Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Contact vanzare cumparare,ajutor.
 Virarea salariului de catre angaj...

Ce inseamna “semiumbra̶...

[ANCOM] Numarul de conexiuni la i...

RCA dublat
 Poziție maxima .

Montaj plafoniera baie

Flicker ecran laptop

recomandare stomatolog (implant) ...
 Șomaj retroactiv

Caut vila/pensiune pentru majorat

Probleme amplificator

Copa paulino alcantara (Filipine)
 

Renault Captur E-TECH PHEV

- - - - -
  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#19
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020
Daca ZOE e mica , Kona este foarte foarte mica la interior . Daca ai 1,8m si peste, stai aplecat peste volan sa incapi iar in spate nu mai intra nimeni( poti rabata linistit bancheta macar portbagaj sa ai .

Edited by DDooGG, 05 February 2021 - 14:44.


#20
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,559
  • Înscris: 21.08.2008
M-am urcat in Kona dar electrica, m-au invitat la drive test.
Urma sa ma sune cineva de la Renault cand primesc un Captur PHEV, trebuia de ieri dar poate ca nu s-a livrat in showroom.
Mai vad saptamana viitoare prin ce showroom mai ajung, nu ma grabesc, poate prin vara sa fac achizitia daca mai suntem ok.

#21
Excelsior01

Excelsior01

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 24.07.2019

 DDooGG, on 05 februarie 2021 - 14:44, said:

Daca ZOE e mica , Kona este foarte foarte mica la interior . Daca ai 1,8m si peste, stai aplecat peste volan sa incapi iar in spate nu mai intra nimeni( poti rabata linistit bancheta macar portbagaj sa ai .
Daca Kona e mica,bagi e-Niro.Spatiu suficient interior,portbagaj foarte mare,autonomie +450 km.

#22
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020
E-Niro e cam scumpa.

#23
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,559
  • Înscris: 21.08.2008
Si urata.

Probabil o las asa o perioada sa vedem ce ne rezerva viitorul. Daca era ceva care imi placea in mod special, care sa aiba tit ce imi doresc si sa se incadreze in bugetul pe care vreau sa-l aloc... era gata.

Edited by danghetau, 05 February 2021 - 18:53.


#24
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 225
  • Înscris: 06.06.2015

 danghetau, on 05 februarie 2021 - 15:06, said:

M-am urcat in Kona dar electrica, m-au invitat la drive test.
Urma sa ma sune cineva de la Renault cand primesc un Captur PHEV, trebuia de ieri dar poate ca nu s-a livrat in showroom.
Mai vad saptamana viitoare prin ce showroom mai ajung, nu ma grabesc, poate prin vara sa fac achizitia daca mai suntem ok.

Impresii de la drive test? Luni sunt si eu programat. Astept sa apara si Ioniq 5, dar probabil va fi peste buget si tot la Kona revin 😅

#25
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,559
  • Înscris: 21.08.2008
Nu am făcut drive testul, eram cu soția, a spus că nu îi place cum arata din fata. Era una la încărcat în parcare, alta in showroom, pe aia am butonat-o.
Știu, femeile aleg mașinile după culoare, total irațional.

#26
mihaicl1981

mihaicl1981

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,307
  • Înscris: 04.06.2009
Din ce înțeleg eu un ZOE ZE50 ar fi cam 23000 euro dacă prinzi rabla plus.
Încărcarea aia pe AC nu ma încântă ca tot stai 2h sa faci plin de baterie (la Ze40 chiar) dar dacă nu găsești CCS e o idee buna


Suporta CCS și are autonomie beton vara.
Iarna e mai tricky ca nu prea e încălzită bateria și fără scaune electrice mai consum și pe căldură destul (cam 30% extra).
Dar dacă nu mergi mult iarna e ok. Cu portbagajul nu prea ai ce sa faci.
Daca ții sa ramai la hibride non plugin as merge la Toyota HSD care sunt testate de peste 15 ani.
In încheiere : cea mai buna masina e cea pe care o ai deja. Dacă respectiva masina nu este ireparabila sau nu costa valoarea ei sa o repari as tine de ea. Nu e hibrid /electrica și nici nu miroase a nou dar nici nu vei avea 50% depreciere la ea în 3 ani.



#27
valceanuraoul

valceanuraoul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,499
  • Înscris: 19.12.2009

 mihaicl1981, on 05 februarie 2021 - 00:26, said:

Hibrida înseamnă (cel puțin din înțelegerea mea)
1) schimb de uleiuri și fluide aproape ca la o masina standard
2) ciclu de încălzire iarna destul de lung în care rar trece pe electric.
3) încărcare lentă cu singura excepție Mitsubishi Outlander.
Iarna mi se pare ca sub 5km nu poți sa treci pe electric.
Am auzit ca unele plugin hybrid îți țin iarna motorul cald dacă e în priza masina.

Avantajul rămâne frânarea regenerativa care scutește mult și la uzura placutelor și la consum dar nu se compara cu electricele(nu merge 1 pedal driving).
Un diesel fie el și premium mi se pare un pariu riscant.
Hyundai Kona e și pe lista mea de shopping (bine de fapt Kia E niro dacă ar merge cu Rabla plus)
Cu Mitsubishi Outlander PHEV ai aproape "one pedal", pe treapta B5.

#28
Bergero

Bergero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 21.11.2004
La ZOE sunt acum reduceri. De ex La Iasi pe linga Rabla si Rabla Plus, poti obtine inca aprox 2500 Euro discount. Un Zoe bine dotat cu 19.000-20.000E e o afacere f buna. Dar.....in Zoe se sta execrabil in spate, nu are pompa de caldura, iar racirea bateriei nu se face cu lichid. Iarna, mai ales daca mergi distante mici in oras, conduci practic cu bateria rece ceea ce, in timp, cred ca ar afecta mai repede autonomia bateriei. Asadar, inca e de discutat trecerea pe o electrica (intr-un anumit buget!).

Edited by Bergero, 11 April 2021 - 09:04.


#29
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 225
  • Înscris: 06.06.2015

View PostBergero, on 11 aprilie 2021 - 09:03, said:

La ZOE sunt acum reduceri. De ex La Iasi pe linga Rabla si Rabla Plus, poti obtine inca aprox 2500 Euro discount. Un Zoe bine dotat cu 19.000-20.000E e o afacere f buna. Dar.....in Zoe se sta execrabil in spate, nu are pompa de caldura, iar racirea bateriei nu se face cu lichid. Iarna, mai ales daca mergi distante mici in oras, conduci practic cu bateria rece ceea ce, in timp, cred ca ar afecta mai repede autonomia bateriei. Asadar, inca e de discutat trecerea pe o electrica (intr-un anumit buget!).

Hyunndai Ioniq electric, ala vechi, e 23.000, super dotat, poate mai fac discount. Are baterie doar 38Kwh, dar daca e doar pentru oras, e foarte bun. Mult mai spatios decat Zoe si Kona.

Edited by AlexAnnecy, 11 April 2021 - 12:07.


#30
Bergero

Bergero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 21.11.2004

View PostAlexAnnecy, on 11 aprilie 2021 - 12:06, said:

Hyunndai Ioniq electric, ala vechi, e 23.000, super dotat, poate mai fac discount. Are baterie doar 38Kwh, dar daca e doar pentru oras, e foarte bun. Mult mai spatios decat ZOE si Kona.

Asa este si Kona cu baterie de 39,5 kwh care costa in jur de 21800E. Highway cu suficiente dotari. Dar bateria e cam mica. Iarna parca ai vrea sa ai mai multa autonomie.

#31
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 225
  • Înscris: 06.06.2015

View PostBergero, on 12 aprilie 2021 - 15:27, said:

Asa este si Kona cu baterie de 39,5 kwh care costa in jur de 21800E. Highway cu suficiente dotari. Dar bateria e cam mica. Iarna parca ai vrea sa ai mai multa autonomie.

Da, eu am intrat de curiozitate intr-un Ioniq electric. E super mare!! Daca ar avea baterie de peste 60kWh as lua fara griji! Kona e mic in spate, bancheta prea aproape de podea...

#32
valceanuraoul

valceanuraoul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,499
  • Înscris: 19.12.2009

View PostBergero, on 11 aprilie 2021 - 09:03, said:

La ZOE sunt acum reduceri. De ex La Iasi pe linga Rabla si Rabla Plus, poti obtine inca aprox 2500 Euro discount. Un Zoe bine dotat cu 19.000-20.000E e o afacere f buna. Dar.....in Zoe se sta execrabil in spate, nu are pompa de caldura, iar racirea bateriei nu se face cu lichid. Iarna, mai ales daca mergi distante mici in oras, conduci practic cu bateria rece ceea ce, in timp, cred ca ar afecta mai repede autonomia bateriei. Asadar, inca e de discutat trecerea pe o electrica (intr-un anumit buget!).
Zoe are pompa de caldura, consumul iarna pentru incalzire este de 3kwh la pornire si scade la 1 kwh. Degradarea bateriei la Zoe este foarte mica, cu toata lipsa conditionarii cu lichid. Masina de 3 ani, cu 97% SOH. Conditionarea bateriei se face cu aer insa, nu este la fel de eficienta ca cea cu lichid.
Zoe este singura masina care stie sa incarce cu pana la 22kwh AC, iar varianta ZE50 are si CCS. Si ZE40 2021 are CCS. Experienta proprie, nu lucruri auzite si postate, autonomie iarna, cu caldura pe 22°C 200+, iar vara 300+ km.

Edited by valceanuraoul, 15 April 2021 - 07:14.


#33
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,546
  • Înscris: 25.11.2007
O am din luna iunie 2021 și chiar îmi place, mi-a deschis pofta către electricele pure.

Profilul meu de utilizator s-a pliat bine pe acest model - drumuri zilnice scurte, prin oraș, afară pe bazez pe motorul termic, fâșneață în depășiri la cei 160 CP. Nu stau la casă, dar am parcare plătită la un Cora care are încărcare gratuită, la 5 minute de casă (3 ore la o stație de 22 Kw). Până la țară parcurg 55 km, fix un plin de electric la acest Plug-In Hybrid (aproape 5 ore la o priză clasică, cu încărcare lentă).

Silențioasă ca o electrică, iar asta îți schimbă chiar și comprtamentul la volan, devii mai înțelegător, mai calm, mașinuța de la Renault este suficient de scurtă, de înaltă, de dotată și convenabilă la preț, ca să o cumperi în aștepatrea unor exemplare cu baterii capabile de drumuri lungi, fără griji.

M-a costat 24,000 de Euro cu multe dotări, după reducerile cu Rabla Plus.

Attached Files



#34
gabycom

gabycom

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 26.08.2007
Salut! Ce consum are Captur cu bateria goala? La drum lung/oras? Antifonarea cum este?

#35
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,546
  • Înscris: 25.11.2007
Ai pus o întrebare bună, dar la care nu pot răspunde, încă. În afară am mers doar trei drumuri puțin mai lungi, însă nu am făcut calcule, am fost mai atent la cum se comportă mașina. A fost ok, antifonarea este bună, ca la multe dintre mașinile noi, vedem mai târziu cum stăm.

Urmează un rezumat după 4 luni de mers în care am făcut cam 7,000 km.

Autonomie și consumuri

   Pe ce spun indicatoarele de bord relativ la autonomie și consumuri nu mă bazez prea tare, pentru că am observat inadvertențe. De pildă, la bord este afișată autonomia electrică, iar după un ciclu complet de încărcare apar valori diverse. Cea mai mare valoare este de 56 km, dar apar și altele precum 53, 49 sau chiar 41 km, repet la o încărcare de 100%. Interesant este că dacă apare 56 km , autonomia afișată scade repede, mai ales dacă apăs pedala, dar nu foarte tare, să zicem că urc pe un pod. La coborâre, intru pe regenerativă și chiar dacă nu calc frâna, bateria se încarcă și autonomia crește, adică îmi dă înapoi kilometrii pe care mi i-a tăiat rapid la urcare.
   Practic, mașina are un regim conservativ de calcul al autonomiei, respectiv mă penalizează dacă accelerez un pic mai mult și mă bonifică dacă merg mai încet și recuperez energie, cel puțin pe afișaj.
   Când, spre dezamăgirea mea, mi-a arătat la bord autonomie de 41 km după o încărcare completă, mașina parcă a simțit că a sărit calul și nu m-a mai penalizat tare, iar după 12 km parcurși în oraș, autonomia afișată a fost de … 40 km ! Ulterior a revenit la normal cu scăderea de autonomie. Așadar, nu prea contează ce afișează ca autonomie electrică, până la urmă tot cam 56 de km fac, vara, fără aer condiționat, conducând ponderat și aproape legal pe drumuri naționale. În oraș, să zic că ar fi pe la 50-55 km autonomia, dar vine sezonul rece, mai încălzesc un scaun, un volan, mai consumă și bateria ca să își mențină temperatura optimă de funcționare (lucru valabil și pe caniculă).

   Apropo de consumuri, țin minte că în primii 2,000 de km am pus benzină de 200 de lei, mergând 80% și peste, vara, pe curent electric. Practic, îmi cam scot banii dați pe abonament, mă rog, câtă vreme va fi curentul pe gratis. La țară mă conectez la o priză normală, bine, e un circuit separat folosit în principal pentru pompa de grădină. Dacă vreau ca lucrurile de meargă mai repede (4.5 - 5 ore), nu folosesc pompa cât încarc mașina, iar noaptea e cel mai bine de încărcat. Dacă nu stau peste noapte, lucrez prin curte cât se poate, apoi plec.

Moduri de funcționare

   Mașina are 3 moduri principale de funcționare. Modul Sport este cel mai distractiv, deoarece motorul termic e vedeta, demarează tare, scrâșnesc și roțile uneori, și iau fața la semafor unor benzinare mai pricopsite, cel puțin pe prima sută de metri. E bună să le arăt prietenilor că pot face câteva fente și cu Capturul sau pot merge pe autostradă mai în forță când mă grăbesc. Eu folosesc rar acest mod, dar e bine să îl am în “trusa de scule”.
   Al doilea mod e cel EV Pure, adică mergi mult pe electric, așa mergeam la începuturi.
   Al treilea mod este cel pe care am ajuns să îl folosesc cel mai mult, respectiv Hybrid. În acest mod, mașina oricum trage, în principal, din baterie, dar e mai receptivă la pornirea motorului termic când apăs pedala mai tare. După 1 minut mașina revine la consumul din baterie. În modul Hybrid pot alege și modul Hybrid EV Save, care mă ajută când vreau să economisesc energia bateriei pentru mai târziu. Concret, am bateria plină și merg pe Hybrid (sau chiar pe EV Pure) până ies din oraș, pe DN sau autostradă comut pe Hybrid EV Save și forțez mașina să meargă pe motorul termic, mă bucur de viață și nu mă stresez că se consumă bateria repede la peste 100 km/h, iar când intru în orașul de destinație revin la modul Hybrid sau EV Pure dacă am încărcare acolo.

   Am mai obsevat că atunci când autonomia totală (electrică + benzină) scade către 100 km, mașina piuie, iar când am ajuns la 100 de km autonomie nu mai afișează nimic din autonomie și mă forțează practic să caut cea mai apropiată benzinărie, adică intră din nou în scenariul foarte conservativ. Pe de o parte e bine, pe de altă parte nu, pentru că îmi făcusem niște estimări destul de bune și aveam de gând să alimentez peste 20 de kilometri, să zicem, dar asta este, poate nu vrea să mă fac de baftă cu pana prostului. Ei, și aici se vede avantajul unui PHEV, dacă se termină bateria îți rămâne benzina. Chiar dacă nu este o electrică 100%, măcar nu ai foamea aia pe care o vezi în ochii șoferului de ZOE care mai are doar 3% din baterie și caută înfrigurat o priză. Îmi permit să-l las în față 30 de minute, pentru că eu nu depind atât de mult de curent. N-am curent, merg pe benzină, asta-i viața ! Totuși, prind de cele mai multe ori o priză sau caut una și găsesc.

Despre prize

   Marele avantaj este că, deși locuiesc la bloc, stau lângă o Cora unde am și abonament la parcare - 200 lei/lună cu plata integrală pe 12 luni sau 300 lei pentru o singură lună. De vreo 3 ani am abonament pentru că nu mai găseam locuri în jurul blocului nici ziua, parcarea devenise un mare stres. După achiziția Capturului luam cardul de la Relații Clienți, porneam sesiunea de încărcare cu el, apoi returnam cardul după ce încheiam sesiunea. Printr-un noroc, am făcut rost de un card propriu și nu mai fac drumuri în plus. Având acces la parcare oricând, pot să alimentez când chiar am nevoie și noaptea, sau de la ora 5 la 8, când nu mai este aglomerat (fiind o stație cu încărcare gratutită, se mai întâmplă).
   La fiecare încărcare intru pe aplicația gratută Plug Share, spun că încarc timp de 2 ore (scrie la bord de cât timp e nevoie pentru a ajunge la 100%, după ce am conectat mașina la priză) și mă duc acasă unde îmi văd de treburi. Cu 10 minute înainte, mă îmbrac, închei sesiunea, mut mașina pe alt loc de parcare sau plec la treabă și asta este. După mașină aștept când mă duc în Băneasa unde sunt alte prize gratuite (la Ikea din 4 merg doar 3 și sunt mai mereu ocupate), dar prind de obicei loc la Dedeman (4 prize). Doamna de la Relații Clienți îmi deschide sesiunea, eu vizitez Dedeman-ul, Ikea, Decathlon, Băneasa Shopping Center, etc, apoi mă întorc, scot cablul și plec. Uite-așa fac și ceva mișcare !

Concluzii

   Am știut de la început că mașina nu are încărcare rapidă, Renault a gândit-o pentru posesorii care încarcă peste noapte acasă sau ziua la serviciu, încarcarea lentă fiind benefică și pentru baterie.

   Planul este să o folosesc până se mai dezvoltă rețeaua de încărcare și autonomia bateriilor. Când acestea vor ajunge la 200 kWh, adică la o autonomie de circa 1,000 de km, îmi voi permite să încarc o Tesla sau ceva asemănător la țară, din viitoarele panouri solare, de două ori pe lună.
Până atunci mă bucur de ea, zic că e o mașină de colecție, pentru că, în afară de una ca a mea care încarcă tot la Cora, eu nu am văzut niciuna pe stradă în 4 luni.

Edited by jumborom, 07 October 2021 - 19:27.


#36
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 12.02.2008
Simti schimbarile de trepte la accelerari mai lungi pana la viteze mai mari ? Spre exemplu cand iesi dintr-o localitate si accelerezi pana la 100 km/h ?
Niciun Renault cat de cat contemporan nu afiseaza autonomia dupa ce se aprinde martorul de combustibil

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate