, nisip, sare, rumegus, orice. Nu e deloc distractiv cand merg pe la el in sezonul rece. Pe orice vreme, in afara de inghet, se ajunge OK.

#4
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 30.07.2007
Faci o parcare la baza drumului si ai scapat. 70 de metri ii urci pe jos, iarna

#5
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,031
  • Înscris: 07.11.2006
Cu vreo doua baxuri de apa,unu de bere si doua sacose in maini este o adevarata placere.

#6
MikeSpike

MikeSpike

    Cinic real

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,682
  • Înscris: 22.01.2015
Op,daca nu ai un batran ,ia-l pe crocodil!  Sfat mai bun si ieftin nu ai sa primesti!

Cu 10 lei si o roaba+boschetarul din birt se rezolva. Hai 20 cand faci cumparaturile saptamanale.

#7
sandel1

sandel1

    Avat de 4 kg/75 cm. Ultimul, balastierele usl au distrus râul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,076
  • Înscris: 24.02.2011
Betonare două fâșii pe unde calcă roțile și ieși mult mai ieftin.

#8
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 30.07.2007
Asta cu betonare doua fasii cred ca nu e aprofundata. :P

#9
MitzioKurai

MitzioKurai

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 31.01.2021
Trebuie sa ne spui panta drumului,

Varianta premium - beton antiderapant

Varianta medie - beton cu fibre din poliproliena

#10
sandel1

sandel1

    Avat de 4 kg/75 cm. Ultimul, balastierele usl au distrus râul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,076
  • Înscris: 24.02.2011
Da' ce are varianta asta?

#11
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,920
  • Înscris: 01.01.2010

 sandel1, on 04 februarie 2021 - 22:18, said:

Betonare două fâșii pe unde calcă roțile și ieși mult mai ieftin.
O, da, sa te fure nitel gheata si sa ramai cu masina suspendata in rampa, prea adevarat.
Acum doi ani, am urcat-o din a treia incercare. Eu sunt sofer de oras si am si Skoda 2x4, dar vin smecheri pe la el cu masini de teren, tractiune integrala, asistate si multe fac distanta aia pe jos, dupa cateva incercari. Treaba e ca nu exista varianta usoara. Oricum vei face, va fi greu. Cum ii zice la noi, vinci? Ca am un amic cu asa ceva. Il leaga de un copac si asa ajunge la cabana. Ar fi si asta o varianta, sa-i duci de carlig. Nu zic in gluma, am facut-o si pe-asta. La mine a fost chiar tare. Am coborat tot asa, de radeau astia de mine. Pana cand a scapat-o unul pe aratura, a ramas suspendata si i-a lasat acolo ambele bari. Nu le-am zis " told you so", dar si-au zis ei.
A, mi-am amintit alta nebunie. Poate e o nebunie,d a ro zic oricum. Cineva a indreptat cu budozerul locul si in capat a pus scari. Nu  scos panta la zero, dar urci cu orice. Poate reusesti sa mai tai putin, zic si eu.

#12
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014
Daca bugetul e nelimitat, asfalt cu fundatie tasata, eventual modificat pentru a echilibra zonele mai abrupte si rigole.
In rest. mai poti pune piatra concasata, daca vrei sa fie ieftin, tasata bine e ok, si poti baga sare la greu pe ea iarna.
Beton, doar daca aduci o firma din afara sa iti toarne beton rutier, altfel e dezastru iarna, daca pui striatii de fier, in timp se rup si tai cauciucuri.Traversele creaza probleme de aderenta.

#13
crstn

crstn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 470
  • Înscris: 05.06.2005
Si totusi care e panta aia ?
Sau hai, daca nu vrei sa dai panta ca o fi secreta, care e diferenta de nivel, ca lungimea ai zis-o?

"Constructia" ce reprezinta, o casa familiala, o pensiune, un hotel... sau intrarea pentru o baza de submarine?
In functie de asta se poate estima ce trafic ai si cine te astepti sa-ti foloseasca drumul de acces ( am vazut zuze cu 4x4 carora le era teama sa urce pante de vreo 20-25% si isi sunau "ajutoarele" ca le-au zis sa o ia pe "coclauri" si ele "nu stie d-astea")
In ce zona e amplasata "constructia" aia, adica e la munte, unde te astepti sa ai peste o luna pe an zapada si inghet, sau e in mijlocul Baraganului?

Daca astea de mai sus sunt amanunte neesentiale, atunci baga asfalt, ca sigur "tine".

#14
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020
Daca 70 de m is o problema de mers pe jos , baga betoane, asfalt , dale inierbate , orice care costa cat inca o casa sau iti iei un  4x4 ieftin si masina buna o lasi jos la baza si te deplasezi cei 70 de m cu jipanu ( nici nu trebuie sa-l inmatriculezi ).

#15
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,751
  • Înscris: 29.11.2007

 csmkr18, on 04 februarie 2021 - 20:50, said:

[...] lungime 70m, latime 3. [...]

Noi nici latimea n-am avut-o Posted Image asa ca a trebuit s-o "construim" si pe ea, pe alocuri. In rest, cam ca la tine: sapatura, batatorit pamantul, geotextil, piatra, batut bine, bagat utilajele mari. Dupa ce am terminat cu lucrarile grele, de santier, l-am betonat; pe bucati, cu rosturi de dilatare. Am oscilat intre a pune chestiile alea, din metal, pentru o priza mai buna dar ... pare-se ca, de la un anumit unghi, in sus, al pantei, e cam tot una. De fapt, e chiar mai rau. Am incercat sa "amprentez" betonul dar, tot din motive de panta, nu a mers decat ceva, asa, usor si delicat Posted Image facut cu o matura. A doua iarna cu drumul asta si e ok. Ce-i drept, prima iarna, a fost numai o jumatate din cat este acum. In vara speram sa-l ducem pana sus. Sa-l terminam, adica.
https://forum.softpe...8#entry27078498

 sandel1, on 04 februarie 2021 - 22:18, said:

Betonare două fâșii pe unde calcă roțile și ieși mult mai ieftin.

Asta pentru un drum de campie, de cativa metri, nu pentru drum in panta, lung. Pe drumul in panta ti se mai duce masina, un pic, pe langa ce ti-ai propus Posted Image . Nu vrei sa o ia razna, de tot. E nevoie de spatiu de manevra, ca sa zic asa ...

Edited by DIY, 05 February 2021 - 06:44.


#16
csmkr18

csmkr18

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 50
  • Înscris: 12.10.2006
Bugetul este pana in 20.000 lei. Casa este un fel de pensiune, deci vreau sa ajunga sus orice tip de masina, in orice anotimp. Zona este de munte.

https://ibb.co/PrNkT1d

Inclinatia este cam 25%

Edited by csmkr18, 05 February 2021 - 07:40.


#17
mcd2020

mcd2020

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,957
  • Înscris: 02.05.2020
Se poate indulci panta cu un utilaj capabil.

#18
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,688
  • Înscris: 23.01.2010
Da, o i dulcesti 50m si o faci mai abrupta ceilalti 20m.
Te incadrezi in procentul de 44%, ai logica, nu gluma!!!

Solutia, betonat tot drumul, eventual pe una din parti lasat sant mic pentru pluvial, pe partea cealalta lat de 1m scari, 5scari, platou, 5scari....iar pe partea de auto, peste beton, adeziv de faianta, CM 11 in sus peste care pui griblura , de aia de se pune/punea pe drumuri, sau 2 fisii cit latimea masinii de marmura concasata, sau piatra alba concasata,
Aderenta maxima, urci in majoritatea conditiilor, mai putin pe ninsoare abundenta cind se depune peste griblura binisor.
Spor la treaba!!!       De bani nu am vorbit, probabil nu se pune problema....!

Edited by XTH, 05 February 2021 - 08:03.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate