Incurajați copiii să fie premianți ?
#1
Posted 08 January 2021 - 23:35
Daca aveti copii sau nepoti, le recomandati sa exceleze la toate materiile pentru ca sa primeasca premiu, sau ii incurajati sa exceleze la materia/materiile care ii pasioneaza si la celelalte este OK daca nu sunt de 9 si 10 ?
De exemplu, daca unui copil ii plac limbile straine, este o problema daca la matematica si fizica are 6 si 7 ? Ideea asta de a fi bun la toate exista intre parinti in general, observati o dorinta a lor ca elevul sa invete de toate foarte bine ? Pana la urma elevul aude profesorii, parintii, ministrul educatiei, care ii spun ca trebuie sa invete foarte bine la toate, ce argumente are avea la varsta de 12-15 ani sa ii contrazica ? Inteleg ca trebuie sa ai o cultura generala, dar aici ma refer la invatatul in detaliu la toate materiile. Una este sa ai o cultura generala si alta este sa excelezi la toate. Răzbunarea ”tocilarilor”: la ce ne folosesc integralele? (Op-ed) https://www.g4media....lele-op-ed.html Este posibil ca acest om Daniel Funeriu sa fie pasionat de toate materiile, iar daca raspunsul este afirmativ, se aplica asta la toti elevii ? Edited by PlatonX, 08 January 2021 - 23:35. |
#2
Posted 08 January 2021 - 23:42
Discutabil, nu pot toti copiii sa fie premianti, doar ca la noi in cultura, esti premiant sau NU!
Ca multe alte chestii, la Romani, in teorie, exista doar ALB sau Negru. Problema este ca invatamantul romanesc este profund teoretic, in ciuda faptului ca foarte multi termina facultati si sunt prosti de bubuie. NU e doar teoretic, ci mai are si o componenta care spune ca daca nu esti bun la materiile realiste, atunci mori de foame. |
#3
Posted 08 January 2021 - 23:42
PlatonX, on 08 ianuarie 2021 - 23:35, said:
Este posibil ca acest om Daniel Funeriu sa fie pasionat de toate materiile, iar daca raspunsul este afirmativ, se aplica asta la toti elevii ? Nu. Una e sa incurajezi, alta e sa obligi. Funeriu sa faca bine sa taca dracu. Cand a fost ministru n-a facut nimic, acum a dat priceperea in el? Edited by Friskey, 08 January 2021 - 23:44. |
#4
Posted 08 January 2021 - 23:46
Eu incurajez copilul sa nu fie prost, nu premiant.
In rest, fiecare dupa puterile lui. Doar parintii de vechea generatie parca aveau metehne si vroiau ca odrasla lor sa fie premianta. O prostie. Eu cred ca elevii trebuie sa asimileze invatatura in doua feluri: obligatorie si facultativa. Aia obligatorie sa stie un nivel mediu de matematica, gramatica, istorie iar cea facultativa, doar ce ii place lui. Ii place mate, baga integrale, ii place engleza, parleste engleza. La fel, practica este o chestiune foarte importanta care a disparut. Defapt n-a disparut, dar nu se mai face. Edited by tehnics, 08 January 2021 - 23:50. |
#5
Posted 08 January 2021 - 23:58
Atata timp cat o parte din media de la capacitate este media anilor de gimnaziu, goana dupa note nu va fi oprita. Cu consecintele de rigoare.
|
#6
Posted 09 January 2021 - 00:07
Cultura asta generală despre care tot vorbește lumea văd că se referă în mare parte la geografie/istorie. Mai este generală în cazul ăsta?
E corect să numesc un om incult pentru că nu știe ceva ce eu știu? Edited by red46, 09 January 2021 - 00:13. |
#7
Posted 09 January 2021 - 00:17
Nu știu de ce există mentalitatea asta că elevul de nota 10 la toate materiile este superior elevului de nota 10 la unele materii.
Dacă un elev a luat premiul I reacția societății va fi de admirație. Dacă un altul va excela într-un singur domeniu, dar nu va lua premiul I, reacția oamenilor va fi de nemulțumire. Măcar dacă s-ar dezbate public subiectul, dar nimeni nu pune problema (președinte, premier). Elevii aud reproșuri că de ce nu au luat premiul I și cred că asta este normalitatea, prea târziu află că nu este așa. Nu știu ce este în mintea părinților. |
#8
Posted 09 January 2021 - 00:21
Pe funeriu cel mai mult la invatat scoala sa spuna minciuna aia gogomana cu pixelul albastru ca sa aiba ce povesti nepotilor.
|
#9
Posted 09 January 2021 - 00:28
Din pacate multe invatatoare dau notele dupa catd e atenti sunt parintii - insa lasa cicatrice in sufletele elevilor.
Parinte cu facultate in Buc, anii 90 care spune - Da la real ca asa castigi bani mai multi - unei eleve care facea singura lb romana, straina, istorie de 10 dar mate, fizica chimie cu ajutor de 7-8. Singura probabil as fi fost corigenta Jur ca nu intelegeam absolut nimic, ma chinuiam sa retin cum se face problema aia. De ce e asa - habar n-aveam si mi-era prea teama sa intreb ca mi se spunea Tu nu intelegi nimic. Am dat la real, si m-am chinuit eroic inca 4 ani cu 3 materii real din care nu intelegeam nimic dar erau singurele care contau pt parintii mei - cele umaniste la care am fost olimpica nationala - degeaba. Puteau sa nu fie As mai cere copilului meu note la matematica - clar nu. Ca nu poate cum n-am putut nici eu. Edited by castoras, 09 January 2021 - 00:29. |
#10
Posted 09 January 2021 - 00:45
Corect, un elev poate fi genial la unele materii si poate parea complet dobitoc la altele.
|
|
#11
Posted 09 January 2021 - 00:48
Este scopul școlii să fii bun la toate ?
Dacă nu, atunci de ce se dă premiul I dacă ești bun la toate ? |
#12
Posted 09 January 2021 - 01:39
De ceva ani ne-am mutat intr-o tara unde elevii nu primesc premii. Nu ca sunt incompetenti,ci pentru ca nu sunt incurajati cu premii.Si ,culmea,sistemul de invatamant de aici este considerat printre cele mai bune din lume.
In primara/generala am fost olimpic la matematica. Nu am ajuns mai departe pentru ca m-a tradat scrisul...Am invatat sa scriu cu mana stanga(deh,avantajul mezinului,ca invata de la cei mai mari)dar a trebuit sa reinvat sa scriu(meteahna tovarasei invatatoare) cu dreapta in primii ani de scoala. Drept urmare,un scris "de doctor" care m-a tradat atunci...Revenind....NU m-a ajutat cu nimic acest nivel al matematicii dobandite..Nu sensibil... In opinia mea,prin premiere nu incurajenzi nimic..Poate doar un parinte frustrat...Descurajezi restul....Intr-un sistem normal,toti invataceii trebuie sa fie premianti,sau niciunul.NU exista copil prost,ci gresit instruit. Edited by Bebeluka, 09 January 2021 - 01:40. |
#14
Posted 09 January 2021 - 05:30
Iti spun eu unde este cea mai mare problema. Cand un copil este bun la o materie iar dobitocul de profesor ii pune nota, "orientandu-se" dupa celalalte note (in general) sau dupa ce nota i-a pus directorul la materia lui.
|
#15
Posted 09 January 2021 - 06:08
PlatonX, on 08 ianuarie 2021 - 23:35, said:
Daca aveti copii sau nepoti, le recomandati sa exceleze la toate materiile pentru ca sa primeasca premiu, Da, dar din pacate tarile din vest merg pe marxismul cultural unde toti trebuie sa fie prosti si la fel d eprosti, asa ca competitia nu se mai poarta. Sistemul e mai bun pentrui mediocri dar e prost pentru cei buni dar nu atit de buni incit sa straluceasca fara sa ii incurajeze si oblige sistemul de invatamint. Quote sau ii incurajati sa exceleze la materia/materiile care ii pasioneaza si la celelalte este OK daca nu sunt de 9 si 10 ? Depinde de virsta. In clasele primare, poate si gimnaziu, trebuie sa stie tot, cit mai bine. Mai incolo devine mult prea greu. Scoala are citeva meniri: 1. sa ofere cultura GENERALA. Accentul e pe generala. 2. sa ofere copilului o ghidare pentru ce vrea sa faca in viata.. Daca nu invata niciodata la biologie de unde stie ca nu-i place biologia? 3. sa ofere o educatie generala cu privire la munca, efort, tenacitate. Copiii trebuie sa munceacsa pentru ca asa e vata: trebuie sa inveti sa muncesti. Copiii trebuie sa invete si ce nu le place, ba chiar sa faca efort, pentru ca asa e viata. De multe ori trebuie sa faci ce nu-ti place. Copiii trebuie sa invete sa se lupte cu materii pe care nu le inteleg si nu sa se dea batuti imediat pentru ca asa dezvolti tenacitatea, asa ii faci s anu se dea batuti imediat. Toate astea sint parte din educatie. Quote De exemplu, daca unui copil ii plac limbile straine, este o problema daca la matematica si fizica are 6 si 7 ? Din pacate cam este, ca limbile straine nu prea sint o profesie (decit in cazuri speciale). Copii trebuie indemnati spre ceva care le aduce un trai decent. Quote Ideea asta de a fi bun la toate exista intre parinti in general, observati o dorinta a lor ca elevul sa invete de toate foarte bine ? Pana la urma elevul aude profesorii, parintii, ministrul educatiei, care ii spun ca trebuie sa invete foarte bine la toate, ce argumente are avea la varsta de 12-15 ani sa ii contrazica ? Inteleg ca trebuie sa ai o cultura generala, dar aici ma refer la invatatul in detaliu la toate materiile. Una este sa ai o cultura generala si alta este sa excelezi la toate. Asta sa fie problema, majoritatea nu invatra la nimic si tu crezi ca e vreun pericol sa avem elevi care invata prea bine la prea multe materii? Ii pui sa invete pe cel care poate. Daca nu poate, face si el cit poate, dar cel important nu este rezultatul ci efortul. |
|
#16
Posted 09 January 2021 - 08:56
#17
Posted 09 January 2021 - 11:09
vrajitoruldinoz, on 09 ianuarie 2021 - 06:08, said:
Da, dar din pacate tarile din vest merg pe marxismul cultural unde toti trebuie sa fie prosti si la fel de prosti, asa ca competitia nu se mai poarta. Sistemul e mai bun pentrui mediocri dar e prost pentru cei buni dar nu atit de buni incit sa straluceasca fara sa ii incurajeze si oblige sistemul de invatamint. Copilul de 2 ani intreaba de exista luna, de ce iarba este verde si cerul albastru - pentru ca este in firea noastra sa fim curiosi, sa intelegem. Scoala ar trebui sa fie locul in care noi intelegem cum functioneaza lumea, nu o competitie intre elevi. Adica, ceea ce ar trebui sa ne motiveze la scoala nu ar trebui sa fie dorinta de a fi mai bun ca ceilalti, ci dorinta de a intelege pentru mine, pentru ca sa nu ajung la 30 de ani sa ma lovesc de tot felul de probleme (de sanatate, financiare). Pentru ca as fi putut sa le ocolesc, au trecut altii inainte pe acolo si de asta exista scoala, sa nu te mai lovesti si tu de problemele de care s-au lovit altii inainte: vezi criza francului elvetian, vezi lipsa de investitii de-a lungul vietii (traiesc doar din pensie), vezi problemele de sanatate cauzate de alimentatie. vrajitoruldinoz, on 09 ianuarie 2021 - 06:08, said:
Depinde de virsta. In clasele primare, poate si gimnaziu, trebuie sa stie tot, cit mai bine. Mai incolo devine mult prea greu. Scoala are citeva meniri: 1. sa ofere cultura GENERALA. Accentul e pe generala. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-8MP9lw1SFk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Dupa care urmeaza chimia, fizica, istoria, literatura. Intr-o singura zi elevul primeste foarte multa informatie noua. Tu ce crezi, este fizic posibil ca elevul sa inteleaga atat de mult intr-un timp atat de scurt ? Nu sa memoreze, sa faca conexiuni intre informatii, sa inteleaga principiul de functionare, sa stie foarte bine ce si cum incat sa poata contrazice toeriile conspiaratiei cu argumente ? De exemplu lectia de mai sus de la Telescoala: daca este un elev harnic, care invata, dupa aceasta lectie va fi capabil sa inteleaga de ce un virus nou care apare in lume nu e facut in laborator ? vrajitoruldinoz, on 09 ianuarie 2021 - 06:08, said:
2. sa ofere copilului o ghidare pentru ce vrea sa faca in viata.. Daca nu invata niciodata la biologie de unde stie ca nu-i place biologia? Este fizic posibil asa ceva ? Am vorbit si eu cu elevi premianti, nu inteleg multe, ei stiu definitiile, stiu formulele dar nu inteleg conceptul. Nu poti spune ca un elev care are urmatoarele informatii: 1. centrul Galaxiei este 27 000 de ani lumina 2. viteza luminii este constanta 3. stelele au fost facute in urma cu 6000 de ani la Creatiune si nu vede contradicita dintre primele doua si ultima este un elev care a inteles. El nu isi da seama ca privind la 27 000 ani lumina vedem inapoi in timp deci este imposibil ca stelele acelea sa aiba 6000 de ani. vrajitoruldinoz, on 09 ianuarie 2021 - 06:08, said:
3. sa ofere o educatie generala cu privire la munca, efort, tenacitate. Copiii trebuie sa munceacsa pentru ca asa e vata: trebuie sa inveti sa muncesti. Copiii trebuie sa invete si ce nu le place, ba chiar sa faca efort, pentru ca asa e viata. De multe ori trebuie sa faci ce nu-ti place. Copiii trebuie sa invete sa se lupte cu materii pe care nu le inteleg si nu sa se dea batuti imediat pentru ca asa dezvolti tenacitatea, asa ii faci sa nu se dea batuti imediat. Toate astea sint parte din educatie. In nici un caz dorinta de a nu renunta nu se dezvolta fara o motivatie puternica. Daca elevul este un bun compozitor, va depune efort sa creeze, nu pentru ca il obliga cineva, pentru ca este pasiunea lui si o va face cu placere, el nu va renunta pentru ca nu va dori el sa renunte, nu pentru ca il obliga cineva. Dar daca aceluiasi elev ii impui sa rezolve probleme la fizica doar ca sa vada cum este efortul i se va parea complet aiurea si chiar nu rezolvi nimic cu asta, nici pe termen scurt, nici pe termen lung. vrajitoruldinoz, on 09 ianuarie 2021 - 06:08, said:
Asta sa fie problema, majoritatea nu invatra la nimic si tu crezi ca e vreun pericol sa avem elevi care invata prea bine la prea multe materii? Ii pui sa invete pe cel care poate. Daca nu poate, face si el cit poate, dar cel important nu este rezultatul ci efortul. Edited by PlatonX, 09 January 2021 - 11:17. |
#18
Posted 09 January 2021 - 11:31
Am fost premiant si tocilar in fiecare an pana-n a 12-a.
Dup-aia m-am dus la facultate in alta tara si nu m-a intrebat nici dracu cat am luat la bac si ce medie am avut. Niciun angajator, nici la facultate. Parintii m-au fortat subtil mereu sa fiu in top, mai mult a fost o trauma si un stres suplimentar pentru mine. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users