Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Toyota RAV4 2021 2.5 Hybrid eCVT AWD

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
383 replies to this topic

#343
DocMorelli

DocMorelli

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 03.02.2018

View PostAlexAnnecy, on 27 ianuarie 2023 - 20:15, said:

Plugin sau hybrid? Sistemul audio e JBL cu 9 boxe? Cum e?

Doar HEV, PHEV nu se mai poate comanda de luni bune la noi. Audio este cel de baza si nu ma deranjeaza cu nimic, suna in regula pentru o persoana fara ureche muzicala.

#344
scotty

scotty

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 125
  • Înscris: 03.08.2005
@DocMorelli felicitari pt achizitie! Urmaresc si jurnalul tău pentru HRV si vreau sa te intreb daca poti face o comparatie intre motorul de la Honda si cel de la Toyota din perspectiva unuia care le detine pe ambele? Cum de ai ales Rav4 in detrimentul Crv-ului, mai ales ca pt Toyota ai avut ceva de asteptat?

#345
agelu

agelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 29.11.2007
confirm ce spune @Mihai_mb

trebuie sa treci prin toata paleta de viteze prin toate tipurile de asfalt sau de drum

#346
MMike

MMike

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,964
  • Înscris: 25.04.2016
Modelul din titlu sau alt model de Rav4 are parbriz cu incalzire ?

#347
sebip_sebip

sebip_sebip

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,103
  • Înscris: 09.03.2011
Doar in zona stergatoarelor!

#348
DocMorelli

DocMorelli

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 03.02.2018

 scotty, on 27 ianuarie 2023 - 22:25, said:

@DocMorelli felicitari pt achizitie! Urmaresc si jurnalul tău pentru HRV si vreau sa te intreb daca poti face o comparatie intre motorul de la Honda si cel de la Toyota din perspectiva unuia care le detine pe ambele? Cum de ai ales Rav4 in detrimentul Crv-ului, mai ales ca pt Toyota ai avut ceva de asteptat?

Foarte pe scurt:

1. 2.5 fata de 2 L
2. eCVT real fata de eCVT software
3. AWD fara cardan

#349
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,892
  • Înscris: 03.12.2001
-17 afară. a luat-o la prima cheie.

#350
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022

View Postvali, on 10 februarie 2023 - 07:39, said:

-17 afară. a luat-o la prima cheie.

Și la mine la prima apasare de buton 😀.

#351
DocMorelli

DocMorelli

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 03.02.2018
MG1 + bateria de 2 KW fac minuni cateodata.

Iar daca ai active si serviciile MyT, pornesti masina inainte sa ajungi la ea.

#352
Talibanu

Talibanu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 26.06.2003
In 2021 am facut revizia la Toyota est.
Dupa vreo 4 -5 luni am constatat o crestere cu ~ 1cm a uleiului.
Am reclamat acest lucru la toyota est care mi-au spus:

Quote


Este nevoie sa corectam nivelul de ulei si apoi sa facem o verificare dupa rulaj de aproximativ 1000km, avem o procedura de la producator in acest sens.

Cresterea nivelului de ulei prin cumularea de condens al vaporilor de benzina este un fenomen inerent functionarii motoarelor in perioada de incalzire dupa pornirea la rece dar in general este insesizabil la verificarea pe joja. Fenomenul devine perceptibil daca masina ruleaza preponderent urban cu motor partial cald si turatii reduse, odata ce se ruleaza extraurban se evapora benzina condensata in ulei si fenomentul este cumva ciclic si "tehnologic".

Nu excludem o eroare de nivel ulei la prima revizie.


Am fost la ei mi-au adus uleiul la nivel(maxim) si dupa ~1000KM nivelul era tot acolo adica la nivelul de maxim.

In 2022 am facut revizia la Toyota Nord.Dupa 3 luni cand am verificat uleiul: Aceiasi problema.
Va atasez si raspunsul lor.
toyotanord.jpg

Mentionez ca cei de la Toyota Nord au fost extrem de profesionisti.Cei de la Toyota Est mai putin.

Din cate stiu si din cate am vorbit cu ingineri mecanici, subtierea uleiului prin infiltrarea de benzina in el, dauneaza proprietatilor de lubrifiere.
Uleiul pentru hibride este , si asa, mai putin vascos ca la celelalte masini, datorita faptului ca la hibride se atinge mai greu temperatura optima de functionare.

V-ati verificat uleiul?
Ce parere aveti?

Attached Files



#353
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 06.06.2015

 Talibanu, on 09 martie 2023 - 11:34, said:

V-ati verificat uleiul?
Ce parere aveti?

E cat se poate de clar. Nu pleci cu masina sa faci doar 2 km cand motorul e rece. Dar asta e valabil la orice masina... La hibride e mai rau ca le ia mai mult timp sa se incalzeasca, deoarece ard mai putin, motorul termic fiind ajutat de cel electric. In manualul de Tucson Hybrid scrie clar: pleci la rece, atunci mergi minim 8km pana sa te opresti.

Edited by AlexAnnecy, 09 March 2023 - 21:09.


#354
piciul

piciul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,198
  • Înscris: 07.01.2007

 AlexAnnecy, on 09 martie 2023 - 21:09, said:

In manualul de Tucson Hybrid scrie clar: pleci la rece, atunci mergi minim 8km pana sa te opresti.

Nu scrie ceva si de transportul in comun daca ai mai putin de 6 km?Posted Image

#355
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,788
  • Înscris: 08.01.2010
Am o masina aspirata veche si una turbo noua, care fac foarte des drumuri de 1km, inclusiv iarna. Nu exista alte probleme in afara consumului mare.

#356
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,566
  • Înscris: 26.05.2022

 AlexAnnecy, on 09 martie 2023 - 21:09, said:

E cat se poate de clar. Nu pleci cu masina sa faci doar 2 km cand motorul e rece. Dar asta e valabil la orice masina... La hibride e mai rau ca le ia mai mult timp sa se incalzeasca, deoarece ard mai putin, motorul termic fiind ajutat de cel electric. In manualul de Tucson Hybrid scrie clar: pleci la rece, atunci mergi minim 8km pana sa te opresti.
Pai stai asa, nu era vorba ca toyota-i miez si e fix ce trebuie pentru drumuri scurte de oras?! Acum ce facem, trebuie sa merg musai 8km daca porneste motorul?

Edited by NikoroB, 10 March 2023 - 10:45.


#357
mannick

mannick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,039
  • Înscris: 08.08.2018
Hyundai hybrid probabil are motor turbo, de acolo anumite restrictii in utilizare, nu vrei sa ungi turbina aia cu un ulei contaminat. Aspiratele Toyota au o problema mult mai mica cu contaminarea uleiului, cu conditia ca, daca o folosesti in conditii nefavorabile - doar drumuri scurte in oras sau drumuri frecvente la viteze de peste 150 km/h peste 3 ore pe autostrada, sa schimbi uleiul la 7500 km. Scrie-n manual, stii exact ce cumperi. Un hybrid este departe de a fi ce trebuie la drumuri scurte si rare prin oras,la fiecare pornire motorul va functiona suplimentar pentru a ajunge la o anumita temperatura, pentru a conditiona bateria si, eventual, a incalzi habitaclul. Trebuie insa sa realizam ca, in acest regim, kilometrii parcursi anual vor fi mult sub limita de 7500 intr-un an, asa ca singurul impediment va fi consumul brut de benzinara in oras. Dar pentru genul asta de exploatare, o electrica este ideala.

 Cumulus, on 10 martie 2023 - 08:59, said:

Am o masina aspirata veche si una turbo noua, care fac foarte des drumuri de 1km, inclusiv iarna. Nu exista alte probleme in afara consumului mare.

La hibridele Toyota (o fi si la altele, eu de-asta am in ograda) segmentii sunt proiectati pentru o frecare minima, in asa fel incat favorizeaza un consum mai mic, aparand in schimb o contaminare mai rapida cu benzina in conditiile in care motorul nu sta niciodata la temperatura de regim optim o perioada mai mare. O benzinara clasica are, de regula, alte probleme, desi sunt si aici cazuri (Honda) cand fenomenul ia amploare.

#358
Talibanu

Talibanu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 32
  • Înscris: 26.06.2003

 AlexAnnecy, on 09 martie 2023 - 21:09, said:

E cat se poate de clar. Nu pleci cu masina sa faci doar 2 km cand motorul e rece. Dar asta e valabil la orice masina... La hibride e mai rau ca le ia mai mult timp sa se incalzeasca, deoarece ard mai putin, motorul termic fiind ajutat de cel electric. In manualul de Tucson Hybrid scrie clar: pleci la rece, atunci mergi minim 8km pana sa te opresti.
Este vorba de 9 km dimineatza si 9 km seara.

Ce e ciudat este faptul ca celor de la Toyota li se pare normal ca sa functionezi cu ulei diluat cu benzina.

O full hibrida face economie in special la mers prin oras, adica pentru majoritatea asta inseamna distante scurte <10KM .
Din acest motiv iti iei full hibrida. Pentru asta au fost proiectate motoarele hibrid. La distante mari in afara orasului nu se mai cunoaste asa mult faptul ca ai hibrida

#359
mannick

mannick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,039
  • Înscris: 08.08.2018
Cred ca este o neintelegere aici. Motoarele hibride nu au fost proiectate in special pentru mers in oras. Motorul va fi super economic si va functiona in mod hibrid daca nu depasesti ~105 km/h. Chiar va fi mai economic afara, in aceste conditii, daca nu accelerezi violent. Se observa ca la orice acceleratie intervine motorul termic si la orice franare se regenereaza energie.  Chiar si atunci cand functioneaza continuu, la viteze de autostrada (140+) motorul de la Toyota este mai eficient decat un diesel de aceeasi putere pe acelasi gen de caroserie, tocmai datorita solutiilor constructive folosite. Platesti treaba asta daca folosesti masina tot timpul in regim hibrid, inevitabil ceva benzina se va amesteca in ulei. In aceste conditii, schimba uleiul mai repede ori planifica odata pe saptamana un traseu in care cel putin 15 minute motorul sa stea pornit, in sarcina (120+) si nu vei avea probleme. Cred ca cel mai mare avantaj al hibrizilor Toyota este transmisia foarte fiabila si eficienta, cu intretinere minima, pe care n-o mai gasesti pe alt gen de hibrizi.

Edited by mannick, 10 March 2023 - 17:48.


#360
AlexAnnecy

AlexAnnecy

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 06.06.2015

 Talibanu, on 10 martie 2023 - 17:02, said:

Este vorba de 9 km dimineatza si 9 km seara.

Daca faci drumuri de 9km si ai problema asta cu scurgerea de benzina in ulei… nu prea imi suna ok.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate