![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
De ce fuel cell-urile nu dau decat 22%?
Last Updated: Nov 26 2020 01:07, Started by
karax
, Nov 12 2020 23:40
·
0

#1
Posted 12 November 2020 - 23:40

Citind pe net dupa fuel cell , scrie ca ele nu is la fel de eficiente ca si bateriile , ca este pana la 22%. De ce asa ceva?
Cate ceva scrie si pe net , am citit despre redox si oxidari , nu scrie multe despre cauzele eficientei scazute |
#3
Posted 13 November 2020 - 00:10

Din același motiv pentru care niciunul din experimentele pe care le propui tu, nu merg, anume: conservarea energiei si pierderile prin conversie.
|
#4
Posted 13 November 2020 - 05:04

Compari mere cu pere, bateriile inmagazineaza energie electrica, fuel cells produc energie electrica.
Eficienta exista si poate fi comparata daca se iau in considerare aplicatiile directe ( de ex. auto) si metodele de obtinere a curentului in cazul bateriei respectiv al combustibilului in cazul celulelor. Simplu, energia necesara unui automobil sa parcurga 1km este mai mare in cazul fuel cell decat in cazul masinii electrice pe baterie. |
#5
Posted 13 November 2020 - 10:06

https://en.wikipedia...fuel_cell_types
https://www.electroc...tr08_p36-39.pdf Quote According to the U.S. Department of Energy, fuel cells are generally between 40 and 60% energy efficient.[62] This is higher than some other systems for energy generation. For example, the typical internal combustion engine of a car is about 25% energy efficient.[63] In combined heat and power (CHP) systems, the heat produced by the fuel cell is captured and put to use, increasing the efficiency of the system to up to 85–90%.[5] Quote The theoretical maximum efficiency of any type of power generation system is never reached in practice, and it does not consider other steps in power generation, such as production, transportation and storage of fuel and conversion of the electricity into mechanical power. However, this calculation allows the comparison of different types of power generation. The maximum theoretical energy efficiency of a fuel cell is 83%, operating at low power density and using pure hydrogen and oxygen as reactants (assuming no heat recapture)[64] According to the World Energy Council, this compares with a maximum theoretical efficiency of 58% for internal combustion engines.[64] Quote In a fuel-cell vehicle the tank-to-wheel efficiency is greater than 45% at low loads[65] and shows average values of about 36% when a driving cycle like the NEDC (New European Driving Cycle) is used as test procedure.[66] The comparable NEDC value for a Diesel vehicle is 22%. In 2008 Honda released a demonstration fuel cell electric vehicle (the Honda FCX Clarity) with fuel stack claiming a 60% tank-to-wheel efficiency.[67] Quote While fuel cells are efficient relative to combustion engines, they are not as efficient as batteries, due primarily to the inefficiency of the oxygen reduction reaction |
#6
Posted 13 November 2020 - 10:58

da dar asta in general in demonstratoare ce inca nu au aparut. se lucreaza la chestiile astea. o sa fie si ceva eficienta , au si alte dezavantaje
se folosesc de obicei catalizatori ce au pierderi. pierderile probabil is din cauza faptului ca nu toti electronii se duc in celule sau se duc spre atomi, spre pereti etc poate cu multe placute ce sa acopere spatiu ca sa captureze multi electroni sa se creasca eficienta, si sa se foloseasca si ceva sistem de agitare al substantelor, datorita miscarilor masinii, astfel ca agitarea asta ar fi ca si catalizator, ar duce atomii ce inca nu au avut redox spre cei ce primesc electroni. ar fi si ca sistem de control al supravirarii sau al subvirarii masinii nu stiu zic si eu , poate merge s-ar putea monta si o baterie cu aer ce sa extraga hidrogenul si sa il bage in celulele astea? poate ca ar fi eficient la pompe cu baterii cu aer imense ce ar elimina necesitatea camioanelor. sau la locuintele utilizatorilor |
#7
Posted 13 November 2020 - 11:40

de fapt nu cu aer , ca extrage electroni. Baterie moleculara , sa extraga hidrogenul
|
#8
Posted 13 November 2020 - 11:42

Ce e aia baterie moleculară si de unde ar trebui să extragă hidrogenul ??
|
#9
Posted 13 November 2020 - 12:11

Ce nu descurcă echipe de sute sau mii de tehnicieni, ingineri, savanți, genii, descurcă Karax cu 3 vorbe.
Din care 5 sunt "nu știu zic și eu"
da dar asta in general in demonstratoare ce inca nu au aparut.
poate ca ar fi eficient la pompe cu baterii cu aer imense ce ar elimina necesitatea camioanelor. sau la locuintele utilizatorilor Asta e de fun. Edited by waterman, 13 November 2020 - 12:11. |
#10
Posted 13 November 2020 - 12:52

de fapt nu cu aer , ca extrage electroni. Baterie moleculara , sa extraga hidrogenul Tu esti exemplul perfect de unde poate duce generatia "Google", nonsalant, fara rusine, fara respect. ma zgarie pe creier ceea ce scrii "Bateria moleculara" exista. Se numeste tub cu H2 comprimat Daca ai hidrogenul il arzi, de ce mai e nevoie sa-l bagi in fuel cell? Reactia lui da o energie uriasa (vezi naveta spatiala) si rezulta apa Nici cel putin oxigen nu-ti trebuie, ala il iei din aer |
#11
Posted 13 November 2020 - 18:05

Materialele metalice obisnuite sau cel putin rezonabil de scumpe nu rezista la hidrogen, presiune si temperatura inalta.
Pentru otel, fenomenul de numeste SSC ( sulphite stress cracking), hidrogenul atomic difuzeaza printre cristalele materialului si cuzeaza mici crapaturi care se largesc cu timpul. Hydrogen embrittlement, nu pot traduce pe limba... neinitiatilor, sorry. Aceste tip de coroziune nu afecteaza la fel materialele, cele mai susceptibile fiind otelurile, inoxul, aliajelele de titan si de aluminiu. Exista metode de limitare a efectului, dar sunt scumpe si cu eficacitate limitata in timp. Motoarele pentru navele spatiale sunt un pic altceva... Edited by Rosebud09, 13 November 2020 - 18:06. |
|
#12
Posted 13 November 2020 - 18:13

Materialele metalice obisnuite sau cel putin rezonabil de scumpe nu rezista la hidrogen, presiune si temperatura inalta. Pentru otel, fenomenul de numeste SSC ( sulphite stress cracking), hidrogenul atomic difuzeaza printre cristalele materialului si cuzeaza mici crapaturi care se largesc cu timpul. Hydrogen embrittlement, nu pot traduce pe limba... neinitiatilor, sorry. Aceste tip de coroziune nu afecteaza la fel materialele, cele mai susceptibile fiind otelurile, inoxul, aliajelele de titan si de aluminiu. Exista metode de limitare a efectului, dar sunt scumpe si cu eficacitate limitata in timp. Motoarele pentru navele spatiale sunt un pic altceva... Uite ca asta n-am stiut-o, si culmea am lucrat cu hidrogen |
#13
Posted 13 November 2020 - 19:20

Cand e vorba de baterii sau celule trebuie sa ne gandim atat la ce le folosim cat si la modul cum ajunge energia acolo.
Nu mai spun de costuri, cu achizitionarea, intretinerea si alimentarea. Aici bateriile domina clar fuel cells, cel putin la nivelul actual de dezvoltare al amandoura. Viitorul, dezvoltatrea lor suna cam la fel, adica posibil, de asteptat sa aduca imbunatatiri importante dar raman destule necunoscute cand e vorba de productie si utilizare pe scara larga. E stupefiant cu cata nonsalanta trateaza unii aceste aspecte. Fara indoiala ca nu sunt nestiutori, ignoranti sau dusi cu mintea, doar ca au interese care trebuie aparate. Nu e vorba doar de politicieni, ci si de oameni de afaceri si chiar cercetatori si altii foarte specializati. Interesul particular, de moment primeaza. De ce se incapataneaza unii atat pe varianta fuel cells cu hidrogen pentru automobile, desi costurile cu dezvoltarea, intretinerea si alimentarea depasesc substantial veniturile? Progresul in domeniu, nu ai cum sa afli ca e bine sau rau ceea ce faci pana nu pui in practica, la scara mai mare. De fapt nu exista o competitie reala intre baterii si fuel cells, cel putin pentru transporturi. Fiecare poate fi avantajoasa in anumite conditii. “Inamicul” comun, mai ales pentru fuel cells este benzina, motorina, motorul clasic. Apelam la electrice in primul rand ca sa reducem emisiile, nu de dragul artei, asadar trebuie sa fim atenti mai mult la emisiile datorate producerii transportului si distributiei curentului pentru baterii, a hidrogenului sau ce o fi acolo pentru celule precum si emisiile si poluarea rezultata din fabricarea si reciclarea materialelor. Edited by Rosebud09, 13 November 2020 - 19:21. |
#14
Posted 13 November 2020 - 19:26

Hydrogen embrittlement, nu pot traduce pe limba... neinitiatilor, sorry. |
#15
Posted 13 November 2020 - 20:46

Limba ... neintiatilor?! In romaneste se foloseste temenul din latina, hidrogen occulis. Daca vrei neaparat, un initiat ar folosi termenul de fragilizare prin incorporarea de hidrogen molecular in reteaua cristalina. Destul de corect, e de fapt un fenomen complex, inca necunoscut indeajuns. Nu am observat “initiati” pe subiect la momentul acela si sorry ca nu m-am gandit ca stai la panda. Ptr.Karax si in contextul subiectului a fost cred suficient. |
#16
Posted 13 November 2020 - 21:31

Cand e vorba de baterii sau celule trebuie sa ne gandim atat la ce le folosim cat si la modul cum ajunge energia acolo. Nu mai spun de costuri, cu achizitionarea, intretinerea si alimentarea. Aici bateriile domina clar fuel cells, cel putin la nivelul actual de dezvoltare al amandoura. Viitorul, dezvoltatrea lor suna cam la fel, adica posibil, de asteptat sa aduca imbunatatiri importante dar raman destule necunoscute cand e vorba de productie si utilizare pe scara larga. E stupefiant cu cata nonsalanta trateaza unii aceste aspecte. Fara indoiala ca nu sunt nestiutori, ignoranti sau dusi cu mintea, doar ca au interese care trebuie aparate. Nu e vorba doar de politicieni, ci si de oameni de afaceri si chiar cercetatori si altii foarte specializati. Interesul particular, de moment primeaza. De ce se incapataneaza unii atat pe varianta fuel cells cu hidrogen pentru automobile, desi costurile cu dezvoltarea, intretinerea si alimentarea depasesc substantial veniturile? Progresul in domeniu, nu ai cum sa afli ca e bine sau rau ceea ce faci pana nu pui in practica, la scara mai mare. De fapt nu exista o competitie reala intre baterii si fuel cells, cel putin pentru transporturi. Fiecare poate fi avantajoasa in anumite conditii. “Inamicul” comun, mai ales pentru fuel cells este benzina, motorina, motorul clasic. Apelam la electrice in primul rand ca sa reducem emisiile, nu de dragul artei, asadar trebuie sa fim atenti mai mult la emisiile datorate producerii transportului si distributiei curentului pentru baterii, a hidrogenului sau ce o fi acolo pentru celule precum si emisiile si poluarea rezultata din fabricarea si reciclarea materialelor. Cand am lucrat la Ballard am inceput un proiect pentru Honda in care hidrogenul il "reformam" din propan Atunci infrastructura nu mai era o problema. Problema devenea... eficienta si faptul ca inlocuiesti benzina cu propan pentru o eficienta mai proasta si costuri mai mari |
#17
Posted 13 November 2020 - 22:16

Eu zic ca e din cauza superstitiilor. Am citit eu pe net ca, daca pentru oameni numarul 13 e cu ghinion, pentru fuel cells 23 e cu ghinion. Asa ca nicio chestie din asta nu are curaj sa sara peste 23.
|
|
#18
Posted 13 November 2020 - 22:53

Ați stricat topicul cu datele voastre exacte și cu termenii științifici.
Va mai și lăudați pe aici care pe unde a lucrat. Va rog eu frumos sa va cereți scuze. Topicul era despre altceva. ![]() Auzi la ei hidrogen occulis. Și embulishment sau cum ii zice , “nu știu zic și eu” Omu a întrebat concret de ce nu trec fuel cells de 22 ala Ce tot va ascundeți și nu explicați ![]() |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users